1.
|
|
2.
|
38 p, 1.1 MB |
Participation in Citizen Science : Insights from the CONECT-e Case Study
/
Benyei, Petra (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ;
Pardo-de-Santayana, Manuel (Universidad Autónoma de Madrid. Centro de Investigación en Biodiversidad y Cambio Global) ;
Aceituno Mata, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ;
Calvet Mir, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ;
Carrascosa-García, María (Red de Semillas "Resembrando e Intercambiando") ;
Rivera-Ferre, Marta G (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ;
Perdomo-Molina, Antonio (Universidad de La Laguna. Escuela Politécnica Superior de Ingeniería) ;
Reyes-García, Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Citizen science (CS) is growing quickly, given its potential to enhance knowledge coproduction by diverse participants, generating large and global data sets. However, uneven participation in CS is still an important concern. [...]
2021 - 10.1177/0162243920948110
Science Technology and Human Values, Vol. 46, Issue 4 (July 2021) , p. 755-788
|
|
3.
|
|
4.
|
17 p, 212.3 KB |
Motivaciones sociales y personales en la formación del ecologismo : el caso de Mallorca durante la Transición (1973-1983)
/
Serra, Martí (Universidad del País Vasco)
Este artículo analiza el proceso de formación del ecologismo en un entorno local, a partir de una comprensión de los factores sociales y personales que explican su formación. Insertamos este proceso en el debate sobre las causas de la formación del ecologismo a nivel global, en el cual hay dos posturas encontradas. [...] Aquest article analitza el procés de formació de l'ecologisme en un entorn local, a partir d'una comprensió dels factors socials i personals que expliquen la seva formació. Inserim aquest procés en el debat sobre les causes de la formació de l'ecologisme a nivell global, on hi ha dues postures oposades. [...] This article analyses the process of the creation of environmentalism in a local context based on an understanding of the social and personal factors involved. We locate this process within the debate around the causes of the environmentalism at a global level, where there are two conflicting positions. [...]
2022 - 10.5565/rev/rubrica.247
Rúbrica contemporánea, Vol. 11 Núm. 21 (2022) , p. 9-25 (Dossier)
|
|
5.
|
20 p, 336.8 KB |
Translators as publishers : exploring the motivations for non-profit literary translation in a digital initiative
/
Marín Lacarta, Maialen (Hong Kong Baptist University) ;
Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Motivations for volunteering have rarely been studied in the context of professional literary translators. Instead, studies have mainly focused on amateur translators in areas such as charities, fansubbing, TED, Wikipedia, Skype and Facebook. [...] Les motivations pour le bénévolat dans le contexte de la traduction littéraire professionnelle ont rarement été étudiées. En effet, les études se sont principalement concentrées sur les motivations des traducteurs amateurs dans les domaines des associations caritatives, le fansubbing, TED, Wikipedia, Skype et Facebook. [...] Son pocos los estudios que se centran en las motivaciones para el voluntariado en el contexto de la traducción literaria profesional. En cambio, hay más trabajos que estudian las motivaciones de traductores aficionados en ámbitos como organizaciones benéficas, fansubbing, TED, Wikipedia, Skype y Facebook. [...]
2020 - 10.7202/1075845ar
Meta : journal des traducteurs, Vol. 65, núm. 2 (2020) , p. 459-478
|
|
6.
|
13 p, 112.2 KB |
La idealización de la profesión de maestro y los límites de la formación docente : análisis de un caso
/
Paredes Labra, Joaquín (Universidad Autónoma de Madrid) ;
Kachinovsky Melgar, Alicia (Universidad de la República (Uruguai))
Este trabajo aborda la presencia de idealización o de formas estereotipadas de imaginar el ejercicio de la profesión de educador en el marco de su formación inicial y las consecuencias que dicha consideración tiene para el desarrollo de la docencia en la formación de profesores y en el futuro de los actuales estudiantes de Maestro. [...] Aquest treball aborda la presència d'idealització o de maneres estereotipades d'imaginar l'exercici de la professió d'educador en el marc de la seva formació inicial i les conseqüències que aquesta consideració té en referència al desenvolupament de la docència en la formació de professors i en el futur dels actuals estudiants de Mestre. [...] This work addresses the presence of idealization or stereotyped ways of imagining the exercising of the profession of teacher, within the framework of initial teacher training, and the consequences it has for the development of teaching in teacher training and for the future of today's trainee teachers. [...]
2021 - 10.5565/rev/educar.1192
Educar, Vol. 57 Núm. 1 (2021) , p. 35-47 (Monográfico)
|
|
7.
|
|
8.
|
14 p, 141.4 KB |
Beyond proximate and distal causes of land-use change : Linking individual motivations to deforestation in rural contexts
/
Rueda, Ximena (Universidad de los Andes. School of Management (Colombia)) ;
Vélez, Maria Alejandra (Universidad de los Andes. School of Management (Colombia)) ;
Moros, Lina (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ;
Rodríguez, Luz Angela (Pontificia Universidad Javeriana. Escuela de Medio Ambiente y Estudios Rurales)
Most of the literature on the causes of tropical deforestation has focused on the proximate and distal causes. However, research exploring the psychological drivers of deforestation, i. e. , motivations, is still scant despite being crucial to understand the processes of land-use change and individual decision making within social-ecological systems. [...]
2019 - 10.5751/ES-10617-240104
Ecology and society, Vol. 24, Issue 1 (March 2019) , art. 4
|
|
9.
|
15 p, 2.1 MB |
Exploring intrinsic, instrumental, and relational values for sustainable management of social-ecological systems
/
Arias-Arévalo, Paola (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ;
Martín-López, Berta (Leuphana University of Lüneburg. Institute for Ethics and Transdisciplinary Sustainability Research) ;
Gómez-Baggethun, Erik (Norwegian University of Life Sciences. Department of International Environment and Development Studies) ;
Haase, Dagmar (Humboldt University of Berlin. Department of Geography)
The values (i. e. , importance) that people place on ecosystems have been identified as a crucial dimension of sustainable management of social-ecological systems. Recently, the call for integrating plural values of ecosystems beyond intrinsic and instrumental values has prompted the notion of "relational values. [...]
2017 - 10.5751/ES-09812-220443
Ecology and society, Vol. 22, issue 4 (2017) , art. 43
|
|
10.
|
16 p, 778.1 KB |
When the user becomes a publicist : motivations for eWOM on Facebook
/
Santo Serra, Deborah do Espírito ;
Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
This qualitative exploratory and descriptive research study seeks to obtain information on "electronic Word of mouth" via social networking websites. Specifically, it aims to further our knowledge of both the identification of the Uses and Gratifications sought (manifest and latent motivations) by the users through becoming part of eWOM practices on Facebook, and also the gratifications obtained from such behaviors. [...] Esta pesquisa qualitativa, descritiva e exploratória busca obter informações sobre o boca-a-boca eletrônico (em inglês, electronic Word of Mouth, eWOM) através de sites de redes sociais. Especificamente, seu objetivo é aprofundar os conhecimentos para a identificação de Usos e Gratificações buscados (motivações manifestas e latentes) pelos usuários que se implicam em práticas de eWOM no Facebook, bem como para a identificação de gratificações obtidas com tal comportamento. [...]
2014 - 10.5585/remark.v13i1.2584
REMark, Vol. 13 Núm. 1 (2014)
|
|