Resultats globals: 38 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 18 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 18 registres trobats
Articles 18 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
20 p, 738.7 KB Las alertas noticiosas como micronarrativas periodísticas : lenguaje y prácticas profesionales / Lugo-Ortiz, Lourdes (Universidad de Puerto Rico. Recinto de Río Piedras) ; Rodríguez Sánchez, Israel (Universidad de Puerto Rico. Recinto de Río Piedras)
Las alertas noticiosas en los móviles no solo representan vehículos para distribuir contenido o aumentar el tráfico en las aplicaciones y en las páginas web, sino también micronarrativas periodísticas o una forma única de storytelling (contar historias). [...]
Les alertes de notícies als mòbils no sols representen vehicles per distribuir contingut o augmentar el trànsit a les aplicacions i a les pàgines web, sinó també micronarratives periodístiques o una forma única de storytelling. [...]
Push-notifications are not just vehicles to distribute content or increase traffic to applications and web pages; they can also be seen as journalistic micro-narratives, or a unique form of storytelling. [...]
Anàlisi is a science journal published by the Journalism and Communication Sciences Department of the Autonomous University of Barcelona (UAB). The journal has been published by the UAB Journalism Department since 1980. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3465
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 66 (2022) , p. 25-44 (Articles)
2 documents
2.
6 p, 746.2 KB No quedar enrere: la innovació als mitjans públics per fer front als reptes de l'era digital / Martori, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
Capçalera, Núm. 178 (2018) , p. 52-57  
3.
4 p, 4.3 MB Lector digital, votant volàtil? / Carrillo Pérez, Nereida
2016
Capçalera, Núm. 172 (2016) , p. 38-41  
4.
4 p, 3.9 MB La catapulta digital / Carrillo Pérez, Nereida
2014
Capçalera, Núm. 166 (2014) (Reportatge)  
5.
18 p, 666.2 KB Migración masiva venezolana en Colombia : estudio de "news framing" en cibermedios de referencia / Lotero-Echeverri, Gabriel (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Romero-Rodríguez, Luis M. (Universidad Rey Juan Carlos) ; Pérez-Rodríguez, M. Amor (Universidad de Huelva)
Se presentan los resultados de una investigación sobre la cobertura mediática de la reciente e intensa migración venezolana con destino a Colombia, como principal país de acogida. El objetivo del estudio es analizar el proceso de construcción de la agenda informativa y los encuadres mediáticos (news framing) predominantes, durante los últimos años, por parte de dos periódicos colombianos de referencia en su versión digital. [...]
This paper presents the results of an investigation on the media coverage of the recent and intense Venezuelan migration to Colombia as the leading receiving country. The objective of the study is to analyze the process to construct the informative agenda and the predominant media frames (news framing) during the last years by two Colombian newspapers of reference in their digital version. [...]
Es presenten els resultats d'una investigació sobre la cobertura mediàtica de la recent i intensa migració veneçolana amb destinació a Colòmbia com a principal país d'acollida. L'objectiu de l'estudi és analitzar el procés de construcció de l'agenda informativa i els enquadraments mediàtics (news framing) predominants, durant els últims anys, per part de dos diaris colombians de referència en la seva versió digital. [...]

2020 - 10.5565/rev/analisi.3280
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 63 (desembre 2020) , p. 35-52 (Articles)
2 documents
6.
20 p, 1.9 MB Data Journalism in the Spanish Caribbean Digital Media / Albert Trinidad, Ramaris (Universidad de Puerto Rico. Escuela de Comunicación)
21st-century journalism is characterized by new trends that facilitate the production of digital and novel contents. Among them, most notable is data-driven journalism, which collects structured information and analyzes it in-depth to present it in more versatile formats through interactive visualizations and other multimedia tools. [...]
El periodisme del segle XXI es caracteritza per noves tendències que possibiliten la producció de continguts digitals i nous. Entre aquestes, destaca el periodisme de bases de dades, especialitat que ofereix informació, context i anàlisi amb major profunditat i en formats més versàtils a través de les visualitzacions interactives i altres eines multimèdia. [...]
El periodismo del siglo XXI se caracteriza por nuevas tendencias que posibilitan la producción de contenidos digitales y novedosos. Entre ellas, destaca el periodismo de bases de datos, especialidad que ofrece información, contexto y análisis con mayor profundidad y en formatos más versátiles a través de las visualizaciones interactivas y otras herramientas multimedia. [...]

