Resultats globals: 19 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 18 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Articles 18 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
28 p, 645.6 KB Prácticas Integradas en la Facultad de Psicología : una experiencia de innovación docente fundamentada en la metodología del Aprendizaje Basado en Problemas / Peñaranda-Cólera, Maria del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Costa Miserachs, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Mitjavila i Garcia, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Coll-Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Izquierdo, Conrad (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia)
En esta comunicación presentamos la experiencia de innovación docente derivada del desarrollo e implementación de la asignatura "Prácticas Integradas" del Grado de Psicología en la Facultad de Psicología de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
In this paper we present the educational innovation experience derivated from the development and implementation of the course "integrated practices" in the bachelor in psychology of the faculty of psychology at the autonomous university of Barcelona. [...]

2012
Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), Núm. 1 (2012)  
2.
12 p, 401.0 KB ProuNIMBY, una experiència d'ABP en el marc de les STEM amb valors a Secundària / Boixader Subirana, Jordi (Institut de Navarcles) ; Camprubí Cirera, Roger (Institut de Navarcles)
En el present article es descriu ProuNIMBY una seqüència d'Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) dissenyada per aplicar continguts curriculars de Física i Química i Tecnologia a la sensibilització d'un problema social i que també afecta el dia a dia de l'institut: la generació evitable de residus. [...]
This article describes ProuNIMBY, a Project Based Learning (PBL) sequence designed to apply curricular contents of Physics and Chemistry and Technology to the awareness of a social problem and which also affects the day-to-day life of the institute: the avoidable generation of waste. [...]
En el presente artículo se describe ProuNIMBY, una secuencia de Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) diseñada para aplicar contenidos curriculares de Física y Química y Tecnología a la sensibilización de un problema social y que también afecta el día a día del instituto: la generación evitable de residuos. [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.472
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 15-26 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
11 p, 628.4 KB Animacions en stop-motion : una oportunitat per aprofundir en el model cineticomolecular de la matèria / Barbero Camps, Elisabet (INS Santa Coloma de Farners(Santa Coloma de Farners))
El model cineticomolecular és primordial per a la interpretació de diversos fenòmens de la matèria i constitueix una base de l'aprenentatge de la química. Però les partícules no són observables i alguns aspectes del model són complexos d'integrar: per exemple, el moviment de les partícules i els seus canvis amb la temperatura tenen molta importància en el model, però difícilment es descriuen en representacions gràfiques. [...]
Kinetic-molecular theory is the key for interpretation of diverse matter phenomena, and it is the basis of chemical learning. However, particles cannot be seen, and some aspects of the model are difficult to acquire: for instance, particle movement related to temperature is very important in interpretations, but it is hardly represented in student's drawings and explanations. [...]
El modelo cineticomolecular es esencial para la interpretación de fenómenos diversos de la materia y constituye una base del aprendizaje de la química. Pero las partículas no son observables y algunos aspectos del modelo son complejos de integrar: el movimiento de las partículas y sus cambios con la temperatura tienen mucha importancia en el modelo, pero difícilmente se describen en representaciones graficas. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.461
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 44 (2022) , p. 10-20 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
4.
21 p, 595.6 KB ¿Cómo diseñar un buen proyecto STEM? Identificación de tensiones en la co-construcción de una rúbrica para su mejora / Pérez-Torres, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En un contexto donde la enseñanza de las ciencias en educación secundaria frecuentemente se realiza a través de la metodología ABP, aparece la necesidad de disponer de instrumentos que permitan mejorar la calidad de los proyectos STEM que se implementan. [...]
Regarding the growing use of PBL for teaching and learning high school Science, there appears the necessity of instruments that make STEM projects evaluation feasible. For that purpose, based on a cognitive model of Science Education that focuses on how scientist work, think and communicate, it was developed a coconstruction and validation process of a rubric instrument. [...]

2021 - 10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2021.v18.i1.1301
Revista eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 18 Núm. 1 (Enero 2021) , p. 1301-2-1301-21  
5.
12 p, 745.2 KB "Expliquem l'Albufera" : transformar una salida de campo en un proyecto interdisciplinar / Ortega Torres, Enric (Florida Universitària. Departament Didàctica de les Ciències) ; Moncholí Pons, Vicent (Florida Secundària)
Se expone el proceso seguido por un equipo de docentes de secundaria con el objetivo de cambiar la metodología de trabajo en el aula mediante el diseño y aplicación de una secuencia de aprendizaje definida a partir del aprendizaje basado en retos que integre de manera interdisciplinar los contenidos de Biología y Geografía en segundo de la ESO. [...]
The article explains the process followed by a team of secondary school teachers with the objective of changing the methodology of science learning through the design and application of a learning sequence defined from challenge-based learning that integrates in an interdisciplinary way the contents of biology and geography in the second year of secondary education. [...]

