Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
25 p, 979.9 KB Psychometric properties of the Alabama Parenting Questionnaire - Preschool revision (APQ-Pr) in 3 year-old Spanish preschoolers / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Doménech Massons, José M (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Parenting practices should be assessed and taken into account at an early age, since it is well documented that they are strongly related to children's development. This study provides data on the psychometric properties of a Spanish version of the Alabama Parenting Questionnaire for Preschool children (APQ-Pr). [...]
2014 - 10.1007/s10826-013-9730-5
Journal of child and family studies, Vol. 23 (2014) , p. 776-784  
2.
31 p, 454.5 KB Inventory of Callous-Unemotional Traits in a Community Sample of Preschoolers / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Doménech Massons, José M (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
The purpose of this study was to test the factor structure of the Inventory of Callous-Unemotional Traits (ICU; Frick, 2004) and to study the relation between the derived dimensions and external variables in a community sample of preschool children. [...]
2013 - 10.1080/15374416.2012.734221
Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology, Vol. 42 Num 1 (2013) , p. 91-105  
3.
23 p, 173.1 KB Usefulness of the Social and Communication Disorders Checklist (SCDC) for the assessment of social cognition in preschoolers / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
This study provides data on the usefulness of the Spanish version of the Social and Communication Disorders Checklist (SCDC; Skuse et al. , 1997), in terms of the validity and reliability of derived scores. [...]
2014 - 10.1027/1015-5759/a000193
European journal of psychological assessment, Vol. 30, núm. 4 (2014) , p. 296-303  
4.
22 p, 340.9 KB Profesorado y egresados ante los sistemas de evaluación del alumnado en la formación inicial del maestro de educación infantil / Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Flores-Aguilar, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona)
Ante la necesidad de mejorar las guías de las asignaturas, se ha investigado para conocer el estado de los sistemas de evaluación del alumnado en las últimas promociones de la formación inicial del Maestro de Educación Infantil en la Universidad Autónoma de Barcelona. [...]
In view of the need to improve course descriptions, the most recent graduate classes of initial training of Preschool Teachers at Universidad Autónoma de Barcelona have been studied in order to gain insight on the status of the student assessment systems. [...]

2014 - 10.19083/ridu.8.371
Docencia universitaria, Vol. 8 Núm. 1 (2014) , p. 29-50  
5.
6 p, 679.1 KB Pensem, experimentem, comuniquem : projecte "Les papallones" a parvulari / Garcia Vizcarro, Mª Teresa (Escola Cinta Curto de Tortosa)
Presentem el projecte "Les papallones", dut a terme amb l'alumnat de pàrvuls 5 anys. El treball s'ha fonamentat en l'aprendre a aprendre; l'objectiu principal ha estat construir aprenentatge en comunitat i potenciar l'esperit crític bàsic en l'àmbit científic.
We present the "Butterflies" project, carried out with 5-year-old preschool students. We based this project on learning how to learn. The main goal was to build community learning skills and to promote basic critical thinking in science.

2013 - 10.5565/rev/ciencies.88
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 25 (Juny 2013) , p. 10-15  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.