1.
|
57 p, 2.1 MB |
Periodisme esportiu i les narratives transmèdia : El cas del Diario Sport i Twitch
/
Espinosa Rodríguez, Clàudia ;
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Les narratives transmèdia haurien d'entendre's com a una oportunitat pel periodisme. L'objectiu d'aquest treball és estudiar com s'ha adaptat, i a la vegada, transformat el periodisme esportiu davant de les noves narratives que predominen al panorama informatiu. [...] Las narrativas transmedia tendrían que entenderse como una oportunidad para el periodismo. El objetivo de este trabajo es estudiar cómo se ha adaptado, y a la vez, transformado el periodismo deportivo ante las nuevas narrativas que predominan en el panorama informativo. [...] Transmedia storytelling should be understood as an opportunity for journalism. The aim of this paper is to study how sports journalism has adapted and, at the same time, transformed in the presence of the new narratives that predominate in the information landscape. [...]
2023 Grau en Periodisme [1432]
|
|
2.
|
|
3.
|
137 p, 1009.4 KB |
Premier League : una marca a explotar por los medios de comunicación
/
Urgell Fernández, Raúl ;
Blanco, Josep Ma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
En aquest treball es busca fer una anàlisi sobre com alguns mitjans de comunicació utilitzen la Premier League, la lliga anglesa de futbol, com un producte a explotar per a revaloritzar-se. L'objectiu és estudiar la metodologia que segueixen aquests mitjans i les dificultats que afronten alguns al no ser els posseïdors dels drets de la Premier League. En este trabajo se busca hacer un análisis sobre cómo algunos medios de comunicación utilizan la Premier League, la liga inglesa de fútbol, como un producto a explotar para revalorizarse. El objetivo es estudiar la metodología que siguen estos medios y las dificultades que afrontan algunos al no ser los poseedores de los derechos de la Premier League. This work aims to do an analysis of how some media outlets use the Premier League, the English soccer league, as a product to exploit in order to revalue themselves. The objective is to study the methodology followed by these media and the difficulties faced by some of them as they are not the owners of the Premier League rights.
2023 Grau en Periodisme [1432]
|
|
4.
|
|
5.
|
57 p, 709.7 KB |
Anàlisi de la nova narrativa del periodisme esportiu : la introducció de Twitch
/
Gázquez García, Marc ;
Ortín, Pere, 1968-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball duu a terme una anàlisi de la nova narrativa en el periodisme esportiu a través d'una comparació de continguts entre les emissions en els mitjans de comunicació convencionals i en la plataforma de reproducció en línia Twitch. [...] El trabajo lleva a cabo un análisis de la nueva narrativa en el periodismo deportivo a través de una comparación de los contenidos entre las emisiones en los medios de comunicación convencionales y en la plataforma de reproducción en línea Twitch. [...] The work carries out an analysis of the new narrative in sprorts journalism through a comparision of the content between broadcasts in mainstream media and on the Twitch online play platform. The aim is to establish whether or not he new content produced through Twitch is in line with the conventions of sporting journalism in the most traditional media, namely radio and television.
2023 Grau en Periodisme [1432]
|
|
6.
|
|
7.
|
69 p, 2.7 MB |
El panorama actual del periodisme esportiu espanyol : Ibai Llanos, la gota que va vessar el got
/
Ibáñez Gil, Carmen ;
Ramon Pinat, Ezequiel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
La presencia de l'streamer Ibai Llanos a la presentació de Leo Messi com a nou jugador del París Saint Germain suposà un trasbals per al panorama periodístic esportiu espanyol. Sobretot perquè el basc era l'únic representant espanyol present, sense ser periodista professional. [...] La presencia del streamer Ibai Llanos en la presentación de Leo Messi como nuevo jugador del París Saint Germain supuso un trasiego para el panorama periodístico deportivo español. Sobre todo porque el vasco era el único representante español presente, sin ser periodista profesional. [...] The presence of the streamer Ibai Llanos in Leo Messi's presentation as a new Paris Saint Germain player, was a bustle for the panorama of Spanish sports journalism. Especially because the Basque was the only Spanish representative there, without even being a professional journalist. [...]
2022 Grau en Periodisme [1432]
|
|
8.
|
112 p, 17.9 MB |
Radiografia del periodisme esportiu amb vistes al futur
/
Ruiz Fuentes, Pablo ;
Vall Karsunke, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Reportatge expositiu basat en l'opinió d'experts del periodisme esportiu i un recull de dades que permeten donar compte de com està evolucionant el periodisme esportiu i com ho farà durant els pròxims anys. [...] Reportaje expositivo basado en la opinión de expertos del periodismo deportivo y una recopilación de datos que permiten dar cuenta de cómo está evolucionando el periodismo deportivo y cómo lo hará en los próximos años. [...] Report based on the opinion of sports journalism experts and a collection of data that allows us to realize how sports journalism is evolving and how it will do so in the coming years. The interviewees are varied within the same field, from new content creators, veteran journalists, traditional media journalists, magazine founders. [...]
2022 Grau en Periodisme [1432]
|
|
9.
|
116 p, 3.9 MB |
La invisibilitat del futbol femení al periodisme esportiu : una anàlisi dels diaris Sport i MARCA
/
Raimundo Barbero, Arnau ;
Lacalle Zalduendo, María Rosario, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objectiu d'aquest Treball de Fi de Grau és analitzar la presència i tractament que els diaris Sport i MARCA fan del futbol femení i les futbolistes. El futbol és l'esport més popular a Espanya, i com a tal, els mitjans de comunicació se centren en donar-li cobertura per sobre d'altres esports. [...] El objetivo de este Trabajo de Fin de Grado es analizar la presencia y tratamiento que los diarios Sport y MARCA hacen del fútbol femenino y las futbolistas. El fútbol es el deporte más popular en España, y como tal, los medios de comunicación se centran en darle cobertura por encima de otros deportes. [...] The aim of this Final Degree Project is to analyse the presence and treatment that the newspapers Sport and MARCA make of women's football and footballers. Football is the most popular sport in Spain, and as such, the media focus on giving it coverage over other sports. [...]
2022 Grau en Periodisme [1432]
|
|
10.
|
|