Resultats globals: 16 registres trobats en 0.03 segons.
Materials de curs, 3 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles, 9 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 2 registres trobats
Materials de curs 3 registres trobats  
1.
17 p, 158.8 KB Rúbrica de autoevaluación de competencias y habilidades personales y prosociales. / París, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blanch, Sílvia ; Comes, Pilar ; Edo, Mequè ; Estrada, Joan ; Gimeno, Xavier ; Morón, Mar ; Peire, Tomás ; Equip de Recerca Sumant Compromís Educatiu (ERSCE)
Las competencias y habilidades personales y prosociales de los estudiantes son centrales para la formación docente y a menudo son complejas de evaluar en el marco de la formación universitaria. Con la intención de promover estas competencias y su evaluación, el Equip de Recerca Sumant Compromís Educatiu ha elaborado una rúbrica de evaluación para evidenciar el desarrollo de las competencias personales y prosociales para facilitar la reflexión de alumnos, profesores y maestros. [...]
2017  
2.
17 p, 156.1 KB Rúbrica d'autoavaluació de competències i habilitats personals i prosocials / París, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blanch, Sílvia ; Comes, Pilar ; Edo, Mequè ; Estrada, Joan ; Gimeno, Xavier ; Morón, Mar ; Peire, Tomás ; Equip de Recerca Sumant Compromís Educatiu (ERSCE)
Les competències i habilitats personals i prosocials dels estudiants són centrals per a la formació docent i sovint són complexes d'avaluar en el marc de la formació universitària. Amb la intenció de promoure aquestes competències i la seva avaluació, l'Equip de Recerca Sumant Compromís Educatiu ha elaborat una rubríca d'avaluació per evidenciar el desenvolupament de les competències personals i prosocials per facilitar la reflexió d'alumnes, professors i mestres. [...]
2017  
3.
10 p, 1.0 MB Qüestionari d'avaluació del desenvolupament de les competències personals i prosocials / Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu (ERSCE) ; Blanch Gelabert, Silvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Comes Solé, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Estrada Aguilar, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Moron Velasco, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Peire Fernández, Tomàs (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Les competències personals i prosocials dels estudiants són centrals per a la formació docent i sovint són complexes d'avaluar en el marc de la formació universitària. Amb la intenció de promoure aquestes competències i la seva avaluació, l'Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu ha elaborat un qüestionari d'avaluació per evidenciar el desenvolupament de les competències personals i prosocials per facilitar la reflexió d'alumnes, professors i mestres. [...]
Bellaterra 2016  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
10 p, 78.6 KB Model de pràcticum integrador (MPI) per a unes bones pràctiques de qualificació professional / Massot, Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Botey, Marçal (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En el projecte Model de Pràcticum integrador (MPI) per a la recerca i consolidació d'una xarxa de centres d'excel·lència per a unes bones pràctiques de qualificació professional es desenvolupen bàsicament dos objectius: en primer lloc, es defineixen les competències que l'estudiant en pràctiques pot desenvolupar en cadascun dels centres, tenint en compte l'àmbit al qual pertany; i en segon lloc, s'estableix una xarxa de centres de pràctiques d'excel·lència MPI que, per les seves característiques, afavoreixen el treball en equip dels estudiants de diverses titulacions.
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 101-110
3 documents

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
36 p, 228.7 KB Disseny i experimentació d'un model de formació del professorat per a aules de semiimmersió en llengua estrangera. 200700011 / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Cl projecte 2007ARIE00011 “Disseny i experimentació d'un model de formació del professorat per a aules de Semiimmersió en llengua estrangera” és una continuació de la recerca duta a terme en el marc del projecte 2006ARIE10011. [...]
This project is a continuation of the research undertaken under the framework of the project 2006ARIE10011. One of its outcomes was the design of a Teacher Education Component, which is aimed at enabling pre-service teachers to implement Content and Language Integrated Learning (CLIL) programmes. [...]

2009 (Memòria justificativa de recerca ARIE)  

Articles 9 registres trobats  
1.
28 p, 606.1 KB El practicum en el Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) : mapa de competencias del profesional de la educación / Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Massot, Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El texto presentado es fruto del trabajo realizado en los últimos cinco años por los miembros del equipo MPI (Modelo de Practicum Integrador) en el marco del proyecto MQD (Millora de la Qualitat de la Docència) concedido en tres convocatorias consecutivas por la Generalitat de Catalunya. [...]
The text presented here is the result of a study conducted over the last five years by the members of the MPI (Modelo de Practicum Integrador, or Integrative Practicum Model) as part of the MQD (Millora de la Qualitat de la Docència, or Improvement of Teaching Quality) project, recipient of financial aid awarded on a competitive basis by the Catalonian Regional Government on three consecutive occasions. [...]

