Resultados globales: 431 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 385 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 5 registros
Documentos de investigación, Encontrados 41 registros
Artículos Encontrados 385 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
14 p, 1.0 MB Pharmacological treatments and medication-related problems in nursing homes in Catalonia : a multidisciplinary approach / Anderssen-Nordahl, Emilie (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Sánchez-Arcilla Rosanas, Margarita (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Bosch Ferrer, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia) ; Sabaté Gallego, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia) ; Fernández-Liz, Eladio (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; San-José, Antonio (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Barceló-Colomer, Maria Estrella (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol)
Background: Aging correlates with increased frailty, multi-morbidity, and chronic diseases. Furthermore, treating the aged often entails polypharmacy to achieve optimal disease management, augmenting medication-related problems (MRPs). [...]
2024 - 10.3389/fphar.2024.1320490
Frontiers in Pharmacology, Vol. 15 (march 2024) ,  
2.
20 p, 654.2 KB Uso de actividades de medidas indirectas en la formación de maestros / Rojas, Francisco (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El tratamiento de la medida en la escuela se suele orientar hacia un trabajo aritmético, desnaturalizando los procesos de medida, conocimiento con el que llegan los futuros maestros a su formación inicial. [...]
The treatment of measurement in school is usually oriented towards arithmetic work, distorting the processes of measurement, knowledge with which future teachers arrive at their initial training. Therefore, this study addresses indirect measurement processes as a strategy to analyze the variety and relevance of measurement strategies planned and executed by students. [...]

