Results overview: Found 120 records in 0.02 seconds.
Articles, 107 records found
Research literature, 13 records found
Articles 107 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
18 p, 368.3 KB Enseñanza acerca de los sentidos químicos : indagación sobre una experiencia motivadora / Edelsztein, Valeria (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias (CEFIEC))) ; Galagovsky, Lydia (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias (CEFIEC)))
En este trabajo se muestra un modelo de enseñanza vivencial, no tradicional, sobre el tema sentidos químicos. Se trata de una experiencia didáctica que promueve la reflexión sobre ideas o conocimientos previos total o parcialmente erróneos para transformarlos en conceptos sostén apropiados. [...]
This work shows a model of experiential, non-traditional teaching on the subject chemical senses. It is a didactic experience that promotes the reflection on ideas or previous knowledge which is totally or partially erroneous to transform it into appropriate support concepts. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2553
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 1 (2019) , p. 177-194 (Innovaciones Didácticas)  
2.
12 p, 281.6 KB Apoyo parental percibido y motivación adolescente hacia la actividad física / Torre Cruz, Manuel Jesús de la (Universidad de Jaén) ; Ruiz-Ariza, Alberto (Universidad de Jaén. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal) ; Suárez-Manzano, Sara (Universidad de Jaén. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal) ; Martínez-López, Emilio José (Universidad de Jaén. Departamento Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal)
Este estudio pretendió conocer en qué medida diferentes formas de apoyo social materno y paterno incrementaban el porcentaje de varianza explicada de motivación autodeterminada hacia la práctica de actividad físico-deportiva de sus hijos, más allá de la proporción atribuida a un conjunto de variables personales (sexo, edad e índice de masa corporal). [...]
This study aimed to know to what extent different types of parental social support increased the percentage of explained variance for self-determined motivation toward physical activity practice of their children, apart from other variables such as gender, age, and body mass index. [...]
Este estudo pretendeu conhecer em que medida diferentes formas de apoio social materno e paterno incrementavam o percentual de variância explicado de motivação autodeterminada para a prática de atividade física esportiva de seus „lhos, além da proporção atribuída a um conjunto de variáveis pessoais (sexo, idade, e índice de massa corporal). [...]

2019
Revista de psicología del deporte, Vol. 28 Núm. 1 (2019) , p. 51-62 (Artículos)  
3.
12 p, 182.8 KB La promoción de la virtud cívica mediante mecanismos de diseño institucional / Tena Sánchez, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona Departament de Sociologia)
El presente trabajo discute las posibilidades del diseño institucional como herramienta para la generación y extensión social de la virtud cívica. Se sos¬tendrá que nuestros conocimientos acerca de cómo promover la virtud cívica son aún demasiado precarios como para plantearse ir más allá de algunas recomenda¬ciones generales. [...]
This paper explores institutional design strategies which could promote civic virtue. It will be argued that we do not have knowledge enough to go beyond of some general principles. In this sense, probably the best option is designing institu¬tions which economize motivation and do not erode existing civic virtue.

2016 - 10.12795/themata.2016.i53.05
Thémata. Revista de Filosofía, Núm. 53 (2016) , p. 107-118  
4.
10 p, 249.0 KB Basic psychological needs, passion and motivations in amateur and semi-professional eSports players / García Lanzo, Samuel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona)
Electronic sports (eSports) are a category of video games that are played competitively following rules, either in teams or individually. Currently, the top videogame is League of Legends (LoL), a game in the genre known as Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) with more than 100 million monthly active players worldwide. [...]
Los deportes electrónicos (eSports) son un conjunto de videojuegos que se juegan de manera competitiva siguiendo unas reglas, ya sea por equipos o en solitario. Actualmente, el videojuego por excelencia es el League of Legends (LoL), del género Multiplayer Online Battle Arena (MOBA), con más de 100 millones de jugadores mensuales activos a nivel mundial. [...]

