1.
|
11 p, 4.0 MB |
Adversarial attack on a deep model of pedestrian detection in CARLA simulator
/
Contreras Rodríguez, Ainoa ;
López Peña, Antonio M, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
L'assistència a la conducció i la conducció autònoma utilitzen models profunds de percepció per dur a terme tasques com la detecció i classificació d'objectes. Un cop entrenats els models, és important trobar casos en què aquests puguin fallar amb l'objectiu d'incloure'ls en un posterior reentrenament i aconseguir models més robusts. [...] La asistencia a la conducción y la conducción autónoma utilizan modelos profundos de percepción para realizar tareas como la detección y clasificación de objetos. Una vez entrenados los modelos, es importante encontrar casos en los que éstos puedan fallar con el objetivo de incluirlos en un posterior reentrenamiento y conseguir modelos más robustos. [...] Driving assistance and autonomous driving use deep perception models to perform tasks such as object detection and classification. Once the models have been trained, it is important to find cases where they can fail, with the aim of including them in subsequent retraining and achieving more robust models. [...]
2023 Enginyeria de Dades [1394]
|
|
2.
|
17.9 MB |
¿Peatones en riesgo de extinción? un análisis urbano de la movilidad peatonal en Zipaquirá, Colombia
/
Moreno Miranda, Milton Mauricio ;
Cebollada Frontera, Àngel, dir. ;
Avellaneda Garcia, Pau, dir.
La mobilitat peatonal és el mitjà de transport per excel·lència de les persones; amb tot: es troben en risc d'extinció els vianants a Zipaquirá? Per respondre la pregunta, aquest treball fa una investigació de tipus mixta utilitzant tres estratègies: (1) documental, a través de la qual s'exposa el problema de la mobilitat urbana des de la perspectiva de diferents disciplines acadèmiques; (2) físico-territorial, amb la qual es caracteritzen els elements essencials a escales urbana i regional; i (3) analítica, mitjançant la qual s'avaluen les condicions de mobilitat de les persones i la seva percepció com a usuaris de la centralitat urbana de Zipaquirá. [...] La movilidad peatonal es el medio de transporte por excelencia de las personas; sin embargo: ¿se encuentran en riesgo de extinción los peatones en Zipaquirá? Para responder la pregunta, este trabajo realiza una investigación de tipo mixta utilizando tres estrategias: (1) documental, a través de la cual se expone el problema de la movilidad urbana desde la perspectiva de distintas disciplinas académicas; (2) físico- territorial, con la que se caracterizan los elementos esenciales a escalas urbana y regional; y (3) analítica, mediante la que se evalúan las condiciones de movilidad de las personas y su percepción como usuarios de la centralidad urbana de Zipaquirá. [...] Pedestrian mobility is the means of transportation par excellence for people; however, are pedestrians at risk of extinction in Zipaquirá? To answer this question, this work carries out a mixed type of research using three strategies: (1) documentary, through which the problem of urban mobility is exposed from the perspective of different academic disciplines; (2) physical-territorial, with which the essential elements are characterized at urban and regional scales; and (3) analytical, through which the mobility conditions of people and their perception as users of the urban centrality of Zipaquirá are evaluated. [...]
2023
|
|
3.
|
154 p, 12.4 MB |
Reconfigurable HOG/SVM Implementations for Pedestrian Detection
/
Ngo, Quang Vinh ;
Carrabina Bordoll, Jordi, dir. ;
Castells-Rufas, David, dir.
La detecció de vianants és una de les aplicacions més crítiques per a la seguretat dels cotxes autònoms. El requisit d'aquesta aplicació no és només la precisió, sinó també la velocitat i l'eficiència energètica. [...] La detección de peatones es una de las aplicaciones más críticas para la seguridad de los coches autónomos. El requisito de esta aplicación es no sólo la precisión, sino también la velocidad y la eficiencia energética. [...] Pedestrian detection is one of the most safety-critical applications in autonomous cars. The requirement of this application is not only accuracy but also speed and energy efficiency. In the literature, there are two main approaches to solve the problem: deep neural network based algorithms, that achieve high accuracy yet require large amount of computing resource and power; and handcrafted features based classifications, more suitable for embedded platforms with limited amount of computing and memory resources. [...]
2022
|
|
4.
|
101 p, 13.1 MB |
Planificació de l'aparcament com a instrument de pacificació de l'espai públic. Un assaig a Berga
/
Rey Garcia, Héctor ;
Cebollada Frontera, Àngel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
La planificació urbanística és una disciplina complicada. Tot i que el seu objectiu és ser parcial, la seva execució no ho acaba sent. Consegüentment, l'espai públic no és aquell lloc inclusiu, heterogeni i autogestionat, sinó que és un lloc de conflicte on sobretot els interessos d'alguns agents s'acaben imposant. [...] La planificación urbanística es una disciplina complicada. Aunque su objetivo es ser parcial, su ejecución no termina siéndolo. Consecuentemente, el espacio público no es aquel sitio inclusivo, heterogéneo y autogestionado, sino que es un sitio de conflicto donde sobre todo los intereses de algunos agentes se acaban imponiendo al resto. [...] Urban planning is a difficult science. Although its aim is to be neutral, its use is not. Consequently, the public space is not an inclusive, heterogeneous, and self-managed place but a conflict place, where the interests of some are imposed over the rest. [...]