2024
Números: Revista de Didáctica de las Matemáticas, Vol. 116 Núm. 1 (2024) , p. 23-42  
3.
8 p, 1.6 MB Concentrations and distribution of 210Pb in bird feathers and its potential for tracing age and flight times / Fraixedas, Sara (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Riera, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Barriocanal Lozano, Carles (Universitat de Barcelona. Departament de Geografia) ; Alorda-Montiel, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Quesada, Javier (Museu de Ciències Naturals de Barcelona. Departament de Vertebrats) ; Rodellas, Valentí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Garcia-Orellana, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Bird feathers have been widely used as environmental indicators, providing key information on environmental pollution. However, there is little available information on the adsorption of natural radioactivity in bird feathers and consequently, its impact on the field of movement ecology is not yet known. [...]
2024 - 10.1016/j.jenvrad.2024.107397
Journal of Environmental Radioactivity, Vol. 274 (April 2024) , art. 107397  
4.
12 p, 750.6 KB Genetic testing for familial hyperparathyroidism : clinical-genetic profile in a Mediterranean cohort / Mazarico, Isabel (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Capel Flores, Ismael (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Baena Díez, Neus (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Bella-Cueto, Maria Rosa (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Barcons, Santi (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Guirao Garriga, Xavier (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Pareja, Rocío (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Muntean, Andreea (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Arsentales, Valeria (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Caixàs i Pedragós, Assumpta (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Rigla Cros, Mercedes (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Approximately 10% of primary hyperparathyroidism cases are hereditary, due to germline mutations in certain genes. Although clinically relevant, a systematized genetic diagnosis is missing due to a lack of firm evidence regarding individuals to test and which genes to evaluate. [...]
2023 - 10.3389/fendo.2023.1244361
Frontiers in Endocrinology, Vol. 14 (september 2023)  
5.
10 p, 1001.7 KB Clinical and outcome comparison of genetically positive vs. negative patients in a large cohort of suspected familial hypocalciuric hypercalcemia / Asla, Queralt (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Sardà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Seguí, Núria (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Martínez de Pinillos, Guillermo (Hospital Universitario Virgen de Valme) ; Mazarico, Isabel (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Capel Flores, Ismael (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Rives Jimenez, José (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Suárez Balaguer, Javier (Hospital Arnau de Vilanova) ; Ávila-Rubio, Verónica (Instituto de Investigación Biosanitaria de Granada) ; Muñoz Torres, Manuel (Instituto de Salud Carlos III) ; Saigí, Ignasi (Hospital Universitari de Vic) ; Palacios, Nuria (Hospital Universitario Puerta de Hierro Majadahonda) ; Urgell, Eulàlia (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Webb, S. M 1952- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Fernández, Mercè (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Oriola, Josep (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Mora, Mireia (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Tondo, Mireia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Aulinas, Anna (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
Biochemical suspicion of familial hypocalciuric hypercalcemia (FHH) might provide with a negative (FHH-negative) or positive (FHH-positive) genetic result. Understanding the differences between both groups may refine the identification of those with a positive genetic evaluation, aid management decisions and prospective surveillance. [...]
2023 - 10.1007/s12020-023-03560-y
Endocrine, Vol. 83 (october 2023) , p. 747-756  
6.
7 p, 553.0 KB A multicenter analysis of the role of prophylactic transfusion of blood products in patients with cirrhosis and esophageal varices undergoing endoscopic band ligation / Blasi, Annabel (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Machlab, Salvador (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Risco, Raquel (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Costa-Freixas, Joao Pedro (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Hernández-Cely, Geovanny (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Horta Sangenís, Diana (Hospital Universitari MútuaTerrassa) ; Bofill, Alex (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Ruiz-Ramirez, Pablo (Hospital Universitari MútuaTerrassa) ; Profitos, Joaquim (Consorci Sanitari de Terrassa) ; Sanahuja, Josep Marti (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Fernandez-Simon, Alejandro (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Vergara, Mercedes (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Sánchez-Delgado, Jordi (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Cardenas, Andrés (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona)
Prophylactic administration of platelets and fresh frozen plasma (FFP) has been recommended in patients with cirrhosis with low platelets and/or prolonged international normalized ratio (INR) without scientific evidence to support this practice. [...]
2021 - 10.1016/j.jhepr.2021.100363
JHEP Reports, Vol. 3 (september 2021)  
7.
19 p, 392.9 KB Self-touching, genitals, pleasure and privacy : the governance of sexuality in primary schools in Spain / Malgosa Gasol, Estel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alvarez, Bruna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marre, Diana (Universitat Autònoma de Barcelona)
Until December 2020, Spanish primary schools were not required to provide any kind of sexuality education, and most teachers did not receive training to carry it out. However, sexuality is clearly present in children's daily lives in school. [...]
Routledge, 2023 - 10.1080/14681811.2023.2174964
Sex Education, 28 Mar 2023  
8.
26 p, 678.3 KB Measuring Triebel-Lizorkin fractional smoothness on domains in terms of first-order differences / Prats, Martí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
In this note, we give equivalent characterizations for a fractional Triebel-Lizorkin space (Formula presented. ) in terms of first-order differences in a uniform domain (Formula presented. ). The characterization is valid for any positive, non-integer real smoothness (Formula presented. [...]
2019 - 10.1112/jlms.12225
Journal of the London Mathematical Society, Vol. 100, Issue 2 (October 2019) , p. 692-716  
9.
8 p, 446.3 KB How primary and secondary appraisals of daily stressful events influence negative and positive affect / Fernández-Castro, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Ferrer, Iris (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Rovira Faixa, Tatiana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The aim of this study was to evaluate the influence of primary and secondary appraisal, and of coping strategies, on daily stress, taking into account any possible effect of the big five personality traits. [...]
El objetivo de este estudio fue evaluar la influencia de la evaluación primaria, secundaria y de las estrategias de afrontamiento sobre el estrés diario, teniendo en cuenta cualquier posible efecto de los cinco grandes rasgos de personalidad. [...]

