Resultats globals: 7 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 7 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
4 p, 214.6 KB Community health assessment of the programme "Barcelona Health in the Neighbourhoods". Methodology for a participatory process El diagnóstico de salud del programa Barcelona Salut als Barris. Metodología para un proceso participativo / Colell, Esther (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Sánchez-Ledesma, Esther (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Novoa, Ana M. (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Daban Aguilar, Ferran (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Fernández Sánchez, Anna (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ; Juárez Martínez, Olga (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Pérez, Katherine (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona
This paper describes the methodology used for the assessment of health needs within a programme aimed at promoting health equity in disadvantaged neighbourhoods in the city of Barcelona (Spain). The assessment process involves the use of mixed methods (quantitative and qualitative) in order to obtain information regarding the health of the community, its determinants, and the availability of health-related assets. [...]
2018 - 10.1016/j.gaceta.2017.12.003
Gaceta sanitaria, Vol. 32 Núm. 4 (julio 2018) , p. 396-399  
2.
23 p, 5.0 MB Global Healthcare Needs Related to COVID-19 : An Evidence Map of the First Year of the Pandemic / Aparicio Betancourt, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina) ; Duarte-Díaz, Andrea (Network for Research on Chronicity, Primary Care and Health Promotion) ; Vall Roqué, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina) ; Seils, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut Universitari Avedis Donabedian) ; Orrego, Carola (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut Universitari Avedis Donabedian) ; Perestelo Pérez, Lilisbeth (Canary Islands Health Service) ; Barrio Cortes, Jaime (Fundación para la Investigación e Innovación Biosanitaria en Atención Primaria) ; Beca Martínez, María Teresa (Servicio de Medicina Preventiva del Complejo Hospitalario de Toledo) ; Molina Serrano, Almudena (Hermanas Hospitalarias) ; Bermejo-Caja, Carlos Jesús (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Enfermería) ; González González, Ana Isabel (Goethe University)
The COVID-19 pandemic has exposed gaps and areas of need in health systems worldwide. This work aims to map the evidence on COVID-19-related healthcare needs of adult patients, their family members, and the professionals involved in their care during the first year of the pandemic. [...]
2022 - 10.3390/ijerph191610332
International journal of environmental research and public health, Vol. 19 Núm. 16 (august 2022) , p. 10332  
3.
9 p, 368.3 KB Proactive and systematic multidimensional needs assessment in patients with advanced cancer approaching palliative care : a study protocol / Pergolizzi, Denise (Universitat Internacional de Catalunya) ; Crespo, Iris (Universitat Internacional de Catalunya) ; Balaguer Santamaría, Albert (Hospital Universitari General de Catalunya) ; Monforte-Royo, Cristina (Universitat Internacional de Catalunya) ; Alonso-Babarro, Alberto (Instituto de Investigación Sanitaria del Hospital Universitario La Paz) ; Arantzamendi, Maria (Clínica Universidad de Navarra) ; Belar, Alazne (Clínica Universidad de Navarra) ; Centeno, Carlos (Universidad de Navarra) ; Goni-Fuste, Blanca (Universitat Internacional de Catalunya) ; Julià-Torras, Joaquim (Institut Català d'Oncologia) ; Martinez, Marina (Clínica Universidad de Navarra) ; Mateo-Ortega, Dolors (Consorci Sanitari de Terrassa) ; May, Luis (Hospital Arnau de Vilanova (Lleida, Catalunya)) ; Moreno-Alonso, Deborah (Institut Català d'Oncologia) ; Nabal Vicuña, Maria (Hospital Arnau de Vilanova (Lleida, Catalunya)) ; Noguera, Antonio (Universidad de Navarra) ; Pascual López, Antonio (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Perez-Bret, Encarnacion (Fundación Vianorte-Laguna) ; Rocafort, Javier (Fundación Vianorte-Laguna) ; Rodríguez-Prat, Andrea (Universitat Internacional de Catalunya) ; Rodriguez, Dulce (Hospital Universitari Sant Joan de Reus (Tarragona)) ; Sala, Carme (Consorci Sanitari de Terrassa) ; Serna, Judith (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Porta-Sales, Josep (Institut Català d'Oncologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The benefits of palliative care rely on how healthcare professionals assess patients' needs in the initial encounter/s; crucial to the design of a personalised therapeutic plan. However, there is currently no evidence-based guideline to perform this needs assessment. [...]
2020 - 10.1136/bmjopen-2019-034413
BMJ open, Vol. 10 (february 2020)  
4.
18 p, 954.4 KB Assessing Face Validity of the HexCom Model for Capturing Complexity in Clinical Practice : a Delphi study / Busquet-Duran, Xavier (Universitat de Vic. Departament d'Infermeria) ; Jiménez-Zafra, Eva Maria (Institut Català de la Salut. Servei d'Atenció Primària del Vallès Oriental) ; Tura-Poma, Magda (Institut Català de la Salut. Servei d'Atenció Primària del Vallès Oriental) ; Bosch-de la Rosa, Olga (Equip d'Atenció Psicosocial de la Creu Roja) ; Moragas-Roca, Anna (Institut Català de la Salut. Servei d'Atenció Primària del Vallès Oriental) ; Martin-Moreno, Susana (Institut Català de la Salut. Servei d'Atenció Primària del Vallès Oriental) ; Martínez-Losada, Emilio (Institut Català de la Salut. Servei d'Atenció Primària del Vallès Oriental) ; Crespo-Ramírez, Silvia (Equip d'Atenció Psicosocial de la Creu Roja) ; Lestón-Lado, Lola (Institut Català de la Salut. Servei d'Atenció Primària del Vallès Oriental) ; Salamero-Tura, Núria (Institut Català de la Salut. Servei d'Atenció Primària del Vallès Oriental) ; Llobera-Estrany, Joana (Institut Català de la Salut. Servei d'Atenció Primària del Vallès Oriental) ; Oriol-Peregrina, Núria (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Moreno Gabriel, Eduard (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Manresa, J. M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Torán Montserrat, Pere (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol)
Capturing complexity is both a conceptual and a practical challenge in palliative care. The HexCom model has proved to be an instrument with strong reliability and to be valid for describing the needs and strengths of patients in home care. [...]
2021 - 10.3390/healthcare9020165
Healthcare, Vol. 9 Núm. 2 (2021) , p. 165  
5.
13 p, 368.0 KB Estudio exploratorio para conocer las necesidades psicosociales y educativas de un grupo de mujeres de Barcelona / Donoso Vázquez, Trinidad (Universitat de Barcelona) ; Biglia, Barbara (Universitat Rovira i Virgili) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat de Barcelona)
Este estudio obedece a una demanda del Ayuntamiento de Barcelona con el propósito de ampliar y reforzar el trabajo con grupos de mujeres dentro de los Puntos de Información y Atención a las Mujeres (PIAD). [...]
The study reported in this article intends to meet the needs of the Barcelona City Council in relation with the work done with groups of women in the Woman Assistance and Information Points (PIAD). A survey was conducted on psychoeducational and social needs with a purposive-casual sample of 312 women covering the ten districts in which the city is divided. [...]

