Resultats globals: 421 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 286 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 5 registres trobats
Publicacions periòdiques, 2 registres trobats
Llibres i col·leccions, 7 registres trobats
Documents de recerca, 108 registres trobats
Materials didàctics, 12 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Articles 286 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
14 p, 872.9 KB Proposta i anàlisi d'una formació inicial de mestres de primària innovadora en ciències : Una progressió d'aprenentatge per construir el model de flotació / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Les pràctiques científiques estan guanyant impuls com aproximació d'ensenyament de les ciències. Incorporar-les en la formació universitària dels mestres és essencial perquè experimentin com alumnes allò que hauran d'aplicar com a docents. [...]
The scientific practices are gaining momentum as an approach to science education. Introducing them into the university training of future teachers is essential, for they have to experience as students what they will have to apply as teachers. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
2.
20 p, 654.2 KB Uso de actividades de medidas indirectas en la formación de maestros / Rojas, Francisco (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El tratamiento de la medida en la escuela se suele orientar hacia un trabajo aritmético, desnaturalizando los procesos de medida, conocimiento con el que llegan los futuros maestros a su formación inicial. [...]
The treatment of measurement in school is usually oriented towards arithmetic work, distorting the processes of measurement, knowledge with which future teachers arrive at their initial training. Therefore, this study addresses indirect measurement processes as a strategy to analyze the variety and relevance of measurement strategies planned and executed by students. [...]

2024
Números: Revista de Didáctica de las Matemáticas, Vol. 116 Núm. 1 (2024) , p. 23-42  
3.
8 p, 556.4 KB Primary health care professionals attitudes towards influenza immunzation in Catalonia Estudio actitudes sobre vacunación antigripal en profesionales sanitarios de atención primaria de Cataluña / Torner, Nuria (Universitat de Barcelona) ; Godoy, Pere (Instituto de Salut Carlos III) ; Soldevila, Nuria (Universitat de Barcelona) ; Toledo, Diana (Universitat de Barcelona) ; Rius i Gibert, Maria Cristina (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Domínguez, Angela (Universitat de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Health personnel are at risk of acquiring influenza infection and of nosocomial influenza transmission. The objective of this study was to assess the relationship between the knowledge and attitudes of primary care health personnel in Catalonia as regards influenza vaccine and the factors related to the uptake of this vaccine. [...]
2016 - 10.1016/j.aprim.2014.09.014
Atencion Primaria, Vol. 48 Núm. 3 (enero 2016) , p. 192-199  
4.
8 p, 446.3 KB How primary and secondary appraisals of daily stressful events influence negative and positive affect / Fernández-Castro, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Ferrer, Iris (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Rovira Faixa, Tatiana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The aim of this study was to evaluate the influence of primary and secondary appraisal, and of coping strategies, on daily stress, taking into account any possible effect of the big five personality traits. [...]
El objetivo de este estudio fue evaluar la influencia de la evaluación primaria, secundaria y de las estrategias de afrontamiento sobre el estrés diario, teniendo en cuenta cualquier posible efecto de los cinco grandes rasgos de personalidad. [...]

2022 - 10.6018/analesps.500581
Anales de psicología, Vol. 38 Núm. 3 (2022) , p. 538-545  
5.
9 p, 651.2 KB Clinical characteristics of patients with atrial fibrillation treated with direct oral anticoagulants attended in primary care setting. The SILVER-AP study Perfil clínico de pacientes con fibrilación auricular tratados con anticoagulantes orales de acción directa atendidos en atención primaria. Estudio SILVER-AP / de la Figuera, Mariano (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Cinza, Sergio (Centro de Saúde (CS) Porto do Son) ; Marín, Nuria (Bayer Hispania S.L.. General Medicine CV) ; Egocheaga, Isabel (Centro de Salud Isla de Oza) ; Prieto, Miguel Angel (Centro de Salud (CS) Vallobín-La Florida) ; Universitat Autònoma de Barcelona
To analyse the clinical characteristics and management of patients with non-valvular atrial fibrillation (NVAF) treated with direct oral anticoagulants (DOAC). Observational, cross-sectional and multicentre study. [...]
2018 - 10.1016/j.aprim.2017.05.009
Atencion Primaria, Vol. 50 Núm. 6 (junio 2018) , p. 359-367  
6.
8 p, 319.3 KB Uso lúdico de las TIC, procrastinación y género : un estudio con alumnos de educación primaria / Badia Martín, M. del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Dezcallar Sáez, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
En este trabajo se estudia la relación entre el uso lúdico de la televisión y los videojuegos en alumnos de primaria y su tendencia a la procrastinación. Se recabó información de los padres de 670 alumnos. [...]
This paper studies the relationship between primary education students' leisure use of television and video games and the students' tendency to procrastinate. Information was gathered from the parents of 670 students. [...]

