Resultados globales: 129 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 115 registros
Documentos de investigación, Encontrados 14 registros
Artículos Encontrados 115 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
20 p, 535.2 KB Estilos motivacionales y expectativas educativas en las familias inmigrantes : un análisis basado en el estudio de casos de familias inmigrantes de origen dominicano / Alcalde, Rosa (CEDIME (Centre d'Estudis d'Immgració i Minories Ètniques)) ; Hernández, Ramona (City College of New York)
Este artículo se centra en el análisis de los estilos motivacionales hacia el estudio que desarrollan un grupo de madres inmigrantes dominicanas con experiencias de separación y reunificación familiar y residentes en la ciudad de Nueva York y Barcelona. [...]
In this article, we present the results obtained from a qualitative research project focused on motivational style for study of Dominican immigrant mothers. We study the motivation oriented to learn and the motivation oriented to achievements. [...]

2018 - 10.5209/RCED.52795
Revista Complutense de Educación, Vol. 29 Núm. 2 (2018) , p. 455-474  
2.
21 p, 240.0 KB La virtud cívica como concepto sociológico : definición y extensión social / Tena Sánchez, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
En este trabajo se intenta ofrecer algunas líneas básicas de lo que debería ser una definición sociológica del concepto de virtud cívica. Se sostiene que debemos entender la virtud cívica como la motivación para actuar de forma públicamente orientada. [...]
This paper attempts to offer a number of basic lines for what endeavours to be a sociological definition of civic virtue. Civic virtue is defined as a motivation for public-spirited action. The paper argues that civic virtue is constituted by motivations, which cause specific actions, not by behaviours or character dispositions. [...]

2010 - 10.3989/ris.2007.11.04
Revista internacional de sociología, Vol. 68 Núm. 3 (septiembre 2010) , p. 555-575  
3.
10 p, 250.5 KB Measuring motivation in physical education among Chinese and Spanish adolescents : comparing the psychometric properties of perceived locus of causality scale / Yang, Menglu (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Cruz Feliu, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The present study aimed to measure motivation in physical education by the Perceived Locus of Causality Scale (PLOC) within a cross-cultural context. A sample of 2,293 adolescents from China (n = 1,287) and Spain (n = 1,006) completed the scales. [...]
El presente estudio intentó a medir la motivación en educación física por la Escala de locus de causalidad percibido (PLOC) dentro un contexto transcultural. En total 2,293 adolescentes de China (n = 1,287) y de España (n = 1,006) completaron las escalas. [...]
O presente estudo teve como objetivo mensurar motivação na educação física pelo Escala do locus de causalidade percibido (PLOC) dentro de um contexto transcultural. No total, 2. 293 adolescentes da China (n = 1. [...]

2019
Revista de psicología del deporte, Vol. 28 Núm. 2 (2019) , p. 87-96 (Artículos)  
4.
10 p, 307.0 KB Actividad física extraescolar, autoconcepto físico, orientaciones de meta y rendimiento académico / Giner Mira, Ismael (Generalitat Valenciana. Consellería de Educación, Investigación, Cultura y Deporte) ; Navas Martínez, Leandro (Universidad de Alicante. Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica) ; Holgado Tello, Francisco Pablo (Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED). Departamento de Metodología de las Ciencias del Comportamiento) ; Soriano Llorca, José Antonio (Generalitat Valenciana. Consellería de Educación, Investigación, Cultura y Deporte)
El objetivo de este estudio fue analizar las relaciones que se dan entre las diferentes dimensiones del autoconcepto físico, las orientaciones de meta, la práctica de actividad física extraescolar y el rendimiento académico, y valorar la capacidad predictiva de esas dimensiones sobre el rendimiento académico (general y en la asignatura de Educación Física). [...]
The aim of the present study was to analyze the relationships between the different dimensions of physical self-concept, goal orientations, the practice of extracurricular physical activity and academic performance, and to assess the predictive capacity of these dimensions on academic performance (general and in the subject of Physical Education). [...]
O objetivo deste estudo foi analisar as relações existentes entre as diferentes dimensões das orientações auto-objetivo físicos, a prática de atividade física formal e desempenho acadêmico, e avaliar o poder preditivo destas dimensões no desempenho acadêmico (geral e no tema da Educação Física). [...]

