Resultats globals: 13 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 9 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
16 p, 177.9 KB Cultural slow journalism in Spanish : case studies from Spain, Mexico and Colombia / Peñafiel, Carmen (Universidad del País Vasco) ; Zabalondo, Beatriz (Universidad del País Vasco) ; Aiestaran, Alazne (Universidad del País Vasco)
Aquest article analitza quatre projectes periodístics basats en contingut preferentment cultural: Arcàdia (Colòmbia), Jot Down (Espanya), Yorokobu (Espanya) i Gatopardo (Mèxic). L'anàlisi es fonamenta en estudis de cas i entrevistes en profunditat a responsables i periodistes d'aquests mitjans. [...]
This article analyses four journalistic projects focusing primarily on cultural content: Arcadia (Colombia), Jot Down (Spain), Yorokobu (Spain) and Gatopardo (Mexico). The analysis is based on case studies and in-depth interviews with directors and journalists at these media outlets. [...]
Este artículo analiza cuatro proyectos periodísticos basados en contenido preferentemente cultural: Arcadia (Colombia), Jot Down (España), Yorokobu (España) y Gatopardo (México). El análisis se fundamenta en estudios de caso y entrevistas en profundidad a responsables y periodistas de estos medios. [...]

2020 - 10.5565/rev/analisi.3259
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. extraordinari (2020) , p. 99-113 (Articles)
2 documents
2.
18 p, 2.4 MB El 'Full de la Cultura' (1982-1983), de la "Hoja del Lunes" de Barcelona, i els continguts sobre la llengua catalana / Casals i Martorell, Daniel 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
L'objectiu del present article és donar a conèixer el Full de la Cultura i analitzar els textos sobre la llengua catalana que l'esmentat suplement cultural de la Hoja del Lunes de Barcelona va fer públics. [...]
The objective of this paper is to raise awareness of the Full de la Cultura and analyze the texts about Catalan language made public by this cultural supplement to Barcelona's Hoja del Lunes. The results of the research show that the Full de la Cultura was launched with the appointment of the journalist Josep Maria Cadena as the director of the weekly magazine, which was published between June 7, 1982 and February 21, 1983. [...]

2019
Trípodos, Núm. 44 (2019) , p. 169-186  
3.
17 p, 106.8 KB Desde los «efectos» mediáticos hasta la influencia cultural : fundamentos analíticos para una interpretación simbólica de las noticias / Luengo Cruz, María
Este artículo ofrece el marco teórico de la sociología cultural para situar las cuestiones sobre efectos y poder mediáticos en una dimensión simbólica que trasciende la división entre teorías funcionalistas y críticas de los medios de comunicación. [...]
This article provides the theoretical framework of cultural sociology to position arguments on the effects and power of the media in a symbolic dimension that transcends the division between the functionalist and critical theories of the effects of the media. [...]

2009
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 39 (2009) , p. 113-129  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
5 p, 3.3 MB Maria Àngels Anglada, "dona de lletres" / Foguet i Boreu, Francesc 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Aportació a la sessió de treball "La imatge de l'escriptora moderna en les lletres catalanes contemporànies" dins del Congrés Internacional Gènere i modernitat a la Catalunya contemporània. Escriptores republicanes. [...]
Lleida : Punctum & GELCC, 2009
Gènere i modernitat a la literatura catalana contemporània, 2009, p. 111-119  

Documents de recerca 9 registres trobats  
1.
83 p, 4.5 MB Els reptes i les oportunitats del periodista cultural en els nous canals de difusió de contingut / Castro Castro, Leonardo ; Casamajó i Solé, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'aparició de nous canals de difusió de contingut ha permès als periodistes culturals crear espais propis on exercir la professió i difondre la seva feina. Aquest treball analitza, mitjançant una metodologia qualitativa i a partir d'entrevistes, tres canals de difusió de contingut: el YouTube i la comunitat del Booktube, el Podcasting i els projectes transmèdia tan personals com el webdoc. [...]
La aparición de nuevos canales de difusión de contenido ha permitido a los periodistas culturales crear espacios donde ejercer su profesión y difundir su trabajo. Este trabajo analiza mediante una metodología cualitativa y a partir de entrevistas tres canales de difusión de contenido, el YouTube y la comunidad del Booktube, el Podcasting y los proyectos transmedia tanto personales como el webdoc. [...]
The emergence of new ways of disseminating content has provided a space for cultural journalists to practise their profession and disseminate their work. This work analyses through a qualitative methodology and from interviews three content dissemination channels: YouTube and the Book Tube community, Podcasting and the transmedia projects of journalist and the webdocs. [...]

