Resultados globales: 62 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 54 registros
Libros y colecciones, Encontrados 2 registros
Documentos de investigación, Encontrados 6 registros
Artículos Encontrados 54 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
17 p, 1.1 MB Colombian politicians and Twitter usage : on the path to gender parity / González G., Angie K. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
This article aims to determine whether there are gender-based differences in using Twitter. For this purpose, 518,156 tweets from 280 Colombian Congress members were analysed. The study compares the number of tweets, audience, influence and efficacy of their messages on Twitter. [...]
2023 - 10.1080/2474736X.2023.2218909
Political Research Exchange, Vol. 5 Núm. 1 (2023)  
2.
17 p, 1.1 MB Construction of political emotions : an analysis of the use of Twitter in electoral campaigns in Bogotá / González G., Angie K. (Universidad Externado de Colombia) ; Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona)
This research seeks to show the main characteristics that define an electoral campaign nowadays, almost two decades after the emergence of social networks. The case focuses on examining all the messages posted on Twitter by the two most voted candidates running for mayor of Bogotá, Colombia, during the 2020-2023 election period. [...]
Esta investigación busca mostrar las principales características que definen una campaña electoral en la actualidad, casi dos décadas después del surgimiento de las redes sociales. El caso se centra en examinar todos los mensajes publicados en Twitter por los dos candidatos a la alcaldía de Bogotá, Colombia, más votados durante el período electoral 2020-2023. [...]
Esta pesquisa busca demonstrar as principais características que definem uma campanha eleitoral na atualidade, quase duas décadas após o surgimento das redes sociais. O caso se concentra em examinar todas as mensagens publicadas no Twitter pelos dois candidatos mais votados a prefeito de Bogotá, Colômbia, durante o período eleitoral 2020-2023. [...]

2022 - 10.7764/cdi.53.38499
Cuadernos.info, Núm. 53 (2022) , p. 22-45  
3.
22 p, 677.7 KB TikTok use in municipal elections: from candidate-majors to influencer-politicians / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
TikTok is without any doubt the most successful social network among Gen Zers and, consequently, is increasingly becoming their preferred place to discuss, share opinions, rally around social issues, and express political alignments. [...]
TikTok es la red social de mayor éxito entre la llamada Generación Z y se está convirtiendo en su lugar preferido para debatir, compartir opiniones sobre temas sociales y expresar su posicionamiento político. [...]

2023 - 10.56151/maspoderlocal.175
Más Poder Local, Núm. 53 (2023) , p. 8-29  
4.
10 p, 254.1 KB Publicidad, propaganda y comunicación política : aportes para una distinción teórica / Albistur Balletto, Gerardo (Universidad de la República (Uruguai). Facultad de Información y Comunicación) ; Altuna Michelini, Mercedes (Universidad de la República (Uruguai). Facultad de Información y Comunicación)
Este ensayo justifica la pertinencia de establecer una clara distinción entre comunicación política y propaganda, como premisa que contribuya a diferenciarlas de la publicidad. Para ello, se presta atención al contexto político que corresponde a cada una de las nociones. [...]
This essay justifies the relevance of distinguishing the definition of political communication and the definition of propaganda, as a premise to differentiate them from advertising. To this end, attention is paid to the political context that corresponds to each of these two notions. [...]