2019
Revista de psicología del deporte, Vol. 28 Núm. 2 (2019) , p. 107-116 (Artículos)  
5.
16 p, 186.2 KB Las trayectorias profesionales de los estudiantes de máster en Educación : un análisis desde las expectativas y la transición / Justiniano Domínguez, María Delia (Universidad Católica Boliviana. Facultad de Educación)
El artículo describe la realidad de los estudios postgraduales en Educación en el contexto boliviano. Los cambios estructurales de la educación superior boliviana exigen el análisis de la formación desde dos puntos de vista: el sociocognitivo y el estructural. [...]
L'article descriu la realitat dels estudis de postgrau en el context bolivià, específicament se centra en els màsters en Educació que s'imparteixen a la ciutat de Santa Cruz (Bolívia). Els canvis estructurals de l'educació superior boliviana exigeixen que la formació sigui analitzada des de dos punts de vista: el sociocognitiu i l'estructural. [...]
This article describes the reality of master's programs in education in Santa Cruz, Bolivia. Current changes in Bolivian higher education are analyzed from a socio-cognitive and structural approach. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.1040
Educar, Vol. 55 Núm. 2 (2019) , p. 419-434 (Monográfico)  
6.
17 p, 523.1 KB La transición de los estudios de máster : motivaciones y expectativas de estudiantes de dos universidades brasileñas / Regina Raitz, Tânia (Universidade do Vale do Itajaí) ; Corti, Franciele (Universitat de Barcelona) ; Ferreira, Danilo José (Universidade do Vale do Itajaí) ; Vanzuita, Alexandre (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Catarinense) ; Zeni, Melissa (Universidade do Vale do Itajaí)
Este artículo tiene como objetivo estudiar el proceso de transición académica y laboral de los estudiantes del máster en Educación de dos universidades brasileñas —la Universidad de Desarrollo de Santa Catarina y la Universidad del Valle de Itajaí— en cuanto al perfil del alumnado, los factores motivadores para la elección del máster y sus expectativas de formación y de oportunidades laborales. [...]
Aquest article té com a objectiu investigar el procés de transició acadèmica i laboral dels estudiants del màster en Educació de dues universitats brasileres —la Universitat de Desenvolupament de Santa Catarina i la Universitat de la Vall d'Itajaí— quant al perfil de l'alumnat, els factors motivadors per a l'elecció del màster i les expectatives dels estudiants quant a la formació i les oportunitats laborals. [...]
The aim of this article is to investigate the academic and labor transition process of students in master's degree programs in education at two Brazilian universities: Universidade do Desenvolvimento de Santa Catarina and Universidade do Vale do Itajaí. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.1017
Educar, Vol. 55 Núm. 2 (2019) , p. 343-359 (Monográfico)  
7.
17 p, 386.6 KB Análisis de las motivaciones y de las expectativas de los estudiantes de máster en Educación / Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Figuera Gazo, Pilar (Universitat de Barcelona) ; Llanes Ordóñez, Juan (Universitat de Barcelona)
Este trabajo explora la percepción del alumnado de másteres del ámbito de la educación con relación a variables de transición, satisfacción y perspectivas de futuro, poniendo el énfasis en el papel de las motivaciones y las expectativas. [...]
Aquest treball explora la percepció d'estudiants de màster en el camp de l'educació en relació amb variables relacionades amb la transició, la satisfacció i les perspectives de futur, posant l'èmfasi en el paper de les motivacions i les expectatives. [...]
This paper explores the perception of master's students in education related to transition, satisfaction, and perspectives with an emphasis on the role of motivations and expectations. Using a descriptive methodological procedure, a questionnaire was administered to a sample of 297 students enrolled in master's degree programs in education. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.1016
Educar, Vol. 55 Núm. 2 (2019) , p. 325-341 (Monográfico)  
8.
18 p, 368.3 KB Enseñanza acerca de los sentidos químicos : indagación sobre una experiencia motivadora / Edelsztein, Valeria (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias (CEFIEC))) ; Galagovsky, Lydia (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias (CEFIEC)))
En este trabajo se muestra un modelo de enseñanza vivencial, no tradicional, sobre el tema sentidos químicos. Se trata de una experiencia didáctica que promueve la reflexión sobre ideas o conocimientos previos total o parcialmente erróneos para transformarlos en conceptos sostén apropiados. [...]
This work shows a model of experiential, non-traditional teaching on the subject chemical senses. It is a didactic experience that promotes the reflection on ideas or previous knowledge which is totally or partially erroneous to transform it into appropriate support concepts. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2553
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 1 (2019) , p. 177-194 (Innovaciones Didácticas)  
9.
12 p, 281.6 KB Apoyo parental percibido y motivación adolescente hacia la actividad física / Torre Cruz, Manuel Jesús de la (Universidad de Jaén) ; Ruiz-Ariza, Alberto (Universidad de Jaén. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal) ; Suárez-Manzano, Sara (Universidad de Jaén. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal) ; Martínez-López, Emilio José (Universidad de Jaén. Departamento Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal)
Este estudio pretendió conocer en qué medida diferentes formas de apoyo social materno y paterno incrementaban el porcentaje de varianza explicada de motivación autodeterminada hacia la práctica de actividad físico-deportiva de sus hijos, más allá de la proporción atribuida a un conjunto de variables personales (sexo, edad e índice de masa corporal). [...]
This study aimed to know to what extent different types of parental social support increased the percentage of explained variance for self-determined motivation toward physical activity practice of their children, apart from other variables such as gender, age, and body mass index. [...]
Este estudo pretendeu conhecer em que medida diferentes formas de apoio social materno e paterno incrementavam o percentual de variância explicado de motivação autodeterminada para a prática de atividade física esportiva de seus „lhos, além da proporção atribuída a um conjunto de variáveis pessoais (sexo, idade, e índice de massa corporal). [...]

