Results overview: Found 1 records in 0.02 seconds.
Articles, 1 records found
Articles 1 records found  
1.
24 p, 2.3 MB Estructura y dinámica de argumentos analógicos, abductivos y deductivos : un curso de geometría del espacio como contexto de reflexión / Molina Jaime, Oscar Javier (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia). Departamento de Matemáticas) ; Font Moll, Vicenç (Universitat de Barcelona. Departament d'Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica) ; Pino-Fan, Luis Roberto (Universidad de Los Lagos (Xile). Departamento de Ciencias Exactas)
Se describen procesos de argumentación con énfasis en los argumentos analógicos, surgidos cuando un grupo de estudiantes aborda un problema que puede ser resuelto tanto en la geometría plana como en la del espacio. [...]
We describe the argumentation process, focusing on arguments by analogy, emerging when a group of students addresses a problem that can be solved in both 2D geometry and 3D geometry. To this end, within a qualitative-naturalist methodology called classroom-based research, the Toulmin Model was used to typify the arguments produced by students, and an ontosemiotic analysis was carried out to describe the mathematical activity associated. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2484
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 1 (2019) , p. 93-116 (Investigaciones Didácticas)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.