Resultats globals: 15 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 8 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Articles 8 registres trobats  
1.
21 p, 296.6 KB El rendimiento académico de alumnos de la ESO en un contexto vulnerable y multicultural / Escarbajal Frutos, Andrés (Universidad de Murcia) ; Essomba Gelabert, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Abenza Pastor, Beatriz (Universidad de Murcia)
Este artículo quiere dar cuenta de una investigación sobre rendimiento académico en alumnos de la ESO en un contexto de vulnerabilidad y multiculturalidad. Además, se analizan las expectativas de los alumnos, la relación entre el nivel de estudios y la situación laboral de los progenitores con el rendimiento académico y cómo afecta el idioma hablado en la familia en las calificaciones de Lengua. [...]
Aquest article vol retre comptes d'una investigació sobre rendiment acadèmic en alumnes de l'ESO en un context de vulnerabilitat i de multiculturalitat. A més, s'hi analitzen les expectatives dels alumnes, la relació entre el nivell d'estudis i la situació laboral dels progenitors amb el rendiment acadèmic i com afecta l'idioma parlat a la família en les qualificacions de Llengua. [...]
This paper presents a research study carried out on the academic performance of Spanish compulsory secondary education (ESO) students in a context of vulnerability and multiculturalism. The students' expectations are analyzed, as well as the relationship between the parents' level of education and the students' academic performance in the subject of Spanish Language, and how such performance might be affected by the family language. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.967
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 79-99 (Monográfico)  
2.
11 p, 71.6 KB Elementos para una comunicación intercultural / Rodrigo Alsina, Miquel, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
1997
Revista CIDOB d'afers internacionals, N. 36 (1997) , p. 11-21  
3.
12 p, 81.5 KB Biblioteca, diversitat cultural i mundialització / González Quesada, Alfonso (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Biblioteconomia i Documentació)
La integració dels immigrants en la societat d'acollida és precària. La dimensió social de la biblioteca, sobretot l'escolar i la pública, rau en el seu paper mediador en l'accés a la informació i la cultura: pot donar a conèixer les diferents cultures i fomentar-ne l'intercanvi. [...]
2004
Item, N. 37 (2004) , p. 15-26  
4.
14 p, 90.7 KB Historias de vida e historias lingüísticas : una aproximación a las identidades / Nogales, T. (Universitat Jaume I. Departament d'Educació) ; Oliver, R. (Universitat Jaume I. Departament d'Educació) ; Rios, I. (Universitat Jaume I. Departament d'Educació) ; Salez, A. (Universitat Jaume I. Departament d'Educació)
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
Desde una perspectiva etnográfica, a través de las historias de vida e historias lingüísticas de niños inmigrados, realizamos una aproximación a sus identidades, como parte constitutiva de la realidad escolar actual. [...]
Para lograrlo, en una perspectiva de indagación y acción, dicha investigación pretende dar respuesta a las situaciones de multiculturalidad y plurilingüismo en las escuelas actuales, dentro de la formación (inicial y permanente) de los maestros; todo ello bajo un planteamiento didáctico y académico de una mayor adaptación a la realidad y al proceso de armonización europeas en los programas y metodología docentes.

