Resultats globals: 65 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 57 registres trobats
Documents de recerca, 8 registres trobats
Articles 57 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 191.1 KB Community prioritization in Barcelona Salut als Barris program La priorización comunitaria en el programa Barcelona Salut als Barris / Sánchez-Ledesma, Esther (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Pérez, Anna (Universitat Pompeu Fabra) ; Vázquez, Noelia (Universitat de Barcelona) ; García-Subirats, Irene (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Fernández, Ana (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Novoa, Ana M. (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Daban, Ferran (Universitat Pompeu Fabra) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Prioritizing corresponds to the process of selecting and managing health needs identified after diagnosing the community's health needs and assets. Recently, the health needs assessment has been reinforced with the community perspective, providing multiple benefits: it sensitizes and empowers the community about their health, encourages mutual support among its members and promotes their importance by making them responsible for the process of improving their own reality. [...]
2018 - 10.1016/j.gaceta.2017.04.005
Gaceta sanitaria, Vol. 32 Núm. 2 (marzo 2018) , p. 129-134  
2.
18 p, 378.6 KB Some characteristic trends of teaching Spanish as a foreign language in post-pandemic Latin America / Cerqueiras, Vera (FLACSO (Organització). Sede Académica Argentina)
La enseñanza de español como lengua extranjera se ha ido desarrollando y consolidando en el continente americano durante los últimos treinta años con propósitos, baterías conceptuales y metodológicas dispares. [...]
The teaching of Spanish as a foreign language has developed and consolidated in the Americas in the last thirty years with different conceptual contents and methodological approaches. It is beyond the purposes of this communication to address this complex and extensive process, so we will focus on identifying some trends that, in our opinion, currently characterize the landscape of ELE in the region. [...]

2023 - 10.5565/rev/doblele.132
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 9 (2023) , p. 4-21 (Dossier)  
3.
12 p, 611.3 KB Necesidades formativas de los profesionales de instituciones artísticas y socioeducativas en contextos inclusivos / Pérez Romero, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Badia Martín, M. del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Lázaro Visa, Susana (Universidad de Cantabria. Área de Psicología Evolutiva y de la Educación) ; Fernández Fuertes, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
La inclusión y la participación efectivas de las personas con diversidad funcional en el ámbito cultural y artístico es una asignatura pendiente. La formación de los profesionales que desarrollan e implementan proyectos artísticos y culturales podría ser un aspecto a mejorar, aunque no hay muchos estudios al respeto. [...]
The effective inclusion and participation of people with functional diversity in the cultural and artistic sphere is a pending issue. The training of professionals who develop and implement artistic and cultural projects could be an aspect to be improved; however, there are not many studies on the subject. [...]

2023 - 10.5209/arte.83207
Arteterapia, Vol. 18 Núm. 1 (2023) , article number e83207  
4.
17 p, 321.7 KB Necesidades formativas del perfil creativo-innovador del docente universitario formador de profesores de las carreras pedagógicas en Chile / Alburquenque Campos, Carolina (Universidad de Playa Ancha (Valparaíso, Xile)) ; Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca Col·lectiu d'Investigació en Formació Ocupacional
En el contexto chileno de formación de profesionales de la educación se realiza un estudio descriptivo-exploratorio y mixto, con la finalidad básica de caracterizar el perfil del profesor universitario creativo-innovador e identificar sus necesidades formativas. [...]
En el context xilè de formació de professionals de l'educació es fa un estudi descriptiu exploratori i mixt, amb la finalitat bàsica de caracteritzar el perfil del professor universitari creatiu-innovador i identificar-ne les necessitats formatives. [...]
An exploratory and mixed descriptive study is performed in the context of teacher training in Chile, with the basic purpose of characterizing the profile of creative-innovative university lecturers and identifying their training needs. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1611
Educar, Vol. 59 Núm. 1 (2023) , p. 179-195 (Temas de investigación)  
5.
27 p, 448.6 KB ¿Quiénes necesitan vivienda en América Latina?: el allegamiento residencial en las estimaciones de déficit habitacional / Marcos, Mariana (Universidad de Buenos Aires) ; García García, Diva Marcela (Universidad Nacional de Colombia) ; Módenes Cabrerizo, Juan Antonio (Centre d'Estudis Demogràfics)
En América Latina tanto el problema de la falta de viviendas de calidad como la respuesta del allegamiento -o la corresidencia- de hogares y familias por necesidad son fenómenos de larga data y persistentes, aunque también de amplia dispersión en su forma de medición. [...]
Two long and persistent phenomena in Latin America are poor quality housing and the response of the co-residence of homes and families out of necessity, with a wide dispersion in the way they are measured. [...]
Na América Latina, tanto o problema da falta de moradia de qualidade quanto a resposta da corresidência de moradias e famílias por necessidade são fenômenos de dados longos e persistentes, mas com ampla dispersão na forma de mensuração. [...]