2022 - 10.6018/analesps.500581
Anales de psicología, Vol. 38 Núm. 3 (2022) , p. 538-545  
10.
28 p, 672.2 KB Teachers' perception of the characteristics of an evidence-informed school: initiative, supportive culture, and shared reflection / Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; López Sirvent, Ernest (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
The article analyses the characteristics of schools according to the perception teachers have regarding their commitment to using research evidence within their practice. A questionnaire focused on issues such as the use of research evidence to improve schools, as well as factors known to influence this practice, such as organizational culture, leadership style, interpersonal relationships, and decision-making processes, was administered to a sample of 462 teachers from 204 primary schools in two Spanish autonomous regions. [...]
2022
School Effectiveness and School Improvement. An International Journal of Research, Policy and Practice, p.610-628 (2022)  

Artículos : Encontrados 385 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 5 registros  
1.
118x88, 588.9 KB Social background and university access. Qualifications and degree program choice / Torrents Vilà, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball
In this communication we explore the relationship between access marks, social background and university degree programs chosen by students. We consider the importance of the decision made taking into account the Desires, Beliefs and Opportunities model proposed by Headström. [...]
2015
Conferencia Ibérica de Sociología de la Educación. Lisboa, Portugal, 1a : 2015  
2.
7 p, 126.3 KB Collaboration between school and community through school agroecology : a vegetable school garden as a boundary object / Amat, Arnau (Universitat de Vic) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona)
The paper presents a case on how people from different backgrounds work together in a school agroeocology project. This case study is part of a wider project within the European Comenius multilateral network CoDeS (Collaboration of schools and communities for a sustainable development), whose main objective is to foster school community collaboration for sustainability. [...]
2013
European Science Education Research Association (ESERA) Conference. Nicosia, Xipre, 10a : 2013  
3.
30 p, 9.9 MB Discursive practices in participative design activities in school agroecology. Analysis of the discursive practices of primary school students in the design of an irrigation system for organic school garden / Rekondo, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
2013
World Congress on Environmental Education. Marroc, : 2013  
4.
7 p, 613.8 KB Art and ICT in CLIL. How to learn english creating stop-motion videos / Cogollos Calabuig, Empar (Escola Charlie Rivel de l'Hospitalet del Llobregat) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 172-178  
5.
5 p, 23.4 KB Zip your lips or keep quiet? Differences in the classroom discourse of main teachers and language assistants in bilingual schools / Dafouz, Emma (Universidad Complutense de Madrid) ; Hibler, Abbie (Kaplan International Center-Harvard Square) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 19-23  

Documentos de investigación Encontrados 41 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
4.8 MB Estudiants que aprenen ensenyant quan creen materials didàctics per a altres persones. Aprensenyar de forma indirecta en contextos naturals / Ribosa Martínez, Jesús ; Duran, David, 1963-, dir.
La recerca ha evidenciat que qui ensenya pot millorar el propi coneixement sobre el contingut gràcies al fet d'ensenyar-lo -és a dir, pot aprendre ensenyant. El potencial d'aprendre ensenyant també el poden aprofitar els estudiants a les aules, com ara quan fan presentacions orals davant d'una audiència. [...]
La investigación ha evidenciado que quien enseña puede mejorar su propio conocimiento sobre el contenido gracias al hecho de enseñarlo -es decir, puede aprender enseñando. El potencial de aprender enseñando también lo pueden aprovechar los estudiantes en las aulas, como cuando realizan presentaciones orales ante una audiencia. [...]
Research has shown that those who teach can improve their own knowledge of the content thanks to teaching it -that is, they can learn by teaching. The potential of learning by teaching can also be harnessed by students in class, such as when they give oral presentations before an audience. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia de l'Educació.

2023  
2.
3.7 MB Examining inclusive teaching strategies to develop inclusive education at the Chinese primary schools / Li, Dandan ; Badia Martín, M. del Mar, dir. ; Sanahuja Gavaldà, José María, dir.
Amb l'objectiu de desenvolupar l'educació inclusiva xinesa a les escoles d'educació primària, aquest estudi va utilitzar mètodes mixts per analitzar la situació actual de les estratègies d'ensenyament inclusivos a les escoles d'educació primària xineses. [...]
Con el objetivo de desarrollar la educación inclusiva en China en las escuelas primarias regulares, este estudio utilizó un enfoque de métodos mixtos para analizar la situación actual de las estrategias de enseñanza inclusiva en las escuelas de educación primaria chinas. [...]
Aimed to develop Chinese inclusive education at regular primary schools, this study used mixed methods approach to analyse the current situation on inclusive teaching strategies in Chinese primary schools. [...]