2023 - 10.5565/rev/qp.385
Questiones publicitarias, Vol. 6 Núm. 32 (2023) , p. 55-64 (Ensayos)  
5.
15 p, 1.2 MB TikTok and political communication : the latest frontier of politainment? a case study / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; García Blesa, Fernando (Universidad de Lima)
TikTok is without any doubt the most popular social media among Gen Zers. Originally born as a lip-syncing app, it can be exploited in different ways; as such, it represents a new fertile space for political communication. [...]
2023 - 10.17645/mac.v11i2.6390
Media and Communication, Vol. 11 Núm. 2 (2023)  
6.
18 p, 1.0 MB Emociones dominantes en contexto de protesta : Análisis del caso ecuatoriano en Twitter / Baquerizo-Neira, María Gabriela (Universidad Casa Grande (Equador)) ; García Plúa, Juan Carlos (Universidad de Guayaquil (Equador)) ; Fernández Pedemonte, Damián (Universidad Austral (Equador))
El uso de Twitter como plataforma expansiva del mensaje es cada vez más frecuente en el activismo político y ciudadano en Latinoamérica. Este artículo busca describir cómo aparecen y se desarrollan las emociones en los tweets durante las protestas sociales en Ecuador en 2019. [...]
The use of Twitter as an expansive message platform is increasingly frequent in political and citizen activism in Latin America. This article seeks to describe how emotions appear and develop in tweets during social protests in Ecuador in 2019. [...]
L'utilisation de Twitter comme plateforme de messages expansifs est de plus en plus fréquente dans l'activisme politique et citoyen en Amérique latine. Cet article cherche à décrire comment les émotions apparaissent et se développent dans les tweets pendant les manifestations sociales en Équateur en 2019. [...]
A utilização do Twitter como plataforma de mensagens expansiva é cada vez mais frequente no activismo político e cívico na América Latina. Este artigo procura descrever como as emoções aparecem e se desenvolvem nos tweets durante os protestos sociais no Equador em 2019. [...]

2023 - 10.5565/rev/redes.969
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 34 Núm. 2 (2023) , p. 132-149 (Articulos)  
7.
12 p, 815.2 KB La fotografía en los perfiles de redes sociales : el caso de los presidentes autonómicos de España / López-Marcos, Casandra (Universidad Rey Juan Carlos) ; Vicente-Fernández, Pilar (Universidad Rey Juan Carlos)
Partiendo de la relevancia de la imagen en política, se analizan las fotografías de perfil y las cabeceras de las cuentas de Facebook, Twitter e Instagram de los presidentes autonómicos de España. [...]
Based on the relevance of image in politics, the profile photographs and headers of the Facebook, Twitter and Instagram accounts of Spain's regional presidents were analyzed. The content analysis makes it possible to identify general trends and compare photographic attributes, composition, content, style, and semiotics. [...]

2022 - 10.5565/rev/grafica.255
Grafica, Vol. 11 Núm. 21 (2023) , p. 37-47 (Investigación)  
8.
24 p, 149.0 KB Veni, vidi, facebooked-live: análisis del éxito de Matteo Salvini en facebook / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Muchos investigadores han postulado la existencia de una afinidad electiva entre el populismo y las redes sociales. No obstante, pocos estudios han abordado las especificidades de la comunicación populista en línea. [...]
Many researchers have postulated an elective affinity between populism and social network, but few studies have addressed the specific features of online populist communication. This paper discusses the use of Facebook by Matteo Salvini, the leader of Italy's League party and the European politician with most followers on this social network. [...]

2020 - 10.24241/RCAI.2020.124.1.99
Revista CIDOB d'afers internacionals, Núm. 124 (2020) , p. 99-122  
9.
10 p, 706.8 KB Transparent information and access to citizen participation on municipal websites / Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Herrero Gutiérrez, Francisco Javier (Universidad de Salamanca)
This study analyses the information and tools for citizen participation on the institutional websites of local bodies to improve participation in the management of local resources in a context following the introduction of Spain's Transparency Law. [...]
2021 - 10.3145/epi.2021.mar.11
El Profesional de la información, Vol. 30 Núm. 2 (2021) , e300211  
10.
31 p, 301.2 KB Political participation and the internet : a field essay / Anduiza Perea, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Gallego Dobón, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Cantijoch Cunill, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
The aim of this paper is to review the main questions dealt with by the literature on the effect of Internet on political participation. The paper distinguishes three relevant aspects: the estimation of the impact of Internet on the levels and types of political participation; the analysis of the causal mechanisms that lie behind the relationship between Internet use and participation; and the effect of the Internet on participatory inequalities. [...]
2009 - 10.1080/13691180802282720
Information, communication & society, Vol. 12 (2009) , p. 860-878  

