Resultats globals: 5 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 4 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
28 p, 457.3 KB Spanish adjectival passives with a progressive reading / Gibert-Sotelo, Elisabeth (Universitat Rovira i Virgili) ; Marín, Rafael (Centre National de la Recherche Scientifique & Université de Lille)
This paper addresses Spanish adjectival passives with estar showing a progressive reading. In the previous literature, it has been acknowledged that the participles of verbs encoding non-dynamic events, such as vigilar 'guard', give rise to a progressive reading when embedded in adjectival passives. [...]
2022 - 10.5565/rev/isogloss.167
Isogloss, Vol. 8 Núm. 4 (2022) , p. 1-28 (Articles)  
2.
20 p, 882.3 KB An investigation on the comprehension of Persian passives in typical development and autism / Gavarró Algueró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Heshmati, Yalda (Columbia University. Teachers College)
Autism Spectrum disorders have attracted the attention of many researchers working on communicative and pragmatic competence, but much less attention has been paid to the investigation of narrow syntax in this condition. [...]
Una investigació sobre la comprensió de les passives del persa en casos de desenvolupament típic i d'autisme Els desordres d'espectre autista han interessat molts investigadors de la competència comunicativa i pragmàtica, però no s'ha parat gaire atenció a l'estudi de la sintaxi estricta d'aquesta condició. [...]

2014 - 10.5565/rev/catjl.151
Catalan journal of linguistics, Vol. 13 (2014) , p. 79-98  
3.
6 p, 335.3 KB Escribir para aprender : ensayo de una alternativa en la enseñanza universitaria de las ciencias / Muñoz-Chápuli, R. (Universidad de Málaga. Departamento de Biología Animal)
Many professors of scientific disciplines are unsatisfied by a teaching strategy which consists mainly of formal lectures and laboratory exercises. We describe in this paper the implementation of a possible alternative based on the principles of the educational approach termed "Writing to Learn". [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4249
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 3 (1995) p. 273-278  
4.
11 p, 70.8 KB Two German Impersonal Passives and Expletive pro / Cabredo Hofherr, Patricia
In the present article I argue that the null subject observed in German impersonal passives is neither a null expletive nor in canonical subject position (e. g. AgrSP). We will link the possibility of null subjects in German constructions involving the participle to the possibility of nominative assignment into the VP. [...]
En aquest article argumento que el subjecte buit de les passives impersonals de l'alemany no és ni un expletiu buit ni a la posició canònica del subjecte (e. g. SconcS). Relaciono el fet que els subjectes buits siguin possibles a les construccions de participi de l'alemany amb la possibilitat d'assignació de cas nominatiu dins del SV. [...]

1999
Catalan Working Papers in Linguistics, V. 7 (1999) , p. 47-57  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
530 p, 4.5 MB Aspecte i estructura argumental en les construccions passives del català / Crespí, Isabel ; Rigau, Gemma, dir.
En aquesta tesi ens proposem identificar i analitzar les diferents construccions passives del català i fer una proposta formal que permeti analitzar de manera unificada les passives de diferents llengües. [...]
En esta tesis nos proponemos identificar y analizar las diferentes construcciones pasivas del catalán y hacer una propuesta formal que permita analizar de manera unificada las pasivas de diferentes lenguas. [...]
This dissertation aims at identifying and analysing different passive constructions in Catalan and providing a unified proposal to analyse passives cross-linguistically. In this respect, following Embick (2004), we identify three different passive constructions in Catalan: eventive, resultative and stative. [...]

2020  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.