2018 - 10.51698/aloma.2018.36.2.33-40
Aloma, Vol. 36 Núm. 2 (2018) , p. 33-40  
7.
18 p, 1.1 MB El bienestar escolar desde la experiencia del alumnado de Educación Primaria / Mendiri, Paula (Universidade da Coruña) ; Rebollo-Quintela, Nuria (Universidade da Coruña) ; Losada-Puente, Luisa (Universidade da Coruña)
La valoración de la experiencia del estudiante en la escuela a través de sus juicios cognitivos y sus afectos, o su percepción sobre su funcionamiento positivo y sus relaciones con otros influyen en su bienestar escolar. [...]
La valoració de l'experiència de l'estudiant a l'escola a través dels seus judicis cognitius i els afectes, o la percepció que té sobre el seu funcionament positiu i les seves relacions amb uns altres influeixen en el seu benestar escolar. [...]
School children's assessment of their experience in school through their cognitive opinions and their emotions, and their perception of their positive functioning and their relationships with others, have an impact on their educational well-being. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1818
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 237-254 (Temas de investigación)  
8.
20 p, 1.2 MB Concepciones del alumnado sobre ingeniería y sus conexiones con las matemáticas y las ciencias / Rodrigues-Silva, Jefferson (Instituto Federal de Minas Gerais) ; Silva-Hormazábal, Marcela (Universidad Austral de Chile) ; Alsina i Pastells, Ángel (Universitat de Girona)
Considerando la incorporación progresiva de la competencia STEM en el currículo de educación primaria, se exploran las concepciones del alumnado sobre la ingeniería. Para ello, se ha aplicado el instrumento validado Draw an Engineer Test (mDAET) a 18 estudiantes españoles de 10 a 11 años. [...]
Considering the progressive incorporation of the STEM competence in the primary education curriculum in Spain, students' conceptions of engineering are explored. For this purpose, we conducted the validated instrument Draw an Engineer Test (mDAET) to 18 Spanish students aged 10 to 11. [...]