Artículos : Encontrados 54 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Libros y colecciones Encontrados 2 registros  
1.
117 p, 1.9 MB El uso de las redes sociales : ciudadanía, política y comunicación : la investigación en España y Brasil / Ferré Pavia, Carme, 1969-, ed.
El documento es resultado de los trabajos de dos grupos de investigación universitarios - Comress-Incom UAB y el Centro de Convergencia de Nuevos Medios (CCNM) y que combinan la narrativa divulgadora, la referencia a la investigación empírica y la reflexión didáctica entorno a la nuevas tecnologías y sus implicaciones sociales de forma comparativa en dos entornos: España y Brasil. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2014 (eBooks de l'InCom-UAB ; 6)  
2.
300 p, 2.0 MB Miradas periféricas : las nuevas epistemologías de la comunicación en Brasil y en Portugal / Martins, Rosana, ed. ; Hollanda, Heloisa Buarque de, ed. ; Saturnino, Rodrigo, ed.
El libro incluye una selección de textos que reflexionan sobre los principales retos a los que se enfrentan los investigadores en los ámbitos de la comunicación y la cultura, incluyendo entre otros la comunicacion política, el genero, el cine o la identidad.
Bellaterra : Institut de la Comunicació, 2016 (eBooks de l'InCom-UAB ; 11)  

Documentos de investigación Encontrados 6 registros  
1.
26 p, 641.1 KB La campanya permanent municipal i el candidat : què preval més? / Rius Nicolau, Marta ; Colomé, Gabriel, 1955-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Malgrat estar estipulat que les campanyes electorals només es desenvolupen durant quinze dies, la societat interconnectada i mediatitzada en la qual vivim actualment ha convertit les campanyes en permanents i el candidat en la campanya pròpiament dita, ja que actua com a personificació del projecte electoral. [...]
A pesar de estar estipulado en que las campañas electorales sólo se desarrollan durante quince días, la sociedad interconectada y mediatizada en la que vivimos actualmente ha convertido las campañas en permanentes y al candidato en la campaña propiamente dicha, puesto que actúa como personificación del proyecto electoral. [...]
Despite the rule being that election campaigns only take place over the span of a fortnight, the interconnected and media-driven society which we currently live in has turned them into near-permanent campaigns, in which candidates are the actual campaign, acting as a personification of the electoral project. [...]

2022
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documentos
2.
43 p, 863.6 KB La comunicación política como instrumento de creación de una identidad. El caso de Japón / Chueca Gibert, Ona ; Demurtas, Alessandro, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El final de l'ocupació americana en el territori del Japó va ser un canvi radical per a l'estat. Amb uns valors occidentals impostos, l'arxipèlag porta anys debatent-se sobre qual és el seu paper dins de l'esfera internacional, i en l'últim segle ha anat canviant de perspectives constantment. [...]
El final de la ocupación americana en el territorio de Japón fue un cambio radical para el estado. Con unos valores occidentales impuestos, el archipiélago lleva años debatiéndose sobre cual es su papel dentro de la esfera internacional, y en el último siglo ha ido cambiando de perspectivas constantemente. [...]
The end of the American occupation of Japan's territory was a radical change for the state. With Western values imposed on it, the archipelago has been debating its role in the international sphere for years, and in the last century has been constantly shifting perspectives. [...]

