Results overview: Found 12 records in 0.02 seconds.
Articles, 4 records found
Research literature, 8 records found
Articles 4 records found  
1.
6 p, 543.0 KB Utilización de sistemas domésticos de análisis de imagen en el estudio de la evolución de los pigmentos fotosintéticos de forma semicuantitativa : desarrollo de un experimento científico mediante el uso de instrumental sencillo / Corrales Pinart, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Gunsé Forcadell, Benito (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
En este trabajo se presenta la aplicación de un experimento científico en el área de conocimiento de Ciencias mediante el uso de un sencillo instrumental que actualmente puede encontrarse en cualquier ámbito doméstico. [...]
In this work the application of a scientific experiment is presented in the area of knowledge of Sciences by using instruments that can be present in almost any domestic environment. There has been chosen a lab activity related to photosynthesis and photosynthetic pigments. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
2.
33 p, 1.0 MB Optimisation of growth parameters to obtain epitaxial Y-doped BaZrO3 proton conducting thin films / Magrasó, Anna (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Ballesteros, Belén (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Rodríguez Lamas, Raquel (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Sunding, M. F. (SINTEF Materials & Chemistry) ; Santiso, José (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia)
We hereby report developments on the fabrication and characterization of epitaxial thin films of proton conducting Y-doped BaZrO (BZY) by pulsed laser deposition (PLD) on different single crystal substrates (MgO, GdScO, SrTiO, NdGaO, LaAlO and sapphire) using Ni-free and 1% Ni-containing targets. [...]
2018 - 10.1016/j.ssi.2017.11.002
Solid state ionics, Vol. 314 (January 2018) , p. 9-16  
3.
2 p, 140.0 KB Immersos en l'era post-PC: l'ordinador ja no és el rei / Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona)
2014
Ara, Núm. 1287 (25 de juny de 2014) , p. 28-29  
4.
5 p, 23.7 KB Intervención en los trastornos del lenguaje escrito a través del tablet PC / Peñafiel Puerto, María (La Salle Centro Universitario (Madrid))
La autora, María Peñafiel nos presenta un artículo descriptivo de la investigación en la que actualmente se encuentra inmersa sobre los Tablet PC en la intervención en la disgrafía. Son asombrosos los resultados provisionales que nos avanza en el artículo y se puede intuir que los resultados finales irán en la misma línea.
2006
Didáctica, innovación y multimedia, N. 5 (2006) p. 0-0  

Research literature 8 records found  
1.
84 p, 861.2 KB Accessibility in PC Action/Adventure Games / Tellez, Jared Francisco ; Oncins Noguer, Estel·la, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Segons la Convenció sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat, les Tecnologies de la Informació i la Comunicació han de ser accessibles. Per això, l'objectiu de l'estudi és avaluar el grau d'accessibilitat de 50 jocs d'acció/aventura per a PC publicats en els últims 10 anys (2010-2022). [...]
Según la Convención Internacional sobre los Derechos de las Personas con Discapacidad, las tecnologías de la información y las comunicaciones deben ser accesibles. Por ello, el objetivo del estudio fue descubrir el grado de accesibilidad de cincuenta juegos de acción/aventura para PC publicados en los últimos doce años (2010-2022). [...]
According to the Convention on the Rights of People with Disabilities, Information and Communications Technologies (ICT) must be accessible. For this reason, the objective of this study was to discover the accessibility level of fifty PC action/adventure games released in the last twelve years (2010-2022). [...]

2021
Traducció Audiovisual [1349]  
2.
15 p, 1.8 MB ShapeYourPC : creació d'un E-commerce enfocat al sector dels ordinadors / Aluja González, Marc ; Protasio Ramirez, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El comerç electrònic o E-commerce ha portat grans canvis i millores en els models de negoci de tot tipus d'empreses, oferint noves possibilitats d'expansió a través d'Internet. Com a cas recent i important tenim la pandèmia de la Covid, que ha tingut un gran impacte en l'augment de l'ús d'Internet per tot tipus d'operacions i, en gran manera, en el comerç electrònic. [...]
E-commerce has brought major changes and improvements to business models of all types of companies, offering new possibilities for expansion via the Internet. As a recent and important case, we have the Covid pandemic, which has had a major impact on the increased use of the Internet for all types of operations and, to a large extent, on e-commerce. [...]
El comercio electrónico o E-commerce ha llevado grandes cambios y mejoras en los modelos de negocio de todo tipo de empresas, ofreciendo nuevas posibilidades de expansión a través de Internet. Como caso reciente e importante tenemos la pandemia de la Covid, que ha tenido un gran impacto en el aumento del uso de Internet por todo tipo de operaciones y, en gran medida, en el comercio electrónico. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
7 p, 8.8 MB Desenvolupament d'un entorn gràfic d'un supermercat virtual / Morales Llamas, Alejandro ; Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Desenvolupament d'un entorn gràfic d'un supermercat virtual, és un software on permetrà a l'usuari realitzar una simulació com si estigués en un supermercat. Aquest projecte parteix de la base d'un altre projecte desenvolupat en el motor gràfic de Unity, realitzat per Elias Kasma Piovani, un antic estudiant de Master de la UAB, on es genera automaticament l'estructura del supermercat amb els seus productes. [...]
Desarrollo de un entorno gráfico de un supermercado, es un software donde permitirá al usuario realizar una simulación como si estuviera en un supermercado. Este proyecto parte de la base de otro proyecto desarrollado en el motor gráfico de Unity, realizado por Elias Kasma Piovani, un antiguo estudiante de Master de la UAB, donde se genera automáticamente la estructura del supermercado con sus productos. [...]
Development of a graphical environment of a virtual supermarket, is a software where it will allow the user to perform a simulation as if he were in a supermarket. This project is the improvement on another project developed in the Unity graphics engine by Elias Kasma Piovani, a former UAB Master's student, where the structure of the supermarket is automatically generated with its products. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
4.
13 p, 1006.5 KB "Going Home" : disseny i desenvolupament d'un videojoc d'aventura i presa de decisions / Sabatés Campos, Pau ; Benítez Fernández, Yolanda, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
'Going Home' és un videojoc en 2D que presenta una història on el protagonista ha d'aconseguir sortir del planeta en el qual es troba per tal de tornar a casa seva. Durant el transcurs d'aquest, les accions que prengui el jugador podran influir tant en el transcurs com en el final del joc, donant lloc a varis finals possibles. [...]
'Going Home' is a 2D videogame that shows an history where the main character has to be able to get out of the planet where he is trapped and return to his house. During the course of the game, the actions that the player chooses may have an impact on the game, resulting this in some different endins. [...]
'Going Home' es un videojuego en 2D que presenta una historia dónde el protagonista tiene que conseguir salir del planeta en el que se encuentra, con el fin de volver a su casa. Durante el transcurso del juego, las acciones que tome el jugador podrán influir tanto en el transcurso como en el final del juego, dando lugar a varios finales posibles. [...]

