Results overview: Found 3 records in 0.02 seconds.
Articles, 3 records found
Articles 3 records found  
1.
14 p, 783.8 KB Enseñar español como Segunda Lengua a alumnos de Educación Infantil : retos y orientaciones metodológicas / Asensio Pastor, Margarita I. (Universidad de Almería)
Este artículo se centra en la enseñanza de español como L2 a niños inmigrantes y/o hijos de inmigrantes ya nacidos en España y que se encuentran escolarizados en la Educación Infantil. Se trata de un nivel educativo cada vez más relevante en la enseñanza-aprendizaje de español como L2 para el que no todos los docentes están preparados. [...]
This article focuses on the teaching of Spanish as SL to immigrant children and / or children of immigrants already born in Spain and who are enrolled in Early Childhood Education. It is an educational level increasingly relevant in the teaching-learning of Spanish as SL for which not all teachers are prepared. [...]

2018 - 10.5565/rev/doblele.43
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 4 Núm. 1 (2018) , p. 108-121 (Dossier)  
2.
18 p, 908.9 KB Beyond "adoption": the social relevance of informal child circulation / Grau Rebollo, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona)
Despite its prevalence in academic research, formal adoption is actually a specific sort of child placement. The more general phenomenon of the circulation of children could better help us to explain the centrality of minors in broader social milieus, since so-called 'informal' placements do frequently act as productive and reproductive strategies with social cohesion purposes that go far beyond the specificity of the punctual child transfer. [...]
Pese a su prevalencia en la investigación antropológica, la adopción formal no es sino una forma más de emplazamiento infantil. Considerar, desde este punto de vista, la circulación de menores como un fenómeno más amplio de movilidad y adscripción podría sernos de más ayuda a la hora de explicar la centralidad de niños y niñas en contextos sociales diversos, puesto que los emplazamientos considerados 'informales' actúan con frecuencia como estrategias productivas y reproductivas con finalidades socialmente cohesivas que van más allá de la transferencia puntual de un menor. [...]

2013 - 10.5565/rev/periferia.377
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 18 núm. 1 (Juny 2013) , p. 4-22  
3.
12 p, 445.1 KB Mirar y pensar desde la cultura de género / Leal García, Aurora (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los estudios sobre la presencia reiterada de los estereotipos de género en las pantallas son mucho más numerosos que aquellos que tratan de las representaciones que niñas y niños elaboran al contemplarlos. [...]
Studies on the presence of gender stereotypes on television far outnumber those on the representations used by children to account for these stereotypes. This study concerns the representational-organisational models used by a group of 63 boys and girls aged between 9 and 11 years when watching un extract from a television program showing an argument between a man and a woman about the unequal distribution of domestic chores. [...]

2003
Anuario de psicología, Vol. 34, Núm. 2 (2003) , p. 279-290  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.