2022
Grau en Relacions Internacionals [1404]
3 documentos
3.
323 p, 4.0 MB 'State narrative' construction on Twitter. A case study around news stories on LGTB issues in Russia / Dergacheva, Daria ; Tous, Anna, dir. ; Gapova, Elena, dir.
Aquesta tesi doctoral combina la teoria de la "narrativa estatal estratègica" amb els estudis de comunicació, les relacions internacionals i la recerca sobre xarxes socials. Pren com a estudi de cas la construcció i deconstrucció de la "narrativa estatal" russa a Twitter pel que fa als comentaris de les notícies sobre la comunitat LGTB. [...]
Esta tesis doctoral combina la teoría de la "narrativa estatal estratégica" CON los estudios de comunicación, relaciones internacionales y la investigación sobre las redes sociales. Toma como caso de estudio la construcción y deconstrucción de la "narrativa estatal" rusa en Twitter en torno a lOs comentariOs de las noticias sobre la comunidad LGBT. [...]
This thesis combines "state strategic narrative" theory from the intersection of communication and international relations studies with research on media and social networks. It takes as a case study the construction and deconstruction of the Russian "state narrative" on Twitter around news on the LGBT community. [...]

2021  
4.
453 p, 2.3 MB Political controversies over sexual and gender rights in ukrainian mainstream online news media. The case of the anti-discrimination reform in Ukraine in 2013 - 2015 / Teteriuk, Maria ; Franquet, Rosa, 1955-, dir.
L'estudi explora el paper dels mitjans informatius en línia en el canvi en els drets sexuals i de gènere a Ucraïna, basant-se en l'anàlisi del debat sobre la prohibició de la discriminació per orientació sexual i identitat de gènere (OSIG) com a part de la reforma antidiscriminació de 2013 - 2015. [...]
El estudio explora el papel de los medios informativos en línea en el cambio en los derechos sexuales y de género en Ucrania, basándose en el análisis del debate sobre la prohibición de la discriminación por orientación sexual e identidad de género (OSIG) como parte de la reforma antidiscriminación de 2013-2015. [...]
The study explores the role of online news media in sexual and gender rights change in Ukraine, relying on the analysis of the debate over the prohibition of discrimination on the grounds of sexual orientation and gender identity (SOGI) as part of the anti-discrimination reform in 2013 - 2015. [...]

2020  
5.
42 p, 892.5 KB Avaluació, gestió i millora de la comunicació de xarxes socials de la marca d'Esquerra Republicana de Santa Coloma de Gramenet / Espinar Ortiz, Oscar ; Miguel Quesada, Francesc Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Partint de l'interès per la política actual i la comunicació, s'ha plantejat avaluar, gestionar i millorar la comunicació de xarxes socials del partit d'Esquerra Republicana de Catalunya a Santa Coloma de Gramenet. [...]
Partiendo del interés por la política actual y la comunicación, se ha planteado evaluar, gestionar y mejorar la comunicación de redes sociales del partido de Esquerra Republicana de Cataluña en Santa Coloma de Gramenet. [...]
Starting from the interest in current politics and communication, it has been proposed to evaluate, manage and improve the communication of social networks of the political party Esquerra Republicana de Catalunya in Santa Coloma de Gramenet. [...]

2020
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documentos
6.
59 p, 831.6 KB Interculturalitat, plurilingüisme i religiositat en la lluita pel dret a l'habitatge. El cas de la PAHC Bages / Rotcher Ruiz, Jordina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El present estudi explora les dimensions culturals, religioses i relacionals de la PAHC Bages entenent-la, més enllà d'una organització social amb fins polítics, com un espai de convivència i interculturalitat, on els subjectes que la conformen, molts d'ells marcats per grans desestructures (vulnerabilitats socials, problemàtiques econòmiques, incomprensió cultural. [...]
The current study explores the cultural, religious and relational dimensions of the PAHC Bages (Plataforma AntiHipoteca i Capitalisme del Bages) understanding it, beyond as a social Organization with political objectives, as a place of livinghood and interculturality, where the subjects that conform the Platform most of them, are marked by huge unstructured (as social vulnerabilities, economic problems, cultural incomprehension. [...]

2019
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.