Resultats globals: 193 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 149 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 7 registres trobats
Publicacions periòdiques, 4 registres trobats
Llibres i col·leccions, 9 registres trobats
Documents de recerca, 21 registres trobats
Materials didàctics, 3 registres trobats
Articles 149 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
4 p, 121.4 KB Editorial : La pedagogía social en tiempos difíciles / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
2020
Pedagogía Social, Núm. 36 (2020) , p. 1  
2.
26 p, 1.1 MB Una anàlisi comparativa internacional sobre la pràctica professional de la pedagogia social / Janer, Àngela ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Aquest estudi presenta un anàlisi comparativa de la visió que tenen professionals de la pedagogia social de diferents països sobre la seva acció socioeducativa en el marc de la pedagogia social. Sorgeix de l'interès per construir una mirada global, actual i integrada sobre la pedagogia social. [...]
Este estudio presenta un análisis comparativo de la visión que tienen los profesionales de la pedagogía social de diferentes países sobre su acción socioeducativa en el marco de la pedagogía social. [...]
This paper presents a comparative analysis of the vision that social pedagogy professionals from different countries have regarding their socio-educational action in the framework of social pedagogy. [...]

2020 - 10.34810/EducacioSocialn76id362586
Educació social. Revista de intervenció socioeducativa., Núm. 76 (2020) , p. 5-105
2 documents
3.
16 p, 1.2 MB Teaching about sustainable consumption with sustainable tools / Knight, Janine (Universitat Internacional de Catalunya)
This paper focuses on the topic of sustainable consumption in order to support teacher trainers and future primary teachers in planning and integrating Education for Sustainable Development (ESD) competencies within their classes. [...]
Aquest article se centra en el tema del consum sostenible per tal de donar suport als formadors de mestres i futurs mestres de primària en la planificació i integració de les competències en Educació per al Desenvolupament Sostenible (EDS) dins de les seves classes. [...]
Este artículo se centra en el tema del consumo sostenible para dar apoyo a los formadores de maestros y futuros maestros de primaria en la planificación e integración de las competencias en Educación para el Desarrollo Sostenible (EDS) dentro de sus clases. [...]

2021 - 10.5565/rev/clil.41
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 4 Núm. 1 (2021) , p. 19-34 (Innovació i transmissió de coneixement)  
4.
19 p, 798.9 KB Progresiones curriculares para aprender sobre -y a través de- la argumentación oral en la ESO / Rodríguez León, Daniel Mauricio (Universidad del Quindío (Colòmbia))
Se presentan resultados de una investigación sobre progresiones prescritas curricularmente para el aprendizaje de la argumentación oral en la ESO en Cataluña. El objetivo del estudio es valorar el tipo y la calidad de los recursos dispuestos en el currículo de lengua para avanzar hacia los aprendizajes argumentativo-orales que el alumnado habrá de dominar al final de la etapa. [...]
Results of an investigation on progressions prescribed through a curriculum for the learning of oral argumentation in compulsory secondary education in Catalonia (ESO) are presented. The objective of the study is to assess the type and quality of the resources provided in the language curriculum to promote oral argumentation learning aims that students will have to master at the end of ESO. [...]
Es presenten resultats d'una investigació sobre progressions prescrites al currículum per a l'aprenentatge de l'argumentació oral a l'ESO. L'objectiu de l'estudi és valorar el tipus i la qualitat dels recursos disposats en el currículum de llengua per avançar cap als aprenentatges argumentatiu-orals que l'alumnat haurà de dominar a la fi de l'etapa. [...]
Présentation des résultats d'une recherche sur les progressions prescrites pour l'apprentissage de l'argumentation orale à l'ESO en Catalogne. L'objectif de l'étude est d'évaluer le type et la qualité des ressources disponibles dans le curriculum linguistique pour avancer vers les apprentissages argumentatifs-oraux que les élèves devront maîtriser à la fin de l'étape. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.879
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 4 (2020) , p. 879 (Articles)  
5.
22 p, 314.6 KB Influencias de Jerónimo de Estridón en J. L. Vives / Coronel Ramos, Marco Antonio (Universidad de València)
Resulta obvio afirmar que san Jerónimo es un autor clave para la configuración del humanismo renacentista europeo. Su figura, sin embargo, no ha sido prácticamente estudiada con relación a Juan Luis Vives. [...]
It is obvious that St Jerome is a key author in shaping European Renaissance Humanism. His figure, however, has been practically unstudied in relation to Juan Luis Vives. This work is a first approach to this question, which attempts to illustrate some points of contact between the two authors. [...]

