Resultats globals: 114 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 101 registres trobats
Documents de recerca, 13 registres trobats
Articles 101 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
21 p, 354.4 KB El teatro en Educación Secundaria Obligatoria : una propuesta para su introducción en el aula / Fernández Ponce, Cristina
El presente artículo centra su interés en la inclusión de la práctica teatral en las aulas de Educación Secundaria como herramienta educativa del proceso de aprendizaje. Esto dará lugar no solo a una posible puesta en práctica interdisciplinar y transversal sino también al establecimiento de un ambiente motivador, creativo e integrador en el aula siendo considerados estos como elementos intrínsecos del teatro como recurso didáctico. [...]
The Literature contents are inside the last and fourth block of the established curriculum for Secondary Education. The study of the different literary genres is inside this block and is carried out in differentiated sections. [...]

2018
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 36 (Marzo 2018) (Bones pràctiques i Recursos)  
2.
7 p, 1.9 MB Smartphone Applications Used for Initiating and Maintaining Physical Activity : an Exploratory Analysis / Aroni, André Luis (DeVry Metrocamp) ; Castillo, Elmer (Florida State University) ; Sousa, Catarina (Universidade Estadual Paulista) ; Machado, Afonso Antonio (Universidade Estadual Paulista) ; Filho, Edson (University of Central Lancashire) ; Tenenbaum, Gershon (Florida State University)
The aim of this study was to explore the degree to which smartphone-based fitness applications help people start and maintain a regular physical activity across North America, South America and Europe. [...]
El objetivo de este estudio fue explorar el grado en el que las aplicaciones de smartphones ayudan a las personas a iniciar y mantener una actividad física regular. Este estudio descriptivo y exploratorio consistió en 904 encuestados de tres Continents. [...]
O objetivo do estudo foi verificar se os aplicativos fitness de smartphones ajudam as pessoas no início e manutenção de uma atividade física. Este estudo descritivo e exploratório consistiu em 904 entrevistados de três continentes, América do Norte, América do Sul e Europa. [...]

2018
Revista de psicología del deporte, Vol. 27 Núm. 4 (2018) , p. 89-95 (Monográficos)  
3.
18 p, 259.1 KB Actitud y motivación hacia la publicidad interactiva en televisión : influencia de la complejidad de la aplicación y del tipo de incentivo / Aymerich Franch, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Delgado Reina, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi)
Se analiza la influencia de la complejidad de la aplicación y del tipo de incentivo sobre la actitud hacia la publicidad interactiva en televisión. La actitud se presenta como un indicador indirecto de la motivación, aspecto decisivo en el éxito de la comunicación interactiva. [...]
The influence that application complexity and incentive type have on users' attitude towards interactive television advertising is analyzed. Attitude is presented as an indirect indicator of motivation, a key aspect for the success of interactive communication. [...]

2010 - 10.5565/rev/qp.80
Questiones publicitarias, Núm. 15 (2010) , p. 1-18 (Artículos de investigación)  
4.
9 p, 647.3 KB Validation of the Behavioural Regulation in Sport Questionnaire in Portuguese athletes / Monteiro, Diogo (Escola Superior de Desporto de Rio Maior (Rio Maior, Portugal)) ; Moutão, João Miguel (Escola Superior de Desporto de Rio Maior (Rio Maior, Portugal)) ; Cid, Luís (Escola Superior de Desporto de Rio Maior (Rio Maior, Portugal))
The purpose of this study was to translate and validate the Behavioural Regulation in Sport Questionnaire (BRSQ), using confirmatory factor analysis, with a total sample formed of 940 athletes (n = 232 female and n = 708 male), from different sports: football (n = 623), basketball (n = 202), athletics (n = 43) and swimming (n = 72), participating in the categories of iniciated, juvenile, junior and senior, with an average of (M = 17. [...]
El principal objeto del estudio fue la traducción y validación del Behavioral Regulation Sport Questionnaire (BRSQ), a través del análisis factorial confirmatorio, realizado con una muestra de 940 atletas (232 femeninos y 708 masculinos), de las modalidades de fútbol (623), baloncesto (202), atletismo (43) y natación (72), de las categorías de iniciados, juveniles, júniores y séniores, con una media de edad de 17,63 (SD 4,32) años. [...]

