Results overview: Found 7 records in 0.02 seconds.
Articles, 7 records found
Articles 7 records found  
1.
17 p, 348.3 KB Coach-athlete relationships and life skills development among Brazilian handball players : A prospective study / Freire, Gabriel Lucas Morais (Universidade Estadual de Maringá (Brasil)) ; Cronin, Lorcan Donal (Mary Immaculate College (Irlanda)) ; Jowett, Sophia (Loughborough University (Regne Unit)) ; Costa, Nathan Leonardo Gomes (Universidade Federal do Vale do São Francisco (Brasil)) ; Fiorese, Lenamar (Universidade Estadual de Maringá (Brasil)) ; do Nascimento Junior, José Roberto Andrade (Universidade Federal do Vale do São Francisco (Brasil))
This study was to examine the prospective associations between coach-athlete relationship (CAR) and life skills development in youth handball players. This study employed a longitudinal research design. [...]
Este estudio tuvo como objetivo examinar las posibles asociaciones entre la relación entrenador-atleta (CAR) y el desarrollo de habilidades para la vida en jugadores juveniles de balonmano. Este estudio empleó un diseño de investigación longitudinal. [...]

2024 - 10.5565/rev/qpsicologia.2051
Quaderns de psicologia, Vol. 26 Núm. 1 (2024) , p. e2051 (Artículos)  
2.
12 p, 187.9 KB El papel del entrenador en la enseñanza de competencias de vida a jóvenes brasileños en riesgo de vulnerabilidad social / Marques, Maurício Pinto (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sousa, Catarina Dinis Pereira de (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cruz Feliu, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Koller, Sílvia (Universidade Federal do Rio Grande do Sul)
Este estudio busca investigar y analizar cómo piensan y actuan entrenadores de proyectos sociales brasileños con respecto a la enseñanza de competencias de vida a jóvenes que viven en áreas de riesgo de exclusión social. [...]
This study aims to investigate and analyze how coaches of Brazilian social projects think and act when teaching life skills to young people who live in areas of social risk. We interviewed six coaches of both football and other sports about different types of educational projects delivered through sport education. [...]

2016 - 10.11144/Javeriana.upsy15-1.peec
Universitas Psychologica, Vol. 15, núm. 1 (2016) , p. 15-25  
3.
9 p, 262.6 KB Estratègies per a l'ensenyament de competències de vida a través de l'esport en joves en risc d'exclusió social / Marques, Maurício Pinto ; Sousa, Catarina Dinis Pereira de ; Cruz Feliu, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
L'objectiu d'aquest treball és investigar quines són les estratègies utilitzades per entrenadors de futbol per a l'ensenyament de competències de vida a joves que viuen en zones de risc d'exclusió social. [...]
El objetivo de este trabajo es investigar cuáles son las estrategias utilizadas por entrenadores de fútbol para la enseñanza de competencias de vida a jóvenes que viven en zonas de riesgo de exclusión social. [...]
The objective of this work is to investigate what strategies are used by soccer coaches to teach life skills to young people living in areas at risk of social exclusion. Five football coaches were interviewed (four men and one woman), aged between 19 and 40 years. [...]

2013 - 10.5672/apunts.2014-0983.cat.(2013/2).112.05
Apunts. Educació física i esports, Núm. 112 (2013) , p. 43-51
2 documents
4.
8 p, 310.5 KB Perfil emocional según el nivel de competición : aplicación al squash / Catalán-Eslava, María (Universidad de Castilla-La Mancha) ; González-Víllora, Sixto (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Pastor Vicedo, Juan Carlos (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Contreras Jordán, Onofre Ricardo (Universidad de Castilla-La Mancha)
El objetivo del presente estudio ha sido identificar el perfil emocional de jugadores de squash de diferente nivel de competición. La muestra estaba compuesta por 80 jugadores, divididos en cuatro niveles de competición (Primera categoría nacional, Segunda categoría nacional, nivel autonómico y nivel provincial). [...]
The aim of this study was to identify the emotional profile of squash players at different levels of expertise. The sample was made up of 80 players, divided into four expertise levels (National First Division, National Second Division, Regional level and Provincial level). [...]
O objectivo do presente estudo foi identificar o perfil emocional de jogadores de squash de diferentes níveis competitivos. A amostra foi composta por 80 jogadores, divididos em quatro níveis de competição (Primeira divisão nacional, Segunda divisão nacional, Nível autónomo e Nível regional). [...]