2020
Mirabilia, Núm. 31 (2020) , p. 444-465  
6.
15 p, 394.3 KB La irrupción del "empresario de sí mismo" en los libros de texto de ELE / Bori, Pau (Univerziteta u Beogradu. Filološkog fakulteta. Katedra za iberijske studije)
El artículo explora la penetración de la racionalidad neoliberal en materiales didácticos de español como lengua extranjera. Muestra como los libros de texto actuales priorizan y promueven el modelo antropológico neoliberal, el "empresario de sí mismo", en sus representaciones de la realidad y en las actividades para los aprendices. [...]
This article examines the penetration of the neoliberal rationality in Spanish language teaching materials. It shows how current Spanish language textbooks prioritize and promote the anthropological model of neoliberalism, the "entrepreneurial self", in their representations of the reality and the activities for the learners. [...]

2020 - 10.5565/rev/doblele.71
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 6 (2020) , p. 53-67 (Dossier)  
7.
33 p, 431.6 KB As Múltiplas Facetas da Participação Esportiva : Contribuições de Jean Côté e Colaboradores / Souza, Iuri Salim de (Universidade de São Paulo) ; Vicentini, Lucas (Universidade de São Paulo) ; Marques, Renato Francisco Rodrigues (Universidade de São Paulo)
Compreender o desenvolvimento da participação esportiva em diferentes cenários e etapas de en-volvimento com o esporte é uma tarefa que recebe importantes contribuições de pesquisadores de distintas áreas de estudos. [...]
Understanding the development process of sports participation in different scenarios and stages of engagement is a task that has been receiving important contributions from scholars in distinct ar-eas. [...]

2020 - 10.5565/rev/qpsicologia.1547
Quaderns de psicologia, Vol. 22 Núm. 3 (2020) , p. 1547 (Sección temática)  
8.
17 p, 182.8 KB Global and Development Education and Global Skills / Bourn, Douglas (University College London. Institute of Education)
Development education has its roots in Europe in response to decolonisation and the need for public support and engagement in international development. From these roots, it grew as a field of educational practice to encompass themes of global citizenship, postcolonialism and critical pedagogy. [...]
La educación para el desarrollo tiene sus raíces en Europa en respuesta a la descolonización y la necesidad de apoyo público y participación en el desarrollo internacional. A partir de estas raíces, creció como un campo de práctica educativa para incorporar temas de ciudadanía global, poscolonialismo y pedagogía crítica. [...]
L'educació per al desenvolupament té les arrels a Europa en resposta a la descolonització i a la necessitat de suport públic i compromís en el desenvolupament internacional. A partir d'aquestes arrels, va créixer com a camp de pràctiques educatives per aportar temes de ciutadania global, postcolonialisme i pedagogia crítica. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1143
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 279-295 (Monográfico)  
9.
26 p, 418.2 KB Bumpy moments considered as critical incidents in dialogue : professional Identity of technical VET-teachers / Vloet, Kara (Fontys University of Applied Sciences) ; Klatter, Ellen (Hogeschool Rotterdam) ; Janssen, Sandra (Fontys University of Applied Sciences) ; Kessels, Giel (Car Academy (Eindhoven, Països Baixos))
Technology students need strong vocational education that supports both cognitive and career devel-opment in order to be adequately prepared for highly qualified jobs. The professional identity and underlying I-positions of teachers largely determine whether the quality of teaching meets these requirements. [...]
Los estudiantes de tecnología necesitan una sólida formación profesional que apoye tanto su desa-rrollo cognitivo como profesional, a fin de estar adecuadamente preparados para trabajos alta-mente cualificados. [...]

