Resultats globals: 20 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 13 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Articles 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
15 p, 181.2 KB Relaciones entre aprendizaje, cognición y tecnologías en la construcción del e-portafolio / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rifà Valls, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santiveri Papiol, Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los autores de este artículo forman parte del Grupo de Interés de Carpetas de Aprendizaje en Educación Superior (GI-CAES) de la Unidad de Innovación Docente en la Educación Superior (IDES) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). [...]
The authors of this article are part of the E-portfolios in Higher Education Interest Group (Grupo de Interés de Carpetas de Aprendizaje en Educación Superior; GI-CAES) of the Unit of Educational Innovation in Higher Education (IDES) of the Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). [...]

2009
REDU, Revista de Docencia Universitaria, Monográfico VIII (2009) , p. 1-15  
2.
6 p, 93.1 KB Portfólios e a avaliação do conhecimento sobre natureza da ciência em um contexto histórico / Mendonça, Paula C.C. (Universidade Federal de Ouro Preto (Brasil)) ; Leone Fernandes, Gabriella (Universidade Federal de Ouro Preto (Brasil))
Analisamos os portfólios elaborados por uma licencianda durante sua participação em um curso de formação inicial de professores de química, cuja temática central era Natureza da Ciência (NC). [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 3735-3740  
3.
12 p, 538.4 KB El director de arte en la configuración de los equipos creativos : proceso creativo y acceso a las agencias de publicidad / Miguélez Juan, Blanca (Universidad del País Vasco)
Diversos factores transforman la actividad publicitaria y provocan cambios estructurales en los departamentos de la agencia de publicidad. Este artículo analiza las percepciones de los profesionales publicitarios a cerca de la vigencia del director de arte en la configuración del equipo creativo y su papel en el proceso creativo, así como cuáles son los mecanismos de acceso a esta industria. [...]
Several factors transform the advertising activity and cause structural changes in the departments of the advertising agency. This article analyzes the perceptions of advertising professionals about the validity of the art director in the configuration of the creative team and its role in the creative process, as well as what are the access mechanisms to this industry. [...]
Diversos factors transformen l'activitat publicitària i provoquen canvis estructurals en els departaments de l'agència de publicitat. Aquest article analitza les percepcions dels professionals publicitaris a prop de la vigència del director d'art en la configuració de l'equip creatiu i el seu paper en el procés creatiu, així com quins són els mecanismes d'accés a aquesta indústria. [...]

2018 - 10.5565/rev/grafica.91
Grafica, Vol. 6 Núm. 11 (2018) , p. 13-24 (Investigación)  
4.
20 p, 523.2 KB The Learning Portfolio : a tool for assessment in competence-based translator training programs / Galán-Mañas, Anabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
This article presents a practical example of the implementation of learning portfolios as a means to assessing competence in translator training. Details are given of how a portfolio may be used for both formative and summative assessment; the stages of competence development at which assessment should take place; and the criteria used for assessing the outcome of activities designed to develop translation competence. [...]
2016 - 10.1080/1750399X.2015.1103108
The Interpreter and Translator Trainer C, Vol. 9, Núm. 1 (2016) , p. 161-182  
5.
4 p, 616.4 KB All about my eggs (o la ciència dels ous) : English - Science project / Anglès Vidal, Rosalia (INS Joan Amigó i Callau (L’Espluga de Francolí, Catalunya))
All about my eggs és una experiència didàctica aplicada a 1r d’ESO amb un enfocament competencial i interdisciplinari, basat en la metodologia AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres). [...]
“All about my eggs” is a educational experience carried out in 1st of ESO. This experience follows a competence-based and interdisciplinary approach, based on a CLIC methodol-ogy (Content Language Integrated Learning). [...]

2016
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 32 (Desembre 2016) , p. 5-8 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
6.
15 p, 661.8 KB The Effect of Portfolio-Based Assessment on Jordanian EFL Learners’ Writing Performance / Obeiah, Salameh F. (Yarmouk University (Irbid, Jordània)) ; Bataineh, Ruba Fahmi (Yarmouk University (Irbid, Jordània))
This study examines the effect of portfolio assessment on Jordanian EFL tenth grade learners’ overall writing performance and their performance on the sub-skills of focus, development, organization, conventions and word choice. [...]
Cette étude examine l'effet de l'évaluation par le portfolio sur les performances de l'écrit en général des apprenantes jordaniennes en dixième classe de la langue anglaise comme langue étrangere (EFL) ainsi que leurs performances des cinq sous-compétences de concentration, développement, organisation, conventions et choix des mots. [...]
Aquest estudi examina l'efecte de l'avaluació per carpetas d'aprenetatge en el rendiment d'escriptura; en particular l’efecte sobre l'aprenentatge d’anglès com a llengua estrangera en una classe de batxillerat en Jordània. [...]
Este estudio examina el efecto de la evaluación por portafolios en el rendimiento de escritura; en particular el efecto sobre el aprendizaje de inglés como lengua extranjera en una clase de bachillerato en Jordania. [...]