2023 - 10.5565/rev/ensciencias.5753
Enseñanza de las ciencias, Vol. 41 Núm. 3 (2023) , p. 33-51 (Investigaciones Didácticas)  
9.
27 p, 991.2 KB Cardiovascular preventive recommendations. PAPPS 2020 update Recomendaciones preventivas cardiovasculares. Actualización PAPPS 2020 / Orozco-Beltrán, Domingo (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; Brotons, Carlos (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Alemán Sánchez, José Juan (Servicio Canario de la Salud) ; Banegas Banegas, José Ramón (Universidad Autónoma de Madrid) ; Cebrián-Cuenca, Ana M (Centro de Salud Cartagena Casco Antiguo) ; Gil-Guillén, Vicente F. (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; Martín-Rioboó, Enrique (UGC Poniente en Córdoba Distrito Sanitario Córdoba Guadalquivir) ; Navarro-Pérez, Jorge F. (Instituto de Investigación INCLIVA) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The recommendations of the semFYC's Program for Preventive Activities and Health Promotion (PAPPS) for the prevention of cardiovascular diseases (CVD) are presented. The following sections are included: Epidemiological review, where the current morbidity and mortality of CVD in Spain and its evolution as well as the main risk factors are described; Cardiovascular (CV) risk tables and recommendations for the calculation of CV risk; Main risk factors such as arterial hypertension, dyslipidemia and diabetes mellitus, describing the method for their diagnosis, therapeutic objectives and recommendations for lifestyle measures and pharmacological treatment; Indications for antiplatelet therapy, and recommendations for screening of atrial fibrillation. [...]
2020 - 10.1016/j.aprim.2020.08.002
Atencion Primaria, Vol. 52 (noviembre 2020) , p. 5-31  
10.
7 p, 861.5 KB ¿Por qué y cómo tener en cuenta al cannabis en nuestros pacientes fumadores? / Olano Espinosa, E. (Servicio Madrileño de Salud) ; Lozano Polo, A. (Consejería de Salud) ; Grifell Guàrdia, Marc (Parc de Salut MAR de Barcelona) ; Pinet Ogué, M.Cristina (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Isorna Folgar, Manuel (Campus Universitario As Lagoas) ; Moreno Arnedillo, J.J. (Madrid Salud-Ayuntamiento de Madrid) ; Sánchez-Martínez, Francesca (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Universitat Autònoma de Barcelona
El Proyecto ÉVICT (Evictproject. org), a raíz del aumento de consumo de cannabis en población juvenil española, ha estudiado su asociación con el tabaco, concluyendo que el consumo conjunto de tabaco y cannabis: tiene una influencia en el proceso de aprender a fumar, pues el inicio puede ser conjunto y con influencia bidireccional; tiene una influencia en el desarrollo de dependencia pues su interacción es relevante para el desarrollo de este trastorno, y tiene una influencia en la toxicidad, pues probablemente, el fumar tabaco y cannabis genera mayores problemas que fumar solo una de las 2. [...]
2020 - 10.1016/j.aprim.2018.05.014
Atencion Primaria, Vol. 52 Núm. 1 (enero 2020) , p. 47-53  

Articles : 286 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 5 registres trobats  
1.
2 p, 998.0 KB Programar per emocionar / Zurita Món, Sílvia ; Sala Roig, Elisa ; Noguera Cambray, Eva ; Lara López, Rocio ; Jordán Martínez, Laura ; Fuentes Agustí, Marta
Tríptic resum de la proposta educativa d'adquirir la competència emocional mitjançant la tecnologia, i en concret la programació i la robòtica. Experiència duta a terme a Educació Primària i a ESO.
2016
mschool_Edu_Hack. Barcelona, Catalunya, 1er : 2016  
2.
7 p, 142.7 KB Estrategias discursivas de los familiares en la construcción de un tercer espacio en una actividad de agroecología escolar en comunidad / Amat, Arnau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La acción de la investigación se desarrolla en una pequeña escuela rural de Cataluña,dónde están aplicando un proyecto de educación para la sostenibilidad y quieren incorporar actores comunitarios a través del huerto escolar. [...]
2012
Encuentro de Didáctica de las Ciencias Experimentales. Santiago de Compostela, Espanya, 25è : 2012  
3.
7 p, 142.8 KB Las asambleas de huerto como herramienta para trabajar la toma de decisiones en educación para la sostenibilidad / Rekondo, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Fitó, Anna (Escola Gerbert d'Orlha (Sant Cugat del Vallès))
La finalidad de la propuesta educativa es dar un rol central a la toma de decisiones en el huerto escolar a través de un modelo de participación en el que el alumnado decide, diseña y lleva a cabo un sistema de agua para el huerto. [...]
2012
Encuentro de Didáctica de las Ciencias Experimentales. Santiago de Compostela, Espanya, 25è : 2012  
4.
4 p, 22.9 KB Fer ciències i anglès en tallers inter-nivell: una experiència CLIL a l'educació primària / Arcos Sorando, Mari Cruz (Centro de Profesores y Recursos de Teruel) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 186-189  
5.
7 p, 437.0 KB Compartim les nostres llengües a l'àrea de llengua anglesa / Creus Pedrol, Monserrat (Escola Gaudí de Sabadell) ; Porta Sabi, Esther (Escola Gaudí de Sabadell) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 179-185  

