1.
|
25 p, 557.1 KB |
L'Orientació Educativa pensada des d'una perspectiva de transformació social
/
Arnau Monterde, Daniel ;
Griera Llonch, Eudald, dir. ;
Garcia Hernández, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat d'Economia i Empresa
L'orientació educativa és una pràctica instaurada en els centres educatius què prové de la pedagogia. En els últims anys, i aprofitant el descrèdit de l'educació, s'han implementat moltes pràctiques noves sota el marc pedagògic de la innovació educativa. La orientación educativa es una práctica instaurada en los centros educativos qué proviene de la pedagogía. En los últimos años, y aprovechando el descrédito de la educación, se han implementado muchas prácticas nuevas bajo el marco pedagógico de la innovación educativa. Career guidance is a practice established in the educational institution that comes from pedagogy theory. In recent years and due to the discredit that the education is suffering, many new practices have been implemented under the pedagogical framework of educational innovation.
2023 Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]
|
|
2.
|
|
3.
|
20 p, 467.9 KB |
Aprenent a categoritzar el món : la relació entre composició social i pedagogia invisible. Un estudi de cas a un centre de màxima complexitat
/
García García, Cèlia ;
Tarabini-Castellani Clemente, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
En els últims anys s'ha impulsat la incorporació de projectes pedagògics en centres públics de Catalunya que proposen nous models socials relacionats amb la pedagogia invisible. En la següent recerca es vol estudiar què porta a una escola pública en una àrea caracteritzada pel baix nivell socioeconòmic i cultural a desmarcar-se del model tradicional i adoptar-ne un de nou amb elements de pedagogia invisible. [...] En los últimos años se ha impulsado la incorporación de proyectos pedagógicos en centros públicos de Cataluña que proponen nuevos modelos sociales relacionados con la pedagogía invisible. En la siguiente investigación se quiere estudiar qué lleva a una escuela pública en un área caracterizada por un bajo nivel socioeconómico y cultural a desmarcarse del modelo tradicional y adoptar uno nuevo con elementos de la pedagogía invisible. [...] In recent years, the incorporation of educational projects in public centres in Catalonia proposing new social models related to invisible pedagogy has been promoted. The following research aims to study what leads a public school in an area characterized by low socio-economic and cultural level to separate itself from the "traditional" scholar model and adopt a new one with elements of invisible pedagogy. [...]
2022 Grau en Sociologia [819]
3 documentos
|
|
4.
|
442 p, 7.0 MB |
La Humanització de la Història Escolar. Conceptualització, limitacions i possibilitats per al professorat
/
Massip i Sabater, Mariona ;
Santisteban, Antoni, dir. ;
Gonzalez Valencia, Gustavo, dir.
Aquesta tesi és una recerca en l'àmbit de la didàctica de les ciències socials. Ubicada en la pedagogia crítica i en els plantejaments decolonials, desenvolupa el concepte i les implicacions de la humanització del coneixement social escolar i, de manera més específica, els continguts històrics de l'Educació Secundària Obligatòria. [...] Esta tesis es una investigación en el ámbito de la didáctica de las ciencias sociales. Ubicada en la pedagogía crítica y en los planteamientos decoloniales, desarrolla el concepto y las implicaciones de la humanización del conocimiento social escolar y, de manera más específica, los contenidos históricos de la Educación Secundaria Obligatoria. [...] This thesis is a research on social studies education. Located in critical pedagogy and decolonial approaches, it develops the concept and implications of humanizing school social knowledge and, more specifically, the historical contents of Obligatory Secondary Education. [...]
2022
|
|
5.
|
276 p, 2.1 MB |
La pedagogía vivida por Dorothy Delay : una excelente profesora de violín
/
Armijos Yambay, Eduardo Paul ;
Jordán, Josep Antoni, dir. ;
Calmell, Cèsar, dir.
Actualment existeix la necessitat de que els professors que tenen menors al seu càrrec dins de les institucions educatives afavoreixin la formació integral d'aquests nens i joves; i això vivint la pedagogia (van Manen, 1998). [...] En la actualidad, existe la necesidad de que los profesores con menores a su cargo dentro de las instituciones educativas favorezcan la formación integral de esos niños y jóvenes; y esto, viviendo la pedagogía (van Manen, 1998). [...] Teachers and adults, who are in charge of pupils within educational institutions, need to collaborate with parents in the comprehensive training of these children and young people; this process will materialize by living pedagogy (van Manen, 1998). [...]