2018
Aloma, Vol. 36, núm. 2 (2018) , p. 59-68  
5.
20 p, 2.6 MB Ciencia en la cocina : una propuesta innovadora para enseñar Física y Química en educación secundaria / García Martínez, Nuria (Universidad de Murcia. Departamento de Química Agrícola, Geología y Edafología) ; García Martínez, Soledad (Universidad de Murcia. Departamento de Filología) ; Andreo Martínez, Pedro (Universidad de Murcia. Departamento de Química Agrícola, Geología y Edafología) ; Almela Ruiz, Luis (Universidad de Murcia. Departamento de Química Agrícola, Geología y Edafología)
Este trabajo presenta una propuesta didáctica e innovadora para tratar algunos contenidos relativos a la energía y los cambios de la materia pertenecientes a la asignatura Física y Química de tercero de la ESO. [...]
This paper presents an innovative didactic proposal to treat some contents related to energy and the matter changes belonging to the physics and chemistry subject of third course of Compulsory Secondary Education. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2473
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 3 (2018) , p. 179-198 (Innovaciones Didácticas)  
6.
21 p, 354.4 KB El teatro en Educación Secundaria Obligatoria : una propuesta para su introducción en el aula / Fernández Ponce, Cristina
El presente artículo centra su interés en la inclusión de la práctica teatral en las aulas de Educación Secundaria como herramienta educativa del proceso de aprendizaje. Esto dará lugar no solo a una posible puesta en práctica interdisciplinar y transversal sino también al establecimiento de un ambiente motivador, creativo e integrador en el aula siendo considerados estos como elementos intrínsecos del teatro como recurso didáctico. [...]
The Literature contents are inside the last and fourth block of the established curriculum for Secondary Education. The study of the different literary genres is inside this block and is carried out in differentiated sections. [...]

2018
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 36 (Marzo 2018) (Bones pràctiques i Recursos)  
7.
7 p, 1.9 MB Smartphone Applications Used for Initiating and Maintaining Physical Activity : an Exploratory Analysis / Aroni, André Luis (DeVry Metrocamp) ; Castillo, Elmer (Florida State University) ; Sousa, Catarina (Universidade Estadual Paulista) ; Machado, Afonso Antonio (Universidade Estadual Paulista) ; Filho, Edson (University of Central Lancashire) ; Tenenbaum, Gershon (Florida State University)
The aim of this study was to explore the degree to which smartphone-based fitness applications help people start and maintain a regular physical activity across North America, South America and Europe. [...]
El objetivo de este estudio fue explorar el grado en el que las aplicaciones de smartphones ayudan a las personas a iniciar y mantener una actividad física regular. Este estudio descriptivo y exploratorio consistió en 904 encuestados de tres Continents. [...]
O objetivo do estudo foi verificar se os aplicativos fitness de smartphones ajudam as pessoas no início e manutenção de uma atividade física. Este estudo descritivo e exploratório consistiu em 904 entrevistados de três continentes, América do Norte, América do Sul e Europa. [...]

2018
Revista de psicología del deporte, Vol. 27 Núm. 4 (2018) , p. 89-95 (Monográficos)  
8.
18 p, 259.1 KB Actitud y motivación hacia la publicidad interactiva en televisión : influencia de la complejidad de la aplicación y del tipo de incentivo / Aymerich Franch, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Delgado Reina, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi)
Se analiza la influencia de la complejidad de la aplicación y del tipo de incentivo sobre la actitud hacia la publicidad interactiva en televisión. La actitud se presenta como un indicador indirecto de la motivación, aspecto decisivo en el éxito de la comunicación interactiva. [...]
The influence that application complexity and incentive type have on users' attitude towards interactive television advertising is analyzed. Attitude is presented as an indirect indicator of motivation, a key aspect for the success of interactive communication. [...]