2007
EMIGRA working papers, Núm. 24 (2007) , p. 1-14  
5.
14 p, 1.6 MB Patrimonia'm : un projecte de proximitat i treball cooperatiu entre el Museu d'Història de Barcelona i les escoles i els instituts de Ciutat Vella / Garcés, Mercè (Escola Àngel Baixeras (Barcelona)) ; Liz, Josep (Museu d'Història de la Ciutat (Barcelona, Catalunya)) ; Terrado, Cari (Escola Àngel Baixeras (Barcelona))
Durant els darrers anys el districte de Ciutat Vella de Barcelona ha experimentat un gran flux migratori que ha convertit l'alumnat dels centres escolars en grups cada cop més heterogenis. Amb l'objectiu d'afavorir la cohesió social, de difondre el patrimoni educant en els valors de la ciutadania i establint vincles afectius entre el patrimoni de la ciutat i les persones que hi habiten, les escoles i els instituts del districte, juntament amb el MUHBA, decideixen apostar des del 2005 pel projecte Patrimonia'm. [...]
En los últimos años, el distrito de Ciutat Vella de Barcelona ha experimentado un gran flujo migratorio que ha convertido al alumnado de los centros escolares en grupos cada vez más heterogéneos. [...]
In recent years, the district of Ciutat Vella of Barcelona has received a substantial influx of emigrants. As a result, there is a greater mixture of children in the schools. The project Patrimonia'm has been developed by the primary and secondary schools of the district in conjunction with the MUHBA, with the intention of improving social cohesion, communicating the city's heritage, promoting the values of citizenship and establishing connections between historical monuments and local community. [...]

2009
Treballs d'arqueologia, Núm. 15 (2009) , p. 123-136  
6.
33 p, 880.1 KB La valoración social del multiculturalismo y del monoculturalismo en Europa / Bericat Alastuey, Eduardo
Partiendo de la tesis sostenida por Verena Stolcke, que advierte de la existencia de un cambio en el discurso mediante el que las poblaciones autóctonas rechazan a los inmigrantes, se ha realizado una investigación empírica con el objeto de verificar si, en efecto, los discursos basados en un fundamentalismo cultural están sustituyendo a los explícitamente racistas o xenófobos. [...]
Following Verena Stolcke's thesis, which defends that a change on the discourse through which native population rejects immigrants, an empirical research has been carried out attempting to verify if the discourses based on cultural fundamentalism are replacing those explicitly racist or xenophobic. [...]

2009 - 10.5565/rev/papers/v94n0.690
Papers : revista de sociologia, N. 94 (2009) p. 79-111  
7.
18 p, 114.6 KB Desencuentros de la socialidad y reencantamientos de la identidad / Martín-Barbero, Jesús
El artículo plantea la cuestión de la identidad en un entorno multicultural y globalizado y la consecuente desmitificación de las tradiciones, que desmorona la ética colectiva. El lugar de la cultura, que se transforma con la globalización, va sustituyendo las costumbres por estilos de vida conformados desde la publicidad y el consumo. [...]
The article puts forward the question of identify in a multicultural, globalised environment and the consequent demystification of traditions, which undermines collective ethics. The place of culture, which is transformed with globalisation, replaces customs with ways of life fashioned by publicity and consumerism. [...]

2002
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 29 (2002) , p. 45-62  
8.
34 p, 174.9 KB Escola, oci i joves d'origen magribí. Segones generacions de famílies immigrades i el sentit de la seva inserció social : el cas de Mataró / Alegre, Miquel Àngel, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Herrera Aragón, Diego, 1975- (Consorci Institut d'Infància i Món Urbà)
Aquest article és fruit de la ponència presentada al III Congrés Català de Sociologia (Lleida, 20 i 21 de març de 1999), arran de la investigació realitzada sota el mateix títol al municipi de Mataró i finançada per la Fundació Jaume Bofill. [...]
The article is the result of a communication presented at the III Congrés Català de Sociologia (Lleida, 20-21 March 1999). This communication comes from a research developed in Mataró under the same title and payed by Jaume Bofill Foundation. [...]

2002 - 10.5565/rev/papers/v66n0.1653
Papers : revista de sociologia, N. 66 (2002) , p. 215-248  

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
15 p, 702.0 KB Barcelona'92 postolímpica : esport i multiculturalisme / Kennett, Chris (Universitat Ramon Llull) ; Centre d'Estudis Olímpics
En aquest article, Kennett aborda el paper dels Jocs, dels processos globalitzadors i de l'esport en el diàleg intercultural, i després se centra en aspectes relacionats amb la realitat de la cultura de l'esport a la Barcelona posterior als Jocs Olímpics.
En este artículo, Kennett aborda el papel de los Juegos, de los procesos globalizadores y del deporte en el diálogo intercultural, para posteriormente centrarse en aspectos relacionados con la realidad de la cultura del deporte en la Barcelona de después de los Juegos Olímpicos.
In this article, Kennett deals with the role of the Olympic Games, of globalising processes and of sport in intercultural dialogue, and then goes on to focus on aspects connected with the cultural reality of sport in post-Olympic Barcelona.