Publicacions periòdiques 2 registres trobats  
1.
63 p, 27.9 MB Era Mainadera
Vielha : Col·legi Públic Garona de Vielha, 198?-
Hons Centre de Recorsi Pedagogics dera Val d'Aran
19 documents
2.
Revista clínica electrónica en atención primaria / Universitat Autònoma de Barcelona. Fundació Biblioteca Josep Laporte
[Barcelona] : Fundació Biblioteca Josep Laporte, [2003]- 2011
18 documents

Llibres i col·leccions 7 registres trobats  
1.
40 p, 1.8 MB El Pràcticum PIV-PV del Grau d'Educació Primària de la UAB : Una mirada a la complexitat i la gestió / Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest document té per objectiu descriure per escrit el funcionament del PIV-PV, el pràcticum que es porta a terme a 4t curs del Grau d'Educació Primària (GEP) de la UAB. Aquest objectiu respon al fet que aquest pràcticum ha estat observat habitualment com un àmbit bastant disfuncional i complex de gestionar en el context concret de la titulació del Grau. [...]
2024  
2.
37 p, 374.8 KB Seguiment de la inserció laboral dels graduats universitaris. Educació primària / Universitat Autònoma de Barcelona ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
2002-
30 documents
3.
32 p, 256.5 KB Restructuración neoliberal, regionalización y desigualdad educativa en la Educación Primaria del Uruguay de los noventa / Fernández Aguerre, Tabaré ; Cardozo Politi, Santiago ; González Bruzzesse, Mahira ; Rodríguez Ingold, Cecilia
CLACSO: INCASI, International Network for Comparative Analysis of Social Inequalities 2019
Viejos y nuevos clivajes de la desigualdad educativa en Iberoamérica, 2019, p. 191-222  
4.
223 p, 1.3 MB Les Desigualtats territorials en l'ensenyament a Catalunya / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Ajenjo, Marc, 1965- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Barcelona : Mediterrània, 2004  
5.
25 p, 1.3 MB L'Estudi d'ocupadors: anàlisi qualitativa : l'opinió dels directors de centre sobre la formació dels mestres d'infantil i primària / Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya ; Verd Pericàs, Joan Miquel ; Barranco Font, Oriol ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
Aquest informe és resultat de la fase qualitativa del projecte Ocupadors, dissenyat i dirigit per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya) i que s'ha dut a terme gràcies a la col·laboració de l'Obra Social "la Caixa". [...]
2015  
6.
183 p, 1.3 MB La gestión de centros de enseñanza obligatoria en Iberoamerica - RedAGE / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; Aguerrondo, Inés ; Baraibar, Alicia ; Barboza, Oruam ; Barroso, João ; Bengoa, Luis ; Brito Delgado, Juana María ; Castro Ceacero, Diego ; Carvalho, Luís Miguel ; Carranza, Alicia ; Chow, Arturo ; Castro, Jacqueline de ; Donoso, Sebastián ; González, Sandra ; Herdocia, María Cecilia ; Kravetz, Silvia ; López, Vanesa ; Martínez, Héctor A. ; Martínez, Daniel ; Ortiz, Constanza ; Parra, Oscar ; Plasencia, Alicia ; Selmar Rocha, Fernando ; Sánchez, Sebastián ; Tafur Puente, Rosa María ; Vázquez, María Inés
La presente aportación recoge la visión de los especialistas de once países iberoamericanos sobre aspectos de gestión relevantes en los niveles de la educación obligatoria. Muchas de las aportaciones se pueden calificar de ensayos, otras de investigaciones y algunas de análisis críticos sobre un aspecto considerado significativo. [...]
2009 (Informes ; 1)  
7.
295 p, 3.4 MB Competencias para el ejercicio de la dirección de instituciones educativas : reflexiones y experiencias en Iberoamérica / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; Castro Ceacero, Diego, coord. ; Aguerrondo, Inés ; Donoso, Sebastián ; Parra, Oscar ; Del Arco Bravo, Isabel ; Escobar, Vielka ; Plasencia, Alicia ; Baraibar, Alicia ; Gairín Sallán, Joaquín ; Richards, Eladio ; Barrales Villegas, Adoración ; García Olaya, Ana ; Rodríguez-Gómez, David ; Martínez Barrientos, María Alejandra ; García, Rodolfo ; Rugilo, Ana María ; Benavides, Nibaldo ; González, Nurys del Carmen ; Sánchez, Sebastián ; Bengoa, Mario ; Herrera, Esmelda ; Sánchez, Dagmar de ; Bosco Bernal, Juan ; Jované, Jaime ; Silva, José Manuel ; Calvo, Marcela ; Medrano, Hernán ; Schurmann, Sebastián ; Contreras Chacón, Azael Eduardo ; López, Leopoldo ; Serrano, Walter ; Corea Tórrez, Norma Cándida ; López, Noemí ; Smith, Guillermo ; Brito Delgado, Juana María ; Lugo, María Teresa ; Tafur Puente, Rosa María ; Cancino, Víctor ; Martínez, Daniel ; Tejera, Andrea ; Castro Ceacero, Diego ; Molina, Nuby ; Terreros, Nicolasa ; Díaz, Carmen ; Oviedo, Rosa Divina ; Vaillant, Denise
El presente texto es el resultado de las aportaciones al encuentro realizado por los miembros de la Red de Apoyo a la Gestion Educativa (http://www. redage. org) en junio de 2011 en la ciudad de Lima. [...]
Santillana del Pacífico - RedAGE , 2012 (Informes ; 3)  

