Resultats globals: 9 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 7 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
5 p, 83.5 KB Concepções de ciência presentes na divulgação e nas práticas de instituições não formais de ensino de ciências / Aragão, Thayse Zambon Barbosa (Universidade Estadual de Campinas (Brasil)) ; Figueirôa, Silvia Fernanda de Mendonça (Universidade Estadual de Campinas (Brasil))
Partindo da questão geral"De que forma instituições de ensino não formal, museus e centros de ciências, pensam, divulgam e ensinam ciências, suas concepções e paradigmas?"buscou-se investigar e analisar a forma pela qual três importantes instituições de ensino não formal de ciências no Brasil atuam neste tema, tomando por base, inicialmente, a proposta teórica formulada por Thomas Kuhn. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 3764-3768 (Innovacions didàctiques)  
2.
6 p, 72.2 KB Mediadores em museus de ciência : comunicação ou extensão? / Carvalho, Tassiana F. G. (Universidade de São Paulo) ; Pacca, Jesuina Lopes de Almeida
Os museus de ciências, em sua história, foram se preocupando cada vez mais com os aspectos educativos, e o investimento na figura do mediador vem, nesse sentido, visando favorecer o diálogo com os visitantes, enquanto os aproxima da ciência, de sua história, de seus conteúdos e dos aparatos ali expostos. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 709-714 (Innovacions didàctiques)  
3.
6 p, 607.7 KB Estudo de dois museus de ciências brasileiros problematizados a partir da perspectiva CTS e paradigma da complexidade / De Freitas, Denise (Universidade Federal de Sao Carlos) ; Prudencio, C. A. Vianna (Universidade Federal de Sao Carlos) ; Bozzinni, I. (Universidad Estadual de Santa Cruz-Ilheus-Bahia)
No Brasil os Museus de Ciências surgem com uma forte relação com a escola. Com efeito, tanto a organização de materiais para as suas exposições, como a atuação educacional junto à comunidade de professores, assumem um caráter didático pedagógico voltado para os estudantes da educação básica, que representam o grande público visitante dessas instituições. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 973-978 (Innovacions didàctiques)  
4.
4 p, 130.5 KB La relación con el profesorado / Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pujol, Rosa M. (Rosa Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Los museos de ciencia aportan nuevas experiencias y nuevos lenguajes, que actúan como elementos de formación permanente. A modo de ejemplo, el artículo describe un seminario-taller sobre los seres vivos, diseñado por el Museu de la Ciència de Barcelona para fomentar el intercambio entre maestros y maestras en activo, de aulas de 3 a 10 años.
En este artículo se desarrollan algunos de los elementos que los museos relacionados con la ciencia pueden aportar al profesorado como ciudadanos, al uso profesional que el docente hace de los mismos, y finalmente a la innovación educativa en colaboración. [...]

2004
Cuadernos de pedagogía, Num. 340 (Noviembre 2004) , p. 78-81  
5.
5 p, 100.4 KB Popularización y divulgación de la ciencia / Ros Ferré, Rosa M. ; Fabregat Fillet, Jaume
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
6.
6 p, 194.6 KB Educación en museos : utilización del Museo de las Ciencias de Castilla-la Mancha como recurso no formal y desarrollo de una actividad de juego de roles sobre discapacidad dentro del museo / Aguirre-Pérez, Constancio (Universidad de Castilla-La Mancha, Escuela Universitaria de Magisterio de Cuenca) ; Vázquez Moliní, Ana María (Universidad de Castilla-La Mancha, Escuela Universitaria de Magisterio de Cuenca) ; Rubio Romero, I. (Museo de las Ciencias de Castilla-La Mancha)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-6  
7.
14 p, 104.8 KB ¿Qué papel tienen las visitas escolares a los museos de ciencias en el aprendizaje de las ciencias? una revisión de las investigaciones / Guisasola, Jenaro ; Morentin, Maite
El propósito de este trabajo de revisión bibliográfica es examinar el debate actual sobre el papel educativo que tienen las visitas escolares a los museos de ciencias en el aprendizaje de las ciencias. [...]
The purpose of this study is to examine the present debate about the educational role that visits to science museums have for the understanding of sciences at school. We place this debate in the research line of science teaching in informal settings, and we enclose it in the proposal of Science/Technology/Society/Environment and Nature of Science. [...]

2007 - 10.5565/rev/ensciencias.3704
Enseñanza de las ciencias, V. 25 n. 3 (2007) p. 401-414  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
363 p, 4.5 MB L'aportació de les activitats dels centres de ciència al desenvolupament de la competència científica en l'alumnat d'educació primària. El cas de la fundació CRAM / Boadas Mir, Elena ; Márquez, Conxita, dir. ; Monereo i Font, Carles, 1957-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Aquesta tesi doctoral analitza la repercussió d'una activitat educativa d'un centre de ciència, la Fundació CRAM, en el desenvolupament de les dimensions de la competència científica (conceptual, actitudinal i d'actuació), en alumnes de cicle superior de primària; i, identifica els elements de l'activitat que influeixen en la millora d'aquest desenvolupament, sobretot en relació a la dimensió d'actuació. [...]
This doctoral thesis analyzes the impact of an educational activity of a science center, the CRAM Foundation, on the development of the dimensions of the scientific competence (conceptual understanding, attitude and performance), in students of upper elementary school; and it identifies specific elements of the activity which help improve this development, especially in relation to the perfomance dimension. [...]

2020  
2.
668 p, 7.2 MB Puc tocar? : anàlisi d'una proposta educativa del Museu de Ciències Naturals de Barcelona per a infants de 2 a 6 anys / Pedreira, Montserrat ; Márquez, Conxita, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Aquesta recerca analitza la proposta educativa «Puc tocar?», que el Museu de Ciències Naturals de Barcelona ofereix per a grups escolars de 2 a 6 anys, per tal d'identificar- ne el valor i les aportacions com a vivència positiva i afavoridora d'aprenentatge científic i extreure orientacions que puguin ser útils a l'hora de crear noves propostes d'aprenentatge científic per a infants. [...]
Esta investigación analiza la propuesta educativa «Puc tocar?», que el Museu de Ciències Naturals de Barcelona ofrece a grupos escolares de 2 a 6 años, a fin de identificar su valor y aportaciones como vivencia positiva y favorecedora de aprendizaje científico y extraer orientaciones útiles para crear nuevas propuestas de aprendizaje científico para niños y niñas. [...]
This research analyses the education proposal "Can I Touch?, which the Natural Sciences Museum of Barcelona offers to school groups for students with ages between 2 to 6 years old. The intention is to identify its value and contribution as a positive and stimulating experience for learning science and also to suggest useful ideas to create new learning proposals for the scientific education of children. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.