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona; Ajuntament de Barcelona 2011
Mosaic olímpic: recerca multidisciplinar i difusió dels estudis olímpics. CEO-UAB: 20 anys, 2011, p. 185-192
3 documents
2.
218 p, 6.1 MB Mosaic olímpic : recerca multidisciplinar i difusió dels estudis olímpics. CEO-UAB : 20 anys / Fernández Peña, Emilio ; Moragas Spà, Miquel de, 1943- ed. ; Cerezuela, Berta ed. ; Gómez Benosa, Miquel ed. ; Kennett, Christopher ed. ; Centre d'Estudis Olímpics
Mosaic Olímpic aborda els estudis olímpics des de la riquesa i la interconnexió dels diferents fenòmens que els constitueixen: els mitjans de comunicació nous i tradicionals, l'economia, l'herència, el gènere, la gestió d'informació, l'urbanisme olímpic, el paper dels voluntaris o els programes culturals, entre d'altres. [...]
Mosaico Olímpico aborda los estudios olímpicos desde la riqueza y la interconexión de los diferentes fenómenos que los constituyen: los medios de comunicación nuevos y tradicionales, la economía, la herencia, el género, la gestión de información, el urbanismo olímpico, el papel de los voluntarios o los programas culturales, entre otros. [...]
An Olympic Mosaic tackles Olympic studies from the wealth and interconnection of the different phenomena that constitute them: media and the new media, economics, legacy, gender, information management, Olympic urban planning, the role of the volunteers or the cultural programs, among others. [...]

Barcelona: Centre d'Estudis Olímpics. Universitat Autònoma de Barcelona; Ajuntament de Barcelona, 2011
3 documents

Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
50 p, 1.3 MB La libertad religiosa en España y en Cataluña. ¿Separación o cooperación de los poderes públicos con las confesiones religiosas? / Abbou, Sabrine ; Aybar Jimenez, Ivan, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
L'estudi del factor religiós en la societat espanyola i de les relacions que l'Estat té amb les confessions religioses ens permetrà veure el límit moral que difereix entre els temps i encara més diferent entre les regions, podent recórrer a una crítica eminent de la estabilitat democràtica del país i de les seves comunitats autònomes.
El estudio del factor religioso en la sociedad española y las relaciones que tiene el Estado con las confesiones religiosas permitirá ver el límite moral que difiere entre las épocas y aún más diferente entre las regiones, pudiendo acudir a una crítica eminente de la estabilidad democrática del país y de sus Comunidades Autónomas.
The study of the religious factor in Spanish society and the relations that the State has with religious confessions will allow us to see the moral limit that differs between the times and even more different between the regions, being able to resort to an eminent critique of the democratic stability of the country and its Autonomous Communities.

2023
Grau en Dret [949]  
2.
56 p, 620.1 KB Levantando la manta a la interculturalidad de la ciudad de Barcelona / Fernández Quiñonero, Coral ; Ortín Andres, Pedro Vicente, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Barcelona es descriu com una ciutat multicultural i les moltíssimes cultures diferents que hi ha assentades en són una evidència. El mateix Ajuntament de Barcelona defineix la ciutat com un model intercultural, basant-nos en el fet que aquest terme fa referència a la convivència i cooperació de totes les cultures diferents d'un mateix lloc de forma conjunta i amb igualtat de drets i oportunitats, el tracte discriminatori que reben els immigrants que es dediquen a la venda ambulant per part de les administracions públiques, la premsa, els cossos policials, veïns i en general la societat, posa en dubte aquesta interculturalitat.
Barcelona se describe como una ciudad multicultural y las muchísimas culturas diferentes que hay asentadas son una evidencia de ello. El propio Ayuntamiento de Barcelona define la ciudad como un modelo intercultural. [...]
Barcelona is described as a multicultural city and the many different cultures that are settled there are evidence of this. Barcelona City Council itself defines the city as an intercultural model, based on the fact that this term refers to the coexistence and cooperation of all the different cultures in the same place together and with equal rights and opportunities, the discriminatory treatment received by immigrants hawkers by public administrations, the press, police forces, neighbours and society in general, casts doubt on this interculturality.