Documents de recerca 108 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
4.8 MB Estudiants que aprenen ensenyant quan creen materials didàctics per a altres persones. Aprensenyar de forma indirecta en contextos naturals / Ribosa Martínez, Jesús ; Duran, David, 1963-, dir.
La recerca ha evidenciat que qui ensenya pot millorar el propi coneixement sobre el contingut gràcies al fet d'ensenyar-lo -és a dir, pot aprendre ensenyant. El potencial d'aprendre ensenyant també el poden aprofitar els estudiants a les aules, com ara quan fan presentacions orals davant d'una audiència. [...]
La investigación ha evidenciado que quien enseña puede mejorar su propio conocimiento sobre el contenido gracias al hecho de enseñarlo -es decir, puede aprender enseñando. El potencial de aprender enseñando también lo pueden aprovechar los estudiantes en las aulas, como cuando realizan presentaciones orales ante una audiencia. [...]
Research has shown that those who teach can improve their own knowledge of the content thanks to teaching it -that is, they can learn by teaching. The potential of learning by teaching can also be harnessed by students in class, such as when they give oral presentations before an audience. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia de l'Educació.

2023  
2.
3.7 MB Examining inclusive teaching strategies to develop inclusive education at the Chinese primary schools / Li, Dandan ; Badia Martín, M. del Mar, dir. ; Sanahuja Gavaldà, José María, dir.
Amb l'objectiu de desenvolupar l'educació inclusiva xinesa a les escoles d'educació primària, aquest estudi va utilitzar mètodes mixts per analitzar la situació actual de les estratègies d'ensenyament inclusivos a les escoles d'educació primària xineses. [...]
Con el objetivo de desarrollar la educación inclusiva en China en las escuelas primarias regulares, este estudio utilizó un enfoque de métodos mixtos para analizar la situación actual de las estrategias de enseñanza inclusiva en las escuelas de educación primaria chinas. [...]
Aimed to develop Chinese inclusive education at regular primary schools, this study used mixed methods approach to analyse the current situation on inclusive teaching strategies in Chinese primary schools. [...]

2023  
3.
8.6 MB Insuficiència cardíaca avançada : impacte dels determinants socials, experiència amb la malaltia i model de gestió d'atenció al pacient / Checa Jiménez, Caterina ; Berenguera, Anna, dir. (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Castells, Xavier, dir.
Introducció. La insuficiència cardíaca (IC) avançada és una malaltia prevalent i amb una alta tassa de mortalitat arreu del món. Existeix una manca coneixement sobre l'impacte del context social en la letalitat de la malaltia, igualment de l'experiència vivencial d'aquest pacients. [...]
Introducción. La insuficiencia cardíaca (IC) avanzada es una enfermedad prevalente y con una alta tasa de mortalidad en todo el mundo. Existe una falta de conocimiento sobre el impacto del contexto social en la letalidad de la enfermedad, igualmente de la experiencia vivencial de estos pacientes. [...]
Introduction. Advanced heart failure (HF) is a prevalent disease with a high mortality rate worldwide. There is a lack of knowledge about the impact of the social context on the lethality of the disease, as well as the lived experience of these patients. [...]

