1.
|
61 p, 2.0 MB |
El fenomen de la newsletter : com un nou gènere periodístic està canviant la manera de comunicar
/
Tomás Escobedo, Lluís ;
Rizo García, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Actualment la newsletter o butlletí electrònic ha esdevingut un producte de creixent importància periodística, tant per als mitjans de comunicació digitals com per al periodisme freelance. Aquest TFG és un extens estudi sobre el gènere de la newsletter, amb els antecedents, el context actual i els futurs reptes que encararà. [...] Actualmente la newsletter o boletín electrónico se ha convertido en un producto de creciente importancia periodística, tanto para los medios de comunicación digitales como para el periodismo freelance. [...] Today, the newsletter has become a product of growing journalistic importance, both for digital media and for freelance journalism. This TFG is an extensive study on the genre of the newsletter, with the background, the current context and the future challenges it will face. [...] it. It is a booming genre.
2022 Grau en Periodisme [1432]
|
|
2.
|
176 p, 1.8 MB |
Anàlisi del periodisme esportiu en català a Twitch
/
Deig Pérez, Jordi ;
Blanco, Josep Ma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
En el present treball es pretén fer una anàlisi del periodisme esportiu en català produït a la plataforma Twitch. L'objectiu és poder estudiar quina és la situació actual dels canals i saber els motius que els han portat a Twitch, així com conèixer què és el que duen a terme i de quina manera. [...] En el presente trabajo se pretende hacer un análisis del periodismo deportivo en catalán producido a la plataforma Twitch. El objetivo es poder estudiar cuál es la situación actual de los canales y saber los motivos que los han llevado a Twitch, así como conocer qué es lo que llevan a cabo y de qué manera. [...] This work aims to do an analysis of catalan sports journalism broadcasted on the platform Twitch. The objective is to be able to study the current situation of the channels and to know the reasons that have led them to Twitch, what are they doing and how. [...]
2022 Grau en Periodisme [1432]
|
|
3.
|
69 p, 1.9 MB |
Creació d'una revista de moda digital : Passarel·la Magazine
/
Casadó Berga, Laia ;
Entenza Rodríguez, Ana Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball se centra en la creació d'una revista en format digital, Passarel·la Magazine, especialitzada en la moda catalana en català. El sector de moda catalana està poc representat en els mitjans especialitzats i aquest és un dels motius pels quals neix aquesta publicació. [...] Este trabajo se centra en la creación de una revista en formato digital, Passarel·la Magazine, especializada en la moda catalana en catalán. El sector de moda catalana está poco representado en los medios especializados y este es uno de los motivos por los cuales nace esta publicación. [...] This project is focused on the creation of a digital magazine, Passarel·la Magazine, specialized in Catalan fashion in Catalan. The Catalan fashion area is poorly represented in specialized media and this is one of the reasons for the creation of this publication. [...]
2022 Grau en Periodisme [1432]
|
|
4.
|
138 p, 52.1 MB |
El "digital first" comarcal : anàlisi i proposta de millora de l'edició digital d'El 9 Nou (Osona i el Ripollès)
/
Baraza Curtichs, Pol ;
Guimerà Orts, Josep Àngel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El periodisme digital és una model ha guanyat força en el sector, i més quan la difusió dels mitjans en paper disminueix i l'audiència a internet augmenta. Hi ha mitjans com El 9 Nou que aborden aquesta qüestió, però encara tenen una estructura empresarial i periodística tradicional i això en dificulta la plena implementació. [...] El periodismo digital es una modelo que ha ganado bastante en el sector, y más cuando la difusión de los medios en papel disminuye y la audiencia en internet aumenta. Hay medios como El 9 Nou que abordan esta cuestión, pero todavía tienen una estructura empresarial y periodística tradicional y eso dificulta su plena implementación. [...] Digital journalism is a model that has gained a lot of ground in the sector, especially when the circulation of print media is decreasing and the internet audience is increasing. There are media such as El 9 Nou that address this issue, but they still have a traditional business and journalistic structure and this hinders its full implementation. [...] content.