2011 - 10.5218/prts.2011.0006
Portularia, Vol. XI, núm. 1 (2011) , p. 61-73  
6.
20 p, 218.7 KB Detección de necesidades de formación del profesorado de los institutos tecnológicos de Quintana Roo, México, basadas en competencias profesionales / Ku Mota, María Magdalena (Instituto Tecnológico de Chetumal (Mèxic)) ; Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Este artículo señala una investigación evaluativa de las competencias docentes del profesorado de los institutos tecnológicos (IT) de Quintana Roo, México. El aprendizaje basado en competencias en este contexto de enseñanza es uno de los objetivos fundamentales de este proceso, como respuesta a los acontecimientos de contexto mundial cambiante que implica el origen del nuevo paradigma. [...]
Aquest article senyala una investigació avaluativa de les competències docents del professorat dels instituts tecnològics (IT) de Quintana Roo, Mèxic. L'aprenentatge basat en competències en aquest context d'ensenyament és un dels objectius fonamentals d'aquest procés, com a resposta als esdeveniments de context mundial canviant que implica l'origen del nou paradigma. [...]
This paper reports an evaluative research of teaching competences among teachers at Technological Institutes (TI) in Quintana Roo, Mexico. Competency-based learning in this educational context is one of the fundamental objectives of this process in response to events involving a changing global context, the origin of the new paradigm. [...]

2015 - 10.5565/rev/educar.660
Educar, Vol. 51 Núm. 2 (2015) , p. 397-416 (Temas de investigación)  
7.
20 p, 361.0 KB Expresión escrita y necesidades educativas especiales : una línea de investigación en psicodidáctica / Salvador Mata, Francisco (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar) ; Gallego Ortega, José Luis (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar)
En este artículo se describe una línea de investigación psicodidáctica, cuyo objetivo es evaluar las necesidades educativas especiales en la expresión escrita. En el análisis se abordan dos dimensiones fundamentales: 1)Procesos cognitivos y metacognitivos y actitudes de los alumnos; 2) Características del texto, en el nivel macro-estructural y micro-estructural. [...]
En aquest article es descriu una línia d'investigació psicodidàctica, amb l'objectiu d'avaluar les necessitats educatives especials en l'expressió escrita. En l'anàlisi s'aborden dues dimensions fonamentals: 1) Processos cognitius i metacognitius i actituds dels alumnes; 2) Característiques del text, en el nivell macro-estructural i micro-estructural. [...]
In this paper a research trend is described. It is aimed at analyzing the written composition of pupils with special educational needs. Two issues are concerned: 1) Cognitive and metacognitive processes and attitude toward writing; 2) Text structures both at macro and micro-level. [...]

2002 - 10.5565/rev/educar.338
Educar, N. 29 (2002) , p. 145-164  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.