2020 - 10.5565/rev/analisi.3236
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. extraordinari (2020) , p. 47-66 (Articles)
2 documents
7.
14 p, 291.3 KB El periodisme audiovisual a internet : funcions diferents, vídeos diferents / Casany, Roger (Universitat Pompeu Fabra) ; Alsius, Salvador (Universitat Pompeu Fabra) ; Figueras Maz, Mònica (Universitat Pompeu Fabra) ; Luzón Fernández, Virginia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Aquest article estudia l'ús que fan del vídeo els principals mitjans de comunicació digitals catalans. Mitjançant diferents variables d'anàlisi, s'hi avalua la rellevància que adquireix el periodisme udiovisual a la xarxa, quines són les característiques i les funcions del vídeo dins dels discursos comunicatius multimèdia i quines diferències presenta respecte del periodisme audiovisual tradicional. [...]
This paper examines how Catalan digital media use video. Holding different analysis variables we evaluate the relevance of audiovisual journalism on the Internet, what are the characteristics and functions of video embedded in multimedia discourse and how is it different from TV videos. [...]

2014
Quaderns del CAC, Vol. 16, Num. 39 (juliol 2013) , p. 35-48  
8.
22 p, 155.4 KB Mapping Digital Media and Journalism in Spain / Llorens Maluquer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Luzón Fernández, Virginia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Puertas Grau, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest article es basa en un estudi comparatiu a gran escala sobre la digitalització dels mitjans de comunicació espanyols, finançat pel Programa de Mitjans de l'Open Society. Mostra com la tecnologia digital impacta en les redaccions dels mitjans de comunicació, en l'ètica dels periodistes i com el periodisme d'investigació ha donat forma als mitjans de comunicació espanyols i com es barreja amb la crisi econòmica els mitjans de comunicació. [...]
This article is based in a large-scale comparative study on Spanish Media digitalization funded by the Open Society Media Program. 1 It shows how digital technology impacts on media newsrooms; on journalist ethics and on how investigative journalism have shaped Spanish media and how it is mixed with media economic crisis. [...]
Este artículo se basa en un estudio comparativo a gran escala sobre la digitalización de los medios de comunicación españoles, financiado por el Programa de Medios de la Open Society. Muestra cómo la tecnología digital impacta en las redacciones de los medios de comunicación y en la ética de los periodistas y de qué forma el periodismo de investigación ha dado forma a los medios de comunicación españoles y cómo se mezclan con la crisis económica los medios de comunicación. [...]

2013 - 10.7238/a.v0i49.1756
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 49 (Desembre 2013) , p. 43-64  
9.
14 p, 245.2 KB El periodisme digital de proximitat. Història i usos actuals. Estudi de VilaWeb local i del portal Madridiario / Caldevilla Domínguez, David (Universidad Complutense de Madrid) ; Visa Barbosa, Mariona (Universitat de Lleida)
Aquest article té com a objectiu dur a terme un estat de la qüestió de la premsa local digital del nostre país, per veure com s'ha adaptat el periodisme de proximitat a les noves característiques del periodisme digital. [...]
This paper presents an overview of the Spanish local digital media with the aim to see how the local media have adapted to new journalism's characteristics. First, it offers a historical review of online journalism, it shows a list of the advantages and disadvantages that new media are offering and a description of the current situation of digital media market. [...]

