Results overview: Found 57 records in 0.02 seconds.
Articles, 50 records found
Contributions to meetings and congresses, 1 records found
Books and collections, 2 records found
Research literature, 4 records found
Articles 50 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
11 p, 1.5 MB Teachers' closeness of professional relationship and its role in learning perception after reciprocal peer observation / Ribosa Martínez, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Noguera, Ingrid (Universitat de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Monguillot, Meritxell (Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya) ; Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Extant literature on reciprocal peer observation has reported teachers' perception of positive effects on interpersonal relationships. However, pretest-posttest evidence is missing (first aim), and its role in teacher learning has not been examined (second aim). [...]
2024 - 10.1016/j.tate.2024.104469
Teaching and Teacher Education, Vol. 140 (2024) , art. 104469  
2.
21 p, 516.7 KB Reducing teachers' resistance to reciprocal peer observation / Ribosa Martínez, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Corcelles Seuba, Mariona (Universitat Ramon LLull) ; Morodo, Andy (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Despite the evidence supporting reciprocal peer observation (RPO) for teacher professional development, extant literature has reported that teacher resistance is a barrier to its implementation. Few studies have analysed the variables that moderate resistance to RPO. [...]
2023 - 10.1111/ejed.12606
European journal of education, 2023, p. e12606-21  
3.
21 p, 400.7 KB Impact of reciprocal peer observation on teacher collaboration perceptions / Corcelles Seuba, Mariona (Universitat Ramon LLull) ; Sala Bars, Ingrid (Universitat Ramon LLull) ; Soler, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Seminari Interuniversitari d'Investigació en Estratègies d'Ensenyament i Aprenentatge - SINTE
This study aims to assess the effectiveness of reciprocal peer observation (RPO) as a form of professional collaboration among teachers in enhancing their perceptions of teacher collaboration within a school setting. [...]
2024 - 10.1002/berj.3958
British educational research journal, 2024, p. 3958-21  
4.
11 p, 242.0 KB Reseña de "Qualitative Literacy : a guide to evaluating ethnographic and interview research" / Ciordia Morandeira, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Targarona Rifà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
"Qualitative Literacy" ["Alfabetización cualitativa"] de Mario Luis Small y Jessica McCrory Calarco propone una novedosa y sugerente guía para la evaluación de la calidad de la investigación cualitativa basada en observaciones etnográficas y entrevistas en profundidad. [...]
"Qualitative Literacy" de Mario Luis Small i Jessica McCrory Calarco proposa una nova i suggeridora guia per a l'avaluació de la qualitat de la investigació qualitativa basada en observacions etnogràfiques i entrevistes en profunditat. [...]
"Qualitative Literacy" by Mario Luis Small and Jessica McCrory Calarco offers a novel and compelling guide for assessing the quality of qualitative research based on ethnographic observations and in-depth interviews. [...]
"Qualitative Literacy" de Mario Luis Small e Jessica McCrory Calarco propõe um guia novo e sugestivo para avaliar a qualidade da pesquisa qualitativa com base em observações etnográficas e entrevistas em profundidade. [...]
Obra Ressenyada: M. L. SMALL; J. M. CALARCO, Qualitative Literacy: A Guide to Evaluating Ethnographic and Interview Research. Berkeley: University of California Press, 2022. ISBN: 9780520390669.