2018
Revista de psicología del deporte, Vol. 27 Núm. 1 (2018) , p. 145-150 (Artículos)  
5.
8 p, 268.4 KB The Effects of coaches' Pre-game Speeches on Young Players' Self-efficacy / Rubio, Víctor J. (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Psicología Biológica y de la Salud) ; Hernández López, José Manuel (Universidad Autónoma de Madrid) ; Sánchez Iglesias, Iván (Universidad Autónoma de Madrid) ; Cano, Alicia (Comité Paralímpico de Chile) ; Bureo, Rafael (Sport Motion)
In contrast with the extensive use of coaches' pre-game speeches, there is a lack of research on the effects of such commonly used strategy. Different authors have prompted that the pre-game speech contributes to enhanced athletes' self-efficacy. [...]
En contraste con la muy extendida utilización de las charlas pre-partido por parte de los entrenadores, existe poca investigación sobre los efectos que tiene esa estrategia tan comúnmente utilizada. [...]

2018
Revista de psicología del deporte, Vol. 27 Núm. 1 (2018) , p. 59-66 (Artículos)  
6.
7 p, 135.8 KB Psychometric parameters of the attitude/motivation test battery instrument in a mexican environment / Cocca, Michaela (Universidad Autónoma de Nuevo León (Mèxic). Facultad de Organización Deportiva) ; Pérez García, José Alberto (Universidad Autónoma de Nuevo León (Mèxic). Facultad de Organización Deportiva) ; Zamarripa, Jorge Isabel (Universidad Autónoma de Nuevo León (Mèxic). Facultad de Organización Deportiva) ; Demetriou, Yolanda (Technische Universität München (Munic, Alemanya)) ; Cocca, Armando (Universidad Autónoma de Nuevo León (Mèxic). Facultad de Organización Deportiva)
En las últimas décadas, la investigación en el área del aprendizaje de idiomas se ha enfocado en los procesos motivacionales que mueven a las personas hacia el estudio de un segundo idioma (L2). Así pues, la Batería de Test de Actitud/motivación (AMTB) fue creada para medir la motivación hacia L2. [...]
In the last decades, research in the field of language learning has focused on understanding the motivational processes beneath people's interest in studying a second language (L2). For this reason, the attitude/motivation test battery (AMTB) was created in order to assess motivation towards L2. [...]
Nas últimas décadas, a pesquisa na área da aprendizagem de línguas tem se concentrado nos processos motivacionais que levam as pessoas para o estudo de uma segunda língua (L2). Assim, a bateria de testes atitude / motivação (AMTB) foi criado para medir a motivação para L2. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 2 (2017) , p. 149-155 (MONO4)  
7.
8 p, 2.7 MB Influencia del entrenador deportivo con relación al perfeccionismo y las orientaciones de meta / Pineda-Espejel, Heriberto Antonio (Universidad Autónoma de Baja California. Facultad de Deportes) ; López-Walle, Jeanette Magnolia (Universidad Autónoma de Nuevo León (Mèxic). Facultad de Organización de Deportes) ; Tomás Marco, Ines (Universitat Valencia. Facultat de Psicologia.)
El objetivo de este trabajo fue analizar cómo la relación entre el perfeccionismo individual en los deportistas y sus orientaciones de meta se ve afectada por la percepción del clima motivacional del equipo que genera el entrenador. [...]
The aim of this study was to analyze how the relationship between the perfectionism of the athletes and their goal orientations at individual level is affected by the perception of the motivational climate generated by the coach at team level. [...]
O objetivo deste estudo foi analisar como a relação entre o perfeccionismo indivídual em atletas e suas orientações objetivo sao afetados pela percepção do clima motivacional gerado pelo treinador da equipe. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 2 (2017) , p. 141-148 (MONO4)  
8.
5 p, 292.7 KB Physical Education classes, sports motivation and adolescence : study of some moderating variables / Escamilla Fajardo, Paloma (Universitat de València) ; Nuñez Pomar, Juan Manuel (Universitat de València) ; Prado Gascó, Vicente Javier (Universitat de València) ; Calabuig Moreno, Ferran (Universitat de València)
Adolescence is considered a stage in which there are high rates of sports drop out, and this evidence justifies the need to study those factors that may affect this fact. Importance and Utility of Physical Education Perception (IUPEP) is shown in the literature as a factor to consider when studying this phenomenon, and seems to be affected by the Sport Motivation (SM) of young people. [...]
La adolescencia está considerada como una etapa en la que existen altas tasas de abandono deportivo, y esta evidencia justifica la necesidad de estudio de aquellos factores que puedan afectar a este hecho. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 3 (2017) , p. 97-101 (Congreso Mundial de Psicología del deporte)  
9.
5 p, 182.2 KB Differences in psychosocial determinants by gender and physical activity index among undergraduates / Ler, Hui Yin (Tunku Abdul Rahman University College (Malàisia)) ; Wee, Eng Hoe (Tunku Abdul Rahman University College (Malàisia)) ; Ling, Sen Kian (Tunku Abdul Rahman University College (Malàisia))
Majority of Malaysians do not meet the recommendation of adequate and regular physical activity, with about 61. 4 % (aged 15 and above) considered inactive. This study examined the differences of psychosocial determinants of physical activity in undergraduates according to gender and physical activity index category. [...]
La mayoría de Malasios no cumplen las recomendaciones sobre una actividad física adecuada y regular, ya que 61. 4% (edad ≥ 15 años) son considerados inactivos. Este estudio examinó las diferencias de los determinantes psicosociales de la actividad física en estudiantes de grado según su género y su categoría del nivel de actividad física. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 4 (2017) , p. 127-131 (Congreso Mundial de Psicología del deporte)  
10.
5 p, 180.0 KB An intervention program on motivation and psychological needs in physical education / Zanetti, Marcelo Callegari (Universidade São Judas Tadeu (São Paulo, Brasil)) ; Feltran, Graziela Néspoli (Universidade São Judas Tadeu (São Paulo, Brasil)) ; Polito, Luis Felipe Tubagi (Universidade São Judas Tadeu (São Paulo, Brasil)) ; Dias, Helton Magalhães (Universidade São Judas Tadeu (São Paulo, Brasil)) ; Neves, Angela Nogueira (Escola de Educação Física do Exército (Rio de Janeiro, Brasil)) ; Brandão, Maria Regina Ferreira (Universidade São Judas Tadeu (São Paulo, Brasil))
Motivation is a variable that influences the behavior of physical and sports activities promoting positive consequences such as pleasure, fun, and well-being. The objective of this study was to verify the effect of an intervention program on motivation and basic psychological needs (BPN) in School Physical Education. [...]
La motivación es una variable que influye en el comportamiento de actividades físicas y deportivas y que promueven consecuencias positivas como el placer, la diversión y el bienestar. El objetivo de este estudio fue verificar el efecto de un programa de intervención sobre la motivación y las necesidades psicológicas básicas (BPN) en la Educación Física Escolar. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 4 (2017) , p. 34-38 (Congreso Mundial de Psicología del deporte)  