2013 - 10.7238/a.v0i49.1970
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 49 (Desembre 2013) , p. 29-42  
10.
5 p, 583.8 KB Nous escenaris interactius per a la ràdio / Martí, Josep Maria, 1950-
La ràdio iniciará un nou segle i una nova etapa. Els profetes de la tecnologia anuncien la revolució digital, la qual ha de canviar l'estructura i les utilitats d'un suport de difusió que, com el radiofònic, viu installat actualment en plena época analògica.
1997
Comunicació (Barcelona), Núm. 8 (Obre 1997) , p. 53-57  

Articles : 18 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
159 p, 6.1 MB Diccionario básico de estrategia digital & posicionamiento de contenidos / Carniel Bugs, Ricardo coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tejedor, Santiago coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Jaraba, Gabriel prologuista (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Aguado Carro, Paloma ; Cardona Mercado, Natalia ; Contreras Tellez, Lourdes del Carmen ; Corte Liboreiro, Maria del Pilar ; Costa Siles, Cristina ; Frigola Marco, Marc ; González Gómez, Luisa Fernanda ; De las Heras Álvarez, Pelayo ; Hidalgo Navarro, Rubén ; La Rotta Amador, Santiago ; Llaneras Cabanellas, Maria ; Martínez Wilches, Juan Sebastián ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
El Diccionario básico de Estrategia Digital y Posicionamiento de Contenidos es el resultado de un trabajo en equipo en el que han participado, bajo la dirección de los profesores Ricardo Carniel y Santiago Tejedor, los alumnos de la asignatura de Estrategia digital y posicionamiento de contenidos periodísticos del Máster Universitario en Periodismo e Innovación en Contenidos Digitales de la Universidad Autónoma de Barcelona. [...]
Bellaterra : Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació, 2019  
2.
24 p, 2.2 MB La xarxa a la premsa, la premsa a la xarxa / Borrat, Héctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació) ; Casamajó i Solé, Gemma, trad.
Present a la premsa com a tema d'actualitat periodística i com a sistema de fonts d'informació, la Xarxa acull alhora una quantitat creixent de periòdics digitals heterogenis produïts per un nou tipus de professional de la informació: el ciberperiodista. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Corominas, Maria; Moragas i Spà, Miquel de, eds: Informe de la comunicació a Catalunya 2000, 2000, p. 275-292  

Documents de recerca 18 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
61 p, 2.0 MB El fenomen de la newsletter : com un nou gènere periodístic està canviant la manera de comunicar / Tomás Escobedo, Lluís ; Rizo García, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Actualment la newsletter o butlletí electrònic ha esdevingut un producte de creixent importància periodística, tant per als mitjans de comunicació digitals com per al periodisme freelance. Aquest TFG és un extens estudi sobre el gènere de la newsletter, amb els antecedents, el context actual i els futurs reptes que encararà. [...]
Actualmente la newsletter o boletín electrónico se ha convertido en un producto de creciente importancia periodística, tanto para los medios de comunicación digitales como para el periodismo freelance. [...]
Today, the newsletter has become a product of growing journalistic importance, both for digital media and for freelance journalism. This TFG is an extensive study on the genre of the newsletter, with the background, the current context and the future challenges it will face. [...]
it. It is a booming genre.

2022
Grau en Periodisme [1432]  
2.
176 p, 1.8 MB Anàlisi del periodisme esportiu en català a Twitch / Deig Pérez, Jordi ; Blanco, Josep Ma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En el present treball es pretén fer una anàlisi del periodisme esportiu en català produït a la plataforma Twitch. L'objectiu és poder estudiar quina és la situació actual dels canals i saber els motius que els han portat a Twitch, així com conèixer què és el que duen a terme i de quina manera. [...]
En el presente trabajo se pretende hacer un análisis del periodismo deportivo en catalán producido a la plataforma Twitch. El objetivo es poder estudiar cuál es la situación actual de los canales y saber los motivos que los han llevado a Twitch, así como conocer qué es lo que llevan a cabo y de qué manera. [...]
This work aims to do an analysis of catalan sports journalism broadcasted on the platform Twitch. The objective is to be able to study the current situation of the channels and to know the reasons that have led them to Twitch, what are they doing and how. [...]