2020 - 10.5565/rev/qpsicologia.1573
Quaderns de psicologia, Vol. 22 Núm. 2 (2020) , p. 1573 (Sección temática)  
10.
10 p, 70.5 KB El Juego del cornerball, un pre-texto del pasado para crear debate en la educación física del presente / Brasó i Rius, Jordi (Universitat de Barcelona) ; Torrebadella Flix, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Comúnmente, la enseñanza de la educación física moderna ha permanecido asociada al mito de la renovación pedagógica. Sobre este supuesto presentamos, a modo de ejemplo, un inédito suceso histórico que visibiliza las contradicciones profundas de la educación física contemporánea. [...]
Commonly, teaching of modern physical education has remained associated with the myth of pedagogical renewal. On this assumption we present, as an example, an unprecedented historical event that visualize the profound contradictions of contemporary physical education. [...]

2020 - 10.47197/retos.v37i37.67484
Retos, Núm. 37 (2020) , p. 810-819  

Articles : 149 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 7 registres trobats  
1.
12 p, 1.3 MB Pedagogía social/Educación social. Febrero 2018 / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
2018
Social pedagogy and social education: bridging traditions and innovations. Pedagogía social y educación social: conectando tradiciones e innovaciones. Puebla (Mèxic), 2018  
2.
3 p, 151.5 KB El MOOC como recurso tecnológico para la Pedagogía Social / Janer, Àngela ; Valdivia, Paloma ; Arnau-Sabatés, Laura ; Úcar, Xavier
2018
Congreso Internacional-XXXI Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social: Pedagogía social, investigación y familias. Illes Balears, : 2018  
3.
35 p, 610.6 KB De Europa a Latinoamérica : hacia una perspectiva global, compleja e integrada de la pedagogía social / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Congresso Iberoamericano de Pedagogia Social (3r : 2011 : Canoas, Brasil) ; Seminário Interuniversitário de Pedagogia Social (24è : 2011 : Canoas, Brasil)
Vamos a trazar la trayectoria de este trabajo contextualizando la actualidad del concepto, la disciplina y la práctica de la pedagogía social en América latina. A continuación se van a analizar los posicionamientos, desacuerdos y polarizaciones que los autores, fundamentalmente europeos, han manifestado a lo largo de los años en relación con la Pedagogía Social. [...]
2011
Congresso Iberoamericano de Pedagogia Social, 3er : 2011  
4.
8 p, 102.1 KB Herramientas electrónicas para la traducción de textos médicos en la enseñanza semipresencial / Montalt i Resurrecció, Vicent
Con este artículo el autor pretende relacionar dos cuestiones de vital importancia en el contexto actual de la formación de traductores profesionales: 1) las herramientas electrónicas para la traducción; y 2) la pedagogía de la enseñanza presencial y a distancia. [...]
2002 (Papers de Tradumàtica)
Simposi sobre l'Ensenyament a distància i semipresencial de la Tradumàtica, 1er : 2002  
5.
9 p, 123.6 KB Eines electròniques per a la traducció de textos mèdics en l'educació semipresencial / Montalt i Resurrecció, Vicent
Amb aquest article l'autor pretén relacionar dues qüestions de vital importància en el context actual de la formació de traductors professionals: 1) les eines electròniques per a la traducció; i 2) la pedagogia de l'educació presencial i a distància. [...]
2002 (Papers de Tradumàtica)
Simposi sobre l'Ensenyament a distància i semipresencial de la Tradumàtica, 1er : 2002  
6.
9 p, 75.0 KB Parámetros en la enseñanza de la traducción / Muñoz Martín, Ricardo
Las clases universitarias de traducción son mejorables en su orientación al mercado, su fundamentación teórica, la ordenación de la progresión y las estrategias pedagógicas empleadas. Las asignaturas se podrían ordenar también por tipos textuales, condicionantes extralingüísticos y tareas profesionales. [...]
2002 (Papers de Tradumàtica)
Simposi sobre l'Ensenyament a distància i semipresencial de la Tradumàtica, 1er : 2002  
7.
9 p, 67.5 KB Paràmetres en l'ensenyament de la traducció / Muñoz Martín, Ricardo
2002 (Papers de Tradumàtica)
Simposi sobre l'Ensenyament a distància i semipresencial de la Tradumàtica, 1er : 2002  

