Results overview: Found 3 records in 0.06 seconds.
Articles, 2 records found
Books and collections, 1 records found
Articles 2 records found  
1.
8 p, 465.4 KB An Innovative, Competency-Based International CLIL Project : Are you brave enough? (International Projects: a space for expanding CLIL Methodologies) / Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
One of the educational challenges we need to face in our hyper-connected world is the need for learning in an authentic, international and integrated environment (OECD 2017a). Student international exchanges (both virtual and face-to-face mobility), have become one of the training experiences most appreciated by enterprises. [...]
Un dels reptes educatius als quals hem enfrontar-nos en el nostre món hiperconnectat és la necessitat d'aprendre en un entorn autèntic, internacional i integrat (OCDE 2017). Els intercanvis internacionals d'estudiants (tant virtuals com presencials) s'han convertit en una de les experiències de capacitació més apreciades per les empreses. [...]
Uno de los desafíos educativos a los que debemos enfrentarnos en nuestro mundo hiperconectado esla necesidad de aprender en un entorno auténtico, internacional e integrado (OCDE 2017a). Los intercambios internacionales de estudiantes (tanto virtuales como presenciales) se han convertido en una de las experiencias de capacitación más apreciadas por las empresas. [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.5
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 29-36 (Articles)  
2.
17 p, 308.9 KB El proceso de transición a la vida adulta de los jóvenes con trastorno del espectro autista. Análisis de la planificación centrado en la persona / Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Bernal Tinoco, Dolors (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
El desarrollo de la persona transcurre por una sucesión de transiciones. Sin duda, una de las más significativas y complejas es el acceso a la vida adulta, por estar asociada al hecho de asumir los roles que la sociedad, en su propia evolución, confiere a cada individuo. [...]
El desenvolupament de qualsevol persona transcorre per una sèrie de transicions, entre les quals cal assenyalar, per la significació i la complexitat que tenen, la de l'accés a la vida adulta, perquè s'associa amb l'assumpció dels rols que la societat confereix a cadascun dels individus. [...]
The development of the person goes through a succession of transitions in which, without doubt, one of the most significant and complex is access to adult life, being associated with the assumption of the roles that society, its evolution, gives each individual. [...]

2013 - 10.5565/rev/educar.423
Educar, Vol. 49, Núm. 2 (Juliol-Desembre 2013) , p. 323-339  

Books and collections 1 records found  
1.
30 p, 426.5 KB Terrassa. L'ús de tres variables estratègiques : proximitat, zonificació i planificació / Tarabini-Castellani, Aina
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2012 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 78)
Municipis contra la segregació, 2012, p. 111-140  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.