2022
Grau en Periodisme [1432]  
3.
69 p, 1.9 MB Creació d'una revista de moda digital : Passarel·la Magazine / Casadó Berga, Laia ; Entenza Rodríguez, Ana Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball se centra en la creació d'una revista en format digital, Passarel·la Magazine, especialitzada en la moda catalana en català. El sector de moda catalana està poc representat en els mitjans especialitzats i aquest és un dels motius pels quals neix aquesta publicació. [...]
Este trabajo se centra en la creación de una revista en formato digital, Passarel·la Magazine, especializada en la moda catalana en catalán. El sector de moda catalana está poco representado en los medios especializados y este es uno de los motivos por los cuales nace esta publicación. [...]
This project is focused on the creation of a digital magazine, Passarel·la Magazine, specialized in Catalan fashion in Catalan. The Catalan fashion area is poorly represented in specialized media and this is one of the reasons for the creation of this publication. [...]

2022
Grau en Periodisme [1432]  
4.
138 p, 52.1 MB El "digital first" comarcal : anàlisi i proposta de millora de l'edició digital d'El 9 Nou (Osona i el Ripollès) / Baraza Curtichs, Pol ; Guimerà Orts, Josep Àngel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El periodisme digital és una model ha guanyat força en el sector, i més quan la difusió dels mitjans en paper disminueix i l'audiència a internet augmenta. Hi ha mitjans com El 9 Nou que aborden aquesta qüestió, però encara tenen una estructura empresarial i periodística tradicional i això en dificulta la plena implementació. [...]
El periodismo digital es una modelo que ha ganado bastante en el sector, y más cuando la difusión de los medios en papel disminuye y la audiencia en internet aumenta. Hay medios como El 9 Nou que abordan esta cuestión, pero todavía tienen una estructura empresarial y periodística tradicional y eso dificulta su plena implementación. [...]
Digital journalism is a model that has gained a lot of ground in the sector, especially when the circulation of print media is decreasing and the internet audience is increasing. There are media such as El 9 Nou that address this issue, but they still have a traditional business and journalistic structure and this hinders its full implementation. [...]
content.

2022
Grau en Periodisme [1432]  
5.
309 p, 15.0 MB El desarrollo del Noticiero Científico y Cultural Iberoamericano (NCC), proyecto educativo multiplataforma y en red, para la alfabetización científica (Investigación sobre la segmentación de contenidos, narrativas, audiencias, canales, recursos comunicativos, tecnológicos y audiovisuales) / Torres Espinoza, Gabriel ; Pérez Tornero, José Manuel, dir. ; Tejedor, Santiago, dir.
El propòsit d'aquesta investigació és l'anàlisi metodològic, com a estudi de cas, de l'Noticiero Científic i Cultural Iberoamericà (NCC), afavorit per l'Associació de les Televisions Educatives i Culturals Iberoamericanes (ATEI). [...]
El propósito de esta investigación es el análisis metodológico, como estudio de caso, del Noticiero Científico y Cultural Iberoamericano (NCC), auspiciado por la Asociación de las Televisiones Educativas y Culturales Iberoamericanas (ATEI). [...]
The aim of this research is the methodological analysis, through a case study of the Ibero-American Scientific and Cultural Newscast (NCC), sponsored by the Association of Ibero-American Educational and Cultural Television Channels (ATEI). [...]

2022  
6.
62 p, 1.4 MB Comunicación de la RSC durante la crisis sanitaria de la Covid-19 en Twitter : el caso de las empresas más responsables del sector energético / Triano Morales, Raquel ; Zeler, Ileana Lis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objectiu de la present investigació és conèixer com han comunicat la seva RSC les empreses més responsables del sector energètic durant la crisi sanitària de la Covid-19 a Twitter. Mitjançant una anàlisi de contingut, es van analitzar un total de 3146 missatges publicats durant el primer any de pandèmia. [...]
El objetivo de la presente investigación es conocer cómo han comunicado su RSC las empresas más responsables del sector energético durante la crisis sanitaria de la Covid-19 en Twitter. Mediante un análisis de contenido, se analizaron un total de 3146 mensajes publicados durante el primer año de pandemia. [...]
The objective of this research is to know how the most responsible companies in the energy sector have communicated their CSR during the Covid-19 health crisis on Twitter. Through a content analysis, a total of 3,146 messages published during the first year of the pandemic were analyzed. [...]