Articles : 101 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
31 p, 929.2 KB Els estils motivacionals de les mares marroquines, immigrants a Catalunya, en l’educació dels seus fills i filles. Una anàlisi comparativa entre capitals culturals / Vicens Yagüe, Sara ; Alcalde, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es presenta, a continuació, un estudi qualitatiu, en què analitzem els estils motivacionals que les mares marroquines, residents a Catalunya, transmeten als seus fills i filles durant l’escolarització infantil i primària. [...]
We are going to present a qualitative study, where we analyse the motivational styles that the Moroccan mothers, resident in Catalonia, transmit to his children during the childhood and primary education. [...]

2017
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
2.
14 p, 519.9 KB Gamification tool for higher education / Menendez Buitrago, Juan ; Robles, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
In this project I have developed a basic gamification web-based tool that helps teachers apply gamification elements to their courses activities and keep track of them in an easy way. The development is focused on the back-end features, mainly the database design and the relations between as many gamification elements as possible. [...]
En aquest projecte he desenvolupat una eina de gamificació basada en la web que ajudi els professors a aplicar conceptes de gamificació en les activitats de les seves assignatures i a fer un seguiment d'un manera senzilla. [...]
En este proyecto he desarrollado una herramienta de gamificación basada en la web que ayude a los profesores a aplicar conceptos de gamificación en las actividades de sus asignaturas y a hacer un seguimiento de una manera sencilla. [...]

2017-06-29
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
38 p, 873.4 KB Foreign Language Acquisition : the Interrelationship between Motivation and Anxiety and its Effects on Learners / Ríos Ortiz, Laura ; Capdevila Batet, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona, Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Motivation and anxiety are two of the many Individual Differences which may affect the acquisition of English as a foreign language. Although they have been vastly researched on separately, their interrelationship is not as clear. [...]
La motivació i la ansietat son dues de les diferències individuals que poden afectar l'adquisició de l’anglès com a llengua estrangera. Encara que les dues han estat molt estudiades per separat, la seva relació no és tan clara. [...]

2016
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
4.
10 p, 877.9 KB Plataforma de gamificació per educació superior / Bruno Sanchez, Gerard ; Robles, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest treball he après i aplicat conceptes de gamificació amb l'objectiu de desenvolupar una part important d'una plataforma de gamificació per educació superior, el TOP Enginyeria. La motivació d'aquest desenvolupament ha sigut el decrement de la nota mitjana dels estudiants del Grau en Enginyeria Informàtica causat en part per la seva desmotivació. [...]
The aim on this project is to develop a gamification platform for college students in order to motivate them and increase their marks. During this period I have learned and applied gamification concepts to achieve this objectiuve and build this site. [...]
En este trabajo he aprendido y aplicado conceptos de gamificación con el objetivo de desarrollar una parte importante de una plataforma de gamificación para la educación superior, el TOP Enginyeria. [...]