2016
Revista de psicología del deporte, Vol. 25 Núm. 1 (2016) , p. 11-17 (Artículos)  
5.
8 p, 420.1 KB Instauración y tareas de un servicio de psicología del deporte en un club de fútbol profesional / Villalonga Melis, Tòfol (C.E. Constància (Inca, Illes Balears)) ; Garcia Mas, Alexandre (Universitat de les Illes Balears. Departament de Psicologia) ; de las Heras Coll, Raimundo (Universitat de les Illes Balears) ; Buceta Coronado, Cristina (Universitat de les Illes Balears) ; Smith, Ronald E. (University of Washington)
El objetivo de este estudio es describir la instauración y los principales logros de un servicio de psicología del deporte en un club de fútbol desde su inicio. Además se explican las dos principales herramientas que utiliza el servicio: 1) una adaptación del Coach Behavioral Assessment System (CBAS) (observación de los entrenadores) y 2) el Programa de Seguimiento Semanal (PSS) (evaluación de los jugadores a través de los 20 entrenadores del club). [...]
The aim of this study is to describe the establishment and fundamental achievements of a sport psychology department in a football club from its introduction. Moreover, this study explains the two main tools which are used: 1) An adaptation of the Coach Behavioral Assessment System (CBAS) (observing coaches) and 2) the Weekly Monitoring Program (PSS) (evaluating players through the 20 coaches at the club). [...]
O objectivo deste estudo é descrever a instauração e os principais êxitos de um serviço de psicologia do desporto num clube de formação desde o seu início. Adicionalmente são explicadas as duas principais ferramentas utilizadas neste serviço: 1) uma adaptação do Coach Behavioral Assessment System (CBAS) (observação dos treinadores) e 2) o Programa de Acompanhamento Semanal (PSS) (avaliação dos jogadores através dos 20 treinadores do clube). [...]

2015
Revista de psicología del deporte, Vol. 24 Núm. 2 (2015) , p. 319-326 (Práctica Profesional)  
6.
7 p, 143.3 KB Um olhar sobre o desenvolvimento positivo dos jovens através do desporto / Esperança, Jorge Manuel (Universidade do Porto (Portugal). Faculdade de Desporto) ; Regueiras, Maria Leonor (Universidade do Porto (Portugal). Faculdade de Desporto) ; Brustad, Robert (University of Northern Colorado) ; Fonseca, António Manuel (Universidade do Porto (Portugal). Faculdade de Desporto)
This article is based on the recognition of the importance of Positive Youth Development (PYD) as a concept, while also highlighting its still relatively scarce dissemination and application in sporting contexts, particularly in Portuguese-speaking countries. [...]
2013
Revista de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 2 (2013) , p. 481-487  
7.
12 p, 165.6 KB Propiedades psicométricas de la versión española del "Cuestionario de responsabilidad personal y social" en contextos de educación física / Escartí, Amparo (Universitat de València) ; Gutiérrez, Melchor (Universitat de València) ; Pascual, Carmina (Universitat de València)
El objetivo del presente trabajo ha consistido en analizar las propiedades psicométricas de la versión española del Cuestionario de Responsabilidad Personal y Social (Personal and Social Responsibility Questionnaire-PSRQ), que evalúa la percepción de responsabilidad personal y social de los alumnos en educación física. [...]
The purpose of this study was to analyse the psychometric properties of the Spanish version of the Personal and Social Responsibility Questionnaire (PSRQ), which assesses students' perception of personal and social responsibility in physical education. [...]

2011
Revista de psicología del deporte, Vol. 20, Núm. 1 (2011) , p. 119-130  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.