Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
24 p, 624.5 KB Ayudas en línea para lectura multimodal en lengua extranjera / Jiménez, John (Universidad de Antioquia)
Este artículo describe un estudio con un enfoque mixto, en el que estudiantes universitarios de inglés como lengua extranjera (EFL), utilizaron ayudas en línea -tales como diccionario, traductor, síntesis, entre otras- como estrategias para facilitar a otros estudiantes, con nivel de principiantes en inglés, la lectura y comprensión de textos multimediales en este idioma. [...]
This article describes a study using a mixed approach, in which EFL university students used online aids such as translators, dictionaries, summaries, among other resources, as strategies in order to help other EFL beginner level students to better read and understand multimedia texts in this language. [...]
Aquest article descriu un estudi amb un enfocament mixt en el qual estudiants universitaris d'anglès com a llengua estrangera (EFL) van utilitzar ajudes en línia -entre unes altres: diccionari, traductor, síntesi- com estrategias per facilitar a estudiants, amb nivell de principiants en anglès, la comprensió lectura. [...]

2013 - 10.5565/rev/jtl3.523
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 2 (Maig-Juny 2013) , p. 69-92  
2.
8 p, 122.7 KB Investigar para el futuro de la educación científica : nuevas formas de aprender, nuevas formas de vivir / Lemke, Jay L. (University of Michigan)
Las nuevas tecnologías de la información y la comunicación hacen posible que los estudiantes aprendan sobre la ciencia y sobre el mundo natural con múltiples medios y en múltiples entornos de aprendizaje. [...]
New information and communication technologies make it possible for students to learn about science and about the natural world through multiple media and multiple environments of learning. Research needs to help us understand how students integrate learning through text, spoken language, graphical images, animations, audio, video, simulations, and three-dimension models and virtual worlds. [...]

2006 - 10.5565/rev/ensciencias.3810
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 1 (2006) p. 5-12  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.