Resultats globals: 61 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 20 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 41 registres trobats
Articles 20 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
29 p, 10.0 MB Resemiotisation from page to stage : translanguaging and the trajectory of a musilingual youth's poem / Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Bradley, Jessica (Leeds Trinity University. Institute of Childhood and Education)
This article reports on part of an ethnographic research project undertaken over a period of 20 months in Leeds, UK, with a youth spoken word (YSW) poetry organisation. The research focused on the fluid practices in which the youth engage that span spoken, written, visual, gestural, digital, musical and spatial modes, and across times and places. [...]
2019 - 10.1080/13670050.2019.1600470
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 23 Núm. 1 (2019) , p. 49-64  
2.
43 p, 498.7 KB Practices of conformity and transgression in an out-of-school reading programme for 'at risk' children / Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Vallejo Rubinstein, Claudia (University of Leeds. School of Education)
A large body of research has demonstrated that the plurilingualisms and pluriliteracies that children and youth bring to classrooms are often not those required for school success. This is even more so for students from underprivileged backgrounds, a demographic where children and youth with family backgrounds of immigration are over-represented. [...]
2018 - 10.1016/j.linged.2017.09.003
Linguistics and education, Vol. 43 (2018) , p. 25-38  
3.
32 p, 378.3 KB Being plurilingual versus becoming a linguistically sensitive teacher : tensions in the discourse of initial teacher education students / Birello, Marilisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials) ; Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials) ; Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials)
The beliefs of pre-service teachers in initial teacher education (ITE) in Catalonia about plurilingualism and teaching in diverse classrooms are analysed and tensions in their discourse are observed. [...]
2021 - 10.1080/14790718.2021.1900195
International Journal of Multilingualism, Vol. 18 Núm. 4 (2021) , p. 586-600  
4.
31 p, 527.2 KB 'Mézclalo un poquito' : plurilingual practices in multilingual educational milieus / Llompart, Júlia (Universidad Autónoma de Madrid. Facultad de Filosofía y Letras) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
We analyse data collected at multilingual schools in Catalonia, taking a plurilingual and socio-cultural Conversation Analysis approach to the interactions studied. The analytical sections of the article show how plurilingual practices are resources for students' participation in classroom activities; we argue that language learning is a process that is reflected in how students' participation is achieved and modified in classroom interaction over time, and in the ways in which they mobilise interactional resources for scaffolding their completion of cognitive and communicative activities. [...]
2020 - 10.1080/13670050.2019.1598934
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 23 Núm. 1 (2020) , p. 98-112  
5.
7 p, 169.0 KB Nota de las editoras : comprender las prácticas plurilingües y de socialización del alumnado diverso para la transformación y la inclusión educativas / Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vallejo Rubinstein, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este monográfico nos proponemos poner en diálogo distintos estudios que plantean, desde perspectivas diversas pero afines, aspectos sobre la socialización y las prácticas plurilingües y de pluriliteracidad de estudiantes de educación primaria y secundaria de origen cultural diverso mientras participan en espacios de educación formal y no formal, con especial atención en propuestas educativas inclusivas y plurilingües que permitan a su vez repensar la formación del profesorado. [...]
En aquest monogràfic ens proposem posar en diàleg diferents estudis que plantegen, des de perspectives diverses però afins, aspectes sobre la socialització i les pràctiques plurilingües i de pluriliteracitat d'estudiants d'educació primària i secundària d'origen cultural divers mentre participen en espais d'educació formal i no formal, amb especial atenció en propostes educatives inclusives i plurilingües que permetin alhora repensar la formació del professorat. [...]
In this monograph we intend to bring together studies from diverse but related perspectives that foreground processes of plurilingual socialization and pluriliteracy practices of primary and secondary students from diverse cultural backgrounds while they participate in formal and non-formal educational spaces, with special attention on inclusive and plurilingual proposals that in turn allow rethinking teacher training. [...]
Dans cette monographie, nous proposons de mettre en dialogue différentes études qui soulèvent, à partir de perspectives diverses mais liées, des aspects sur la socialisation et les pratiques de plurilittératie et de plurilinguisme des élèves de l'école primaire et secondaire issus de milieux culturels divers, tout en participant à des espaces éducatifs formels et non formels, avec une attention particulière aux propositions éducatives inclusives et plurilingues qui nous permettent à leur tour de repenser la formation des enseignants. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1151
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 2 (2022) , p. 1151 (Special Editor(s))  
6.
19 p, 582.0 KB "Soc massa bo" : pràctiques plurilingües i de pluriliteracitat empoderadores en un programa extraescolar / Vallejo Rubinstein, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest article, descric les interaccions d'en Dalil, un nen plurilingüe d'origen familiar immigrant, mentre participa en un programa extraescolar de lectura a Barcelona, ​​ciutat on viu i ha estat escolaritzat. [...]