2023 - 10.5565/rev/periferia.929
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 28 Núm. 2 (2023) , p. 240-250 (Reseñas)  
5.
6 p, 1.2 MB Frailty and mortality : Utility of Frail-VIG index in ED short-stay units for older adults / Blazquez Andion, Marta (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Montiel-Dacosta, José Antonio (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Rizzi-Bordigoni, Miguel (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Acosta-Mejuto, Belén (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Moliné-Pareja, Antoni (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Ris-Romeu, Josep (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Puig Campmany, Mireia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Frailty assessment allows the identification of patients at risk of death. The aim here was to study the ability of Frail-VIG Index (FI-VIG) in order to discriminate frailty groups of older adults and garner its correlation with mortality in an Emergency-Department Short-Stay Unit (ED-SSU). [...]
2023 - 10.1016/j.archger.2023.105208
Archives of Gerontology and Geriatrics, Vol. 115 (december 2023) , p. 105208  
6.
12 p, 352.9 KB L'observació entre iguals com a mecanisme de desenvolupament professionaldocent. La percepció dels participants de la Xarxa de Competències Bàsiques / Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Corcelles Seuba, Mariona (Universitat Ramon Llull) ; Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona)
La observación entre iguales consiste en parejas de docentes, con grados de experiencia similar, que acuerdan observarse mutuamente uno o varios aspectos pedagógicos de su acción en el aula, por medio de instrumentos de recogida de evidencias, para posteriormente ofrecerse retroalimentación constructiva mutua, que permita reflexionar para encontrar objetivos de mejora. [...]
L'observació entre iguals consisteix en parelles de docents, amb graus d'experiència similar, que acorden observar-se mútuament un o diversos aspectes pedagògics de la seva acció a l'aula, per mitjà d'instruments de recollida d'evidències, per posteriorment oferir-se retroalimentació constructiva mútua, que permeti reflexionar per trobar objectius de millora. [...]
Peer observation consists of pairs of teachers, with similar degrees of experience, who agree to observe each other focusing on one or different pedagogical aspects from their action in class. Evidence-gathering tools are used to offer constructive mutual feedback afterwards, which enables reflection to set goals for improvement. [...]

Associació Catalana de Psicopedagogia i Orientació, 2020 - 10.32093/ambits.vi53.2636
Àmbits de psicopedagogia i orientació, Vol. 53 (2020) , p. 49-61
2 documents
7.
13 p, 1.4 MB New insights into the behavioral structure of Pikler educators : An application of T-pattern detection and analysis with THEME / Belza, Haizea (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Portell Vidal, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Herrán, Elena (University of the Basque Country UPV/EHU. Department of Developmental Psychology and Education) ; Anguera Argilaga, María Teresa (Universitat de Barcelona. Institut de Neurociències)
The recent generalization of early childhood schooling has given rise to a need for the development of rigorous, specific training programs aimed at early education professionals (0-3 years of age). This work emanates from the unique nature of Pikler-Lóczy education as a reference for early childhood education centers, and its expertise in providing quality care in an everyday classroom situation. [...]
2023 - 10.3389/fpsyg.2023.1081785
Frontiers in psychology, Vol. 14 (february 2023)  
8.
18 p, 457.0 KB Construyendo modelos precursores sobre la flotabilidad de objetos macizos a los seis años / Garcia-Rodeja-Gayoso, Isabel (Universidade de Santiago de Compostela) ; Rodríguez Rouco, Estefanía Vera (Universidade de Santiago de Compostela) ; Lorenzo Flores, María (CPI de Toural (Vilaboa)) ; Sesto Varela, Vanessa (IES A Pinguela (Monforte de Lemos))
En este trabajo se describe cómo construyen modelos y explicaciones relacionadas con la flotabilidad de los objetos macizos 4 niños de 6 años durante una propuesta didáctica sobre la flotación. Para la recogida de datos, la intervenación se grabó en audio. [...]
This paper describes how four six-year-old children construct precursor models and explanations related to the buoyancy of objects during a teaching sequence on this conceptual domain. For data collection the intervention was recorded on audio. [...]

2023 - 10.5565/rev/ensciencias.5718
Enseñanza de las ciencias, Vol. 41 Núm. 2 (2023) , p. 137-154 (Innovaciones Didácticas)  
9.
18 p, 2.9 MB Priming of SARS-CoV-2 S protein by several membrane-bound serine proteinases could explain enhanced viral infectivity and systemic COVID-19 infection / Fuentes-Prior, Pablo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
The ongoing COVID-19 pandemic has already caused over a million deaths worldwide, and this death toll will be much higher before effective treatments and vaccines are available. The causative agent of the disease, the coronavirus SARS-CoV-2, shows important similarities with the previously emerged SARS-CoV-1, but also striking differences. [...]
2021 - 10.1074/jbc.REV120.015980
Journal of biological chemistry, Vol. 296 (january 2021) , p. 100135  
10.
11 p, 1.0 MB The Analysis of Interpersonal Communication in Sport From Mixed Methods Strategy : The Integration of Qualitative-Quantitative Elements Using Systematic Observation / Izquierdo, Conrad (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Anguera Argilaga, María Teresa (Universitat de Barcelona. Institut de Neurociències)
The objective to which this manuscript is oriented to is focused on the analysis of interpersonal communication in sport. The multimodal essence of human nature adopts special characteristics in individual and team sports, given the roles that athletes adopt in different circumstances, depending on the contingencies that characterize each competition or each training session. [...]
2021 - 10.3389/fpsyg.2021.637304
Frontiers in psychology, Vol. 12 (march 2021)  

