Results overview: Found 41 records in 0.02 seconds.
Articles, 32 records found
Books and collections, 1 records found
Research literature, 8 records found
Articles 32 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
11 p, 242.0 KB Reseña de "Qualitative Literacy : a guide to evaluating ethnographic and interview research" / Ciordia Morandeira, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Targarona Rifà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
"Qualitative Literacy" ["Alfabetización cualitativa"] de Mario Luis Small y Jessica McCrory Calarco propone una novedosa y sugerente guía para la evaluación de la calidad de la investigación cualitativa basada en observaciones etnográficas y entrevistas en profundidad. [...]
"Qualitative Literacy" de Mario Luis Small i Jessica McCrory Calarco proposa una nova i suggeridora guia per a l'avaluació de la qualitat de la investigació qualitativa basada en observacions etnogràfiques i entrevistes en profunditat. [...]
"Qualitative Literacy" by Mario Luis Small and Jessica McCrory Calarco offers a novel and compelling guide for assessing the quality of qualitative research based on ethnographic observations and in-depth interviews. [...]
"Qualitative Literacy" de Mario Luis Small e Jessica McCrory Calarco propõe um guia novo e sugestivo para avaliar a qualidade da pesquisa qualitativa com base em observações etnográficas e entrevistas em profundidade. [...]
Obra Ressenyada: M. L. SMALL; J. M. CALARCO, Qualitative Literacy: A Guide to Evaluating Ethnographic and Interview Research. Berkeley: University of California Press, 2022. ISBN: 9780520390669.

2023 - 10.5565/rev/periferia.929
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 28 Núm. 2 (2023) , p. 240-250 (Reseñas)  
2.
12 p, 352.9 KB L'observació entre iguals com a mecanisme de desenvolupament professionaldocent. La percepció dels participants de la Xarxa de Competències Bàsiques / Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Corcelles Seuba, Mariona (Universitat Ramon Llull) ; Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona)
La observación entre iguales consiste en parejas de docentes, con grados de experiencia similar, que acuerdan observarse mutuamente uno o varios aspectos pedagógicos de su acción en el aula, por medio de instrumentos de recogida de evidencias, para posteriormente ofrecerse retroalimentación constructiva mutua, que permita reflexionar para encontrar objetivos de mejora. [...]
L'observació entre iguals consisteix en parelles de docents, amb graus d'experiència similar, que acorden observar-se mútuament un o diversos aspectes pedagògics de la seva acció a l'aula, per mitjà d'instruments de recollida d'evidències, per posteriorment oferir-se retroalimentació constructiva mútua, que permeti reflexionar per trobar objectius de millora. [...]
Peer observation consists of pairs of teachers, with similar degrees of experience, who agree to observe each other focusing on one or different pedagogical aspects from their action in class. Evidence-gathering tools are used to offer constructive mutual feedback afterwards, which enables reflection to set goals for improvement. [...]

Associació Catalana de Psicopedagogia i Orientació, 2020 - 10.32093/ambits.vi53.2636
Àmbits de psicopedagogia i orientació, Vol. 53 (2020) , p. 49-61
2 documents
3.
22 p, 6.6 MB Classroom observation in second language classrooms : bridging the gap between theory and practice for pre-service and in-service teachers of Greek as an L2 / Iakovou, Maria (National and Kapodistrian University of Athens)
This paper is a qualitative study in the framework of a broader project (LETEGR2) that aims to shed light on the way classroom-based observation might contribute to bridging the gap between teaching theory and practice and assisting teacher education. [...]
La investigació següent és un estudi qualitatiu que forma part d'un projecte més ampli anomenat LETEGR2. L'objectiu d'aquesta investigació és explicar com l'observació a l'aula pot contribuir a disminuir la bretxa entre els coneixements teòrics, la pràctica docent i la formació del professorat. [...]
La presente investigación es un estudio cualitativo que forma parte de un proyecto más amplio llamado LETEGR2. El objetivo de esta investigación es elucidar cómo la observación en el aula puede contribuir a disminuir la brecha entre los conocimientos teóricos, la práctica docente y la formación del profesorado. [...]

2020 - 10.5565/rev/clil.45
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 3 Núm. 2 (2020) , p. 15-36 (Investigació i qüestions teòriques)  
4.
6 p, 289.9 KB Propostes de dinamització sociocultural i patrimonialització de La Ricarda / Graupera Gargallo, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Introducció de la pràctica d'observació participant que els alumnes del Seminari de teories i recerques antropològiques avançades de 4rt curs del Grau d'Antropologia van fer a La Ricarda a principis del curs 2018-19 com un exercici per generar propostes d'intervenció sociocultural per a la patrimonialització, protecció i difusió d'una obra arquitectònica de gran valor material i immaterial.
Introduction of the participant observation practice that the students of the Seminar of advanced anthropological theories and research of 4th year of the Bachelor of anthropology have made in La Ricarda at the beginning of 2018-19 course as an exercise to generate proposals of sociocultural intervention for the heritagisation, protection and diffusion of an architectural great work of value material and intangible.