Publicacions periòdiques 4 registres trobats  
1.
130 p, 3.2 MB Memòria d'activitats / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada 2011-
2 documents
2.
27 p, 678.7 KB Memòria. Informe de l'activitat del Grup EDO / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional)
L'activitat de docència i recerca vinculada amb l'anàlisi i desenvolupament de les organitzacions en general, i de les organitzacions educatives en particular, es planteja a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) com una aposta al 1981, amb la incorporació com a professor de Joaquín Gairín Sallán i el seu compromís d'impulsar aquest àmbit de reflexió i pràctica pedagògica. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2000-
3 documents
3.
4 p, 739.3 KB Diari Escola d'Estiu / Rosa Sensat ; Escola d'Estiu Rosa Sensat
[Barcelona] : Escola d'Estiu Rosa Sensat, [196?]-
2 documents
4.
Didáctica, innovación y multimedia / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Aquest registre només recull la secció 'Artículos'. Cal connectar-se directament a l'adreça original de la revista per a consultar altres seccions: editorial, entrevistas, perfiles. . .
Bellaterra : Universidad Autónoma de Barcelona, Facultad de Educación, Departamento de Pedagogía Aplicada , 2005-
39 documents

Llibres i col·leccions 9 registres trobats  
1.
Principios sociopedagógicos y relaciones socioeducativas / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Del Pozo Serrano, Francisco Jose, ed.
Colombia : Universidad del Norte, 2020
Intervención educativa en contextos sociales. Fundamentos e investigación, estrategias y educación social en el ciclo vital, 2020, p. 3, ISBN 9789587892239  
2.
20 p, 323.5 KB Seguiment de la inserció laboral dels graduats universitaris. Pedagogia / Universitat Autònoma de Barcelona ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
1999-
8 documents
3.
52 p, 2.0 MB Educació i pedagogia : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Rifà Valls, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coord. (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coord. (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coord. (Universitat Pompeu Fabra)
L'autora recull en aquesta guia un ampli ventall de recomanacions per introduir la perspectiva de gènere en la docència de l'educació i de la pedagogia. A través de la docència oferim a l'alumnat una sèrie de coneixements per entendre el món i les relacions socials, proporcionem fonts de referència i autoritat acadèmica així com perseguim posar en pràctica la participació i l'esperit crític. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
4.
12 p, 862.6 KB Niveles de elaboración del conocimiento pedagógico / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
2017
Actas del XXX Seminario de Pedagogía Social: Pedagogía Social Y Desarrollo Humano, 2017, p. 133-144  
5.
145 p, 1.4 MB Interculturalidad : miradas críticas / Pech Salvador, Cynthia ; Rizo García, Marta, coord.
Los textos reunidos en este libro constituyen un acercamiento al tema de la interculturalidad con una visión crítica. Parten del interés por aportar a la reflexión sobre la interculturalidad hoy, pero sobre todo, hacerlo desde una posición crítica a partir de las diferentes experiencias de investigación, tanto teòrica como pràctica, en los distintos ámbitos disciplinares como lo son el de la pedagogía, la comunicación, el derecho y la antropología.
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2015 (eBooks de l'InCom-UAB ; 9)  
6.
53 p, 9.6 MB Marta Mata : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a la sala d'actes del Rectorat el dia 5 de maig de l'any 1999 / Mata, Marta. ; Benejam, Pilar, 1937-
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 1999 (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Marta Mata per Pilar Benejam i Arguimbau ; L'educació pública, l'escola pública / Discurs de Marta Mata i Garriga ; Currículum ; Bibliografia.  