2019
Revista de psicología del deporte, Vol. 28 Núm. 1 (2019) , p. 51-62 (Artículos)  
10.
12 p, 182.8 KB La promoción de la virtud cívica mediante mecanismos de diseño institucional / Tena Sánchez, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona Departament de Sociologia)
El presente trabajo discute las posibilidades del diseño institucional como herramienta para la generación y extensión social de la virtud cívica. Se sos¬tendrá que nuestros conocimientos acerca de cómo promover la virtud cívica son aún demasiado precarios como para plantearse ir más allá de algunas recomenda¬ciones generales. [...]
This paper explores institutional design strategies which could promote civic virtue. It will be argued that we do not have knowledge enough to go beyond of some general principles. In this sense, probably the best option is designing institu¬tions which economize motivation and do not erode existing civic virtue.

2016 - 10.12795/themata.2016.i53.05
Thémata. Revista de Filosofía, Núm. 53 (2016) , p. 107-118  

Artículos : Encontrados 115 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Documentos de investigación Encontrados 14 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
33 p, 304.3 KB Teacher Motivation / Toboso Sala, Patrícia ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Motivation is widely known as a dynamic and highly complex concept which plays an essential role in any learning situation in terms of success or failure. This paper aims at highlighting the overlooked significance teacher motivation has within the motivation framework since, in the literature, the main focus lies on students' motivation. [...]
La motivació és un concepte àmpliament conegut, dinàmic i extremadament complex, que té un paper essencial en qualsevol situació educativa perquè condueix a l'èxit o al fracàs. L'objectiu d'aquest treball és ressaltar la ignorada importància que la motivació del professorat té dins del marc teòric de la motivació, ja que la literatura s'ha centrat principalment en els estudiants. [...]
La motivación es un concepto ampliamente conocido, dinámico y sumamente complejo, que desempeña un papel fundamental en cualquier situación educativa porque conduce al éxito o al fracaso. El objetivo de este trabajo es resaltar la ignorada importancia que la motivación del profesorado tiene dentro del marco teórico de la motivación, ya que la literatura se ha centrado principalmente en los estudiantes. [...]

2019
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
2.
31 p, 929.2 KB Els estils motivacionals de les mares marroquines, immigrants a Catalunya, en l'educació dels seus fills i filles. Una anàlisi comparativa entre capitals culturals / Vicens Yagüe, Sara ; Alcalde, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es presenta, a continuació, un estudi qualitatiu, en què analitzem els estils motivacionals que les mares marroquines, residents a Catalunya, transmeten als seus fills i filles durant l'escolarització infantil i primària. [...]
We are going to present a qualitative study, where we analyse the motivational styles that the Moroccan mothers, resident in Catalonia, transmit to his children during the childhood and primary education. [...]

2017
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
3.
14 p, 519.9 KB Gamification tool for higher education / Menendez Buitrago, Juan ; Robles, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
In this project I have developed a basic gamification web-based tool that helps teachers apply gamification elements to their courses activities and keep track of them in an easy way. The development is focused on the back-end features, mainly the database design and the relations between as many gamification elements as possible. [...]
En aquest projecte he desenvolupat una eina de gamificació basada en la web que ajudi els professors a aplicar conceptes de gamificació en les activitats de les seves assignatures i a fer un seguiment d'un manera senzilla. [...]
En este proyecto he desarrollado una herramienta de gamificación basada en la web que ayude a los profesores a aplicar conceptos de gamificación en las actividades de sus asignaturas y a hacer un seguimiento de una manera sencilla. [...]

2017-06-29
Enginyeria Informàtica [958]  
4.
38 p, 873.4 KB Foreign Language Acquisition : the Interrelationship between Motivation and Anxiety and its Effects on Learners / Ríos Ortiz, Laura ; Capdevila i Batet, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona, Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Motivation and anxiety are two of the many Individual Differences which may affect the acquisition of English as a foreign language. Although they have been vastly researched on separately, their interrelationship is not as clear. [...]
La motivació i la ansietat son dues de les diferències individuals que poden afectar l'adquisició de l'anglès com a llengua estrangera. Encara que les dues han estat molt estudiades per separat, la seva relació no és tan clara. [...]