2022
Grau en Periodisme [1432]  
2.
93 p, 1.4 MB La cultura, el repte del periodisme actual / Tijeras Roca, Mariona ; Vall, Toni, 1979-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Tot i l'àmplia oferta cultural d'avui dia, els diversos sectors de la cultura es troben en hores baixes, ja sigui en l'àmbit econòmic, polític o social. Tenint en compte que el periodisme cultural és el punt de trobada entre la creació artística i la comunicació, quin paper té davant aquesta situació? Aquesta és la qüestió a resoldre a través d'un reportatge, que també mostra la relació del periodisme i la cultura de del punt de vista d'ambos camps.
A pesar de la amplia oferta cultural de hoy en día, los diversos sectores de la cultura se encuentran en horas bajas, ya sea en el ámbito económico, político o social. Teniendo en cuenta que el periodismo cultural es el punto de encuentro entre la creación artística y la comunicación, ¿qué papel tiene ante esta situación? Esta es la cuestión a resolver a través de un reportaje, que también muestra la relación entre el periodismo y la cultura.
Despite today's wide cultural offer, the various sectors of culture are in hard times, whether in the economic, political or social sphere. Given that cultural journalism is the meeting point between artistic creation and communication, what role does it play in this situation? This is the issue to be resolved through a report, which also shows the relationship between journalism and culture from the point of view of both fields.

2020
Grau en Periodisme [971]  
3.
176 p, 14.5 MB El tractament informatiu cultural en àmbits de proximitat : un decàleg per a les bones pràctiques / Moreno Viladrich, Maria ; Casamajó i Solé, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La investigació rau en una recerca basada en el tractament mediàtic que rep la cultura en els àmbits de proximitat catalans. La recerca s'ha servit d'un treball de camp que ha tingut per objecte l'anàlisi de la informació cultural publicada en quatre capçaleres locals i comarcals de Catalunya durant dues setmanes. [...]
La investigación consiste en una búsqueda basada en el tratamiento mediático que recibe la cultura en los ámbitos de proximidad. El estudio se ha nutrido de un trabajo de campo que ha tenido por objeto el análisis de la información cultural publicada en cuatro diarios locales y comarcales de Catalunya durante un par de semanas. [...]
The research is a study based on the media treatment received by culture in Catalan local areas. The investigation has used a field work whose aim has been the analysis of the cultural information published in four local and regional newspapers of Catalonia for two weeks. [...]

2020
Grau en Periodisme [971]  
4.
427 p, 4.5 MB Translating identities in multilingual news / Ponomarenko, Lesia ; Santamaria, Laura, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental
La tesi és un estudi de cas descriptiu sobre els textos de notícies publicats a la pàgina web oficial d'Euronews en els següents idiomes: anglès, alemany, espanyol, francès, ucraïnès i rus. La tesi descriu com es representa la informació relacionada amb la identitat a través dels mitjans lingüístics de construcció discursiva d'identitat en notícies multilingües. [...]
La tesis es un estudio de caso descriptivo sobre los textos de noticias publicados en la página web oficial de Euronews en los siguientes idiomas: inglés, alemán, español, francés, ucraniano y ruso. [...]
This research is a descriptive case-study focused on the news texts published on the official web-page of Euronews in the following languages: English, German, Spanish, French, Ukrainian, and Russian. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
5.
229 p, 9.5 MB Música que se lee : la crónica musical de Barcelona en la actualidad a través de publicaciones especializadas alternativas / Pérez Fraga, Paula ; Vall, Toni, 1979-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Anàlisis de els quatre revistes musicals en paper més importants de Barcelona (Rockdelux, Mondo Sonoro, Ruta 66 i Enderrock) per posar en valor el periodisme cultural.
Análisis de las cuatro revistas musicales en papel más importantes de Barcelona (Rockdelux, Mondo Sonoro, Ruta 66 y Enderrock) para poner en valor el periodismo cultural.
Analysis of the four most important paper musical magazines in Barcelona (Rockdelux, Mondo Sonoro, Ruta 66 and Enderrock) to value cultural journalism.

