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Articles, 2 records found
Contributions to meetings and congresses, 1 records found
Research literature, 2 records found
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1.
7 p, 95.4 KB Videojugadores del League of Legends : el papel de la pasión en el uso abusivo y en el rendimiento / Bertran, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Los juegos Massively Multiplayer Online Role Playing Games (MMORPG) han suscitado preocupación por su potencial adictivo. Los Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) son un nuevo género poco estudiado, pero que goza de gran popularidad, en el que prima el rendimiento por encima de la inmersión. [...]
There is growing concern about the addictive potential of Massively Multiplayer Online Role Playing Games (MMORPG). The Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) is a new genre, poorly studied but very popular, in which performance holds priority over immersion. [...]

2016 - 10.20882/adicciones.787
Adicciones, Vol. 28, núm. 1 (2016) , p. 28-34  
2.
7 p, 348.3 KB Psychological motivation in online role-playing games : a study of Spanish 'World of Warcraft' players / Fuster, Héctor (Universitat Ramon Llull) ; Oberst, Ursula E. (Universitat Ramon Llull) ; Griffiths, Mark (Nottingham Trent University) ; Sánchez Carbonell, Xavier (Universitat Ramon Llull) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Talarn Caparrós, Antoni (Universitat de Barcelona)
The popularity of playing videogames has increased considera- bly during the last few decades, and has become one of the most popular leisure activities worldwide. Some of the most popular game types are the Massively Multiplayer Online Role-Playing Games (MMORPGs). [...]
La popularidad de los videojuegos ha aumentado considerablemente en los últimos años, convirtiéndose en uno de los mayores productos de ocio siendo los Juegos de Rol Online (MMORPGs) uno de los mayores exponentes; sin embargo, también ha aumentado la sospecha y alarma social de que puedan poseer cierto potencial adictivo enmarcado en el contexto de las adicciones conductuales o que los usuarios puedan desarrollar conductas desadaptativas entorno a esta tecnología. [...]

2012
Anales de psicología, Vol. 28, Núm. 1 (2012) , p. 274-280  

Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
3 p, 119.9 KB User profiling in multiplayer serious games / Boufera, Hadya (Oran University of Science and Technology - Mohamed Boudiaf) ; Bendella, Fatima (Oran University of Science and Technology - Mohamed Boudiaf)
Designing multiplayer serious games that support collaborative learning has become a promising area of education techniques. Player should play a game with a proper level of ability and skills. Current approaches to adapt game make it possible for different elements to adjust to the player. [...]
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Valles, 1a : 2014  

Research literature 2 records found  
1.
14 p, 613.4 KB Design and implementation of a multiplayer game system on a big screen with human interaction using smartphones / Sobejano Ventayol, Agustí ; Vilariño Freire, Fernando Luis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
This paper proposes a software design of a multiplayer game framework that allows many people to play together on the same screen by interacting with their own smartphones. The architecture for a flexible multiplatform game engine and a mobile app is described. [...]
Aquest article proposa un disseny software per a un sistema de joc multijugador que permeti que diverses persones juguin alhora a la mateixa pantalla mentre interaccionen amb els seus propis smartphones. [...]
Este artículo propone un diseño software para un sistema de juego multijugador que permita que varias personas jueguen al mismo tiempo sobre la misma pantalla mientras interaccionen con sus propios smartphones. [...]

2019-02-12
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
14 p, 1.7 MB SCORE FASTER : Aplicación multijugador en línea para fomentar la destreza y competitividad de los jugadores / Barquilla Gómez, Christian ; Benítez Fernández, Yolanda, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Este proyecto presenta como principal objetivo desarrollar una aplicación multijugador en línea que fomente la habilidad de los jugadores desde un modo competitivo. En ella, los jugadores de una misma partida compiten simultáneamente por obtener la mayor puntuación encestando una pelota en una canasta en un período de tiempo finito. [...]
The main objective of this project is to develop an online multiplayer application which encourages player's skill in a competitive way. In it, the players of the same match competes simultaneously for the highest score by throwing a ball inside of a basketball basket in a finite period of time. [...]
Aquest projecte presenta com a principal objectiu desenvolupar una aplicació multijugador en línia que fomenti l'habilitat dels jugadors des d'una manera competitiva. En ella, els jugadors d'una mateixa partida competeixen simultàniament per obtenir la millor puntuació encistellant una pilota en una cistella en un període de temps finit. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  

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