2019-06-29
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
13 p, 1.1 MB Madppliances Revolution / Gallego Garrido, Adrián ; Benítez Fernández, Yolanda, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Madppliances Revolution és un videojoc 2D que té com a temàtica principal sobreviure als atacs constants d'onades d'electrodomèstics rebels que no suporten més la esclavitud a la que durant generacions han sigut sotmesos pels humans. [...]
Madppliances Revolution es un videojuego 2D que tiene como temática principal sobrevivir a los ataques constantes de oleadas de electrodomésticos rebeldes que no soportan más la esclavitud a la que durante generaciones han sido sometidos por los humanos. [...]
Madppliances Revolution is a 2D videogame that consist of surviving continuous attacks of rebel home appliances that no longer support slavery that during generations have been subjected by humans. Therefore, the protagonist of the game (the player) will have to open his way through his city destroying them with the armament and ammunition that he has, a gun and three mines. [...]

2018-06-30
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
11 p, 1.2 MB Dimension Defender / Molero Hoyos, Francisco ; Vázquez Bermúdez, David, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Este proyecto consiste en el desarrollo de un videojuego 3D para poder experimentar los diferentes procesos a seguir durante el desarrollo como pueden ser el diseño, la programación, la creación de modelos, etc. [...]
This Project consists on the creation of a 3D videogame in order to experiment the different processes to be followed during the development, such as design, programming, modeling, etc… Therefor it's been used the smallest possible amount of third party material, except music which due to time limitations couldn't be created. [...]
Aquest projecte consisteix en el desenvolupament d'un videojoc 3D per tal de poder experimentar els diferents processos a seguir durant el desenvolupament com poden ser el disseny, la programació, la creació de models, etc. [...]

2016-06-27
Enginyeria Informàtica [958]  
7.
12 p, 1.0 MB Brave//Soulless : Juego de Lucha / Maidanik, Elías ; Martí Godia, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Este proyecto consiste en el diseño, implementación y testing de una parte de un videojuego en 3D que hemos llamado Brave//Soulless, desarrollado sobre un motor estándar en la industria de los videojuegos: Unity3D. [...]
This proyect consists on designing, implementing and testing a part of Brave//Soulless, a 3D videogame developed with Unity3D, an engine that's become standard in the videogame industry. The project's objective is to create a videogame prototype in which to test the gameplay mechanics such as fighting against AI-controlled entities, movement in a 3D environment and interacting with switches that open new paths for the player to take.
Aquest projecte consisteix en el disseny, implementació i testing d'una part d'un videojoc en 3D que hem anomenat Brave // Soulless, desenvolupat sobre un motor estàndard en la indústria dels videojocs: Unity3D. [...]

2016-06-29
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
10 p, 2.1 MB The Ancient Maze : Joc en primera persona / Ledesma Sánchez, Sergi ; Martí Godia, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
The Ancient Maze és un projecte que tracta de la creació d'un videojoc per ordinador, en primera persona, per un sol jugador. L'aventura ofereix a l'usuari un entorn laberíntic capaç de captivar-lo. [...]
The Ancient Maze is a project about a first person single player PC videogame development. The adventure brings the user into a captivating labyrinth enviroment where only his orienteering skills and his astuteness will allow him to discover and accomplish the game objectives. [...]
The Ancient Maze es un proyecto que trata de la creación de un videojuego por ordenador, en primera persona, para un solo jugador. La aventura ofrece al usuario un entorno laberíntico capaz de cautivarle. [...]

2016-02-10
Enginyeria Informàtica [958]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.