2021
Grau en Periodisme [971]  
7.
117 p, 1.9 MB Audiències del segle XXI : noves maneres de conèixer-les i de complaure-les / Parayre Cañameras, Marc ; Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquesta investigació acadèmica té com a objectiu conèixer quines són les audiències actuals del segle XXI i com els mitjans de comunicació, sobretot els diaris digitals, adapten o canvien els seus continguts i la seva narrativa per complaure-les. [...]
Esta investigación académica tiene como objetivo conocer cuáles son las audiencias actuales del siglo XXI y como los medios de comunicación, sobre todo los diarios digitales, adaptan o cambian sus contenidos y su narrativa para complacerlas. [...]
This academic research aims to know the results of the current 21st century audiences and how the media, especially digital newspapers, adapt or change their content and narrative to please them. To achieve this, interviews have been conducted with audience managers from five different media outlets of the country.

2021
Grau en Periodisme [971]  
8.
101 p, 1.2 MB Indústries culturals i l'entorn digital a Catalunya : nous reptes? El cas del servei públic audiovisual / García Hernández, Paula ; Bonet Bagant, Montse, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El mercat cultural i comunicatiu s'ha transformat amb l'entorn digital. Aquest estudi es planteja com a primer objectiu saber quins són els principals reptes que una part de les indústries culturals catalanes ha d'enfrontar en aquest entorn i, en segon terme, si els reptes són realment nous o no. [...]
El mercado cultural y comunicativo se ha transformado con el entorno digital. Este estudio se plantea como primero objetivo saber cuáles son los principales retos que una parte de las industrias culturales catalanas tiene que enfrentar en este entorno y, en segundo término, si los retos son realmente nuevos o no. [...]
The cultural and comunications market has been transformed with the digital environment. The first objective of this study is to find out what the main challenges are for some of the Catalan cultural industries to face in this environment and, secondly, whether the challenges are really new or not. [...]

2021
Grau en Periodisme [971]  
9.
76 p, 4.5 MB Creació d'un magazín digital sobre reportatges audiovisuals, radiofònics i fotogràfics / Freixenet Manent, Gemma ; Garnatxe Masmitjà, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El projecte tracta de la creació d'un projecte empresarial sobre un magazín digitals de reportatges audiovisuals, radiofònics i fotogràfics que expliquen històries que passen al nostre voltant, donant visibilitat a temàtiques d'actualitat i de no-actualitat. [...]
El proyecto trata de la creación de un proyecto empresarial sobre un magacín digital de reportajes audiovisuales, radiofónicos y fotográficos que cuentan historias que pasan a nuestro alrededor, dando visibilitadad a temáticas de actualidad y de no-actualidad. [...]
The project is about the creation of a business project of a digital magazine of audiovisual, radio and photograpic reports that tell stories that happen aroound us, giving visibility to current and non-current issues. [...]

2021
Grau en Periodisme [971]  
10.
90 p, 829.6 KB Sexualización de menores en TikTok : ¿qué papel tienen las familias? / Flamit Úbeda, Ana Belén ; Menendez Signorini, Jesica Ana Florencia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La sexualització infantil s'ha estés a noves plataformes com TikTok, una xarxa social emergent entre els més joves. L'objectiu de l'estudi és analitzar aquest fenomen i desenvolupar algunes recomanacions d'alfabetització digital per a les famílies. [...]
La sexualización infantil se ha extendido a nuevas plataformas como TikTok, una red social emergente entre los más jóvenes. El objetivo del estudio es analizar este fenómeno y desarrollar algunas recomendaciones de alfabetización digital para las familias. [...]
Child sexualization has spread to new platforms such as TikTok, an emerging social network among young people. The aim of the study is to analyze this phenomenon and develop some digital literacy recommendations for families. [...]

2021
Grau en Periodisme [971]  

Documents de recerca : 18 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.