1.
|
11 p, 242.0 KB |
Reseña de "Qualitative Literacy : a guide to evaluating ethnographic and interview research"
/
Ciordia Morandeira, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ;
Targarona Rifà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
"Qualitative Literacy" ["Alfabetización cualitativa"] de Mario Luis Small y Jessica McCrory Calarco propone una novedosa y sugerente guía para la evaluación de la calidad de la investigación cualitativa basada en observaciones etnográficas y entrevistas en profundidad. [...] "Qualitative Literacy" de Mario Luis Small i Jessica McCrory Calarco proposa una nova i suggeridora guia per a l'avaluació de la qualitat de la investigació qualitativa basada en observacions etnogràfiques i entrevistes en profunditat. [...] "Qualitative Literacy" by Mario Luis Small and Jessica McCrory Calarco offers a novel and compelling guide for assessing the quality of qualitative research based on ethnographic observations and in-depth interviews. [...] "Qualitative Literacy" de Mario Luis Small e Jessica McCrory Calarco propõe um guia novo e sugestivo para avaliar a qualidade da pesquisa qualitativa com base em observações etnográficas e entrevistas em profundidade. [...] Obra Ressenyada: M. L. SMALL; J. M. CALARCO, Qualitative Literacy: A Guide to Evaluating Ethnographic and Interview Research. Berkeley: University of California Press, 2022. ISBN: 9780520390669.
2023 - 10.5565/rev/periferia.929
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 28 Núm. 2 (2023) , p. 240-250 (Reseñas)
|
|
2.
|
12 p, 352.9 KB |
L'observació entre iguals com a mecanisme de desenvolupament professionaldocent. La percepció dels participants de la Xarxa de Competències Bàsiques
/
Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Corcelles Seuba, Mariona (Universitat Ramon Llull) ;
Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona)
La observación entre iguales consiste en parejas de docentes, con grados de experiencia similar, que acuerdan observarse mutuamente uno o varios aspectos pedagógicos de su acción en el aula, por medio de instrumentos de recogida de evidencias, para posteriormente ofrecerse retroalimentación constructiva mutua, que permita reflexionar para encontrar objetivos de mejora. [...] L'observació entre iguals consisteix en parelles de docents, amb graus d'experiència similar, que acorden observar-se mútuament un o diversos aspectes pedagògics de la seva acció a l'aula, per mitjà d'instruments de recollida d'evidències, per posteriorment oferir-se retroalimentació constructiva mútua, que permeti reflexionar per trobar objectius de millora. [...] Peer observation consists of pairs of teachers, with similar degrees of experience, who agree to observe each other focusing on one or different pedagogical aspects from their action in class. Evidence-gathering tools are used to offer constructive mutual feedback afterwards, which enables reflection to set goals for improvement. [...]
Associació Catalana de Psicopedagogia i Orientació, 2020 - 10.32093/ambits.vi53.2636
Àmbits de psicopedagogia i orientació, Vol. 53 (2020) , p. 49-61
2 documents
|
|
3.
|
|
4.
|
6 p, 289.9 KB |
Propostes de dinamització sociocultural i patrimonialització de La Ricarda
/
Graupera Gargallo, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Introducció de la pràctica d'observació participant que els alumnes del Seminari de teories i recerques antropològiques avançades de 4rt curs del Grau d'Antropologia van fer a La Ricarda a principis del curs 2018-19 com un exercici per generar propostes d'intervenció sociocultural per a la patrimonialització, protecció i difusió d'una obra arquitectònica de gran valor material i immaterial. Introduction of the participant observation practice that the students of the Seminar of advanced anthropological theories and research of 4th year of the Bachelor of anthropology have made in La Ricarda at the beginning of 2018-19 course as an exercise to generate proposals of sociocultural intervention for the heritagisation, protection and diffusion of an architectural great work of value material and intangible.
2018 - 10.5565/rev/periferia.672
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 23 Núm. 2 (desembre 2018) , p. 153-158 (Patrimonio Cultural)
|
|
5.
|
3 p, 345.0 KB |
La geologia que ens envolta : contextualitzem
/
Leiva Hevia, Silvia (Institut Lliçà d'Amunt)
Per aconseguir que la Geologia resulti més atraient i entenedora per l'alumnat de primer d'ESO, en aquesta seqüència didàctica es realitzen activitats amb diferents orientacions metodològiques: construcció d'una maqueta de modelatge càrstic, sortida de camp a Sant Miquel del Fai per poder treballar "in situ" els coneixements adquirits a l'aula i creació d'un itinerari geològic urbà per la població de Lliçà d'Amunt. [...] To make Geology more attractive and understandable for ESO students, they carry out activities with different methodological guidelines: construction of a model of the Karst modeling, exit of the field in Sant Miquel del Fai to be able to work "in situ" the knowledge acquired in the classroom and creation of an urban geological itinerary for the population of Lliçà d'Amunt. [...]