2022 - 10.20947/S0102-3098a0194
Revista Brasileira de Estudos de População, Vol. 39 (2022) -2  
6.
7 p, 230.9 KB "No es solo pitar" : diseño e implementación de un taller de formación para árbitros y jueces de deporte escolar / Borrueco, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Alcaraz Garcia, Saül (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Ramis Laloux, Yago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cruz Feliu, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
El objetivo de este trabajo es explicar cómo a partir de una demanda realizada por la Unió de Consells Esportius Catalans (UCEC), el Grup d'Estudis en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física (GEPE) diseñó e implementó un taller de formación dirigido a árbitros y jueces de deporte escolar. [...]
The purpose of this paper is to describe how the GEPE (Research Group in Sport and Exercise Psychology), in response to a demand from the UCEC (Group of Sport Councils of Catalunya), designed and implemented a workshop to train officials and judges in Catalan school sports. [...]
O objetivo deste trabalho é explicar como a partir de um pedido feito pela Unió de Consells Esportius Catalans (UCEC), o Grup d'Estudis en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física (GEPE) desenvolveu e implementou um workshop de formação destinado a árbitros e juízes de desportos escolares. [...]

2019 - 10.5093/rpadef2019a11
Revista de Psicología Aplicada al Deporte y el Ejercicio Físico, Vol. 4 Núm. 2 (2019)  
7.
15 p, 473.6 KB Enseñanza técnico-digital en los estudios de Periodismo en España : hacia una formación híbrida genérica y especializada en lenguajes y formatos / Sánchez-García, Pilar (Universidad de Valladolid) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las transformaciones tecnológicas y, especialmente, el acelerado proceso de digitalización, han cambiado los perfiles y las rutinas productivas de los medios de comunicación. Paralelamente, las universidades han tenido que adaptar sus planes de estudio de Periodismo a las nuevas necesidades formativas. [...]
Technological transformations and, especially, the accelerated process of digitalization have changed the profiles and production routines of the media. At the same time, universities have had to adapt their journalism curricula to new training needs. [...]

2022 - 10.3145/epi.2022.ene.05
El Profesional de la información, Vol. 31 Núm. 1 (2022)  
8.
40 p, 292.1 KB Acción tutorial para el estudiantado de traducción e interpretación con necesidades educativas específicas / Galán-Mañas, Anabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
La finalidad de este estudio es examinar la efectividad de un plan de acción tutorial para estudiantes de traducción e interpretación con discapacidad (PATdis) e identificar cuáles son las acciones de apoyo que corresponden a los distintos agentes impli cados. [...]
This qualitative study sets out to examine the effectiveness of a tutorial action plan for disabled translation and interpreting students (TAPdis), and to identify the support the different actors involved should provide. [...]

2018 - 10.24197/her.20.2018.125-164
Hermeneus: Revista de la Facultad de Traducción e Interpretación de Soria, Núm. 20 (2018) , p. 125-164  
9.
6 p, 235.1 KB El modelo GEPE de práctica basada en la evidencia : integrando la evidencia científica en la práctica aplicada / Ramis Laloux, Yago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cruz Feliu, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona)
El GEPE (Grupo de Estudios en Psicología del Deporte y la Actividad Física) es un grupo de investigación que combina funciones de investigación, docencia y consultoría en el ámbito de la Psicología del Deporte. [...]
The GEPE (Research Group in Sport and Exercise Psychology) is a research group combining research, teaching, and consultancy work in the field of Sport Psychology. In the consultancy field, and in order to integrate scientific evidence into its applied practice, this group developed a five-step model to structure the response to demands from different sport organisations. [...]

