1.
|
4.8 MB |
Estudiants que aprenen ensenyant quan creen materials didàctics per a altres persones. Aprensenyar de forma indirecta en contextos naturals
/
Ribosa Martínez, Jesús ;
Duran, David, 1963-, dir.
La recerca ha evidenciat que qui ensenya pot millorar el propi coneixement sobre el contingut gràcies al fet d'ensenyar-lo -és a dir, pot aprendre ensenyant. El potencial d'aprendre ensenyant també el poden aprofitar els estudiants a les aules, com ara quan fan presentacions orals davant d'una audiència. [...] La investigación ha evidenciado que quien enseña puede mejorar su propio conocimiento sobre el contenido gracias al hecho de enseñarlo -es decir, puede aprender enseñando. El potencial de aprender enseñando también lo pueden aprovechar los estudiantes en las aulas, como cuando realizan presentaciones orales ante una audiencia. [...] Research has shown that those who teach can improve their own knowledge of the content thanks to teaching it -that is, they can learn by teaching. The potential of learning by teaching can also be harnessed by students in class, such as when they give oral presentations before an audience. [...] Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia de l'Educació.
2023
|
|
2.
|
3.7 MB |
Examining inclusive teaching strategies to develop inclusive education at the Chinese primary schools
/
Li, Dandan ;
Badia Martín, M. del Mar, dir. ;
Sanahuja Gavaldà, José María, dir.
Amb l'objectiu de desenvolupar l'educació inclusiva xinesa a les escoles d'educació primària, aquest estudi va utilitzar mètodes mixts per analitzar la situació actual de les estratègies d'ensenyament inclusivos a les escoles d'educació primària xineses. [...] Con el objetivo de desarrollar la educación inclusiva en China en las escuelas primarias regulares, este estudio utilizó un enfoque de métodos mixtos para analizar la situación actual de las estrategias de enseñanza inclusiva en las escuelas de educación primaria chinas. [...] Aimed to develop Chinese inclusive education at regular primary schools, this study used mixed methods approach to analyse the current situation on inclusive teaching strategies in Chinese primary schools. [...]
2023
|
|
3.
|
8.6 MB |
Insuficiència cardíaca avançada : impacte dels determinants socials, experiència amb la malaltia i model de gestió d'atenció al pacient
/
Checa Jiménez, Caterina ;
Berenguera, Anna, dir. (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ;
Castells, Xavier, dir.
Introducció. La insuficiència cardíaca (IC) avançada és una malaltia prevalent i amb una alta tassa de mortalitat arreu del món. Existeix una manca coneixement sobre l'impacte del context social en la letalitat de la malaltia, igualment de l'experiència vivencial d'aquest pacients. [...] Introducción. La insuficiencia cardíaca (IC) avanzada es una enfermedad prevalente y con una alta tasa de mortalidad en todo el mundo. Existe una falta de conocimiento sobre el impacto del contexto social en la letalidad de la enfermedad, igualmente de la experiencia vivencial de estos pacientes. [...] Introduction. Advanced heart failure (HF) is a prevalent disease with a high mortality rate worldwide. There is a lack of knowledge about the impact of the social context on the lethality of the disease, as well as the lived experience of these patients. [...]
2023
|
|
4.
|
5.9 MB |
Les entitats de base associativa, una aportació d'Osona a la sanitat catalana
/
Iruela López, Toni ;
Arimany-Manso, Josep, 1959-, dir. ;
Martín Fumadó, Carles, 1975-, dir. ;
Vilaseca Llobet, Josep Maria, dir. ;
Bulbena Vilarrasa, Antonio, dir.
Objectius principals: a) descriure el model d'autogestió de les EBA nascut a Osona i b) comparar els resultats dels EAP (equips d'atenció primària) de Catalunya segons model de gestió (ICS, OSI, EBA). [...] Objetivos principales: a) describir el modelo de autogestión de las EBA nacido en Osona y b) comparar los resultados de los EAP (equipos de atención primaria) de Cataluña según modelo de gestión (ICS, OSI, EBA). [...] Main objectives: a) to describe the EBA self-management model born in Osona and b) to compare the results of the PCT (primary care teams) in Catalonia according to the management model (ICS, OSI, EBA). [...]
2022
|
|
5.
|
|
6.
|
3.7 MB |
Patrones de aprendizaje, estímulos sensoriales y recuerdo de palabras en inglés en Educación Primaria
/
Pacheco Benites, Tatiana ;
Martínez-Fernández, J. Reinaldo, dir.