7.
8 p, 32.7 KB Reglament del Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
2004  
8.
12 p, 38.6 KB Reglament del Departament de Pedagogia Aplicada / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
2004  
9.
10 p, 78.6 KB Model de pràcticum integrador (MPI) per a unes bones pràctiques de qualificació professional / Massot, Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Botey, Marçal (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En el projecte Model de Pràcticum integrador (MPI) per a la recerca i consolidació d'una xarxa de centres d'excel·lència per a unes bones pràctiques de qualificació professional es desenvolupen bàsicament dos objectius: en primer lloc, es defineixen les competències que l'estudiant en pràctiques pot desenvolupar en cadascun dels centres, tenint en compte l'àmbit al qual pertany; i en segon lloc, s'estableix una xarxa de centres de pràctiques d'excel·lència MPI que, per les seves característiques, afavoreixen el treball en equip dels estudiants de diverses titulacions.
En el proyecto Modelo de prácticum integrador (MPI) para la investigación y consolidación de una red de centros de excelencia para unas buenas prácticas de cualificación profesional se desarrollan básicamente dos objetivos: en primer lugar, se definen las competencias que el estudiante en prácticas puede desarrollar en cada uno de los centros, teniendo en cuenta el ámbito al que pertenece; y en segundo lugar, se establece una red de centros de prácticas de excelencia MPI que, por sus características, favorecen el trabajo en equipo de los estudiantes de diversas titulaciones.
The project is entitled Integrative practicum model (IPM) for the research and consolidation of a network of schools of excellence for good practices in staff qualification. Is has two overarching goals: first, to define the competences that students doing practices may develop in each of the schools bearing in mind the field from which they come; and secondly, to set up a network of outstanding IPM schools practices which, because of their characteristics, foster teamwork among students from a variety of degree programmes.

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 101-110
3 documents

Documents de recerca 21 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
560 p, 10.3 MB Educación Hacker y Empoderamiento de las comunidades hacker hasta la escuela / Garcia Aguado, Alexandre ; Álvarez Cánovas, Isabel, 1971-, dir.
Tenint com a punt de partida l'emergència que l'educació contribueixi perquè les persones i comunitats, a través de les seves pròpies experiències i construccions, puguin alliberar-se de les relacions desiguals de poder que d'alguna manera les afecten, aquesta investigació gira els ulls a l'ecosistema educatiu de les comunitats hacker, on ocorre el que anomenem l'Educació hacker. [...]
Teniendo como punto de partida la emergencia de que la Educación contribuya para que las personas y comunidades, a través de sus propias experiencias y construcciones, puedan liberarse de las relaciones desiguales de poder que de alguna manera los afectan, esta investigación vuelve su mirada al ecosistema educativo de las comunidades hacker, donde ocurre lo que llamamos la Educación hacker. [...]
Considering the emergency that Education contributes to people and communities, through their own experiences and constructions, can free themselves from the unequal power relations that somehow affect them, this research turns its gaze to the educational ecosystem of hacker communities, where what we call hacker education occurs. [...]

2020  
2.
62 p, 693.0 KB Anàlisi del sector educatiu de l'Economia Social i Solidària / Cura Oliveras, Josep ; García Hernández, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Si l'educació vol ser transformadora i emancipadora cal que incorpori els valors i les pràctiques de l'economia social i solidària (ESS a partir d'ara). De la mateixa manera, si l'ESS vol esdevenir una proposta de canvi real respecte l'actual model econòmic hegemònic, caldrà vehicular el seu corpus de coneixement cap al conjunt de la ciutadania mitjançant una pedagogia coherent amb els seus propis principis i valors. [...]
Si la educación quiere ser transformadora y emancipadora es necesario que incorpore los valores y las prácticas de la economía social y solidaria (ESS a partir de ahora). Del mismo modo, si la ESS pretende ser una propuesta real de cambio respecto el actual modelo económico hegemónico, tendrá que vehicular su corpus de conocimiento hacia el conjunto de la ciudadanía mediante una pedagogía coherente con sus propios principios y valores. [...]
If education wants to be transformative and emancipatory, it is necessary that it incorporates the values ​​and practices of the social and solidarity economy (SSE). In the same way, if the SSE is to be a real proposal for change with respect to the current hegemonic economic model, it will have to convey its body of knowledge to the general public through a pedagogy consistent with its own principles and values. [...]