2011
Revista de educación (Madrid), Núm. 354 (2011) , p. 71-98  
2.
20 p, 690.9 KB Reflexión y evaluación de las pràcticas clínicas del postgrado de enfermería quirúrgica a través de la carpeta de aprendizaje / Arreciado Marañón, Antonia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cònsul i Giribet, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Acorde con la adaptación del Postgrado de Enfermería Quirúrgica de la EUI Vall d’Hebron al marco de las exigencias del EEES, una de las metodologías introducidas en el curso 2008-09 fue la Carpeta de Aprendizaje (CA). [...]
In accordance with the adaptation of the Postgraduate Diploma in Surgical Nursing at the Vall d’Hebron University Nursing Hospital to the EHEA framework, one of the new methods to be introduced in 2008-09 was the student portfolio. [...]

2011
REDU. Revista de docencia universitaria, Vol. 9, núm. 3 (2011) , p. 181-197  
3.
17 p, 243.7 KB La alternancia en la formación inicial docente : vía de profesionalización / Correa Molina, Enrique (Université de Sherbrooke)
Las prácticas durante la formación inicial constituyen una forma de alternancia que, según su organización, contribuyen en mayor o menor medida a la profesionalización docente. El pasaje entre universidad y escuela durante las prácticas es susceptible de inducir el desarrollo de competencias y de una identidad profesional, pero también genera tensiones. [...]
Les pràctiques a la formació inicial constitueixen una forma d’alternança que, segons la seva organització, contribueixen en major o menor mesura a la professionalització de la professió docent. [...]
Internships during teacher training programs constitute a form of alternance education which, depending on how they are organized, contribute in varying degrees to the professionalization of the teaching profession. [...]

2015 - 10.5565/rev/educar.712
Educar, Vol. 51 Núm. 2 (2015) , p. 259-275 (Monográfico)  
4.
18 p, 220.2 KB Estilos de trabajo emocional del futuro profesorado de ciencias durante el practicum / Hugo, Diana (Universidad Nacional del Comahue (Argentina)) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Adúriz-Bravo, Agustín (Universidad de Buenos Aires)
En este artículo se plantea una incipiente línea de trabajo en torno a la emoción de los futuros profesores de ciencias mientras aprenden a enseñar durante el practicum; se pretende contribuir a mejorar las teorías didácticas actuales que conforman los modelos de formación inicial y permanente del profesorado de ciencias. [...]
This paper presents an emerging line of work on prospective science teachers’ emotions while teaching a unit during their teaching practice. It aims to help improve the current educational theories that form models for pre- and in-service training of science teachers. [...]

2013
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 1 (2013) , p. 151-168  
5.
22 p, 220.2 KB Expectativas, necesidades y oportunidades de los maestros en formación ante la enseñanza de las ciencias en la Educación Primaria / Cortés Gracia, Ángel Luis (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; de la Gándara Gómez, Milagros (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Calvo Hernández, José Miguel (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Martínez Peña, María Begoña (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Ibarra Murillo, Julia (Universidad Pública de Navarra. Departamento de Psicología y Pedagogía) ; Arlegui de Pablos, Javier (Universidad Pública de Navarra. Departamento de Psicología y Pedagogía) ; Gil Quílez, María José (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Este trabajo presenta los resultados del análisis de varias encuestas realizadas en tres momentos clave de la formación de maestros en relación con la didáctica de las ciencias experimentales. Antes de iniciar las asignaturas, las expectativas formativas están fuertemente condicionadas por la visión de la especialidad elegida. [...]
This paper presents the results of the analysis of several surveys conducted in three key moments in the training of teachers regarding science education. Before starting the courses, training expectations are heavily influenced by the vision of the chosen specialty. [...]