2021 - 10.5565/rev/ensciencias.3241
Enseñanza de las ciencias, Vol. 39 Núm. 2 (2021) , p. 241-252 (Innovaciones Didácticas)  
6.
9 p, 275.3 KB Enfocant el disseny de projectes per fomentar una activitat científica escolar a secundària a través de l'ABP / Pérez-Torres, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Donada la importància actual de l'ús de projectes escolars per l'ensenyament de Ciències, en aquest article es vol reflexionar sobre les implicacions que té el seu disseny per fomentar unes pràctiques que siguin científiques. [...]
Considering the spreading use of school projects to Science teaching, this article wants to reflect upon the implications of project design so as to foster scientific practices. For that purpose, three current project-based learning approaches for Science teaching and learning are discussed regarding the available literature. [...]

2019 - 10.5565/rev/ciencies.409
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 38 (2019) , p. 18-26 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
7.
6 p, 526.9 KB Geologia viatjant : proposta didàctica de treball per projectes programada en 5E / Barbero Camps, Elisabet
A qui no li agradaria conèixer els indrets més bells i geològicament interessants de la Terra? En aquesta seqüència didàctica us proposo treballar la dinàmica interna i externa de la Terra a partir d'un context de viatges figurats pel món per quinze destinacions diferents. [...]
Who wouldn't want to get to know the most beautiful and geologically interesting places on the Earth? This didactic experience will allow you to study the internal and external dynamics of the Earth through a context of travelling to up to fifteen different destinations. [...]

2019 - 10.5565/rev/ciencies.400
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 37 (2019) , p. 2-7 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
8.
11 p, 101.5 KB Similitudes entre el Proceso de Convergencia en el ámbito de la Educación Superior Europea y la adopción del Aprendizaje Basado en Problemas en la E.U.I. Vall d'Hebron de Barcelona / Bernabeu Tamayo, Maria Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Cònsul Giribet, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria)
La Escuela Universitaria de Enfermería Vall d'Hebron de Barcelona ha llevado a cabo una experiencia de innovación docente con la adopción de la metodología del Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) a la totalidad del currículum básico. [...]
The School of Nursing in Vall d'Hebron in Barcelona changed its whole curriculum to be problem-based, student-centered and to include small group learning (PBL). This experience provided elements of reflection in the two axes of university training aimed at Europe: one being the adoption of a new educational paradigm and another being the redefinition of the role of the agents of the educational process, the teachers and the students. [...]

2004
Revista interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 49 (Abril 2004) , p. 97-107  
9.
6 p, 90.0 KB Percepções de Estudantes de um Programa de Pós-Graduação sobre a Aprendizagem Baseada em Problemas / da Silva, Ivoneide Mendes (Universidade Federal Rural de Pernambuco) ; Araújo, Monica Lopes Folena (Universidade Federal Rural de Pernambuco) ; Leão, Marcelo Brito Carneiro (Universidade Federal Rural de Pernambuco) ; Lins, Walquíria Castelo Branco (Centro de Estudos e Sistemas Avançados do Recife)
A principal característica que distingue a aprendizagem baseada em problemas (PBL) de outros processos de ensino e aprendizagem consiste em trabalhar em sala de aula, com um ou mais problemas da vida real, de fim aberto e que não comportem uma única solução, atuando como o foco da aprendizagem. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 743-748  
10.
8 p, 781.6 KB Context, Entorn i Servei : l'aprenentatge mitjançant projectes, de les àrees científiques a la Interdisciplinarietat / Redondo, Miriam (Institut Quatre Cantons (Barcelona, Catalunya)) ; Ruiz, Neus (Institut Marta Estrada (Granollers, Catalunya)) ; Sánchez, Sara (Institut Montserrat Colomer (Sant Esteve Sesrovires, Catalunya)) ; Solé, Rosa (Institut Montserrat Colomer (Sant Esteve Sesrovires, Catalunya)) ; Calvet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació) ; Caño Valls, Marta (Institut de Cornellà (Cornellà de Llobregat, Catalunya))
El treball en contextos rellevants que proposa l'Aprenentatge Basat en Projectes, implica que, a més dels continguts científics, el projecte recluti continguts d'altres matèries. Aquesta interdisciplinarietat té una gestió complexa que, d'altra banda, permet projectes més connectats al món real. [...]
Project-Based Learning approaches in Science Education imply working in real contexts, and this need the work from several disciplines. The interdisciplinary approach is complex to develop but allows to construct projects with strong connections with the real world. [...]

2017 - 10.5565/rev/ciencies.14
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 49-56 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  

Articles : 18 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
8 p, 168.6 KB Utilización de metodologías de aprendizaje activo en la enseñanza y el aprendizaje de la anatomía veterinaria / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro Ginés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; López Béjar, Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; García Cordero, Oscar ; Garcia-Ispierto, Irina
Tradicionalmente, la enseñanza de la Anatomía Veterinaria ha estado basada fundamentalmente en las clases magistrales y en las prácticas en la Sala de disección. En el último curso 2005-06, y aprovechando la entrada de la Titulación de Veterinària en el Plan piloto de adaptación al Espacio Europeo de Educación Superior, se han introducido en la asignatura Anatomía II, que se imparte en el primer curso de la Licenciatura, metodologías de aprendizaje centradas en el estudiante. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.