Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
4 p, 334.5 KB Recursos per treballar a l'aula la formulació i nomenclatura de química inorgànica / Hernández Santadaría, José Ángel (Institut Badalona VII)
L'article presenta diversos recursos i activitats elaborats per l'autor que permeten treballar la formulació i nomenclatura de química inorgànica a les classes de química d'educació secundària i de batxillerat, seguint les darreres recomanacions de la IUPAC de l'any 2005.
This article sets forth several resources and activities designed by the author which allow the inclusion of formula writing and nomenclature of inorganic chemistry in the chemistry lessons of compulsory secondary education and Baccalaureate, following the latest IUPAC recommendations in 2005.

2015 - 10.5565/rev/ciencies.55
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 29 (Abril 2015) , p. 25-28 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
2.
6 p, 225.0 KB Motivación hacia la química / Morán, J. A. de (Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Bioquímica, Química y Farmacia) ; Bullaude, M. R. G. de (Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Agronomía y Zootecnia) ; Zamora, M. M. K. de (Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Bioquímica, Química y Farmacia)
The attitude towards a discipline is decisively important for learning, especially for difficult subjects, such as Chemistry. In this paper we have intented to evaluate, into two groups of universitary students, the attitude towards Chemistry, the determinant factors, and the relationship between the attitude and the rank of knowledge of basic chemistry. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4284
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 1 (1995) p. 66-71  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.