2012 - 10.5565/rev/ec/v30n3.597
Enseñanza de las ciencias, Vol. 30, Núm. 3 (novembre 2012) , p. 155-176  
6.
5 p, 249.8 KB El Pràcticum en la Facultad de Educación y Psicologia de la Universidad de Girona : análisis de su ambientalización a la luz del modelo ACES / Junyent i Pubill, Mercè (Universitat de Girona. Departamento de Didácticas Específicas) ; Geli de Ciurana, Anna M. (Universitat de Girona. Departamento de Didácticas Específicas)
2005
Enseñanza de las Ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
7.
19 p, 118.9 KB El contexto escolar como escenario de educación superior en la formación de docentes. El prácticum en Quebec como modelo para reflexionar ante las nuevas titulaciones de grado / Coiduras Rodríguez, Jordi Lluís (Universitat de Lleida) ; Gervais, Colette (Université de Montréal) ; Correa, Enrique (Université de Sherbrooke)
El diseño de los planes de estudio para las nuevas titulaciones de grado de Magisterio constituye, por su carácter profesionalizador basado en competencias y la ampliación de los estudios a cuatro cursos, una oportunidad para las facultades de educación de mejora de la calidad de la formación inicial de maestros. [...]
El disseny dels plans d’estudis de les noves titulacions de grau de Magisteri constitueix, pel seu tarannà professionalitzador basat en competències i l’ampliació dels estudis a quatre cursos, una oportunitat per a les facultats d’educació de millorar la qualitat de la formació inicial dels mestres. [...]
Due to their professional nature, based on competences, and thanks to their transformation into four-year degrees, the design of the curricula for the new programmes of Teacher Training in Spain enables the Faculties of Education to improve the quality of the initial training of pre-service primary teachers. [...]

2009 - 10.5565/rev/educar.104
Educar, Núm. 44 (2009) , p. 11-29  
8.
61.2 KB Innovación educativa: PRACTICUM de Periodismo y C. Audiovisual Guía de prácticas en una televisión local digital para alumnos de Periodismo y C. Audiovisual / Peña Acuña, Beatriz
A menudo los alumnos se lanzan a realizar su Practicum, sin conocer a qué se van a enfrentar. Este escrito pretende facilitar una guía de las posibles prácticas que tengan que realizar los alumnos de las carreras de Periodismo y Audiovisual en televisiones locales digitales.
This paper aims to provide a guide to possible internships with students to make careers in Journalism and Audiovisual communication in a digital local television.

2009
Vivat academia, Núm. 108 ( 2009) , p. 0-0  
9.
13 p, 83.3 KB La formación de los agentes intervinientes en el Prácticum de Magisterio en Medios y Recursos Educativos / Martínez Serrano, María del Carmen (Universidad de Murcia. Facultad de Educación)
La investigación que aquí se presenta pretende conocer el grado de formación en medios convencionales, audiovisuales y tecnológicos que poseen los agentes que intervienen en el prácticum de magisterio, a saber, supervisores, maestros-tutores y estudiantes de magisterio; así como si esta varía en función de una serie de variables tales como la titularidad del centro educativo, la experiencia en el campo de las prácticas y la especialidad de magisterio en la que se están formando. [...]
La investigació que es presenta pretén conèixer el grau de formació en mitjans convencionals, audiovisuals i tecnològics que tenen els agents que intervenen en el pràcticum de magisteri: supervisors, mestres-tutors i estudiants de magisteri, així com si aquesta varia segons una sèrie de variables, com la titularitat del centre educatiu, l’experiència en el camp de les pràctiques i l’especialitat de magisteri en la qual s’estan formant. [...]
The investigation, that here appears, tries to know the grade of training in conventional, audio-visual and technological media and resources of the agents (supervisors, teachers - tutors and students of teaching) that intervene in the practicum of teaching possess, as well as if this one changes according to a series of such variables as the entitlement of the educational centre, the experience in the field of the practices of teaching and the speciality of teaching in which they are forming. [...]

2006 - 10.5565/rev/educar.176
Educar, N. 38 (2006) p. 227-239  

Contribucions a jornades i congressos 2 registres trobats  
1.
11 p, 166.9 KB Peer-practual : una tutoria entre iguals interprofessional als estudis de magisteri i psicopedagogia / Monereo i Font, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació) ; Duran, David, 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Blanch, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Es presenta una experiència d’innovació didàctica consistent en la realització conjunta de pràctiques professionals entre estudiants de Magisteri d’educació Infantil i Educació Primària, i estudiants de Psicopedagogia. [...]
The authors of this communication presents the results of a didactic innovation experience, based on professional practices between undergraduates studying to become Pre-school or Primary Teachers, and Psychopedagogy students. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
2.
11 p, 102.2 KB Valoració per carpetes de les estades clíniques dels estudis de fisioteràpia de l’EUCS Manresa / Serrano Vivancos, Isaac (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis de fisioteràpia) ; Lorza Blasco, Gonzalo (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis de fisioteràpia) ; Rodríguez Munné, Carles (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis de fisioteràpia) ; Sallés Ollé, Laia (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis de fisioteràpia)
L’objectiu general que ens proposem aconseguir al llarg d’aquesta assignatura, és integrar el procés d’avaluació dins del procés d’ensenyament-aprenentatge, i aconseguir que els mateixos estudiants esdevinguin més autònoms a l’hora de controlar el seu procés d’aprenentatge.
2006
Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.