Resultats globals: 11 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 10 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 10 registres trobats  
1.
28 p, 650.8 KB Prog italiano e orizzonti interpretativi della Commedia : gli album Inferno, Paradiso e Purgatorio di Metamorfosi / Affatato, Rosa (Universidad Complutense de Madrid. Asociación Complutense de Dantología)
La scelta dei tre album danteschi di Metamorfosi, band italiana di rock progressive, risponde alla necessità di ritrovare un orizzonte interpretativo della Commedia che privilegi l'attualità socio-culturale e politica italiana ma anche internazionale. [...]
L'elecció dels tres àlbums dantescos de Metamorfosi, una banda italiana de rock progressiu, respon a la necessitat de redescobrir un horitzó interpretatiu de la Comèdia que privilegia l'actualitat sociocultural i política italiana, però també internacionals. [...]
The selection of three Dantean music albums by Metamorfosi, an Italian progressive rock band, meets the need to rediscover an interpretative horizon of the Comedy hat favors not only the socio-cultural and political Italian present, but also the international one. [...]
La elección de los tres álbumes dantescos de Metamorfosi, una banda italiana de rock progresivo, responde a la necesidad de redescubrir un horizonte interpretativo de la comedia que privilegia los asuntos de actualidad socioculturales y políticos italianos, pero también internacionales. [...]

2019 - 10.5565/rev/dea.126
Dante e l'Arte, Vol. 6 (2019) , p. 65-92 (Dossier monografico)  
2.
19 p, 245.9 KB Gustavo Bolívar : el hombre de las narcotelenovelas / Renjel Encinas, Daniela (Universidad Mayor de San Andrés)
El presente artículo reseñará la principal obra del creador de la narcotelenovela en Colombia, Gustavo Bolívar, quien desde su primer trabajo para la televisión sobre el tema del narcotráfico, Sin tetas no hay paraíso, no dejó de revolucionar el género a través de la escritura de sus siguientes obras: Tres Caínes y cada una de las temporadas de El capo.
El present article ressenyarà la principal obra del creador de la narcotelenovel·la a Colòmbia, Gustavo Bolívar, qui des del seu primer treball per la televisió sobre el tema del narcotràfic, com és Sin tetas no hay paraíso, no va deixar de revolucionar el gènere a través de l'escriptura de les seves següents obres, com van ser Tres Caínes i cadascuna de les temporades de El capo.
This article focuses on Gustavo Bolívar's work as a creator of the narcotelenovela, genre born in Colombia. Since his first work, Sin tetas no hay paraíso (Without breasts there is no paradise), he revolutions the gener with the writing of Tres Caínes (Three Caínes) and with the three seasons of El Capo.

2016 - 10.5565/rev/mitologias.359
Mitologías hoy, Vol. 14 (2016) , p. 93-111 (Dossier)  
3.
18 p, 303.3 KB Paraísos Medievais - esboço para uma tipologia dos lugares de recompensa dos justos no final da Idade Média / Soares de Deus, Paulo Roberto (Universidade de Brasília)
O objetivo do artigo é apresentar uma tipologia mínima aos lugares designados pela palavra Paraíso no fim da Idade Média. Esta não se pretende exaustiva nem definitiva, afinal antes de tudo o Paraíso era um símbolo e, como tal, preservou grande ambigüidade em seus sentidos possíveis. [...]
The aim of this article is to consider a set of minimum types to the places assigned for the word Paradise at the end of the Middle Ages. It is not intended to be exhausting nor definitive, after all, the Paradise was a symbol and, as such, preserved great ambiguity in its possible meanings. [...]

2005
Mirabilia, Núm. 4 (Juny-Desembre 2005) , p. 141-158  
4.
27 p, 821.7 KB A Visão de Túndalo : Harmonia, Paraíso e Salvação no Além Medieval / Zierer, Adriana (Universidade Federal do Maranhão (Brasil)) ; Oliveira, Solange Pereira
A Igreja Medieval divulgava vários relatos de viagens imaginárias que descrevem o ambiente reservado às almas eleitas no pós-morte no espaço do santo Paraíso. A Visão de Túndalo, exemplo desses relatos, produzido no século XII, de autoria anônima, foi traduzido para o português no século XV e nos oferece a descrição simbólica do Paraíso no Além medieval. [...]
Medieval Church spread various narratives of imaginary journeys which describe the environment reserved to the elected souls in post-mortem in the space of Heaven. Vision of Tnugdal, example of those narratives, from anonymous authorship, produced in the 12 th century, was translated to Portuguese in the 15th century and give us the symbolic description of Heaven in Medieval Beyond. [...]

2013
Mirabilia, Núm. 16 (Gener-Juny 2013) , p. 221-247  
5.
14 p, 582.2 KB Un "vestido floral" para el Jardín del Paraíso : las yeserías mudéjares / Jordano Barbudo, Mª Ángeles
El Jardín del Paraíso es una constante en el mundo islámico. Fruto de su pervivencia bajo dominio cristiano es su representación a través de las yeserías mudéjares, especialmente en los espacios áulicos concebidos a modo de "qubba", donde el árbol del Paraíso y un sinfín de hojas y frutos invaden los paramentos, luciendo brillantes colores -dorado, rojo, azul y negro-.
The Paradise Garden is a constant feature in the Islamic world. As a result of its survival under Christian domain is its representation through the Mudejar plaster-works, especially in the court spaces nourished as a "qubba", where the tree of Paradise and an endless number of leaves and fruits invade the paraments, showing bright colours -golden, red, blue and black-.