2016
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
5.
10 p, 877.9 KB Plataforma de gamificació per educació superior / Bruno Sanchez, Gerard ; Robles, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest treball he après i aplicat conceptes de gamificació amb l'objectiu de desenvolupar una part important d'una plataforma de gamificació per educació superior, el TOP Enginyeria. La motivació d'aquest desenvolupament ha sigut el decrement de la nota mitjana dels estudiants del Grau en Enginyeria Informàtica causat en part per la seva desmotivació. [...]
The aim on this project is to develop a gamification platform for college students in order to motivate them and increase their marks. During this period I have learned and applied gamification concepts to achieve this objectiuve and build this site. [...]
En este trabajo he aprendido y aplicado conceptos de gamificación con el objetivo de desarrollar una parte importante de una plataforma de gamificación para la educación superior, el TOP Enginyeria. [...]

2016-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
10 p, 827.3 KB Uso de la gamificación en la titulación de Ingeniería de la información : para la motivación educacional de los alumnos / Rios Sánchez, Noely Giulianna ; Robles, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La educación de estos días necesita dar un cambio radical a los métodos que se aplican en la enseñanza del estudiante. El intentar que los estudiantes se interesen por aquello que aprenden cada día, no es una tarea imposible. [...]
The education of these days need to radically change the methods used in teaching the student. Trying students to take an interest in what they learn each day , it is not an impossible task. If it is true , universities and any educational or teaching center to look great horizon the idea to become reality. [...]
L'educació d'aquests dies necessita donar un canvi radical als mètodes que s'apliquen en l'ensenyament de l'estudiant. El intentar que els estudiants s'interessin per allò que aprenen cada dia, no és una tasca impossible. [...]

2016-02-09
Enginyeria Informàtica [958]  
7.
53 p, 1.7 MB Come learning : emprenedoria i educació / Fuentes Silva, Belén ; Armengol Asparó, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball de fi de grau Come Learning ha estat un procés de creació d'una empresa creada a través de la vivència de les practiques universitàries. Com es podrà veure al llarg del treball, pretén combinar elements teòrics cursats en el grau de Pedagogia amb altres corresponents a un pla d'empresa, com poden ser el pla de màrqueting, el pla financer o el pla juridicofiscal, entre els més significatius. [...]
2015
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]  
8.
34 p, 522.9 KB Language learning motivation : the L2 motivational self system and its relationship with learning achievement / Tort Calvo, Elisabet ; Reeves, Alan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The purpose of this paper was to find the relationship between the dimensions of the L2 Motivational Self System (Dörnyei, 2009) and language achievement, as well as to provide motivational learner types according to the theory. [...]
L'objectiu d'aquest treball va ser trobar la relació entre les dimensions del L2 Motivational Self System (Dörnyei, 2009) i l'aprenentatge de l'anglès, a més de mostrar tipus d'estudiants motivats d'acord amb la teoria. [...]

2015
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  
9.
39 p, 1.0 MB The role of aptitude in FLL (Foreign Language Learning) at university / Bernad Sureda, Maria Antònia ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This paper explores the role of aptitude in foreign language learners (FLLs) in language courses in a university setting and how the relationship between aptitude and course scores might be affected by the students' motivation, anxiety and learning strategies. [...]
En este trabajo se explora el papel de la aptitud en estudiantes de lenguas extranjeras en cursos de idiomas en un entorno universitario y cómo la relación entre las puntuaciones de aptitud y cursos podría verse afectada por la motivación, ansiedad y estrategias de aprendizaje de los estudiantes. [...]

2015
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
10.
113 p, 1.9 MB La Influencia del Contexto Social sobre la Motivación de Entrenadores y Deportistas: Una visión desde la Teoría de la Autodeterminación / Alcaraz Garcia, Saül ; Viladrich, Carme, (dir.) ; Torregrosa, Miquel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Esta tesis está constituida como un compendio de cuatro publicaciones, y tiene como principal propósito analizar la influencia del contexto social sobre la experiencia deportiva de los entrenadores de formación y sus jugadores, bajo el marco teórico general de la Teoría de la Autodeterminación (Deci y Ryan, 1985, 2000). [...]
This thesis has been developed by a compendium of four publications. Grounded in self‐determination theory (Deci & Ryan, 1985, 2000), the main goal of the present investigation is to study the influence of social environment on development coaches' and players' sport experiences. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Documentos de investigación : Encontrados 14 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.