2016 - 10.5565/rev/jtl3.629
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 1 (february-march 2016) , p. 32-46 (Articles)  
7.
20 p, 690.9 KB Reflexión y evaluación de las pràcticas clínicas del postgrado de enfermería quirúrgica a través de la carpeta de aprendizaje / Arreciado Marañón, Antonia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cònsul i Giribet, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Acorde con la adaptación del Postgrado de Enfermería Quirúrgica de la EUI Vall d’Hebron al marco de las exigencias del EEES, una de las metodologías introducidas en el curso 2008-09 fue la Carpeta de Aprendizaje (CA). [...]
In accordance with the adaptation of the Postgraduate Diploma in Surgical Nursing at the Vall d’Hebron University Nursing Hospital to the EHEA framework, one of the new methods to be introduced in 2008-09 was the student portfolio. [...]

2011
REDU. Revista de docencia universitaria, Vol. 9, núm. 3 (2011) , p. 181-197  
8.
27 p, 335.1 KB Language Learning, Ecological Validity, and Innovation under Conditions of Superdiversity / Thorne, Steven L. (Portland State University. Department of World Languages and Literatures) ; University of Groningen (The Netherlands). Department of Applied Linguistics
This article describes three pedagogical proposals oriented toward moving language learning to the center of higher education, and further, to emphasizing the importance of both continued first (L1) and additional/foreign (L2) language learning as central to academic and professional success. [...]
Este artículo describe tres propuestas pedagógicas orientadas a promover el aprendizaje de lenguas en la educación superior. También pretende discutir la importancia del aprendizaje continua de la primera lengua (L1) y lenguas extranjeras y/o adicionales (L2) para el éxito académico y profesional. [...]
Aquest article descriu tres propostes pedagògiques orientades a promoure l'aprenentatge de llengües en l'educació superior. També pretén discutir la importància de l'aprenentatge contínua de la primera llengua (L1) i llengües estrangeres i / o addicionals (L2) per a l'èxit acadèmic i professional. [...]

2013
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 2 (Maig-Juny 2013) , p. 1-27  
9.
28 p, 1.1 MB Las carteras de alianzas en el sector español de la construcción : análisis de las redes ego / Casanueva Rocha, Cristóbal (Universidad de Sevilla. Departamento de Administración de Empresas y Marketing) ; Castro Abancéns, Ignacio (Universidad de Sevilla. Departamento de Administración de Empresas y Marketing) ; Galán González, Jose Luis (Universidad de Sevilla. Departamento de Administración de Empresas y Marketing)
Este trabajo trata de avanzar en el estudio de las carteras de alianzas estratégicas aprovechando la potencialidad que ofrece el análisis de las redes sociales (ARS). En el estudio de las carteras de alianzas existen tres cuestiones principales de investigación que son: la emergencia, la configuración y la gestión de la cartera. [...]
This research tries to deepen in the analysis of alliance portfolio leveraging the potential of social network analysis (SNA). There are three research questions in this analysis: the emergence, the configuration and the managing of an alliance portfolio. [...]

2013
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 24, Núm. 1 (Junio 2013) , p. 53-80  
10.
10 p, 178.3 KB El portafolio digital un nuevo instrumento de evaluación / Rey Sánchez, Ernesto (Universidad de Córdoba. Facultad de Ciencias de la Educación) ; Escalera Gámiz, Águeda Mª (Universidad de Córdoba. Facultad de Ciencias de la Educación)
En el siguiente artículo se presenta el portafolio digital y algunas tipologías y usos de éste. El portafolio digital un instrumento que combina las herramientas tecnológicas con el objeto de reunir trabajos que permitan el seguimiento y la evaluación del proceso de aprendizaje del alumno, su uso es muy útil, aunque aún no está extendido por los docentes tiene la capacidad de incorporar las nuevas tecnologías de información y comunicación al proceso de aprendizaje.
The following article presents the digital portfolio and certain types and uses of it. The digital portfolio an instrument that combines the technological tools in order to work together to allow monitoring and assessment of student learning process, its use is very useful, although it is not extended by the teachers have the ability to incorporate new information and communication technologies to the learning process.

2011
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 21 (octubre 2011) , p. 1-10  

