Resultats globals: 4 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 3 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
19 p, 1.3 MB MOTEMO-OUTDOOR: ensuring learning and health security during the COVID-19 pandemic through outdoor and online environments in higher education / Mateo Canedo, Corel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Crespo-Puig, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The restriction measures put in place during the COVID-19 pandemic posed notable challenges for formal teaching-learning processes because they had to be adapted to ensure health security. An active learning programme applied to three environments (indoors, outdoors, and online) was tested with 273 undergraduate university students in a within-subjects experimental study. [...]
2023 - 10.1007/s10984-023-09456-y
Learning Environments Research, 2023
2 documents
2.
22 p, 869.5 KB Effectiveness, cost-utility and physiological underpinnings of the FIBROWALK multicomponent therapy in online and outdoor format in individuals with fibromyalgia : Study protocol of a randomized, controlled trial (On&Out study) / Serrat, Mayte (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Ferrés Puigdevall, Sònia (Escoles Universitàries Gimbernat i Tomàs Cerdà) ; Auer, William (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Almirall, Míriam (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Lluch, Enrique (University of Valencia. Department of Physiotherapy) ; D'Amico, Francesco (London School of Economics and Political Science) ; Maes, Michael (Chulalongkorn University. Department of Psychiatry) ; Lorente Sánchez, Sonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Navarrete Hidalgo, Jaime (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Montero-Marín, Jesús (Parc Sanitari Sant Joan de Déu. Psychological Research in Fibromyalgia and Chronic Pain (AGORA Research Group)) ; Neblett, Randy (PRIDE Research Foundation) ; Nijs, Jo (Pain in Motion International Research Group (Belgium)) ; Borràs, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Luciano, Juan V. (Parc Sanitari Sant Joan de Déu. Psychological Research in Fibromyalgia and Chronic Pain (AGORA Research Group)) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Introduction: The On&Out study is aimed at assessing the effectiveness, cost-utility and physiological underpinnings of the FIBROWALK multicomponent intervention conducted in two different settings: online (FIBRO-On) or outdoors (FIBRO-Out). [...]
2022 - 10.3389/fphys.2022.1046613
Frontiers in physiology, Vol. 13 (november 2022)  
3.
6 p, 319.6 KB Cómo evaluar los aprendizajes en actividades puntuales de educación ambiental : una propuesta / Alves, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-6  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
56 p, 2.0 MB Nature as a mean of learning in schools : the creation of a Primary School with Forest School methodology in Spain / Rodríguez Bolzoni, Helena ; Agud Morell, Ingrid, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Forest School stands as one of the free learning approaches which has arrived to Spain during the last decade, only at preschool level. Differing from other methodologies, the daily contact with nature questions the need of a physical building commonly known as school, being optional in some Forest Schools around Europe. [...]
L'Escola del bosc s'erigeix com una de les propostes d'aprenentatge lliure que ha arribat a Espanya durant la darrera dècada, a nivell de preescolar. A diferència d'altres metodologies, el contacte diari amb la natura ens fa qüestionar la necessitat d'un edifici físic, comunament conegut com a escola, sent opcional en algunes Forest School arreu d'Europa. [...]
La Escuela del bosque se alza como una de las propuestas de aprendizaje libre que ha llegado a España en la última década, a nivel infantil. A diferencia de otras metodologías, el contacto diario con la naturaleza nos hace cuestionar la necesidad de un edificio físico, comúnmente conocido como escuela, siendo opcional en algunas Forest School alrededor de Europa. [...]

2017
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.