2023  
4.
5.9 MB Les entitats de base associativa, una aportació d'Osona a la sanitat catalana / Iruela López, Toni ; Arimany-Manso, Josep, 1959-, dir. ; Martín Fumadó, Carles, 1975-, dir. ; Vilaseca Llobet, Josep Maria, dir. ; Bulbena Vilarrasa, Antonio, dir.
Objectius principals: a) descriure el model d'autogestió de les EBA nascut a Osona i b) comparar els resultats dels EAP (equips d'atenció primària) de Catalunya segons model de gestió (ICS, OSI, EBA). [...]
Objetivos principales: a) describir el modelo de autogestión de las EBA nacido en Osona y b) comparar los resultados de los EAP (equipos de atención primaria) de Cataluña según modelo de gestión (ICS, OSI, EBA). [...]
Main objectives: a) to describe the EBA self-management model born in Osona and b) to compare the results of the PCT (primary care teams) in Catalonia according to the management model (ICS, OSI, EBA). [...]

2022  
5.
29 p, 569.9 KB "Un Tsunami que et sobrepassa". Emocions de docents inclusius d'educació primària davant incidents crítics / Grajera Ortega, Maria ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball té l'objectiu de descriure les emocions que experimenten docents d'Educació Primària durant els incidents crítics sorgits arran de treballar amb infants amb necessitats educatives específiques a les seves aules. [...]
Este trabajo tiene como objetivo describir las emociones que experimentan docentes de Educación Primaria durante los incidentes críticos surgidos a raíz de trabajar con niños con necesidades educativas específicas en sus aulas. [...]
The aim of this study is to describe the emotions experienced by primary school teachers during critical incidents arising from working with children with special educational needs in their classrooms. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Educació Primària [1140]  
6.
3.7 MB Patrones de aprendizaje, estímulos sensoriales y recuerdo de palabras en inglés en Educación Primaria / Pacheco Benites, Tatiana ; Martínez-Fernández, J. Reinaldo, dir.
S'analitzen els patrons d'aprenentatge i la relació amb certs estímuls sensorials en l'explicació del record de paraules a classes d'anglès amb infants d'Educació Primària. Hi participen 138 estudiants d'una edat mitjana d'11 anys que cursen 4t, 5t o 6è grau. [...]
Se analizan los patrones de aprendizaje y la relación de estos con ciertos estímulos sensoriales en la explicación del recuerdo de palabras en clases de inglés con infantes de Educación Primaria. [...]
S'analitzen els patrons d'aprenentatge i la relació amb certs estímuls sensorials en l'explicació del record de paraules a classes d'anglès amb infants d'Educació Primària. Hi participen 138 estudiants d'una edat mitjana d'11 anys que cursen 4t, 5t o 6è grau. [...]

2022  
7.
299 p, 30.9 MB Modelitzar i indagar la contaminació atmosfèrica a l'aula de primària. Anàlisi des de la perspectiva de investigació basada en el disseny / Tena Gallego, Èlia ; Couso, Digna, dir.
La present tesi explora la planificació, disseny, implementació, avaluació i redisseny/refinament iteratiu, dins del paradigma d'investigació basada en el disseny (IBD) d'una seqüència didàctica (SEA/DI) contextualitza en el problema de la contaminació atmosfèrica, amb l'objectiu de demostrar qualitat en estar fonamentada en recerca, ser subjecte de recerca i aportar a la recerca. [...]
La tesis doctoral explora la planificación, diseño, implementación, evaluación y rediseño/refinamiento iterativo dentro del paradigma de investigación basada en el diseño (IBD), de una secuencia de enseñamiento y aprendizaje (SEA/DI) contextualizada en el problema de la contaminación atmosférica, con el objetivo de demostrar calidad en estar fundamentada en investigación, ser sujeto de investigación y aportar a la investigación. [...]
The present doctoral thesis explores the process of iteratively planning, design, implementation, evaluation, and redesign/refinement within the design based research paradigm (DBR) of a teaching and learning sequence (TLS) contextualized in the phenomena air pollution that demonstrates quality by being both research and evidence-based, and by to contributing to actual research. [...]