2020 - 10.5093/rpadef2019a12
Revista de Psicología Aplicada al Deporte y el Ejercicio Físico, Vol. 4, núm. 2 (2020), p. e13, 1-6  
10.
15 p, 172.9 KB Análisis de actitudes y autoeficacia percibida del profesorado ante la educación inclusiva / Collado-Sanchis, Alba (Universitat de València) ; Tárraga Mínguez, Raúl (Universitat de València. Departament de Didàctica i Organització Escolar) ; Lacruz-Pérez, Irene (Universitat de València) ; Sanz-Cervera, Pilar (Universitat de València)
La formación y la actitud del profesorado ante la inclusión educativa es un aspecto clave que debe ser estudiado teniendo en cuenta la elevada heterogeneidad de alumnado que actualmente se encuentra escolarizado en las aulas ordinarias. [...]
La formació i l'actitud del professorat davant la inclusió educativa és un aspecte clau que ha de ser estudiat tenint en compte l'elevada heterogeneïtat d'alumnat que actualment es troba escolaritzat a les aules ordinàries. [...]
Teachers' training and attitudes towards inclusive education are key aspects that merit attention given the large heterogeneity of students currently enrolled in mainstream classes. The aim of this study is to examine teachers' attitudes towards the inclusion of students with specific educational needs in different educational stages, in addition to the perceived level of self-efficacy of the teachers themselves. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1117
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 509-523 (Temas de investigación)  

Articles : 57 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 8 registres trobats  
1.
92 p, 7.6 MB Disseny del procés d'avaluació per mesurar l'impacte dels itineraris sociolaborals a la vida de les persones treballadores d'Es Im-perfect / Martínez Vivot Hardoy, Agustina ; Jariot, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Aquest treball contempla el disseny d'un qüestionari d'avaluació dels processos d'inserció sociolaboral de les persones treballadores d'Es Im-perfect des d'una perspectiva integral. El treball s'inicia amb una detecció de necessitats orientada al context de l'organització i el de la de les persones a integrar que permeten avaluar tot el procés socioeducatiu. [...]
Este trabajo contempla el diseño de un cuestionario de evaluación de los procesos de inserción sociolaboral de las personas trabajadoras de Es Im-perfect desde una perspectiva integral. El trabajo se inicia con una detección de necesidades orientada al contexto, el de la organización y el de la de las personas a integrar, que permite evaluar todo el proceso socio educativo. [...]
This work envisages the design of a questionnaire to evaluate Es Im-perfect's workers socio-labour integration processes from an integral perspective. The work begins with a detection of needs based on the organization's and the worker's to be integrated context, to allow the evaluation of the whole socio-educational process. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Educació Social [827]  
2.
109 p, 5.7 MB El procés educatiu en els centres de justícia juvenil / Jiménez Marcè, Paula ; Tello Sánchez, Jose, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca mostra una anàlisi sobre el procés educatiu dut a terme en el centre educatiu l'Alzina, un centre de justícia juvenil de règim tancat. La importància de la present investigació rau en el fet que l'educació en els centres de justícia juvenil és un vessant educatiu sovint desconeguda i és essencial fomentar la recerca en aquest àmbit per tal de millorar les oportunitats de reinserció. [...]
Esta investigación muestra un análisis sobre el proceso educativo llevado a cabo en el centro educativo de la Alzina, un centro de justicia juvenil de régimen cerrado. La importancia de la presente investigación radica en el hecho que la educación en los centros de justicia juvenil es una vertiente educativa a menudo desconocida y es esencial fomentar la indagación en este ámbito para mejorar las oportunidades de reinserción. [...]
This research presents an analysis of the educational process carried out at Alzina School, a closed juvenile justice center. The significance of this investigation lies in the fact that education in juvenile justice centers is often an overlooked aspect and it is crucial to promote inquiry in this field to enhance reintegration opportunities. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Educació Primària [1140]  
3.
64 p, 1.9 MB Bases demogràfiques de la demanda d'habitatge principal durant els propers anys, a Catalunya / Módenes Cabrerizo, Juan Antonio ; Blanes, Amand ; López Colás, Julián ; Yépez Martínez, Brenda ; Menacho, Teresa
Es presenten els resultats de la previsió de necessitats residencials, a partir d'una projecció de llars, a diferents escales territorials: pel total de Catalunya, nou àmbits regionals i cinquanta-sis sistemes urbans. [...]
Se presentan los resultados de la previsión de necesidades residenciales, a partir de una proyección de hogares, a distintas escalas territoriales: para el total de Cataluña, nueve ámbitos regionales y cincuenta y seis sistemas urbanos. [...]
The results of a study forecasting residential needs on the basis of studying housing trends on different territorial scales have now been presented. Nine regional areas and fifty-six urban systems have been studied for Catalonia as a whole. [...]