2021-2022 Grau en Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial [1390]
|
|
5.
|
13 p, 3.3 MB |
La ciutat dels 15 minuts. Cas pràctic de València
/
Cholbi Grimalt, Joan ;
Domingo-Marimon, Cristina, dir. (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Seguint els preceptes de fer les ciutats millors llocs on viure, i en concordança amb la situació actual d'emergència climàtica, el professor Carlos Moreno ha introduït el concepte de la ciutat dels 15 minuts. [...] Siguiendo la línea de hacer de las ciudades mejores sitios donde vivir, y en concordancia con la situación actual de emergencia climática, el profesor Carlos Moreno ha introducido el concepto de la ciudad de los 15 minutos. [...] Following the will of making cities more livable places, and in accordance with the current situation of climate emergency, professor Carlos Moreno developed the 15-minute city concept. Public administrations and policymakers have started developing policies and measures to approach this walkable city thesis, where basic services are accessible for everyone. [...]
2022 Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]
|
|
6.
|
50 p, 32.3 MB |
Centros urbanos : la calidad del entorno peatonal como precursor de la vitalidad urbana y su relación con el flujo de peatones de Sabadell, año 2021
/
Lepe Urzúa, Catalina ;
Nadal Tersa, Jordi, dir. ;
Cebollada Frontera, Àngel, dir. ;
Castelló Bueno, Marc, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Geografia
La vitalidad urbana se asienta como concepto clave para comprender las múltiples características que conforman los espacios del habitar y desplazarse. Todas ellas componen el estudio y análisis del estado de la calidad del entorno peatonal de 53 calles de la ciudad de Sabadell. [...] La vitalitat urbana s'assenta com a concepte clau per comprendre les múltiples característiques que conformen els espais de l'habitar i desplaçar-se. Totes elles componen l'estudi i anàlisi de l'estat de la qualitat de l'entorn de vianants de 53 carrers de la ciutat de Sabadell. [...] The vitality urban is established as a key concept to understand the multiple characteristics that conform the living and moving spaces. All of them conform the study and analysis of the quality status of the pedestrian environment of 53 streets in the city of Sabadell. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021 Màster Universitari en Estudis Territorials i Planejament [1475]
|
|
7.
|
51 p, 1.3 MB |
Estudio sobre las necesidades de los ciudadanos y las transformaciones urbanísticas bajo el concepto de "post car city" en la Avenida Béjar, Terrassa
/
Cazorla Sorroche, Daniel ;
Marquet Sardà, Oriol, tut. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
El creixement en el nombre de vehicles i l'augment de les infraestructures destinades a complaure aquesta demanda, s'han accentuat les conseqüències negatives que genera la mobilitat impulsada per combustible fòssil. [...] El crecimiento en él número de vehículos y el aumento de las infraestructuras destinadas a complacer esta demanda, han acentuado las consecuencias negativas que genera la movilidad impulsada por combustible fósil. [...] The growth in the number of vehicles and the increase in infrastructure designed to meet this demand have accentuated the negative consequences of fossil fuel-powered mobility. The increase in temperature on a planetary scale (climate change), due to environmental pollution, noise pollution and the unequal proportion of public space destined to accommodate mobility centered on private motor vehicle (VPM), has increased sensitivity of citizens in matters of recovery of public space, generating a collective sense of urgent need in the pacification of current traffic in cities. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 Grau en Geografia i Ordenació del Territori [824]
|
|
8.
|
9 p, 1.8 MB |
Instal·lació multimèdia interactiva activada per control de moviment corporal
/
Cruz Altamirano, Victor Eduardo ;
Vilariño Freire, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
L'àmbit de la comunicació entre els essers humans ha evolucionat i segueix patint canvis de diverses maneres a passos agegantats. L'aparició de les noves tecnologies ha facilitat aquest procés, i en aquest sentit volem anar més enllà amb la investigació i la composició de formes poc tradicionals d'interacció amb altres persones. [...] The scope of communication between humans has evolved and continues to evolve in different ways. The emergence of new technologies has facilitated this process, in this sense we want to step aside and investigate untraditional forms of interaction with other people. [...] El ámbito de la comunicación entre los seres humanos ha evolucionado y sigue sufriendo cambios de diversas formas a pasos agigantados. La aparición de las nuevas tecnologías ha facilitado este proceso y en este sentido queremos ir más allá con la investigación y composición de formas poco tradicionales de interacción con otras personas. [...]
2017-02-08 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
9.
|
9 p, 2.1 MB |
GPU-based pedestrian detection for autonomous driving
/
Campmany Canes, Victor ;
Moure, Juan C, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Pedestrian detection has gained a lot of prominence during the last few years. Besides the fact that it is one of the hardest tasks within computer vision, it involves huge computational costs. Obtaining acceptable real-time performance, measured in frames per second (fps), for the most advanced algorithms is nowadays a hard challenge. [...] La detecció de vianants ha estat un tema de molt interès els darrers anys. A part de ser una de les tasques més complexes de la visió per computador, implica uns costos computacionals molt elevats. [...] La detección de peatones ha ganado mucho interés en los últimos años. A parte de ser una de las tareas más complejas dentro la visión por computador, esta implica unos costes computacionales muy elevados. [...]
2016-02-11 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
10.
|
10 p, 2.4 MB |
On the use of Convolutional Neural Networks for Pedestrian Detection
/
Canyameres Masip, Sergi ;
López Peña, Antonio M., , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
In recent years, Deep Learning has emerged showing outstanding results for many different problems related to computer vision, machine learning and speech recognition. In this paper, we study the possibilities to apply convolutional neural networks (CNNs) and explore their power to address the pedestrian detection problem in the context of autonomous driving. [...] En els darrers anys, el Deep Learning ha sorgit mostrant resultats excepcionals en diferents problemes relacionats amb la visió per computador, l'aprenentatge automàtic i el reconeixement de la parla. [...] En los últimos años, el Deep Learning ha surgido mostrando resultados excepcionales en diferentes problemas relacionados con la visión por computador, el aprendizaje automático o el reconocimiento del habla. [...]
2015-06-30 Enginyeria Informàtica [958]
|
|