Results overview: Found 1 records in 0.02 seconds.
Articles, 1 records found
Articles 1 records found  
1.
12 p, 236.4 KB La enseñanza de las matemáticas a personas adultas desde un enfoque didáctico basado en el aprendizaje dialógico / Diez-Palomar, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Este artículo aborda la enseñanza de las matemáticas a personas adultas. La investigación previa existente muestra que los adultos aprendemos de manera diferente a como lo hacen los niños. El contexto, el papel que juega la experiencia acumulada durante la vida, y la capacidad que todas las personas tenemos para aplicar las matemáticas en nuestras vidas son elementos que deben ser considerados al enseñar matemáticas en las escuelas de adultos. [...]
This article addresses mathematics education for adult learners. Existing prior research explains that adult learning is different than how children learn. When teachers teach mathematics in adult schools, they have to have in mind aspects such as the context, the role played by the experience gained over the by adults, as well as the ability that everyone has to use mathematics in their daily lives. [...]

2009 - 10.5565/rev/ensciencias.3648
Enseñanza de las ciencias, V. 27 n. 3 (2009) p. 369-380  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.