2017
Grau en Periodisme [971]  
6.
96 p, 3.0 MB El programa interactiu Arroba Cultural / Pauné Font, Mireia ; Niqui, Cinto, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els programes culturals que apareixen a la televisió són molt ben valorats per la seva qualitat, però tenen audiències baixes; la majoria dels joves de Catalunya prefereixen informar-se a través d'internet que mitjançant els mitjans tradicionals. [...]
Los programas culturales que aparecen en televisión son muy bien valorados por su calidad, pero tienen audiencias bajas; la mayoría de los jóvenes de Cataluña prefieren informarse a través de internet que utilizando los medios tradicionales. [...]
Cultural programmes that appear on television are highly valued for their quality, but they have low audiences; the majority of young people in Catalonia prefer to be informed by internet than the tradicional media. [...]

2015
Grau en Periodisme [971]  
7.
60 p, 6.3 MB Pla de comunicació del Peacock Rubí Art Festival / Oller Muñoz, Laia ; Guimerà Orts, Josep Àngel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El projecte que es presenta seguidament és el pla de comunicació de la primera edició d'un festival d' art jove multidisciplinari pensat per a dur-se a terme a Rubí (Barcelona): el Peacock Rubí Art Festival. [...]
El proyecto que se presenta a continuación es el plan de comunicación de la primera edición de un festival de arte joven y disciplinar pensado para llevarse a cabo en Rubí (Barcelona): el Peacock Rubí Art Festival. [...]
The project presented below is the communication plan about the first edition of a multidisciplinary, focused on youth talent, art festival city based in Rubi: the Peacock Rubí Art Festival. The communication plan is characterized by two aspects: one dedicated to artists, as it is based on an open call, and the other focused on the communication to the public.

2015
Grau en Periodisme [971]  
8.
88 p, 5.2 MB Orfeu a les flames del fènix / Domínguez Escobar, Carlos ; Chillón, Albert, 1960-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
"Orfeu a les flames del fènix" és una aproximació empírica a les relacions que mantenen art i cultura a la societat de masses. L'objectiu és, a través d'un conjunt de set entrevistes en profunditat a experts en les diferents tipologies d'art i cultura, conèixer com afecten el consumisme, les noves tecnologies i el model de pensament contemporani a un art i una cultura en constant transformació.
"Orfeo en las llamas del fénix" es una aproximación empírica a las relaciones que mantienen arte y cultura en la sociedad de masas. El objetivo es, a través de un conjunto de siete entrevistas en profundidad a expertos en las diferentes tipologías de arte y cultura, conocer cómo afectan el consumismo, las nuevas tecnologías y el modelo de pensamiento contemporáneo a un arte y una cultura en constante transformación.
"Orpheus in the flames of the phoenix" is an empirical approximation to the relations that maintain art and culture in mass society. The objective is, through a set of seven in-depth interviews to experts in the different types of art and culture, know how affect consumerism, new technologies and the model of contemporary thinking to an art and a culture in constant transformation.

2015
Grau en Periodisme [971]  
9.
451 p, 3.2 MB Anàlisi dels gabinets de comunicació com a font informativa de la secció de Cultura de la premsa d'informació general i de les agències de notícies. Crítica i proposta d'una nova tipologia de fonts / Massot Sentís, María Dolores ; Simelio i Solà, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
Aquesta investigació porta per títol Anàlisi dels gabinets de comunicació com a font informativa de la secció de Cultura de la premsa d'informació general i de les agències de notícies. Crítica i proposta d'una nova tipologia de fonts. [...]
This research is titled Anàlisi dels gabinets de comunicació com a font informativa de la secció de Cultura de la premsa d'informació general i de les agències de notícies. Crítica i proposta d'una nova tipologia de fonts ("Analysis of communication offices as a source of information Culture section of the press of general information and news agencies. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.