In this article, I describe interactions involving Dalil, a plurilingual boy with migrant family backgrounds, as he participates in an after-school reading program in Barcelona, the city where he lives and has been schooled. [...]
En este artículo describiré las interacciones de Dalil, un niño plurilingüe de origen familiar inmigrante, mientras participa en un programa extraescolar de lectura en Barcelona, ciudad donde vive y ha sido escolarizado. [...]
Dans cet article, je décrirai les interactions de Dalil, un enfant plurilingue d'origine familiale immigrée, alors qu'il participe à un programme de lecture après l'école à Barcelone, la ville où il vit et a été éduqué. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1149
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 2 (2022) , p. e1149 (Articles)  
7.
15 p, 244.3 KB Desafiaments i possibilitats per construir una escola lingüísticament i culturalment inclusiva : una conversa entre Luci Nussbaum i Siham Lech-Hab / Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lech-Hab, Siham
La conversa que es desenvolupa a continuació entre Luci Nussbaum i Siham Lech-Hab gira entorn de quins són, encara avui, els desafiaments i les possibilitats de la presència d'escolars d'origen migrant a l'escola de Catalunya, així com quines oportunitats ofereix aquesta realitat tant a les escoles com a la universitat. [...]
The conversation that takes place below between Luci Nussbaum and Siham Lech-Hab revolves around what are, even today, the challenges and the possibilities of the presence of children with migrant family backgrounds in the school of Catalonia, as well as what opportunities this reality offers both in schools and in the university. [...]
La conversación que se desarrolla a continuación entre Luci Nussbaum y Siham Lech-Hab gira alrededor de cuáles son, todavía hoy en día, los desafíos y las posibilidades de la presencia de escolares de origen migrante en la escuela de Cataluña, así como cuáles son las oportunidades que ofrece esta realidad tanto en las escuelas como en la universidad. [...]
La conversation suivante entre Luci Nussbaum et Siham Lech-Hab tourne autour des défis et des possibilités de la présence d'élèves d'origine immigrée dans les écoles de Catalogne aujourd'hui, ainsi que des opportunités que cette réalité offre à la fois dans les écoles et à l'université. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1125
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 2 (2022) , p. e1125 (Interviews)  
8.
24 p, 274.5 KB Le français dans la géopolitique méditerranéenne / Renard, Raymond (Centre International de Phonétique Appliquée, Belgique)
Selon la vision écologique contemporaine des langues (L. -J. Calvet), la langue française, qui ne se circonscrit pas à la France, fait partie de la dizaine de langues « supercentrales » existantes. [...]
D'acord amb la visió ecològica contemporània de les llengües (L. -J. Calvet), la llengua francesa, que no se circumscriu a França, forma part de la desena de llengües "supercentrals" que existeixen. [...]
According to the ecological contemporary view of languages (L. -J. Calvet), French, which is not limited to France, is one of the ten "supercentral" languages that exist nowadays. It is, together with English, the only language spoken all over the five continents and, in Mediterranean basin, Arab language and French are the only local languages which are potentially international. [...]
De acuerdo con la visión ecológica contemporánea de las lenguas (L. -J. Calvet), la lengua francesa, que no se circunscribe a Francia, forma parte de la decena de lenguas "supercentrales" que existen. [...]

2021 - 10.5565/rev/languesparole.91
Langue(s) & Parole, Vol. 6 (2021) , p. 15-38 (Articles)  
9.
9 p, 843.3 KB De la didàctica de les llengües a la didàctica del plurilingüisme / Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'article parteix de la recerca realitzada al llarg de les últimes dècades en l'àmbit de la didàctica de la llengua. Es planteja, en primer lloc, la competència plurilingüe com la base i l'objectiu dels ensenyaments i aprenentatges lingüístics. [...]
The article sets out from research carried out over the past several decades in the broad field of language teaching and learning. It first proposes that plurilingual competence should be considered the foundation for and aim of language teaching and learning. [...]
El artículo parte de la investigación realizada a lo largo de las últimas décadas en el ámbito de la didáctica de la lengua. Se plantea, en primer lugar, la competencia plurilingüe como base y objeto de las enseñanzas y aprendizajes lingüísticos. [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.27
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 2 (2019) , p. 57-65 (Foundations & Research)  
10.
8 p, 465.4 KB An Innovative, Competency-Based International CLIL Project : Are you brave enough? (International Projects: a space for expanding CLIL Methodologies) / Lorenzo Galés, Neus (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
One of the educational challenges we need to face in our hyper-connected world is the need for learning in an authentic, international and integrated environment (OECD 2017a). Student international exchanges (both virtual and face-to-face mobility), have become one of the training experiences most appreciated by enterprises. [...]
Un dels reptes educatius als quals hem enfrontar-nos en el nostre món hiperconnectat és la necessitat d'aprendre en un entorn autèntic, internacional i integrat (OCDE 2017). Els intercanvis internacionals d'estudiants (tant virtuals com presencials) s'han convertit en una de les experiències de capacitació més apreciades per les empreses. [...]