2017 - 10.5565/rev/ciencies.3
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 34 (2017) , p. 9-11 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)
|
|
6.
|
3 p, 420.6 KB |
Arbolapp, o com treballar amb el telèfon mòbil amb els alumnes de ciències naturals
/
Leiva Hevia, Silvia (INS Lliçà d'Amunt (Lliçà d'Amunt, Catalunya))
Presentem una experiència d'ús del telèfon mòbil a l'aula per treballar les claus dicotòmi-ques i la classificació dels arbres amb alumnat de primer d 'ESO, fent servir una app. Amb aquesta activitat es pretén promoure la descoberta de l'entorn proper, l'observació i el respecte per la natura i la implicació de la família a les activitats escolars. We present an experience about using of the mobile phone in classroom to work dichoto-mous keys and classification of trees with 1st year of Secondary School students, using an app. This activity pretends to promote students' discovering about environtment, observa-tion and respect for nature, and family involvement in school activities.
2016 - 10.5565/rev/ciencies.22
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 32 (Desembre 2016) , p. 2-4 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)
|
|
7.
|
8 p, 163.2 KB |
An interview with Paul Seedhouse on Video Enhanced Observation (VEO) : A New Tool for Teacher Training, Professional Development and Classroom Research
/
Batlle Rodríguez, Jaume (Universitat de Barcelona)
The author interviewed Dr. Paul Seedhouse (Newcastle University, United Kingdom) about Video Enhanced Observation (VEO) in teacher training, profesional development, and classroom research. L'autor va entrevistar a Dr. Paul Seedhouse (Newcastle University, Regne Unit), sobre l'Observació Millorada per Vídeo (OMV) en la formació inicial del professorat, en la formació continuada i en la recerca a l'aula. L'auteur a interviewé le Dr Paul Seedhouse (Université de Newcastle, Royaume-Uni) sur l'observation renforcée par la vidéo (ORV) dans la formation initiale et à la formation continue des enseignants et sur la recherche dans la salle de classe. El autor entrevistó a Dr. Paul Seedhouse (Newcastle University, Reino Unido), sobre la Observación Mejorada por Vídeo (OMV) en la formación inicial del profesorado, en la formación continuada y en la investigación en el aula.
2016 - 10.5565/rev/jtl3.687
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 3 (august-september 2016) , p. 90-97 (Interviews)
|
|
8.
|
|
9.
|
7 p, 3.4 MB |
Tratamiento metodológico de la observación indirecta en la gestión de organizaciones deportivas
/
Morales Sánchez, Verónica (Universidad de Málaga) ;
Pérez López, Rocío (Universidad de Málaga) ;
Anguera Argilaga, María Teresa (Universitat de Barcelona)
Contemplar al usuario/a como elemento clave de la gestión, es una de las tendencias que actualmente ha recibido mucha atención científica. Sin embargo, la evaluación de la calidad de los programas deportivos orientados a la población infantil, es escasa, queda evidenciado en los pocos estudios realizados. [...] Researchers are paying increasing attention to users as a key component in service management. However, very few studies have sought to examine the quality of sports services for children. This is perhaps surprising when one considers that physical activity is engaged in more by children than by any other social group, not to mention the importance of developing and consolidating children's interest in sport so as to help promote healthy lifestyles. [...] Contemplar o usuário/a como elemento-chave da gestão, é uma das tendências que actualmente tem recibido muita atenção científica. Contudo, a avaliação da qualidade dos programas desportivos orientados para a população infantil é escassa, o que se tem verificado pelos poucos estudos realizados. [...]
2014
Revista de psicología del deporte, Vol. 23, Núm. 1 (2014) , p. 201-207
|
|
10.
|
9 p, 597.5 KB |
Detección de T-patterns en la observación de deportes de combate
/
Camerino i Foguet, Oleguer (Universitat de Lleida. Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya) ;
Prieto Lage, Iván (Universidade de Vigo) ;
Lapresa, Daniel (Universidad de La Rioja) ;
Gutiérrez Santiago, Alfonso (Universidade de Vigo) ;
Hileno González, Raúl (Universitat de Lleida. Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya)
By identifying and analysing temporal patterns (T-patterns) in behaviour, this study aims to detect technical errors and behavioural sequences in the kosoto gari judo throw, and, based on this, to propose changes to the way in which judo is taught. [...] El objetivo de esta investigación es implementar el análisis y detección de las estructuras temporales de los acontecimientos deportivos o patrones temporales o T-pattern para detectar los errores técnicos y sus secuencias conductuales en la proyección de judo kosoto-gari y así proponer cambios metodológicos en los procesos de enseñanza del judo. [...] O objectivo desta investigação é implementar a análise e detecção de estruturas temporais dos acontecimentos desportivos, ou padrões temporais (Padrões-T), para detectar erros técnicos e as suas sequências comportamentais na projecção do judo kosoto-gari e assim sugerir mudanças metodológicas nos processos de ensino do judo. [...]
2014
Revista de psicología del deporte, Vol. 23, Núm. 1 (2014) , p. 147-155
|
|