Articles : 50 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
1 p, 36.3 KB Towards the creation of a European Network of Earth Observation Networks within GEO. The ConnectinGEO project / Maso, Joan (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Serral Montero, Ivette (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Menard, Lionel
ConnectinGEO (Coordinating an Observation Network of Networks EnCompassing saTellite and IN-situ to fill the Gaps in European Observations " is a new H2020 Coordination and Support Action with the primary goal of linking existing Earth Observation networks with science and technology (S&T) communities, the industry sector, the Group on Earth Observations (GEO), and Copernicus. [...]
2015
European Geosciences Union General Assembly (April 2015, Vienne, Austria), Vol. 17 : 2015  

Books and collections 2 records found  
1.
13 p, 349.7 KB Instruments per a la recollida de dades / Canals, Laia (Universitat Oberta de Catalunya)
Research-publishing.net 2017
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 377-401
2 documents
2.
19 p, 384.8 KB Investigar las propias prácticas docentes a través de la investigación-acción / Pascual Calvo, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Research-publishing.net, 2017
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 69-106
2 documents

Research literature 4 records found  
1.
51 p, 2.3 MB L'espai urbà en lluita : la divisió públic-privat i les seves implicacions socials. Un estudi de cas a la Plaça del Sol / Jiménez Gili, Lluís ; Perez Duran, Ixchel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La privatització dels espais públics urbans és un fenomen àmpliament estès per les grans urbs, és gairebé quelcom inherent a la consolidació d'aquestes, i forma ja part del nostre imaginari col·lectiu. [...]
La privatización de los espacios públicos urbanos es un fenómeno ampliamente extendido por las grandes urbes, es algo casi inherente a su consolidación y ya forma parte de nuestro imaginario colectivo. [...]
Privatization of urban public spaces is a widespread phenomenon in large cities; it is almost inherent to their consolidation and is already part of our collective imaginary. Therefore, the proliferation of the private sector in metropolises is a force that transforms imaginaries, narratives and relationships between people, who in turn are affected by political decisions that shape the socio-spatial structure of parks, streets, squares. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
2.
27 p, 4.3 MB D4.3 : Feedback system description and results report / van den Broek, Maud ; Maso, Joan (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Plag, Hans-Peter ; Jirka, Simon ; Serral i Montoro, Ivette (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; ConnectinGEO
Report on the description and results of the publicly sign-on accessible feedback system, based on a catalogue integrating the observation inventory.
2016  
3.
20 p, 190.0 KB D6.1. ConnectinGEO methodology / Maso, Joan (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; ConnectinGEO
Describing the ConnectinGEO methodology to be developed and tested during the project and to be promoted beyond the end of it.
The main aim of the ConnectinGEO methodology is to find gaps in EO networks and systems (mainly in-situ or non-space), determine remedies and recommendpriorities to solve these gaps. The gap analysis phase follows five different threads: Top-Down thread 1: Identification of a collection of observation requirements Top-Down thread 2: Research programs aims and targets Bottom-up thread 1: Consultation process Bottom-up thread 2: GEOSS Discovery and Access Broker analysis Bottom-up thread 3: industry-driven challenges. [...]
Then, a period for reviewing the gaps and identifying remedies will start. The quantifications of the impact, the feasibility and the costs will permit the application of a semi automatic priority calculation. [...]

2015  
4.
39 p, 896.2 KB D3.2. ENEON methodology for management and coordination and first plenary Workshop minutes / Plag, Hans-Peter ; Mcallum, Ian ; Serral, Ivette ; Maso, Joan (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; ConnectinGEO
The report on the ENEON plenary Workshop (WS2) will gather the minutes and all the information regarding the plenary. The workshops will also be used to build a collection of frameworks and best practices across domains and stakeholders that will be collected in this deliverable. [...]
2015  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.