2020
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  
3.
44 p, 1.6 MB Dialogic teaching and blind-spots : proposal of a teaching unit / Mena Ribas, Ignasi ; Lorenzo Galés, Maria Nieves, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
This dissertation explores dialogic teaching and learning as classroom management techniques and also as theory of education. This paper analyses some dialogic academia constructs, such as "blind-spots" and "ontological traps" and puts forward the claim that dialogic education helps to foster self-acknowledge and selfesteem. [...]
Aquest treball de fi de màster explora l'aprenentatge i l'ensenyament dialògics com a mètodes de gestió de l'aula i també com a una teoria de l'educació. Analitza constructes de la literatura acadèmica dialògica, com ara "punts cecs" o "trampes ontològiques", i afirma que l'educació dialògica ajuda al desenvolupament de l'auto- coneixement i de l'auto-estima, al mateix temps que permet evitar trampes conceptuals i hàbits que poden conduir a violència escolar. [...]

2020  
4.
34 p, 920.0 KB Actividades de Moodle. Guía para el profesorado / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Carbonero Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Guía pedagógica que detalla las posibilidades de cinco de las actividades que ofrece Moodle: Foro, Glosario, Tarea, Taller y Wiki. nEn ella se describen ejemplos prácticos y consejos. La mayoría de ellos pensados en la educación superior, formación profesional o formación continua.
Barcelona 2020  
5.
57 p, 1.4 MB Genderless? Les competències de gènere dels i les estudiants del grau d'Educació Primària de la UAB / Gómez Mayoral, Mireia ; Foradada Villar, Mireia, dir. (Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'educació és una de les bases per canviar les estructures socials. Per tant, un dels mètodes per erradicar la disparitat de gènere és incorporar la perspectiva de gènere al currículum acadèmic (Xarxa Vives, 2017) i, sobretot, formar als i les estudiants del grau universitari d'Educació Primària amb competències de gènere (AQU, 2018), per tal d'aplicar-ho a la seva pràctica professional. [...]
2019
Grau en Pedagogia [1211]  
6.
35 p, 1.3 MB L'aprenentatge del xinès : propostes didàctiques dirigides a nens / Bassach Pla, Anna ; Liao Pan, Shu-Ching, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En aquest treball es presenten les principals teories de pedagogia infantil de les últimes dècades per tal de conèixer quines són les necessitats primordials en una classe de xinès com a llengua estrangera per nens. [...]
En este trabajo se presentan las principales teorías de pedagogía infantil de las últimas décadas para llegar a conocer cuáles son las necesidades primordiales en una clase de chino como lengua extranjera para niños. [...]
This thesis presents the main theories of child pedagogy of the last decades in order to learn which are the main needs in a class of Chinese as a foreign language for kids. It also sums up the main characteristics of the Chinese language that must be kept in mind in a foreign language classroom aimed at kids. [...]