2022
Grau en Periodisme [1432]  
3.
93 p, 1.2 MB Anàlisi traductològica i comparada d'una narració cèlebre japonesa, "La tomba de les llumenetes" d'Akiyuki Nosaka / Fernàndez Oliva, Carla ; Sala Sanahuja, Joaquim, 1954-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En aquest treball s'analitza des d'un punt de vista traductològic la novel·la cèlebre japonesa anomenada "La tomba de les llumenetes", d'Akiyuki Nosaka i es compara amb les respectives traduccions literàries al català, al castellà i al francès i, quant a la traducció audiovisual, a l'anglès. [...]
En este trabajo se analiza, desde un punto de vista traductológico, la novela célebre japonesa "La tumba de las luciérnagas", del autor Akiyuki Nosaka, y se compara con las respectivas traducciones literarias al catalán, al castellano y al francés y, referente a la traducción audiovisual, al inglés. [...]
In this paper a celebrated Japanese narrative novel is analyzed and compared to its literary translation in Spanish, in Catalan, in French and, in respect of the audiovisual translation, in English. The analysis is based on the differences regarding the content of the translation, the treatment of cultural references and exoticism, and the translation techniques or strategies used in each version, considering the linguistic and cultural distance between Japanese and Romance languages.

2021
Grau en Traducció i Interpretació [1202]
Grau en Traducció i Interpretació [1203]
Grau en Traducció i Interpretació [1204]
Grau en Traducció i Interpretació [822]  
4.
90 p, 975.9 KB Anàlisi de la convivència multicultural al Barri Antic de Valls / Olivé Oller, Jana ; Sordè i Martí, Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
En els discursos socials predominants, molt sovint s'ha associat la convivència multicultural amb conflicte; aquest és el cas de la imatge social que es té del Barri Antic de Valls, que compta amb un 14% (2019) de persones amb nacionalitat no espanyola. [...]
En los discursos sociales predominantes, muy a menudo se ha asociado la convivencia multicultural con conflicto; este es el caso de la imagen social que se tiene del Barri Antic de Valls, que cuenta con un 14% (2019) de personas con nacionalidad no española. [...]
On the prevalent social discourse, multicultural coexistence has often been associated to conflict; this sis the case for the social image of Valls's Barri Antic [Old Town], which has a 14% (2019) original from elsewhere. [...]

2020
Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1282]
3 documents

Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
13 p, 379.1 KB Artistes que investiguen sobre multiculturalitat i altres temes socials. Educar a través de les arts / Morón, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona)
La finalitat d'aquest document és aportar a les estudiants del Grau d'Educació Primària, a mestres en actiu i altres mestres que es dediquen a l'Educació de les Arts i a través de les Arts, un material per a poder trobar artistes per temàtiques i poder dissenyar, desenvolupar i avaluar, projectes interdisciplinaris i inclusius d'educació a través de les arts.
La finalidad de este documento es aportar a las estudiantes del Grado de Educación Primaria, a maestros en activo y otros maestros que se dedican a la Educación de las Artes ya través de las Artes, un material para poder encontrar artistas por temáticas y poder diseñar, desarrollar y evaluar, proyectos interdisciplinarios e inclusivos de educación a través de las artes.

2021
2 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.