Uno de los desafíos educativos a los que debemos enfrentarnos en nuestro mundo hiperconectado esla necesidad de aprender en un entorno auténtico, internacional e integrado (OCDE 2017a). Los intercambios internacionales de estudiantes (tanto virtuales como presenciales) se han convertido en una de las experiencias de capacitación más apreciadas por las empresas. [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.5
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 29-36 (Articles)  

Articles : 20 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 41 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
5 p, 28.5 KB Promoting plurilingualism in the foreign language classroom through the use of pupils' home languages / Sugranyes Ernest, Caterina (Universitat Ramon Llull) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 283-287  
2.
5 p, 106.2 KB An initiative for the inclusion of plurilingualism/culturalism in CLIL: the european project ConBaT+ / Bernaus, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Furlong, Áine (Waterford Institute of Technology (Ireland)) ; Kervran, Martine (IUFM de Bretagne-Universite de Bretagne Occidentale) ; Jonckheere, Sofie (Regionaal Integratiecentrum Foyer) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 158-162  
3.
7 p, 31.3 KB CLIL education policies in Catalonia: looking for collective empowerment through school autonomy / Lorenzo Galés, Neus (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
In this article we analyse education policies for language learning in Catalonia, within the European organisational framework. We present educational plans for Catalan schools, developed for empowering foreign language learning to increase academic success, focusing on how social and democratic participation can be built through plurilingualism and integrated language learning approaches (CLIL), as well as through international mobility and eLearning.
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 324-330  
4.
4 p, 19.7 KB Teacher cognition in university CLIL: linguistic life stories of university CLIL professors / Zanatta, Theresa (Universitat de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 142-145  
5.
14 p, 992.5 KB CLIL Methodology, strategyfor developingbasic competencies for participating in European projects / Lorenzo Galés, Neus (Generalitat de Catalunya) ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
Taller dirigit a docents i professors de centres educatius de primària i secundària, interessats en participar amb activitats CLIL en Projectes europeus (Comènius, Grundtvig, eTwinning). Objectius 1) Oferir exemples i models de programació de projectes educatius europeus des de plantejaments coordinats i aprenentatges integrats de continguts i llengua estrangera (AICLE), en comunitats i xarxes subvencionades pel Programa d'Aprenentatge Permanent de la Unió Europea (PAP 2007-2013). [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
6.
16 p, 116.2 KB Mathematical conversations in a trilingual classroom / Gallart i Rosas, Marta (IES La Roca) ; Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
Les dades que presentarem formen part d'un treball de recerca dins del Màster d'Iniciació a la Recerca de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
7.
19 p, 920.0 KB Desenvolupament de bones pràctiques de l'AICLE mitjançant la col·laboració a l'ensenyament i a la reflexió / Wilson, Annie ; Leite Campos, Camila ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
Una de les característiques de la societat actual és la gran quantitat d'informació que hi ha a l'abast de tothom. La transmissió de la informació no és actualment un repte de l'escola, pero sí que ho és trobar-la, comprendre-la i llegir-la críticament per poder prendre decisions de manera fonamentada. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
8.
20 p, 644.3 KB A Quantitative Approach to FL Learner Oral Data : methodological Issues / Evnitskaya, Natalia ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
This paper proposal presents an exploratory study in which the T-unit - the most popular unit of analysis applied in SLA research - was tested against FL learner empirical data. The aim was to investigate its appropriateness and effectiveness for the assessment of complexity of learners' academic explanatory oral production in the target language. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
9.
13 p, 241.4 KB The puzzle of academic discourse. Students' essays from a genre-based perspective. Applying genre theory to the analysis of students' written product in first-year Humanities essays in L2 / Oliva Girbau, Àngels ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
The internationalisation of present day university demands from students the ability to understand and produce academic discourse in English. However, students find themselves entrapped by problems regarding not only their foreign language skills, but also their ignorance of the culturally-coined conventions of their knowledge communities, its domain-specific procedures and its substantive concepts. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
10.
75 p, 2.9 MB Environment. El tema del medio ambiente en inglés. Material de apoyo para AICLE con MALTED / Oliver Guasp, Mª Victoria ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Environment se presenta como un material digital didáctico de apoyo realizado con el programa MALTED. Habiendo sido experimentado en alumnos de 1º de bachillerato en el aula informática durante el curso 2007/2008, pretende en primer lugar introducir y avanzar en la enseñanza con las nuevas tecnologías; en segundo lugar introducir material específico AICLE, en el área de las Ciencias Naturales y en tercer lugar intenta integrar el tema del medio ambiente, como tema transversal, en la asignatura de lengua inglesa. [...]
2009  

Contribucions a jornades i congressos : 41 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.