2021
|
|
6.
|
55 p, 604.0 KB |
Contribucions del model Institut Escola en la transició de l'educació primària a la secundària en centres de màxima complexitat
/
Nualart Moratalla, Laia ;
García Gracia, Maribel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Rodríguez, Joan, (Rodríguez Soler) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La transició de la primària a la secundària és una de les discontinuïtats educatives que més crida l'atenció en el sistema educatiu espanyol, donat que es produeixen una sèrie de canvis (currículum, metodologia, centre, professorat, etc. [...]
2021 Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar [1419]
|
|
7.
|
341 p, 15.1 MB |
Rebel bodies and affects in movement : Imagining scenes for an indocile pedagogy
/
Giannoutsou, Amalia ;
Rifà Valls, Montse, dir.
Aquest projecte de recerca es basa en l'experiència d'una etnografia performativa col·laborativa, que va tenir lloc en dos centres d'educació secundària de Barcelona durant el curs 2016-2017 en el context del projecte PI(E)CE, una iniciativa artística, social i educativa. [...] Este proyecto de investigación se basa en la experiencia de una etnografía performativa colaborativa, que tuvo lugar en dos centros de enseñanza secundaria de Barcelona durante el año 2016-2017 en el contexto del proyecto PI(E)CE, una iniciativa artística, social y educativa. [...] This research project draws from the experience of a collaborative performance ethnography, that took place in two secondary schools in Barcelona during the year 2016-2017 within the context of project PI(E)CE, an artistic, social and educational initiative. [...]
2021
|
|
8.
|
560 p, 10.3 MB |
Educación Hacker y Empoderamiento de las comunidades hacker hasta la escuela
/
Garcia Aguado, Alexandre ;
Álvarez Cánovas, Isabel, 1971-, dir.
Tenint com a punt de partida l'emergència que l'educació contribueixi perquè les persones i comunitats, a través de les seves pròpies experiències i construccions, puguin alliberar-se de les relacions desiguals de poder que d'alguna manera les afecten, aquesta investigació gira els ulls a l'ecosistema educatiu de les comunitats hacker, on ocorre el que anomenem l'Educació hacker. [...] Teniendo como punto de partida la emergencia de que la Educación contribuya para que las personas y comunidades, a través de sus propias experiencias y construcciones, puedan liberarse de las relaciones desiguales de poder que de alguna manera los afectan, esta investigación vuelve su mirada al ecosistema educativo de las comunidades hacker, donde ocurre lo que llamamos la Educación hacker. [...] Considering the emergency that Education contributes to people and communities, through their own experiences and constructions, can free themselves from the unequal power relations that somehow affect them, this research turns its gaze to the educational ecosystem of hacker communities, where what we call hacker education occurs. [...]
2020
|
|
9.
|
62 p, 693.0 KB |
Anàlisi del sector educatiu de l'Economia Social i Solidària
/
Cura Oliveras, Josep ;
García Hernández, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat d'Economia i Empresa
Si l'educació vol ser transformadora i emancipadora cal que incorpori els valors i les pràctiques de l'economia social i solidària (ESS a partir d'ara). De la mateixa manera, si l'ESS vol esdevenir una proposta de canvi real respecte l'actual model econòmic hegemònic, caldrà vehicular el seu corpus de coneixement cap al conjunt de la ciutadania mitjançant una pedagogia coherent amb els seus propis principis i valors. [...] Si la educación quiere ser transformadora y emancipadora es necesario que incorpore los valores y las prácticas de la economía social y solidaria (ESS a partir de ahora). Del mismo modo, si la ESS pretende ser una propuesta real de cambio respecto el actual modelo económico hegemónico, tendrá que vehicular su corpus de conocimiento hacia el conjunto de la ciudadanía mediante una pedagogía coherente con sus propios principios y valores. [...] If education wants to be transformative and emancipatory, it is necessary that it incorporates the values and practices of the social and solidarity economy (SSE). In the same way, if the SSE is to be a real proposal for change with respect to the current hegemonic economic model, it will have to convey its body of knowledge to the general public through a pedagogy consistent with its own principles and values. [...]
2020 Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]
|
|
10.
|
|