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18 p, 205.6 KB La televisión de los mileniales : una aproximación a sus hábitos de visionado / Guerrero Pérez, Enrique (Universidad de Navarra) ; González Oñate, Cristina (Universitat Jaume I) ; Kimber Camussetti, David (Universidad de los Andes (Xile))
La televisión vive una etapa de transformación sin precedentes debido a la naturaleza disruptiva de las innovaciones tecnológicas derivadas de la digitalización y la convergencia del medio con internet. [...]
The TV industry is undergoing an unprecedented transformation due to the disruptive nature of technological innovations derived from the digitalization and convergence of the medium with the Internet. [...]
La televisió viu una etapa de transformació sense precedents a causa de la naturalesa disruptiva de les innovacions tecnològiques derivades de la digitalització i la convergència del mitjà amb internet. [...]

2018 - 10.5565/rev/analisi.3151
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 59 (December 2018) , p. 121-138 (Articles)
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20 p, 388.5 KB La recepción televisiva española en la era multipantalla / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gómez Morales, Beatriz María
Este artículo estudia la recepción de la ficción televisiva española mediante una combinación de técnicas de análisis offline (cuestionarios y focus group) y online (comentarios en Internet). Los resultados del análisis offline revelan el carácter complementario y especializado de los dispositivos, aunque el análisis online no aporta evidencias sobre el impacto de las segundas pantallas en los procesos de socialización, ni sobre la construcción de identidad femenina.
This article studies the reception of the Spanish television fiction, by combining offline analysis techniques (questionnaires and focus group) and online (analysis of comments on the Internet). The offline analysis reveals the complementary and specialized nature of the devices, but the online analyses do not provide evidence about the impact of the second screen in the socialization process, nor on the construction of feminine identity.

2017 - 10.32870/cys.v0i30.6135
Comunicación y Sociedad, Vol. 30 (2017) , p. 141-160
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3.
25 p, 1.0 MB Formas de la visión compleja : genealogía, historia y estética de la multipantalla / Català Domènech, Josep M.
Among the countless innovations media strategies are forever offering us, the multiscreen device deserves to be rescued from the process of trivialization that its indiscriminated use is promoting. The cinematographic application of this system, whose history is long but not very vigorous, allows for this rescue operation, since in the movies the simple aesthetics of impact that proliferate in other media acquire the dramaturgic and narrative density needed to fill the device with meaning. [...]
2004
Archivos de la Filmoteca, Num. 48 (Octubre 2004) , p. 76-101  
4.
11 p, 84.2 KB La sociedad multipantallas: retos para la alfabetización mediática / Pérez Tornero, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona)
La televisión convencional, en sus inicios medios de comunicación centralizada y de audiencia masiva, se está actualmente transformando y diversificando para acomodarse a las nuevas exigencias y condiciones de los nuevos contextos digitales. [...]
Conventional television is getting transformed and diversified to adapt to the new requirements and conditions of the new digital contexts. This means deep transformations in the production, distribution and reception systems; in the programs, genres, and contents in general; and in the commercialization channels and financing systems. [...]

2008 - 10.3916/c31-2008-01-002
Comunicar, Vol. 16, Núm. 31 (octubre 2008) , p. 15-25  

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