2019
Estudis d'Àsia Oriental [0]  
7.
58 p, 9.0 MB Classificar amb criteri : habilitats de classificació d'éssers vius i selecció de criteris a 1er d'ESO / Municio Samon, Guillem ; Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza els criteris de classificació que utilitza l'alumnat de 1er d'ESO a l'hora de classificar els éssers vius, així com l'evolució en l'ús d'aquests al llarg d'una unitat didàctica basada en la metodologia de l'Estudi de Cas, en un context museístic. [...]
2019  
8.
88 p, 1.6 MB El paper de la mediació en la discussió literària : evolució de les respostes lectores en un context d'alta complexitat / Roca Ferràndiz, Adriana ; Manresa Portrony, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza la intervenció del mediador en dues discussions literàries sobre àlbums il·lustrats en el marc de la Seqüència Didàctica "Fomentem la lectura a partir d'àlbums il·lustrats", implementada aquest curs a l'institut Federica Montseny de Badia del Vallès, un centre educatiu de secundària d'alta complexitat. [...]
2019  
9.
49 p, 1.5 MB Influencia de una secuencia didáctica sobre la violencia de género en las ideas sobre el feminismo del alumnado / Cort Compañó, Iris ; Margalló González, Ana María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Este trabajo de investigación-acción analiza los productos resultantes de una secuencia didáctica sobre la violencia de género -implementada con alumnos de 2º de ESO- para observar en sus creaciones el grado de transformación y apropiación de las ideas sobre el feminismo tratadas en clase a lo largo de todo el proceso. [...]
Aquest treball d'investigació-acció analitza els productes resultants d'una seqüència didàctica sobre la violència de gènere -implementada amb alumnes de 2n d'ESO- per observar en les seves creacions el grau de transformació i apropiació de les idees sobre el feminisme tractades a classe al llarg de tot el procés. [...]

2019  
10.
357 p, 13.1 MB Joves, art urbà i educació comunitària : recerca-acció i etnografia visual al districte Collblanc - La Torrassa (L'Hospitalet de Llobregat) / Grané Feliu, Pere ; Rifà Valls, Montse, dir. ; Essomba, Miquel Àngel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
En aquesta investigació analitzo processos d'educació comunitària a través del graffiti i l'art urbà amb joves. La recerca parteix de la hipòtesi general que el desenvolupament de processos basats en l'educació comunitària a través del graffiti i l'art urbà amb joves permet assolir un conjunt de contribucions positives. [...]
In this research I analyse community education processes through graffiti and street art with young people. The research is based on the general hypothesis that the development of processes based on community education through graffiti and street with young people enables the capacity to achieve a series of positive contributions. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.
2 documents

Documents de recerca : 21 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 3 registres trobats  
1.
56 p, 3.7 MB Fonts d'informació en educació / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Presentació dels principals recursos digitals en educació que es poden consultar a la UAB: el Cercador, bases de dades especialitzades i d'altres multidisciplinars, revistes i llibres digitals, i eines i recursos d'especial interès.
2019 (Fonts d'informació)  
2.
40 p, 5.8 MB Mestres d'educació infantil i infants d'origen immigrat : percepcions, implicacions i pedagogia / Vingut Riggall, Marta Ana
Document de divulgació de la tesi "Els infants d'origen immigrat i l'educació infantil a Catalunya. La percepció dels mestres a partir de l'anàlisi del discurs. Metodologia Video-Cued Multivocal Ethnography". [...]
Disclosure document of the thesis "Children of Immigrant Origins and Early Childhood Education in Catalonia. Teacher perceptions throughout Video-Cued Multivocal Ethnography". Such document is designed to enable teachers and educational professionals to meet the investigation results alongside encouraging pedagogical reflection regarding children of immigrant origins and their education.
Documento de divulgación de la tesis "Los Niños y Niñas de Origen Inmigrado y la Educación Infantil en Cataluña. La percepción de los maestros a partir del análisis del discurso. Metodología Video-cued Multivocal Ethnography". [...]

2015
3 documents
3.
42 p, 1.9 MB Fonts d'informació en educació / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació dels principals recursos digitals en educació que es poden consultar a la UAB: catàlegs (UAB i CCUC), bases de dades especialitzades i d'altres multidisciplinars, revistes i llibres digitals, i eines i recursos d'especial interès (Trobador+, DDD, etc. [...]
2013 (Fonts d'informació)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.