2022  
8.
10.5 MB Molecular charaterization of Primary Ciliary Dyskinesia / Baz-Redón, Noelia ; Camats Tarruella, Núria, dir. ; Moreno Galdó, Antonio, dir.
Introduction: Motile cilia are highly complex hair-like organelles protruding from the apical surface of epithelia cells of various human organ systems. They contain a 9+2 tubulin-based axoneme core structure and an important number of multiprotein complexes comprising the sub-structures: the dynein arms, the nexin links, the central sheath and the radial spokes. [...]
2022  
9.
146 p, 8.7 MB Caracterización del conocimiento estadístico de un grupo de estudiantes al inicio de su formación como docentes de educación primaria / Manríquez Ubilla, Francisca ; Gorgorió Solà, Núria, dir.
Aquesta tesi té per objectiu caracteritzar el coneixement estadístic d'un grup d'estudiants a l'inici de la seva formació com a mestres de primària. Les recerques existents al voltant del coneixement estadístic dels futurs docents s'han centrat en identificar quins conceptes i procediments estadístics apliquen quan analitzen un conjunt de dades una vegada ja han tingut classes d'estadística en el marc de la seva formació docent. [...]
Esta tesis tiene por objetivo caracterizar el conocimiento estadístico de un grupo de estudiantes al inicio de su formación como docentes de educación primaria. Las investigaciones existentes sobre el conocimiento estadístico de los futuros docentes se han centrado en identificar qué conceptos y procedimientos estadísticos aplican cuando analizan un conjunto de datos después de haber recibido clases de estadística en el marco del programa de formación. [...]
This thesis aims to characterise the statistical knowledge of a group of students at the beginning of their training as primary school teachers. Existing research on the statistical knowledge of prospective teachers has focused on identifying which statistical concepts and procedures they apply when they analyse a set of data after having received statistics classes as part of the training programme. [...]

2022  
10.
3.8 MB Efectivitat d'un Programa d'Educació Sanitària en reduir la incidència de bronquiolitis per virus respiratori sincitial / Mehmood Wahid, Arwa ; Moreno Galdó, Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pediatria, d'Obstetrícia i Ginecologia i de Medicina Preventiva) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
Introducció: La bronquiolitis és la infecció de les vies respiratòries baixes més freqüent en els lactants i el principal motiu d'ingrés hospitalari en el primer any de vida. La circulació del principal agent responsable, el virus respiratori sincicial (VRS), i la incidència de la bronquiolitis es va reduir notablement durant la pandèmia de la COVID-19, fet que s'atribueix a les mesures de prevenció i control d'infeccions implementades en aquest període. [...]
Introducción: La bronquiolitis es la infección más frecuente de las vías respiratorias bajas en los lactantes y el principal motivo de ingreso hospitalario en el primer año de vida. Durante la pandemia de la COVID-19, la circulación del principal agente etiológico, el virus respiratorio sincicial (VRS), y la incidencia de la bronquiolitis se rejudo, lo que se atribuye a las medidas de prevención y control de infecciones implementades en este periodo. [...]
Introduction: Bronchiolitis is the most frequent infection of the lower respiratory tract affecting infants and the main reason for hospital admission in the first year of life. The circulation of the respiratory syncytial virus, the most prevalent cause of bronchiolitis, significantly reduced during COVID-19 pandemic, causing a decrease in bronchiolitis' incidence. [...]

2021
Grau en Medicina [1192]  

Documents de recerca : 108 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
30 p, 1.6 MB "Peix al cove!" : mètode per aprendre ortografia a Primària i Secundària basat en la reflexió, el diàleg i la recerca a l'aula / Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
El mètode que presento aborda l'ortografia a l'aula de Primària i de l'ESO a partir de la següent idea: per aprendre ortografia cal que ens basem no només en el verb "fixar-s'hi" sinó també en el verb "reflexionar". [...]
2024  
2.
50 p, 2.3 MB Com podem saber si l'aire de l'escola està contaminat? / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
Quarta versió del material per treballar la contaminació de l'aire al cicle superior de primària a través d'un projecte d'investigació.
El material i la guia docent s'han desenvolupat en el marc del projecte Volem ser científiques i enginyeres! Projectes STEM amb perspectiva de gènere (FCT-20-15569).

