Results overview: Found 6 records in 0.04 seconds.
Articles, 6 records found
Articles 6 records found  
1.
51 p, 6.4 MB Machine learning in electron microscopy for advanced nanocharacterization : current developments, available tools and future outlook / Botifoll, Marc (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Pinto-Huguet, Ivan (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Arbiol i Cobos, Jordi (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia)
In the last few years, electron microscopy has experienced a new methodological paradigm aimed to fix the bottlenecks and overcome the challenges of its analytical workflow. Machine learning and artificial intelligence are answering this call providing powerful resources towards automation, exploration, and development. [...]
2022 - 10.1039/d2nh00377e
Nanoscale horizons, Vol. 7, issue 12 (Dec. 2022) , p. 1427-1477  
2.
18 p, 836.1 KB El laberinto de la domesticidad : la Nueva Mujer y los cuestionamientos de género en las fotografías de Felka / Rosa, María Laura
Este artículo da cuenta de la investigación posdoctoral que emprendí sobre la trayectoria de la fotógrafa Felka (Buenos Aires, 1929), pseudónimo usado por Ilse Fusková. Ella conforma el modelo de Nueva Mujer que se vale de su independencia para circular por la Buenos Aires de los años cincuenta con una cámara fotográfica en sus manos. [...]
Aquest article dona compte de la investigació pre-doctoral que vaig emprendre sobre la trajectòria de la fotògrafa Felka (Buenos Aires, 1929), pseudònim utilitzat per Ilse Fusková. Felka conforma el model de Nueva Mujer que es val de la seva independència per a circular pel Buenos Aires dels anys cinquanta amb una càmera fotogràfica a les mans. [...]
This article draws on the postdoctoral research I undertook on the career of the photographer Felka (Buenos Aires, 1929), a pseudonym used by Ilse Fusková. She embodies the model of Nueva Mujer (New Woman) who uses her independence to stroll about Buenos Aires in the 1950s with a camera in her hands. [...]

2022 - 10.1344/Lectora2022.28.21
Lectora : revista de dones i textualitat, Núm. 28 (2022) , p. 381-398 (Miscel·lània)  
3.
20 p, 735.6 KB El anticuario y marchante Francesc Guiu i Gabalda (1843-ca. 1914) y el mercado americano / Alcolea Albero, Fernando
Las andanzas y vivencias del anticuario Francesc Guiu i Gabalda han pasado prácticamente desapercibidas hasta nuestros días, a pesar de haber capitalizado una intensa labor como marchante de arte a finales del siglo XIX. [...]
Les aventures i vivències de l'antiquari Francesc Guiu i Gabalda han passat pràcticament desapercebudes fins als nostres dies, malgrat haver capitalitzat una intensa labor com a marxant d'art a finals del segle XIX. [...]
The adventures and experiences of the antique dealer Francesc Guiu i Gabalda have gone virtually unnoticed until now, despite the fact that he capitalized on his intense work as an art dealer at the end of the nineteenth century. [...]

2016 - 10.5565/rev/locus.251
Locus amoenus, Núm. 14 (2016) , p. 167-185 (Articles)  
4.
16 p, 397.2 KB "Los gritos de la verdad" : una imagen del Arte nuevo (vv. 43-44) y su significado / Sáez, Adrián J. (Universidad de Navarra) ; CEA-Université de Neuchâtel
Una de las escasas facetas del Arte nuevo que la crítica no ha atendido como se merece se encuentra en los versos 43-44, en la imagen de «los gritos que da la verdad en libros mudos». Este trabajo defiende que, pese a su aparente marginalidad, posee una notable importancia en el contexto de la poética y el pulso mantenido con las normas clásicas. [...]
One of the few aspects of the Arte nuevo that critics have not paid enough attention to appears in the verses 43-44, that is, «the truth's screams in mute books». The present article claims that, despite its apparently marginal importance, these verses have a remarkable significance within Lope's poetics and their conflict with classical rules. [...]

2011 - 10.5565/rev/anuariolopedevega.4
Anuario Lope de Vega, Vol. 17, Núm. (2011) , p. 107-122 (Artículos)  
5.
14 p, 544.6 KB Teoría y práctica de Lope y Moratín : la nueva comedia, la comedia nueva / Saneleuterio Temporal, Elia (Universidad CEU Cardenal Herrera)
En este artículo, por primera vez, se ponen en relación las teorías teatrales de dos dramaturgos españoles que crearon escuela: Lope de Vega y Leandro Fernández de Moratín. Dos siglos separan sus creaciones, pero ambos pretendieron renovar la escena con sus poéticas, ambos pretendieron una «nueva comedia» que rompiera con las tradiciones teatrales inmediatamente anteriores. [...]
In this article, for the first time, two Spanish influent dramatic theories are critically related: Lope de Vega and Leandro Fernández de Moratín. Two centuries separate their creations, but both tried to renew the scene with their poetic, both sought a «new comedy» to break with immediately preceding theatre traditions. [...]
En aquest article, per primera vegada, s'hi posen en relació les teories teatrals de dos dramaturgs espanyols que van fer escola: Lope de Vega i Leandro Fernández de Moratín. Les seves creacions les separen dos segles, però tots dos van pretendre renovar l'escena amb les seves poètiques, tots dos van pretendre una «nova comèdia» que trenqués _ les tradicions teatrals immediatament anteriors. [...]
Artikulu honetan, lehen aldiz, eskola sortu zuten bi antzerkigile espainiarren antzerkigintzaren inguruko teoriak alderatzen dira: Lope de Vegaren teoriak eta Leandro Fernández de Moratínenak. Bi mendek banatzen dute haien jarduna, baina bai batek eta bai besteak helburu bera izan zuten: haien poetiken bitartez antzerkigintza eraberritzea eta ordura arteko antzerkigintza-tradizioekin haustura eragingo zuen «komedia berri» bat sortzea. [...]

2012
452º F, Núm. 7 (2012) , p. 153-166  
6.
22 p, 1.1 MB Rubió i Bellver en la Església Nova : modernismo catalán en Son Servera (Mallorca) / Liaño Gibert, Soledad
La presencia de Rubió i Bellver en Mallorca fue fundamental, no sólo para el desarrollo del modernismo en la isla, sino también para la trayectoria profesional del arquitecto catalán. La Església Nova de Son Servera es uno de los tantos proyectos que Rubió dejó en la isla y que debió entender como parte de una iniciativa más global, acaudillada por el obispo Campins y el vicario general Alcover, y cuyo principal objetivo era dotar de un nuevo perfil cultural a la isla semejante al catalán y coincidente en su base nacionalista. [...]
The presence of the Catalan architect Rubió i Bellver in Majorca was fundamental not only for the development of Modernism on the island, but also for his professional career. The Església Nova of Son Servera is one of the many projects that Rubió left on the island which must be understood as part of a more global initiative, led by the Bishop Campins and the Vicar General Alcover, whose principal aim was to provide the island with a new cultural profile similar to that of Catalonia and coincidental with its nationalistic base. [...]

2008 - 10.5565/rev/locus.195
Locus amoenus, N. 9 (2007-2008) p. 363-384  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.