2018 - 10.5565/rev/periferia.672
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 23 Núm. 2 (desembre 2018) , p. 153-158 (Patrimonio Cultural)  
5.
3 p, 345.0 KB La geologia que ens envolta : contextualitzem / Leiva Hevia, Silvia (Institut Lliçà d'Amunt)
Per aconseguir que la Geologia resulti més atraient i entenedora per l'alumnat de primer d'ESO, en aquesta seqüència didàctica es realitzen activitats amb diferents orientacions metodològiques: construcció d'una maqueta de modelatge càrstic, sortida de camp a Sant Miquel del Fai per poder treballar "in situ" els coneixements adquirits a l'aula i creació d'un itinerari geològic urbà per la població de Lliçà d'Amunt. [...]
To make Geology more attractive and understandable for ESO students, they carry out activities with different methodological guidelines: construction of a model of the Karst modeling, exit of the field in Sant Miquel del Fai to be able to work "in situ" the knowledge acquired in the classroom and creation of an urban geological itinerary for the population of Lliçà d'Amunt. [...]

2017 - 10.5565/rev/ciencies.3
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 34 (2017) , p. 9-11 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
6.
3 p, 420.6 KB Arbolapp, o com treballar amb el telèfon mòbil amb els alumnes de ciències naturals / Leiva Hevia, Silvia (INS Lliçà d'Amunt (Lliçà d'Amunt, Catalunya))
Presentem una experiència d'ús del telèfon mòbil a l'aula per treballar les claus dicotòmi-ques i la classificació dels arbres amb alumnat de primer d 'ESO, fent servir una app. Amb aquesta activitat es pretén promoure la descoberta de l'entorn proper, l'observació i el respecte per la natura i la implicació de la família a les activitats escolars.
We present an experience about using of the mobile phone in classroom to work dichoto-mous keys and classification of trees with 1st year of Secondary School students, using an app. This activity pretends to promote students' discovering about environtment, observa-tion and respect for nature, and family involvement in school activities.

2016 - 10.5565/rev/ciencies.22
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 32 (Desembre 2016) , p. 2-4 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
7.
8 p, 163.2 KB An interview with Paul Seedhouse on Video Enhanced Observation (VEO) : A New Tool for Teacher Training, Professional Development and Classroom Research / Batlle Rodríguez, Jaume (Universitat de Barcelona)
The author interviewed Dr. Paul Seedhouse (Newcastle University, United Kingdom) about Video Enhanced Observation (VEO) in teacher training, profesional development, and classroom research.
L'autor va entrevistar a Dr. Paul Seedhouse (Newcastle University, Regne Unit), sobre l'Observació Millorada per Vídeo (OMV) en la formació inicial del professorat, en la formació continuada i en la recerca a l'aula.
L'auteur a interviewé le Dr Paul Seedhouse (Université de Newcastle, Royaume-Uni) sur l'observation renforcée par la vidéo (ORV) dans la formation initiale et à la formation continue des enseignants et sur la recherche dans la salle de classe.
El autor entrevistó a Dr. Paul Seedhouse (Newcastle University, Reino Unido), sobre la Observación Mejorada por Vídeo (OMV) en la formación inicial del profesorado, en la formación continuada y en la investigación en el aula.

2016 - 10.5565/rev/jtl3.687
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 3 (august-september 2016) , p. 90-97 (Interviews)  
8.
7 p, 66.7 KB La funcionalidad del aprendizaje en el aula y su evaluacion / Gómez Alemany, Isabel ; Mauri, T.
La funcionalidad del aprendizaje no implica renunciar a los objetivos de la educación, sino seleccionarlos en función de lo que es necesario para vivir en sociedad. Se analiza la utili- dad y transferencia de los aprendizajes, y la funcionalidad del aprendizaje respecto a la significatividad, al proceso de aprendizaje y a la intervención educativa. [...]
1991
Cuadernos de pedagogía, Num. 188 (1991) , p. 28-32  
9.
7 p, 3.4 MB Tratamiento metodológico de la observación indirecta en la gestión de organizaciones deportivas / Morales Sánchez, Verónica (Universidad de Málaga) ; Pérez López, Rocío (Universidad de Málaga) ; Anguera Argilaga, María Teresa (Universitat de Barcelona)
Contemplar al usuario/a como elemento clave de la gestión, es una de las tendencias que actualmente ha recibido mucha atención científica. Sin embargo, la evaluación de la calidad de los programas deportivos orientados a la población infantil, es escasa, queda evidenciado en los pocos estudios realizados. [...]
Researchers are paying increasing attention to users as a key component in service management. However, very few studies have sought to examine the quality of sports services for children. This is perhaps surprising when one considers that physical activity is engaged in more by children than by any other social group, not to mention the importance of developing and consolidating children's interest in sport so as to help promote healthy lifestyles. [...]
Contemplar o usuário/a como elemento-chave da gestão, é uma das tendências que actualmente tem recibido muita atenção científica. Contudo, a avaliação da qualidade dos programas desportivos orientados para a população infantil é escassa, o que se tem verificado pelos poucos estudos realizados. [...]