2016-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
10 p, 827.3 KB Uso de la gamificación en la titulación de Ingeniería de la información : para la motivación educacional de los alumnos / Rios Sánchez, Noely Giulianna ; Robles, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La educación de estos días necesita dar un cambio radical a los métodos que se aplican en la enseñanza del estudiante. El intentar que los estudiantes se interesen por aquello que aprenden cada día, no es una tarea imposible. [...]
The education of these days need to radically change the methods used in teaching the student. Trying students to take an interest in what they learn each day , it is not an impossible task. If it is true , universities and any educational or teaching center to look great horizon the idea to become reality. [...]
L'educació d'aquests dies necessita donar un canvi radical als mètodes que s'apliquen en l'ensenyament de l'estudiant. El intentar que els estudiants s'interessin per allò que aprenen cada dia, no és una tasca impossible. [...]

2016-02-09
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
53 p, 1.7 MB Come learning : emprenedoria i educació / Fuentes Silva, Belén ; Armengol Asparó, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball de fi de grau Come Learning ha estat un procés de creació d’una empresa creada a través de la vivència de les practiques universitàries. Com es podrà veure al llarg del treball, pretén combinar elements teòrics cursats en el grau de Pedagogia amb altres corresponents a un pla d’empresa, com poden ser el pla de màrqueting, el pla financer o el pla juridicofiscal, entre els més significatius. [...]
2015
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]  
7.
34 p, 522.9 KB Language learning motivation : the L2 motivational self system and its relationship with learning achievement / Tort Calvo, Elisabet ; Reeves, Alan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The purpose of this paper was to find the relationship between the dimensions of the L2 Motivational Self System (Dörnyei, 2009) and language achievement, as well as to provide motivational learner types according to the theory. [...]
L’objectiu d’aquest treball va ser trobar la relació entre les dimensions del L2 Motivational Self System (Dörnyei, 2009) i l’aprenentatge de l’anglès, a més de mostrar tipus d’estudiants motivats d’acord amb la teoria. [...]

2015
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  
8.
39 p, 1.0 MB The role of aptitude in FLL (Foreign Language Learning) at university / Bernad Sureda, Maria Antònia ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This paper explores the role of aptitude in foreign language learners (FLLs) in language courses in a university setting and how the relationship between aptitude and course scores might be affected by the students’ motivation, anxiety and learning strategies. [...]
En este trabajo se explora el papel de la aptitud en estudiantes de lenguas extranjeras en cursos de idiomas en un entorno universitario y cómo la relación entre las puntuaciones de aptitud y cursos podría verse afectada por la motivación, ansiedad y estrategias de aprendizaje de los estudiantes. [...]

2015
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
9.
113 p, 1.9 MB La Influencia del Contexto Social sobre la Motivación de Entrenadores y Deportistas: Una visión desde la Teoría de la Autodeterminación / Alcaraz, Saül ; Viladrich, M. C. , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Torregrossa, Miquel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Esta tesis está constituida como un compendio de cuatro publicaciones, y tiene como principal propósito analizar la influencia del contexto social sobre la experiencia deportiva de los entrenadores de formación y sus jugadores, bajo el marco teórico general de la Teoría de la Autodeterminación (Deci y Ryan, 1985, 2000). [...]
This thesis has been developed by a compendium of four publications. Grounded in self‐determination theory (Deci & Ryan, 1985, 2000), the main goal of the present investigation is to study the influence of social environment on development coaches' and players' sport experiences. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
10.
9 p, 1.5 MB Plataforma de gamificació / Martín Maseda, Iván ; Gonzàlez i Sabaté, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'ús de la mecànica del joc en els negocis és una cosa cada vegada més comú. En aquest projecte s'ha desenvolupat una plataforma de suport a la implementació d'estratègies de gamification per a qualsevol mercat. [...]
La utilización de mecánicas de juego en los negocios es algo cada vez más habitual. En este proyecto se ha desarrollado una plataforma de soporte a la aplicación de estrategias de gamificación sobre cualquier mercado. [...]
The use of game mechanics in business is something increasingly common. This project has developed a platform to support the implementation of gamification strategies for any market. The platform is an open source web tool that allows the person in charge of designing the gamification strategy, to apply it to a set of users.

2014-06-29
Enginyeria Informàtica [958]  

Documents de recerca : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.