Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
13 p, 584.5 KB Crowdsourcing : una modalidad jurídicamente inviable de externalización productiva en el nuevo entorno digital / Ginès i Fabrellas, Anna (Universitat Ramon Llull – ESADE)
En el entorno digital ha aparecido una nueva modalidad de externalización productiva denominada crowdsourcing. Existen numerosas empresas o plataformas digitales que gracias a las nuevas tecnologías emplean esta modalidad de subcontratación basada en la división del trabajo en micro tareas, la descentralización del servicio hacia un gran número de trabajadores autónomos contratados a demanda por cada pedido, provocando, así, una huida del Derecho del Trabajo. [...]
En l'entorn digital ha aparegut una nova modalitat d'externalització productiva anomenada crowdsourcing. Existeixen nombroses empreses o plataformes digitals que, gràcies a les noves tecnologies, fan servir aquesta modalitat de subcontractació basada en la divisió del treball en microtasques, la descentralització del servei cap a un gran nombre de treballadors autònoms contractats a demanda per cada comanda, provocant, així, un fugida del Dret del Treball. [...]
In the new digital environment, a new type of outsourcing called crowdsourcing has appeared. Thanks to new technologies, numerous companies or digital platforms employ this type of subcontracting based on the division of labor into micro tasks, the decentralization of the service to a large number of self-employed workers that are hired on demand for each order, thus causing an escape from Labor Law. [...]

2018 - 10.5565/rev/aiet.69
Anuario IET de trabajo y relaciones laborales, Vol. 5 (2018) , p. 133-145 (Anàlisi des de la perspectiva del Dret Laboral)  
2.
10 p, 313.7 KB La ràdio, model de negoci en transició : estratègies d'oferta i de comercialització en el context digital / Monclús Blanco, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Gutiérrez García, M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martí, Josep Maria, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La complexa situació actual preocupa els operadors radiofònics, que, tot i que veuen augmentar les seves audiències, experimenten una reducció de la inversió publicitària, base del seu model de negoci. [...]
Today's complex situation is a source of concern for radio broadcasters who, although their audiences are growing, are witnessing a drop in advertising revenue, the basis of their business model. Given these adverse circumstances, their human and economic resources have been allocated to providing a presence on a range of digital platforms. [...]

2015
Quaderns del CAC, Vol. 18 Núm. 41 (Juliol 2015) , p. 13-22  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.