2014
Revista de psicología del deporte, Vol. 23, Núm. 1 (2014) , p. 201-207  
10.
9 p, 597.5 KB Detección de T-patterns en la observación de deportes de combate / Camerino i Foguet, Oleguer (Universitat de Lleida. Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya) ; Prieto Lage, Iván (Universidade de Vigo) ; Lapresa, Daniel (Universidad de La Rioja) ; Gutiérrez Santiago, Alfonso (Universidade de Vigo) ; Hileno González, Raúl (Universitat de Lleida. Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya)
By identifying and analysing temporal patterns (T-patterns) in behaviour, this study aims to detect technical errors and behavioural sequences in the kosoto gari judo throw, and, based on this, to propose changes to the way in which judo is taught. [...]
El objetivo de esta investigación es implementar el análisis y detección de las estructuras temporales de los acontecimientos deportivos o patrones temporales o T-pattern para detectar los errores técnicos y sus secuencias conductuales en la proyección de judo kosoto-gari y así proponer cambios metodológicos en los procesos de enseñanza del judo. [...]
O objectivo desta investigação é implementar a análise e detecção de estruturas temporais dos acontecimentos desportivos, ou padrões temporais (Padrões-T), para detectar erros técnicos e as suas sequências comportamentais na projecção do judo kosoto-gari e assim sugerir mudanças metodológicas nos processos de ensino do judo. [...]

2014
Revista de psicología del deporte, Vol. 23, Núm. 1 (2014) , p. 147-155  

Articles : 32 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Books and collections 1 records found  
1.
13 p, 349.7 KB Instruments per a la recollida de dades / Canals, Laia (Universitat Oberta de Catalunya)
Research-publishing.net 2017
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 377-401
2 documents

Research literature 8 records found  
1.
51 p, 2.3 MB L'espai urbà en lluita : la divisió públic-privat i les seves implicacions socials. Un estudi de cas a la Plaça del Sol / Jiménez Gili, Lluís ; Perez Duran, Ixchel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La privatització dels espais públics urbans és un fenomen àmpliament estès per les grans urbs, és gairebé quelcom inherent a la consolidació d'aquestes, i forma ja part del nostre imaginari col·lectiu. [...]
La privatización de los espacios públicos urbanos es un fenómeno ampliamente extendido por las grandes urbes, es algo casi inherente a su consolidación y ya forma parte de nuestro imaginario colectivo. [...]
Privatization of urban public spaces is a widespread phenomenon in large cities; it is almost inherent to their consolidation and is already part of our collective imaginary. Therefore, the proliferation of the private sector in metropolises is a force that transforms imaginaries, narratives and relationships between people, who in turn are affected by political decisions that shape the socio-spatial structure of parks, streets, squares. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
2.
73 p, 1.6 MB Terapia Gay Afirmativa y Danza Movimiento Terapia (DMT) : entendiendo el perfil de movimiento de usuarios Gais, Bisexuales y Hombres que tienen Sexo con Hombres, con consumo problemático de drogas y sexo (Chemsex), mediante la observación y análisis de movimiento / Escuti Olivares, Javier ; Bräuninger, Iris, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Este artículo presenta un estudio descriptivo y fenomenológico del perfil de movimiento de hombres gais, bisexuales y hombres que tienen sexo con otros hombres que practican chemsex, a partir de una muestra de 4 usuarios que participaron en procesos terapéuticos en Danza Movimiento Terapia, dentro del servicio de ChemSex Support de la ONG Stop Sida, en Barcelona. [...]
Aquest article presenta un estudi descriptiu i fenomenològic del perfil de moviment d'homes gais, bisexuals i homes que tenen sexe amb altres homes que practiquen chemsex, a partir d'una mostra de 4 usuaris que van participar en processos terapèutics a Dansa Movimiento Teràpia, dins del servei de ChemSex Support de l'ONG Stop Sida, a Barcelona. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Màster en Dansa Moviment Teràpia [1614]  
3.
8 p, 8.6 MB Compresión de imágenes de satélite a alta velocidad / Vioque Moreno, Carlos ; Bartrina Rapesta, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En este artículo queda reflejado todo el proceso de desarrollo de optimización del estándar CCSDS 123. 0-B-1. El proyecto parte de una modificación anterior que implementa un codificador aritmético contextual sustituyendo el codificador entrópico original. [...]
This article reflects the process of developing an optimization of CCSDS 123. 0-B-1 standard. The project starts from a previous modification which implements a contextual arithmetic coder in replacement of the original entropy encoder. [...]
En aquest article queda reflectit tot el procés de desenvolupament d'optimització de l'estàndard CCSDS 123. 0-B-1. El projecte s'inicia a partir d'una modificació anterior que implementa un codificador aritmètic contextual, substituint el codificador entròpic original. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
4.
41 p, 526.0 KB Warm-up activity proposal for oral communicative competence improvement in secondary education / Surroca Compta, Cristina ; Lorenzo Galés, Maria Nieves ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
This master's dissertation presents an innovative teaching proposal to improve the oral communicative competence of students in obligatory secondary education (ESO). It is well known that most secondary education students are not provided with many other opportunities or contexts in which to practice and to communicate in English outside the ESL classroom. [...]
El present Treball de Fi de Màster es presenta una proposta didàctica d'innovació per a millorar la competència comunicativa oral dels estudiants d'Educació Secundària Obligatòria (ESO). Com tothom sap, a molts estudiants d'educació secundària no se'ls ofereix gaire oportunitats i contextos per a practicar o comunicar-se en anglès fora de l'aula ordinària. [...]
En el presente Trabajo de Fin de Máster se presenta una propuesta didáctica de innovación para mejorar la competencia comunicativa oral de los estudiantes de la Educación Secundaria Obligatoria (ESO). [...]