S'analitzen els patrons d'aprenentatge i la relació amb certs estímuls sensorials en l'explicació del record de paraules a classes d'anglès amb infants d'Educació Primària. Hi participen 138 estudiants d'una edat mitjana d'11 anys que cursen 4t, 5t o 6è grau. [...] Se analizan los patrones de aprendizaje y la relación de estos con ciertos estímulos sensoriales en la explicación del recuerdo de palabras en clases de inglés con infantes de Educación Primaria. [...] S'analitzen els patrons d'aprenentatge i la relació amb certs estímuls sensorials en l'explicació del record de paraules a classes d'anglès amb infants d'Educació Primària. Hi participen 138 estudiants d'una edat mitjana d'11 anys que cursen 4t, 5t o 6è grau. [...]
2022
|
|
7.
|
299 p, 30.9 MB |
Modelitzar i indagar la contaminació atmosfèrica a l'aula de primària. Anàlisi des de la perspectiva de investigació basada en el disseny
/
Tena Gallego, Èlia ;
Couso, Digna, dir.
La present tesi explora la planificació, disseny, implementació, avaluació i redisseny/refinament iteratiu, dins del paradigma d'investigació basada en el disseny (IBD) d'una seqüència didàctica (SEA/DI) contextualitza en el problema de la contaminació atmosfèrica, amb l'objectiu de demostrar qualitat en estar fonamentada en recerca, ser subjecte de recerca i aportar a la recerca. [...] La tesis doctoral explora la planificación, diseño, implementación, evaluación y rediseño/refinamiento iterativo dentro del paradigma de investigación basada en el diseño (IBD), de una secuencia de enseñamiento y aprendizaje (SEA/DI) contextualizada en el problema de la contaminación atmosférica, con el objetivo de demostrar calidad en estar fundamentada en investigación, ser sujeto de investigación y aportar a la investigación. [...] The present doctoral thesis explores the process of iteratively planning, design, implementation, evaluation, and redesign/refinement within the design based research paradigm (DBR) of a teaching and learning sequence (TLS) contextualized in the phenomena air pollution that demonstrates quality by being both research and evidence-based, and by to contributing to actual research. [...]
2022
|
|
8.
|
|
9.
|
146 p, 8.7 MB |
Caracterización del conocimiento estadístico de un grupo de estudiantes al inicio de su formación como docentes de educación primaria
/
Manríquez Ubilla, Francisca ;
Gorgorió Solà, Núria, dir.
Aquesta tesi té per objectiu caracteritzar el coneixement estadístic d'un grup d'estudiants a l'inici de la seva formació com a mestres de primària. Les recerques existents al voltant del coneixement estadístic dels futurs docents s'han centrat en identificar quins conceptes i procediments estadístics apliquen quan analitzen un conjunt de dades una vegada ja han tingut classes d'estadística en el marc de la seva formació docent. [...] Esta tesis tiene por objetivo caracterizar el conocimiento estadístico de un grupo de estudiantes al inicio de su formación como docentes de educación primaria. Las investigaciones existentes sobre el conocimiento estadístico de los futuros docentes se han centrado en identificar qué conceptos y procedimientos estadísticos aplican cuando analizan un conjunto de datos después de haber recibido clases de estadística en el marco del programa de formación. [...] This thesis aims to characterise the statistical knowledge of a group of students at the beginning of their training as primary school teachers. Existing research on the statistical knowledge of prospective teachers has focused on identifying which statistical concepts and procedures they apply when they analyse a set of data after having received statistics classes as part of the training programme. [...]
2022
|
|
10.
|
3.8 MB |
Efectivitat d'un Programa d'Educació Sanitària en reduir la incidència de bronquiolitis per virus respiratori sincitial
/
Mehmood Wahid, Arwa ;
Moreno Galdó, Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pediatria, d'Obstetrícia i Ginecologia i de Medicina Preventiva) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Medicina
Introducció: La bronquiolitis és la infecció de les vies respiratòries baixes més freqüent en els lactants i el principal motiu d'ingrés hospitalari en el primer any de vida. La circulació del principal agent responsable, el virus respiratori sincicial (VRS), i la incidència de la bronquiolitis es va reduir notablement durant la pandèmia de la COVID-19, fet que s'atribueix a les mesures de prevenció i control d'infeccions implementades en aquest període. [...] Introducción: La bronquiolitis es la infección más frecuente de las vías respiratorias bajas en los lactantes y el principal motivo de ingreso hospitalario en el primer año de vida. Durante la pandemia de la COVID-19, la circulación del principal agente etiológico, el virus respiratorio sincicial (VRS), y la incidencia de la bronquiolitis se rejudo, lo que se atribuye a las medidas de prevención y control de infecciones implementades en este periodo. [...] Introduction: Bronchiolitis is the most frequent infection of the lower respiratory tract affecting infants and the main reason for hospital admission in the first year of life. The circulation of the respiratory syncytial virus, the most prevalent cause of bronchiolitis, significantly reduced during COVID-19 pandemic, causing a decrease in bronchiolitis' incidence. [...]
2021 Grau en Medicina [1192]
|
|