1.
|
24 p, 274.5 KB |
Le français dans la géopolitique méditerranéenne
/
Renard, Raymond (Centre International de Phonétique Appliquée, Belgique)
Selon la vision écologique contemporaine des langues (L. -J. Calvet), la langue française, qui ne se circonscrit pas à la France, fait partie de la dizaine de langues « supercentrales » existantes. [...] D'acord amb la visió ecològica contemporània de les llengües (L. -J. Calvet), la llengua francesa, que no se circumscriu a França, forma part de la desena de llengües "supercentrals" que existeixen. [...] According to the ecological contemporary view of languages (L. -J. Calvet), French, which is not limited to France, is one of the ten "supercentral" languages that exist nowadays. It is, together with English, the only language spoken all over the five continents and, in Mediterranean basin, Arab language and French are the only local languages which are potentially international. [...] De acuerdo con la visión ecológica contemporánea de las lenguas (L. -J. Calvet), la lengua francesa, que no se circunscribe a Francia, forma parte de la decena de lenguas "supercentrales" que existen. [...]
2021 - 10.5565/rev/languesparole.91
Langue(s) & Parole, Vol. 6 (2021) , p. 15-38 (Articles)
|
|
2.
|
4 p, 96.6 KB |
New paradigm in modern sports psychology
/
Malkin, Valerii (Ural Federal University) ;
Serpa, Sidónio (Universidade de Lisboa. Faculdade de Motricidade Humana) ;
Garcia Mas, Alexandre (Universitat de les Illes Balears) ;
Shurmanov, Evgenii (Ural Federal University)
The article is a critical review of the main stages of the development of sports psychology in Russia and the rationale for new ways, new approaches for the psychological support of athletes. Also in this article a new paradigm of sports psychology is proposed. [...] El artículo es una revisión crítica de las principales etapas del desarrollo de la psicología del deporte en Rusia y la justificación de nuevas formas, nuevos enfoques para el apoyo psicológico de los atletas. [...] Статья представляет собой критический обзор основных этапов развития спортивной психологии в России и обоснование новых путей, новых подходов к психологической поддержке спортсменов. [...]
2020
Revista de psicología del deporte, Vol. 29 Núm. 2 (2020) , p. 149-152 (Artículos)
|
|
3.
|
12 p, 785.4 KB |
L'educació per al nou paradigma energètic i climàtic
/
Riba i Romeva, Carles (Universitat Politècnica de Catalunya) ;
Pujol Soler, Jordi
Davant de la greu crisi energètica i climàtica d'origen antropològic en què estem entrant, el present article posa de relleu la gran responsabilitat del sistema educatiu en la preparació de les futures generacions per a un nou paradigma, de forma que puguin ser conscients i participar del debat social sobre la transició energètica i disposar d'informació suficient per anar-se formant un criteri propi. [...] In the face of the severe climate and energy crisis of anthropological origin we are entering, this article highlights the great responsibility of the education system on preparing the future generations for a new paradigm, so that they can be aware and participate in the social debate on the energy transition and so they can have enough information to form their own criteria. [...]
2020 - 10.5565/rev/ciencies.422
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 39 (2020) , p. 29-40 (Ciència oberta al món)
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
16 p, 92.5 KB |
El paradigma de la complexitat : un marc per a orientar l'activitat científica escolar
/
Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Pujol Villalonga, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest article pren com a punt de partida la rellevància de la complexitat com un emergent dins del coneixement contemporani. Seguidament es presenta el paradigma de la complexitat com un marc que possibilita orientar els processos d'ensenyament-aprenentatge des del diàleg entre pensament, valors i acció. [...] This article takes the relevance of complexity as an emergent in contemporary knowledge as its departure point. It goes on to present the paradigm of complexity as a framework that renders it possible to guide teaching-learning processes driven by the dialogue between thought, values and action. [...]
2005
Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 4 (2005) , p. 43-58
|
|
8.
|
27 p, 547.2 KB |
CiudadaniaPlural.com : de las humanidades digitales al humanismo plural
/
Moreno Sardà, Amparo, 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Las "Humanidades Digitales" son el resultado de las aportaciones de la Cibernética en la Segunda Guerra Mundial. Las computadoras facilitaron que las Humanidades y las Ciencias Sociales incorporaran las metodologías cuantitativas y las tecnologías actuales plantean cambios cualitativos, modificando la relación entre productores y usuarios del conocimiento. [...] The "Digital Humanities" are the result of the contributions made by Cybernetics in the Second World War. Computers made it easier for the Humanities and the Social Sciences to incorporate quantitative methods while the current technologies pose qualitative changes, modifying the relationship between producers and users of knowledge. [...]
2017 - 10.4185/RLCS-2017-1155
Revista latina de comunicación social, Núm. 72 (2017) , p. 87-113
2 documents
|
|
9.
|
|
10.
|
8 p, 324.1 KB |
A influência cultural do meio rural do nordeste brasileiro na construção cognitiva na disciplina de bioquímica
/
Santos de Aquino, Rafael (Instituto Federal do Sertão Pernambucano) ;
Dos Anjos Carneiro-Leão, Ana Maria (Universidade Federal Rural de Pernambuco) ;
Germano Bezerra de Sá, Risonilta (Universidade Federal Rural de Pernambuco) ;
De Albuquerque Couto, Janaína (Universidade Federal Rural de Pernambuco) ;
Soares Jófili, Zélia Maria (Universidade Federal Rural de Pernambuco) ;
Muniz Brayner-Lopes, Fernanda (Secretaria de Educação de Pernambuco)
O presente trabalho objetiva analisar as influências culturais que o meio rural proporciona aos alunos do 6º período de Licenciatura em Química na construção conceitual da disciplina de Bioquímica, e também discutir uma metodologia inovadora que é o MoMuP-PE. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 4175-4182
|
|