Juny 2020  
5.
6 p, 542.3 KB Taula d'observació qualitativa per a la recollida d'informació en entorns d'interacció grupal / Gimeno Soria, Xavier ; Careta Plans, Arnau ; Universitat Autònoma de Barcelona. Equip de Recerca sobre Infància, Família i Educació (ERIFE)
El col·lectiu de professionals de Barcelona Espai de Supervisió (BES) ha vingut desenvolupant processos de recerca-acció des de finals dels 90' i principis del 2000 amb la intenció clara de fer-se amb eines i instruments que permetin recollir evidències sobre els processos d'intervenció que realitza i contribuir a la seva millora. [...]
2018  
6.
33 p, 520.4 KB La metodología de los pares mínimos aplicada a la mejora de la escritura en Secundaria : los signos de puntuación / Bauzán García, Alba ; Cánovas Hernández, Germán, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En este TFG se ha llevado a cabo una investigación para determinar si el uso de la metodología de los pares mínimos puede resultar beneficioso en la Enseñanza Secundaria Obligatoria. En particular, se ha querido comprobar si los ejercicios de reflexión gramatical podrían tener alguna incidencia en la mejora de la escritura de los alumnos y, por otra parte, si el uso de esta metodología podría cambiar la percepción que tiene el alumnado respecto a la relación entre el estudio de la gramática y su utilidad a la hora de contribuir a la mejora en la producción de textos.
En aquest TFG s'ha dut a terme una recerca per determinar si l'ús de la metodologia dels parells mínims pot resultar beneficiós en l'Ensenyament Secundari Obligatori. En particular, s'ha volgut comprovar si els exercicis de reflexió gramatical podrien tenir alguna incidència en la millora de l'escriptura dels alumnes i, d'altra banda, si l'ús d'aquesta metodologia podria canviar la percepció que té l'alumnat respecte a la relació entre l'estudi de la gramàtica i la seva utilitat a l'hora de contribuir a la millora en la producció de textos.

2018
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]  
7.
276 p, 2.3 MB Observación electoral internacional y promoción de la democracia : una aproximación a las relaciones de la Unión Europea con los países del Mediterráneo / Salmerón Ramírez, Melissa ; Barbé, Esther, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques
Los Acuerdos Euromediterraneos de Asociacion y los Planes de Acción que enmarcan las relaciones entre la Unión Europea y los Países del Sur y del Este del Mediterráneo tienen como elemento esencial y condicionante el respeto a los principios democráticos. [...]
The commitment to embrace and respect democratic principles is an essential element, and a condition, of the Euro-Mediterranean Association Agreements and Action Plans that frame the relations between the European Union and the southern and eastern Mediterranean countries. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
8.
27 p, 4.3 MB D4.3 : Feedback system description and results report / van den Broek, Maud ; Maso, Joan (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Plag, Hans-Peter ; Jirka, Simon ; Serral i Montoro, Ivette (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; ConnectinGEO
Report on the description and results of the publicly sign-on accessible feedback system, based on a catalogue integrating the observation inventory.
2016  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.