2023  
3.
8.6 MB Insuficiència cardíaca avançada : impacte dels determinants socials, experiència amb la malaltia i model de gestió d'atenció al pacient / Checa Jiménez, Caterina ; Berenguera, Anna. observar y comprender. Anglès, dir. ; Castells, Xavier, dir.
Introducció. La insuficiència cardíaca (IC) avançada és una malaltia prevalent i amb una alta tassa de mortalitat arreu del món. Existeix una manca coneixement sobre l'impacte del context social en la letalitat de la malaltia, igualment de l'experiència vivencial d'aquest pacients. [...]
Introducción. La insuficiencia cardíaca (IC) avanzada es una enfermedad prevalente y con una alta tasa de mortalidad en todo el mundo. Existe una falta de conocimiento sobre el impacto del contexto social en la letalidad de la enfermedad, igualmente de la experiencia vivencial de estos pacientes. [...]
Introduction. Advanced heart failure (HF) is a prevalent disease with a high mortality rate worldwide. There is a lack of knowledge about the impact of the social context on the lethality of the disease, as well as the lived experience of these patients. [...]

2023  
4.
5.9 MB Les entitats de base associativa, una aportació d'Osona a la sanitat catalana / Iruela López, Toni ; Arimany-Manso, Josep, 1959-, dir. ; Martín Fumadó, Carles, 1975-, dir. ; Vilaseca Llobet, Josep Maria, dir. ; Bulbena Vilarrasa, Antonio, dir.
Objectius principals: a) descriure el model d'autogestió de les EBA nascut a Osona i b) comparar els resultats dels EAP (equips d'atenció primària) de Catalunya segons model de gestió (ICS, OSI, EBA). [...]
Objetivos principales: a) describir el modelo de autogestión de las EBA nacido en Osona y b) comparar los resultados de los EAP (equipos de atención primaria) de Cataluña según modelo de gestión (ICS, OSI, EBA). [...]
Main objectives: a) to describe the EBA self-management model born in Osona and b) to compare the results of the PCT (primary care teams) in Catalonia according to the management model (ICS, OSI, EBA). [...]

2022  
5.
29 p, 569.9 KB "Un Tsunami que et sobrepassa". Emocions de docents inclusius d'educació primària davant incidents crítics / Grajera Ortega, Maria ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball té l'objectiu de descriure les emocions que experimenten docents d'Educació Primària durant els incidents crítics sorgits arran de treballar amb infants amb necessitats educatives específiques a les seves aules. [...]
Este trabajo tiene como objetivo describir las emociones que experimentan docentes de Educación Primaria durante los incidentes críticos surgidos a raíz de trabajar con niños con necesidades educativas específicas en sus aulas. [...]
The aim of this study is to describe the emotions experienced by primary school teachers during critical incidents arising from working with children with special educational needs in their classrooms. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Educació Primària [1140]  
6.
27 p, 609.1 KB Implementing evidence-informed practice for school inclusion - Guidelines for policymakers / Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Iftimescu, Simona, coord. (University of Bucharest) ; Stingu, Mihaela, coord. (University of Bucharest) ; Marin, Elena, coord. (University of Bucharest) ; Gaber, Slavko (Univerza V Ljubljani) ; Tasner, Veronika (Univerza V Ljubljani) ; Kos, Ziva (Univerza V Ljubljani) ; Šušterič, Nika (Univerza V Ljubljani) ; Brown, Chris (Durham University) ; Flood, Jane (Durham University) ; Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Burriel Manzanares, Francesca (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
This resource package includes guidelines that school leaders and policymakers at various levels of the educational system should consider when planning educational processes and change, and we urge them to maintain and strengthen their efforts in providing all students with meaningful access to the full range of opportunities education should offer.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO), 2023
6 documentos
7.
46 p, 1.3 MB Pla de desenvolupament i coaching per a la pràctica informada en l'evidència per a la inclusió escolar / Iftimescu, Simona, coord. (University of Bucharest) ; Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Stingu, Mihaela, coord. (University of Bucharest) ; Marin, Elena, coord. (University of Bucharest) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Brown, Chris (Durham University) ; Flood, Jane (Durham University) ; Gaber, Slavko (Univerza V Ljubljani) ; Tasner, Veronika (Univerza V Ljubljani) ; Kos, Ziva (Univerza V Ljubljani) ; Šušterič, Nika (Univerza V Ljubljani) ; Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Burriel Manzanares, Francesca (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
This resource package comprises a self-assessment tool, EIP general guidelines, EIP implementation guidelines, a coaching plan and an EIP resource package dedicated to school leaders and to schools, aimed at improving EIP for inclusion and at guiding them through their EIP adoption process.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO) 2023
5 documentos
8.
3.7 MB Patrones de aprendizaje, estímulos sensoriales y recuerdo de palabras en inglés en Educación Primaria / Pacheco Benites, Tatiana ; Martínez-Fernández, J. Reinaldo, dir.
S'analitzen els patrons d'aprenentatge i la relació amb certs estímuls sensorials en l'explicació del record de paraules a classes d'anglès amb infants d'Educació Primària. Hi participen 138 estudiants d'una edat mitjana d'11 anys que cursen 4t, 5t o 6è grau. [...]
Se analizan los patrones de aprendizaje y la relación de estos con ciertos estímulos sensoriales en la explicación del recuerdo de palabras en clases de inglés con infantes de Educación Primaria. [...]
S'analitzen els patrons d'aprenentatge i la relació amb certs estímuls sensorials en l'explicació del record de paraules a classes d'anglès amb infants d'Educació Primària. Hi participen 138 estudiants d'una edat mitjana d'11 anys que cursen 4t, 5t o 6è grau. [...]