2010 - 10.5565/rev/qp.80
Questiones publicitarias, Núm. 15 (2010) , p. 1-18 (Artículos de investigación)  
9.
10 p, 770.3 KB PREventive Care Infrastructure based On Ubiquitous Sensing (PRECIOUS) : A Study Protocol / Castellano Tejedor, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Moreno Sánchez, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Ciudin, Andreea (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Parramón Puig, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Lusilla-Palacios, Pilar (Hospital Universitari Vall d'Hebron)
mHealth has experienced a huge growth during the last decade. It has been presented as a new and promising pathway to increase self-management of health and chronic conditions in several populations. [...]
2017 - 10.2196/resprot.6973
JMIR Research Protocols, Vol. 6 (May 2017)  
10.
9 p, 647.3 KB Validation of the Behavioural Regulation in Sport Questionnaire in Portuguese athletes / Monteiro, Diogo (Escola Superior de Desporto de Rio Maior (Rio Maior, Portugal)) ; Moutão, João Miguel (Escola Superior de Desporto de Rio Maior (Rio Maior, Portugal)) ; Cid, Luís (Escola Superior de Desporto de Rio Maior (Rio Maior, Portugal))
The purpose of this study was to translate and validate the Behavioural Regulation in Sport Questionnaire (BRSQ), using confirmatory factor analysis, with a total sample formed of 940 athletes (n = 232 female and n = 708 male), from different sports: football (n = 623), basketball (n = 202), athletics (n = 43) and swimming (n = 72), participating in the categories of iniciated, juvenile, junior and senior, with an average of (M = 17. [...]
El principal objeto del estudio fue la traducción y validación del Behavioral Regulation Sport Questionnaire (BRSQ), a través del análisis factorial confirmatorio, realizado con una muestra de 940 atletas (232 femeninos y 708 masculinos), de las modalidades de fútbol (623), baloncesto (202), atletismo (43) y natación (72), de las categorías de iniciados, juveniles, júniores y séniores, con una media de edad de 17,63 (SD 4,32) años. [...]

2018
Revista de psicología del deporte, Vol. 27 Núm. 1 (2018) , p. 145-150 (Artículos)  

Articles : 107 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Research literature 13 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
31 p, 929.2 KB Els estils motivacionals de les mares marroquines, immigrants a Catalunya, en l’educació dels seus fills i filles. Una anàlisi comparativa entre capitals culturals / Vicens Yagüe, Sara ; Alcalde, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es presenta, a continuació, un estudi qualitatiu, en què analitzem els estils motivacionals que les mares marroquines, residents a Catalunya, transmeten als seus fills i filles durant l’escolarització infantil i primària. [...]
We are going to present a qualitative study, where we analyse the motivational styles that the Moroccan mothers, resident in Catalonia, transmit to his children during the childhood and primary education. [...]

2017
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
2.
14 p, 519.9 KB Gamification tool for higher education / Menendez Buitrago, Juan ; Robles, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
In this project I have developed a basic gamification web-based tool that helps teachers apply gamification elements to their courses activities and keep track of them in an easy way. The development is focused on the back-end features, mainly the database design and the relations between as many gamification elements as possible. [...]
En aquest projecte he desenvolupat una eina de gamificació basada en la web que ajudi els professors a aplicar conceptes de gamificació en les activitats de les seves assignatures i a fer un seguiment d'un manera senzilla. [...]
En este proyecto he desarrollado una herramienta de gamificación basada en la web que ayude a los profesores a aplicar conceptos de gamificación en las actividades de sus asignaturas y a hacer un seguimiento de una manera sencilla. [...]

2017-06-29
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
38 p, 873.4 KB Foreign Language Acquisition : the Interrelationship between Motivation and Anxiety and its Effects on Learners / Ríos Ortiz, Laura ; Capdevila i Batet, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona, Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Motivation and anxiety are two of the many Individual Differences which may affect the acquisition of English as a foreign language. Although they have been vastly researched on separately, their interrelationship is not as clear. [...]
La motivació i la ansietat son dues de les diferències individuals que poden afectar l'adquisició de l’anglès com a llengua estrangera. Encara que les dues han estat molt estudiades per separat, la seva relació no és tan clara. [...]

2016
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
4.
10 p, 877.9 KB Plataforma de gamificació per educació superior / Bruno Sanchez, Gerard ; Robles, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest treball he après i aplicat conceptes de gamificació amb l'objectiu de desenvolupar una part important d'una plataforma de gamificació per educació superior, el TOP Enginyeria. La motivació d'aquest desenvolupament ha sigut el decrement de la nota mitjana dels estudiants del Grau en Enginyeria Informàtica causat en part per la seva desmotivació. [...]
The aim on this project is to develop a gamification platform for college students in order to motivate them and increase their marks. During this period I have learned and applied gamification concepts to achieve this objectiuve and build this site. [...]
En este trabajo he aprendido y aplicado conceptos de gamificación con el objetivo de desarrollar una parte importante de una plataforma de gamificación para la educación superior, el TOP Enginyeria. [...]