Bellaterra : Centre d'Estudis Demogràfics, 2011 (Papers de demografia (Centre d'Estudis Demogràfics) ; 381)  
4.
10 p, 588.2 KB Aplicació per persones amb dificultats a l'hora de comunicar-se / Navarro Roncero, David ; Serra Sagristà, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest Treball Final de Grau pretén donar solució a un problema que es va presentar per part d'un alumne de la Facultat de Psicologia de la UAB, concretament del Grau de Logopèdia. El que es pretén és facilitar la comunicació a les persones catalanoparlants que per diferents causes han perdut la capacitat de comunicar-se oralment. [...]
This Final Project aims to solve a problem that was presented by a student of the Faculty of Psychology at the UAB, specifically the Speech Therapy. The aim is to facilitate communication in Catalan speakers who for different reasons have lost the ability to communicate orally. [...]
Este Trabajo Final de Grau pretende dar solución a un problema que se presentó por parte de un alumno de la Facultad de Psicología de la UAB, concretamente del Grado de Logopedia. Lo que se pretende es facilitar la comunicación a las personas catalanohablantes que por diferentes causas han perdido la capacidad de comunicarse oralmente. [...]

2017-02-08
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
15 p, 520.0 KB ¿Qué pobres? : explorando una tipología de pobreza para Uruguay en base a la teoría de las necesidades humanas / Ezquerra, Pablo ; López-Roldán, Pedro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fachelli, Sandra, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universidad de la República (Uruguai). Facultad de Ciencias Sociales
Este proyecto busca dar cuenta de la situación de los pobres monetarios en Uruguay a través del análisis de los datos recabados por la Encuesta Continua de Hogares 2014. El objetivo es conocer y resumir la información de un conjunto de necesidades básicas en factores principales de diferenciación y generar a través de ellos grupos que den lugar a una tipología empírica de pobreza. [...]
This project attempts to describe the situation of impoverished persons in Uruguay using data from the Encuesta Continua de Hogares 2014 (Continual Housing Survey). The goal is to define and or-ganize a set of basic necessities into groupings of principal factors which will be used to create an empirical typology of poverty. [...]

2015  
6.
162 p, 945.7 KB Las necesidades espirituales como elementos en el bienestar del paciente paliativo / Rufino Castro, María ; Blasco, Tomás, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Desde los comienzos del movimiento "Hospice", fundamento de los Cuidados Paliativos, la dimensión espiritual ha sido un objetivo central de la atención. Pese a ello, tanto por la naturaleza íntima y subjetiva de esta dimensión como por la falta de consenso sobre sus características, ha sido, hasta hace poco, el área menos desarrollada de los Cuidados Paliativos. [...]
From the beginning of the Hospice movement, one of the basis of Palliative Care, the spiritual dimension has been a central goal of care. Nevertheless, due to the intimate and subjective nature of this dimension as well as the lack of consensus on its characteristics, it has been, until recently, the less developed area of Palliative Care. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
7.
547 p, 5.2 MB ¿Cómo facilitar el desarrollo de competencias? Necesidades basadas en un perfil docente: El caso del programa Formación para el Trabajo SENCE-FORJAR, Chile / Astete Cereceda, Gladys ; Navío Gámez, Antonio, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
El propósito de esta investigación fue establecer necesidades formativas de los docentes del programa social chileno Formación para el Trabajo para facilitar el aprendizaje de competencias en base a un referente consensuado. [...]
The aim of this research was to determine training needs among teachers participating in the Chilean social program "Formación para el Trabajo" (Training for Work) in order to facilitate the learning of competences by a shared consensual referent, to make proposals for life-long learning and training and suggestions for decision taking, viewing to contribute to their professional development. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
8.
99 p, 5.0 MB Necesidades de personas que han finalizado tratamientos oncológicos en España / Arrighi, Emilia ; Font Guiteras, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació) ; Jovell Fernández, Albert J., dir. (Universitat Internacional de Catalunya. Facultat de Medicina) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Objetivo: El objetivo principal fue el de conocer cuáles son las necesidades físicas, psicológicas y sociales que presentan las personas que han finalizado tratamientos oncológicos; además de identificar la necesidad de implementar un plan de seguimiento estandarizado para supervivientes de cáncer. [...]
Aim: To understand the physical, emotional and psychosocial needs of cancer survivors and the need or a follow up plan. Methods: This is a descriptive, transversal and mix method (qualitative and quantitative) research developed in different phases. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014
2 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.