2022
2 documents
3.
34 p, 5.8 MB Recursos cartogràfics pel professorat de primària / Universitat Autònoma de Barcelona. Cartoteca General ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació dels principals recursos cartogràfics pels alumnes del Grau d'Educació Primària.
2021 (Fonts d'informació)  
4.
19 p, 1.3 MB Com és l'aire de la nostra escola? / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Segona versió del material per a treballar la contaminació de l'aire a cicle superior de primària a través d'un projecte d'investigació.
2019
5 documents
5.
105 p, 16.0 MB Un munt de jocs per un món de càlculs. 2. Material del taller dels jocs matemàtics per als infants / Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Aranda, Maria ; Edo, Clara ; Serrano, Helena
Aquest document 2 és el resultat d'una proposta educativa, que combina processos d'Aprenentatge i de Servei a la comunitat, que s'articula dins del Pràcticum V del Grau d'Educació Primària de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2020 (Projectes ApS)  
6.
120 p, 15.1 MB Un munt de jocs per un món de càlculs. 1. Dossier del taller de jocs matemàtics per a les mestres / Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Aranda, Maria ; Edo, Clara ; Serrano, Helena
Aquest document 1 és el resultat d'una proposta educativa, que combina processos d'Aprenentatge i de Servei a la comunitat, que s'articula dins del Pràcticum V del Grau d'Educació Primària de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Un munt de jocs per un món de càlculs 1 és un recull de jocs matemàtics per a infants de cicle inicial i cicle mitjà. Aquest recull té com a objectiu principal oferir als infants un contacte amb els continguts matemàtics de numeració i càlcul d'una manera lúdica, divertida, que fomenti la interacció entre companys/es i desperti l'interès per les matemàtiques. [...]

2020  
7.
69 p, 1.2 MB Catàleg de materials i jocs de taula matemàtics per Primària / Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Alfageme, Berta ; Colomera, Laura ; Sánchez, Marisa
Aquest document és el resultat d'una proposta educativa que combina processos d'Aprenentatge i de Servei a la comunitat. S'articula dins de les pràctiques finals del Grau d'Educació Primària de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2020 (Projectes ApS)  
8.
9 p, 1.0 MB Legislació d'Educació Primària a Catalunya (Espanya) : 1992-2015. Tipologies i distribució horària de les matèries / Galera Pérez, Antonio David. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Síntesi de les darreres reformes educatives de l'Educació primària a Catalunya, amb esment de les matèries i càrrega horària dels grups de matèries.
Bellaterra, 2015  
9.
32 p, 4.2 MB Investigant sobre la contaminació a l'aula de primària / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Primera versió del material per a treballar la contaminació de l'aire a cicle superior de primària a través d'un projecte d'investigació.
El material per a l'alumnat i la guia docent associades s'han desenvolupat en el marc del projecte ParticipAIRE (FECYT-17-11955).

Bellaterra, 2019
3 documents
10.
42 p, 1.8 MB Programar per emocionar a EP i ESO / Zurita Món, Sílvia ; Sala Roig, Elisa ; Noguera Cambray, Eva ; Lara López, Rocio ; Jordán Martínez, Laura ; Fuentes Agustí, Marta
Si algú ens pregunta com ens imaginem l'educació del segle XXI hi ha dos conceptes que no podrem evitar incloure sota aquest títol. Dos conceptes, que malgrat contar amb poc més d'una dècada de vida, estan transformant la nostra societat, i, com no podia ser d'una altre manera, el món educatiu. [...]
2016  

Materials didàctics : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
24.6 KB Percepció, Llenguatge i Temps / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Percepció, Llenguatge i Temps
Captura de la pàgina web del Grup de Recerca en Percepció, Llenguatge i Temps de la UAB.
2016  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.