2016-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
10 p, 827.3 KB Uso de la gamificación en la titulación de Ingeniería de la información : para la motivación educacional de los alumnos / Rios Sánchez, Noely Giulianna ; Robles, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La educación de estos días necesita dar un cambio radical a los métodos que se aplican en la enseñanza del estudiante. El intentar que los estudiantes se interesen por aquello que aprenden cada día, no es una tarea imposible. [...]
The education of these days need to radically change the methods used in teaching the student. Trying students to take an interest in what they learn each day , it is not an impossible task. If it is true , universities and any educational or teaching center to look great horizon the idea to become reality. [...]
L'educació d'aquests dies necessita donar un canvi radical als mètodes que s'apliquen en l'ensenyament de l'estudiant. El intentar que els estudiants s'interessin per allò que aprenen cada dia, no és una tasca impossible. [...]

2016-02-09
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
53 p, 1.7 MB Come learning : emprenedoria i educació / Fuentes Silva, Belén ; Armengol Asparó, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball de fi de grau Come Learning ha estat un procés de creació d’una empresa creada a través de la vivència de les practiques universitàries. Com es podrà veure al llarg del treball, pretén combinar elements teòrics cursats en el grau de Pedagogia amb altres corresponents a un pla d’empresa, com poden ser el pla de màrqueting, el pla financer o el pla juridicofiscal, entre els més significatius. [...]
2015
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]  
7.
34 p, 522.9 KB Language learning motivation : the L2 motivational self system and its relationship with learning achievement / Tort Calvo, Elisabet ; Reeves, Alan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The purpose of this paper was to find the relationship between the dimensions of the L2 Motivational Self System (Dörnyei, 2009) and language achievement, as well as to provide motivational learner types according to the theory. [...]
L’objectiu d’aquest treball va ser trobar la relació entre les dimensions del L2 Motivational Self System (Dörnyei, 2009) i l’aprenentatge de l’anglès, a més de mostrar tipus d’estudiants motivats d’acord amb la teoria. [...]

2015
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  
8.
39 p, 1.0 MB The role of aptitude in FLL (Foreign Language Learning) at university / Bernad Sureda, Maria Antònia ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This paper explores the role of aptitude in foreign language learners (FLLs) in language courses in a university setting and how the relationship between aptitude and course scores might be affected by the students’ motivation, anxiety and learning strategies. [...]
En este trabajo se explora el papel de la aptitud en estudiantes de lenguas extranjeras en cursos de idiomas en un entorno universitario y cómo la relación entre las puntuaciones de aptitud y cursos podría verse afectada por la motivación, ansiedad y estrategias de aprendizaje de los estudiantes. [...]

2015
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
9.
113 p, 1.9 MB La Influencia del Contexto Social sobre la Motivación de Entrenadores y Deportistas: Una visión desde la Teoría de la Autodeterminación / Alcaraz Garcia, Saül ; Viladrich, Carme, (dir.) ; Torregrossa, Miquel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Esta tesis está constituida como un compendio de cuatro publicaciones, y tiene como principal propósito analizar la influencia del contexto social sobre la experiencia deportiva de los entrenadores de formación y sus jugadores, bajo el marco teórico general de la Teoría de la Autodeterminación (Deci y Ryan, 1985, 2000). [...]
This thesis has been developed by a compendium of four publications. Grounded in self‐determination theory (Deci & Ryan, 1985, 2000), the main goal of the present investigation is to study the influence of social environment on development coaches' and players' sport experiences. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
10.
9 p, 1.5 MB Plataforma de gamificació / Martín Maseda, Iván ; Gonzàlez i Sabaté, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'ús de la mecànica del joc en els negocis és una cosa cada vegada més comú. En aquest projecte s'ha desenvolupat una plataforma de suport a la implementació d'estratègies de gamification per a qualsevol mercat. [...]
La utilización de mecánicas de juego en los negocios es algo cada vez más habitual. En este proyecto se ha desarrollado una plataforma de soporte a la aplicación de estrategias de gamificación sobre cualquier mercado. [...]
The use of game mechanics in business is something increasingly common. This project has developed a platform to support the implementation of gamification strategies for any market. The platform is an open source web tool that allows the person in charge of designing the gamification strategy, to apply it to a set of users.

2014-06-29
Enginyeria Informàtica [958]  

Research literature : 13 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.