Resultats globals: 7 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 7 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
17 p, 674.8 KB El espectáculo de la conservación. El Parque Nacional de Doñana en El Hombre y la Tierra (1979) / Alcalà Lorente, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tabernero, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona)
A finales de la década de los setenta, se emitieron cuatro documentales dedicados al Parque Nacional de Doñana en la serie de Televisión Española El Hombre y la Tierra, dirigida por Félix Rodríguez de la Fuente. [...]
By the end of the 1970s, four documentaries about Doñana National Park were broadcast within the National Spanish Television series Man and the Earth, directed by Félix Rodríguez de la Fuente. Through the account of the Park's life cycle -each chapter matched each one of the year's seasons-, these chapters were a celebration of the struggle to conserve the natural heritage, whose meaning was established in relation to a beautifully-produced representation of both nature and the natural sciences. [...]

2016 - 10.3989/arbor.2016.781n5005
Arbor, Vol. 192 Núm. 781 (2016) , p. a347  
2.
16 p, 766.9 KB «La libertad de todos los seres vivos». Naturaleza, ciencias naturales y la imagen de España en la obra de Félix Rodríguez de la Fuente / Tabernero, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona)
La ingente obra mediática de Félix Rodríguez de la Fuente (1928-1980) en relación con las ciencias naturales nos permite explorar detenidamente los procesos de generación, circulación y gestión de conocimiento científico-tecnológico en un contexto particularmente convulso de la historia reciente de España, el final de la dictadura de Franco. [...]
Félix Rodríguez de la Fuente's huge media output concerning the natural sciences allows us to thoroughly explore the processes of generation, circulation and management of scientific-technological knowledge in a particularly turbulent context of Spain's recent history, the end of Franco's dictatorship. [...]

2016 - 10.3989/arbor.2016.781n5003
Arbor, Vol. 192 Núm. 781 (2016) , p. a345  
3.
11 p, 814.7 KB Introduction to Kant's Philosophy of Science : Bridging the Gap between the Natural and the Human Sciences / De Bianchi, Silvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis d'Història de les Ciències)
2018 - 10.1016/j.shpsa.2018.08.001
Studies in History and Philosophy of Science Part A, Volume 71, (October 2018) , pp. 1-5  
4.
15 p, 425.1 KB Integrando STEAM en el aula bilingüe de Educación Primaria / Ruiz Hidalgo, David (Universidad de Burgos)
El presente artículo analiza los beneficios lingüísticos y comunicativos al implementar un proyecto STEAM en lengua inglesa en Educación Primaria. Se revisa y describe el estado de la cuestión desde el enfoque metodológico AICLE aplicado en 6˚ de Educación Primaria, en el área de Ciencias Naturales. [...]
This paper analysis the linguistic and communicative benefits of implementing a STEAM project in English as a foreign language. We revise and describe the state of the question from CLIL methodological approach applied to Primary Education, Year 6 in the field of Natural Sciences. [...]

2021
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 39 (2021) (Articles)  
5.
13 p, 1.7 MB Experience, explicitation, evolution : processes of learning in a free-choice science museum activity for children up to 6 years of age / Pedreira, Montserrat (Universitat de Vic) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
Using a qualitative methodology and based on the observations of children in a freechoice activity in a science museum, this research focuses on determining which learning processes take place during these sessions. [...]
2019
Journal of Emergent Science (JES), Vol. 17 (2019) , p. 19-31  
6.
19 p, 363.4 KB Caracterización de prácticas experimentales en la escuela a partir del discurso de docentes de primaria y secundaria / Mordeglia, Cecilia (Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Naturales y Museo) ; Mengascini, Adriana (Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Naturales y Museo) ; Instituto de Física de Líquidos y Sistemas Biológicos(IFLYSIB, CONICET-CIC-UNLP). Grupo de Didáctica de las Ciencias
En este artículo se presentan los resultados de un cuestionario orientado a la caracterización de prácticas de enseñanza en ciencias naturales, en particular aquellas que involucran enfoques experimentales. [...]
We present results of a questionnaire aiming at the characterization of teaching practices in natural sciences, particularly those involving experimental approaches. It was answered by teachers at different levels of the education system within the province of Buenos Aires, Argentina. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.755
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 2 (Junio 2014) , p. 71-89  
7.
14 p, 728.9 KB Los recorridos de estudio e investigación y la modelización matemática en la enseñanza universitaria de las ciencias experimentales / Barquero Farras, Berta (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i la Matemàtica) ; Bosch, Marianna (Universitat Ramon Llull. Departament d'Estadística Aplicada) ; Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Este trabajo se centra en el papel de la modelización matemática en los primeros cursos universitarios de Ciencias Experimentales. Situándonos en el ámbito de la Teoría Antropológica de lo Didáctico, nuestra propuesta se basa en el diseño e implementación de los denominados «Recorridos de Estudio e Investigación» como nuevos dispositivos didácticos que tienen una doble función: integrar en el currículo las cuestiones a las que responden los contenidos matemáticos que los estudiantes deben aprender y articularlos mediante un proceso de modelización que permite «recubrir» el currículo considerado, dotándolo de una clara funcionalidad.
This paper focuses on the role of mathematical modelling in first year courses of experimental sciences university degrees. Within the frame of the Anthropological Theory of the Didactic, we propose the design and implementation of «Study and Research Courses» as a new didactic device having a double purpose: making students aware of the rationale of the mathematical contents they have to learn, and connecting these contents through the study of open modelling questions that can «cover» the main contents of the official mathematical syllabi, giving a clear functionality to its contents.

2011 - 10.5565/rev/ec/v29n3.519
Enseñanza de las ciencias, Vol. 29, Núm. 3 (Noviembre 2011) , p. 339-352  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.