2011
Mirabilia, Núm. 12 (Gener-Juny 2011) , p. 91-104  
6.
23 p, 355.9 KB O Sentido e a Razão de Ser do Paraíso de Dante Alighieri / Romanazzi Torres, Moisés
Dante ao longo Commedia estabelece o grande processo de sua União Mística. Uma vez liberado do pecado, nosso poeta pode reentrar em posse do seu livre arbítrio e conquistar o Paraíso Terrestre (a beatitude filosófica). [...]
Dante, along Commedia, establishes the great process of his Mystical Union. Once freed from sin, our poet can re-enter into possession of his free will and win the Earthly Paradise (the philosophical blessedness). [...]

2011
Mirabilia, Núm. 12 (Gener-Juny 2011) , p. 38-60  
7.
18 p, 335.9 KB Sentido y alcances de la descripción del Paraíso en la "Introducción de los Milagros de Nuestra Señora" de Gonzalo de Berceo / Miranda, Lidia Raquel
La Introducción de los Milagros de Nuestra Señora muestra un locus amoenus, donde descansa el romero, que se identifica con el paraíso (c. 14 a y b). La fuente de ese prado (c. 3) se ramifica en cuatro brazos (c. [...]
The Introduction of Los Milagros de Nuestra Señora by Gonzalo de Berceo shows a locus amoenus, where the pilgrim rests, that identify with paradise (c. 14 a y b). The source in that lawn (c. 3) divides in four branches (c. [...]

2011
Mirabilia, Núm. 12 (Gener-Juny 2011) , p. 20-37  
8.
22 p, 344.1 KB Paradiso XXI. D(e)fense del sentido literal / Valero Moreno, Juan Miguel (Universidad de Salamanca)
El propósito de este ensayo es mostrar qué puede hacerse cuando la crítica textual no resuelve el sentido básico de un texto, en este caso Paradiso XXI. Para ello es necesario operar una reconstrucción de sentido filológica a través de la alianza de disciplinas como el estudio de la relación imagen-texto, de los modelos hermenéuticos medievales, de la historia literaria y cultural e incluso de la fenomenología para desenredar el laberinto de la tradición y mostrar las dinámicas de la composición poética que conducen a su comprensión. [...]
The purpose of this essay is to show what doing when textual criticism is unnable to resolve the basic meaning of the text, now Paradiso XXI. In order to surmount the problem, the reader need to assemble the philological meaning through an alliance among the study of relations between image and text, medieval hermeneutics patterns, literary and cultural history or phenomenology to find the footpath in the laberynth of tradition and to reveal the dinamics of poetic composition guiding the meaning. [...]

2012 - 10.5565/rev/qdi.326
Quaderns d'Italià, Núm. 17 (2012) , p. 149-170  
9.
17 p, 104.5 KB Jardines botánicos y conciencia medioambiental / Heyd, Thomas
Este ensayo se propone reflexionar sobre varias formas de concebir la función de los jardines botánicos, prestando especial atención a su particularidad de que, aun siendo lugares que existen por diseño humano, se presentan como repositorios de lo natural (representado por las plantas que los constituyen). [...]
This essay discusses several ways of thinking about botanic gardens that pay close attention to their particularity as designed spaces, dependent on technique, that nonetheless purport to present (and preserve) natural entities (plants). [...]

2010 - 10.5565/rev/enrahonar.219
Enrahonar, Núm. 45 (2010) , p. 51-67  
10.
7 p, 90.8 KB Los pájaros verdes de las rábitas de las dunas de Guardamar del Segura / Rubiera Mata, Mª Jesús (Universitat d'Alacant)
En este artículo se estudia el origen de unas figuras de pájaros que aparecen en una de las mezquitas del cenobio islámico (Rábita Califal) que se encuentra en las dunas de Guardamar del Segura (Alicante). [...]
This article studies the origin of bird figures that appear on one of the mosques of the Islamic monastery (Caliphate Rabita) located in the dunes at Guardamar del Segura (Alicante, Spain). Their origin must be sought in Islamic beliefs about the afterlife, since according to a tradition attributed to Mohammed, the souls of martyrs rest in the crops of green birds in Paradise until the Final Judgement Day. [...]

2004 - 10.5565/rev/locus.137
Locus amoenus, N. 7 (2004) , p. 27-33  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
22 p, 905.0 KB Anticipations of the fall : Eve and the implications of individual freedom in Milton's Paradise Lost (1667) / Morales Garcia, Sara ; Curbet, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The aim of this paper is to analyze the idea of freedom in Paradise Lost, concentrating specifically on how this idea manifests itself in the character of Eve in the events previous to the Fall, and how these events are related to her later downfall. [...]
L'objectiu d'aquest treball es analitzar l'idea de la llibertat dins l'obra de l'autor anglès John Milton, Paradise Lost. El treball es concentra en el personatge femení de l'obra, Eva en els moments previs a la caiguda i com aquests moments estan relacionats amb la posterior caiguda de la humanitat. [...]

2015
Grau en Estudis Anglesos [801]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.