2022 Grau en Periodisme [1432]
|
|
5.
|
309 p, 15.0 MB |
El desarrollo del Noticiero Científico y Cultural Iberoamericano (NCC), proyecto educativo multiplataforma y en red, para la alfabetización científica (Investigación sobre la segmentación de contenidos, narrativas, audiencias, canales, recursos comunicativos, tecnológicos y audiovisuales)
/
Torres Espinoza, Gabriel ;
Pérez Tornero, José Manuel, dir. ;
Tejedor, Santiago, dir.
El propòsit d'aquesta investigació és l'anàlisi metodològic, com a estudi de cas, de l'Noticiero Científic i Cultural Iberoamericà (NCC), afavorit per l'Associació de les Televisions Educatives i Culturals Iberoamericanes (ATEI). [...] El propósito de esta investigación es el análisis metodológico, como estudio de caso, del Noticiero Científico y Cultural Iberoamericano (NCC), auspiciado por la Asociación de las Televisiones Educativas y Culturales Iberoamericanas (ATEI). [...] The aim of this research is the methodological analysis, through a case study of the Ibero-American Scientific and Cultural Newscast (NCC), sponsored by the Association of Ibero-American Educational and Cultural Television Channels (ATEI). [...]
2022
|
|
6.
|
|
7.
|
117 p, 1.9 MB |
Audiències del segle XXI : noves maneres de conèixer-les i de complaure-les
/
Parayre Cañameras, Marc ;
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquesta investigació acadèmica té com a objectiu conèixer quines són les audiències actuals del segle XXI i com els mitjans de comunicació, sobretot els diaris digitals, adapten o canvien els seus continguts i la seva narrativa per complaure-les. [...] Esta investigación académica tiene como objetivo conocer cuáles son las audiencias actuales del siglo XXI y como los medios de comunicación, sobre todo los diarios digitales, adaptan o cambian sus contenidos y su narrativa para complacerlas. [...] This academic research aims to know the results of the current 21st century audiences and how the media, especially digital newspapers, adapt or change their content and narrative to please them. To achieve this, interviews have been conducted with audience managers from five different media outlets of the country.
2021 Grau en Periodisme [971]
|
|
8.
|
101 p, 1.2 MB |
Indústries culturals i l'entorn digital a Catalunya : nous reptes? El cas del servei públic audiovisual
/
García Hernández, Paula ;
Bonet Bagant, Montse, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El mercat cultural i comunicatiu s'ha transformat amb l'entorn digital. Aquest estudi es planteja com a primer objectiu saber quins són els principals reptes que una part de les indústries culturals catalanes ha d'enfrontar en aquest entorn i, en segon terme, si els reptes són realment nous o no. [...] El mercado cultural y comunicativo se ha transformado con el entorno digital. Este estudio se plantea como primero objetivo saber cuáles son los principales retos que una parte de las industrias culturales catalanas tiene que enfrentar en este entorno y, en segundo término, si los retos son realmente nuevos o no. [...] The cultural and comunications market has been transformed with the digital environment. The first objective of this study is to find out what the main challenges are for some of the Catalan cultural industries to face in this environment and, secondly, whether the challenges are really new or not. [...]
2021 Grau en Periodisme [971]
|
|
9.
|
76 p, 4.5 MB |
Creació d'un magazín digital sobre reportatges audiovisuals, radiofònics i fotogràfics
/
Freixenet Manent, Gemma ;
Garnatxe Masmitjà, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El projecte tracta de la creació d'un projecte empresarial sobre un magazín digitals de reportatges audiovisuals, radiofònics i fotogràfics que expliquen històries que passen al nostre voltant, donant visibilitat a temàtiques d'actualitat i de no-actualitat. [...] El proyecto trata de la creación de un proyecto empresarial sobre un magacín digital de reportajes audiovisuales, radiofónicos y fotográficos que cuentan historias que pasan a nuestro alrededor, dando visibilitadad a temáticas de actualidad y de no-actualidad. [...] The project is about the creation of a business project of a digital magazine of audiovisual, radio and photograpic reports that tell stories that happen aroound us, giving visibility to current and non-current issues. [...]
2021 Grau en Periodisme [971]
|
|
10.
|
|