Articles : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
1 p, 108.0 KB Analysis of the teaching portfolio as a tool to enhance the quality and the effectiveness of the university professors / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació.) ; Suárez Ojeda, María Eugenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. GI-IDES: Portafoli docent
This poster shows the results of using the teaching portfolio at Universitat Autònoma de Barcelona and its impact on improving teaching quality and adaptation to the European Higher Education Area.
2009  
2.
10 p, 48.4 KB El portafoli electrònic del servei de llengües de la uab / Serra i Casals, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües) ; Prats Carreras, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües)
El portfolio europeu de llengües és un projecte del Consell d’Europa que vol ajudar l’aprenent a reflexionar i autoavaluar-se sobre l’aprenentatge de llengües al llarg de la vida, a facilitar el registre de l’aprenentatge fet, a valorar-lo i fer-lo transparent, a apreciar la diversitat lingüística i a contribuir als valors de la ciutadania democràtica. [...]
The European language Portfolio is a project developed by the Language Policy Division of the Council of Europe that aims at helping learners to reflect on and selfevaluate their own language-learning throughout their lives, to facilitate a record of all learning that has been undertaken, to assess this and make it transparent, to appreciate linguistic diversity and to contribute to the values of democratic citizenship. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
3.
11 p, 53.4 KB La construcció conjunta d’una guia per a la implementació de la carpeta d’aprenentatge en l’àmbit de l’educació superior / Sílvia Blanch Gelabert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació) ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Jiménez Pelayo, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria) ; Oliver del Olmo, Sonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Rifà, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l’expressió musical, plàstica i corporal) ; Santiveri Papiol, Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Segura Aliaga, Dídac (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Trafí Prats, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l’expressió musical, plàstica i corporal)
Els autors d’aquesta comunicació formen part del grup GI-CAES 1(Carpetes d'Aprenentatge en l'Educació Superior) emmarcat en l’IDES des de l’any 2004. En l’actualitat el configuren 14 professors i professores de 7 departaments diferents i una professora d’una Escola Normal de Mèxic. [...]
The authors of this communication are members of the GI-CAES (Learning Portfolios in Higher Education) group within IDES (Teaching Innovation Unit in Higher Education) framework since 2004. Nowadays, in GI-CAES there are 14 professors from 7 different departments in this University (UAB) besides from a teacher based in a Mexican school. [...]

2007
Jornades d’Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
30 p, 637.7 KB Optimización de portafolios : teoría, comparación y aplicaciones / Martínez Navarro, Cristina ; Cabaña Nigro, Alejandra, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Acadèmics i professionals del món financer, generalment, acostumen a optimitzar les carteres d'actius mitjançant el criteri de la mitjana-variància de Markowitz. Aquest fixa el seu objectiu en maximitzar els beneficis esperats ajustats al risc i en funció de com interactuen aquests dos paràmetres determina el conjunt de carteres òptimes. [...]
Académicos y profesionales del mundo financiero, generalmente, optimizan los portafolios mediante el criterio de la media-varianza de Markowitz. Su objetivo es maximizar los beneficios esperados ajustados al riesgo para determinar el conjunto de carteras óptimas. [...]
Academics and practitioners usually optimize portfolios on the basis of mean and variance of Markowitz. They set the goal of maximizing risk-adjusted returns and thus determine their optimal exposures to the assets considered. [...]

2016
Graduat o Graduada en Estadística Aplicada [973]  
2.
50 p, 940.0 KB Stock selection using machine learning techniques / Eugenio Martínez, José Manuel ; Ferreiro Castilla, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
The main objective of this research is to challenge classic portfolio management theories such as Markovitz’s Portfolio Selection Theory [1] or Sharpe Diagonal Model [2], where after making a small presentation of them and foundations on which they are based, we will discuss depthly about what other factors affect when reasoning about the paradigm “the greater risk, the greater profitability” or “high risk, high return”. [...]
El principal objetivo de este trabajo es desafiar las teorías clásicas de gestión de cartera más conocidas como la Teoría de la Selección de Cartera de Markovitz [1] o Sharpe Diagonal Model [2], donde después de exponer los fundamentos en los que se basan, discutiremos en profundidad sobre qué otros factores afectan al razonar sobre el paradigma a mayor riesgo, mayor rentabilidad o alto riesgo, alto rendimiento. [...]
El principal objectiu d’aquest treball és desafiar les teories clàssiques de gestió de cartera més conegudes com pot ser la Teoria de la Selecció de Cartera de Markovitz [1] o Sharpe Diagonal Model [2], on després d’exposar els fonaments en què es basen, discutirem en profunditat sobre quins altres factors afecten al raonar sobre el paradigma a major risc, major rendibilitat o alt risc, alt rendiment. [...]

2017
Graduat o Graduada en Estadística Aplicada [973]  
3.
56 p, 16.1 MB Valoració del risc en el mercat continu / Pitarque Méndez, Albert ; Cabaña Nigro, Alejandra, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Serra Mochales, Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
2017
Graduat o Graduada en Estadística Aplicada [973]  
4.
28 p, 334.5 KB Modelización de la dependencia del número de siniestros. Aplicación a Solvencia II / Castañer, Anna ; Claramunt Bielsa, M. Mercè, 1964- ; Tadeo, Alba ; Varea, Javier ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
En este trabajo se estudia el efecto de la dependencia entre dos subcarteras en el requerimiento de capital obligatorio (SCR) por primas y reservas en una cartera de seguros no vida. Para ello, la dependencia se establece entre el número de siniestros de cada subcartera, que se modeliza mediante un choque común. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2016 (XREAP ; 2016-01)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.