2022  
9.
104 p, 2.3 MB Training on Evidence-Informed Practice for School Inclusion / Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Brown, Chris (Durham University) ; Flood, Jane (Durham University) ; Trzeciak, Asia (Amsterdam University of Applied Sciences) ; Gaber, Slavko (Univerza V Ljubljani) ; Tasner, Veronika (Univerza V Ljubljani) ; Kos, Ziva (Univerza V Ljubljani) ; Šušterič, Nika (Univerza V Ljubljani) ; Stingu, Mihaela (University of Bucharest) ; Marin, Elena (University of Bucharest) ; Iftimescu, Simona (University of Bucharest) ; Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Burriel Manzanares, Francesca ; Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala)
The purpose of the Training on Evidence-Informed Practice for School Inclusion is to familiarize teachers and other educational stakeholders with the evidence-informed practice approach and to support them to develop the necessary skills and knowledge to facilitate them work in diverse schools' settings.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO), 2022
5 documentos
10.
299 p, 30.9 MB Modelitzar i indagar la contaminació atmosfèrica a l'aula de primària. Anàlisi des de la perspectiva de investigació basada en el disseny / Tena Gallego, Èlia ; Couso, Digna, dir.
La present tesi explora la planificació, disseny, implementació, avaluació i redisseny/refinament iteratiu, dins del paradigma d'investigació basada en el disseny (IBD) d'una seqüència didàctica (SEA/DI) contextualitza en el problema de la contaminació atmosfèrica, amb l'objectiu de demostrar qualitat en estar fonamentada en recerca, ser subjecte de recerca i aportar a la recerca. [...]
La tesis doctoral explora la planificación, diseño, implementación, evaluación y rediseño/refinamiento iterativo dentro del paradigma de investigación basada en el diseño (IBD), de una secuencia de enseñamiento y aprendizaje (SEA/DI) contextualizada en el problema de la contaminación atmosférica, con el objetivo de demostrar calidad en estar fundamentada en investigación, ser sujeto de investigación y aportar a la investigación. [...]
The present doctoral thesis explores the process of iteratively planning, design, implementation, evaluation, and redesign/refinement within the design based research paradigm (DBR) of a teaching and learning sequence (TLS) contextualized in the phenomena air pollution that demonstrates quality by being both research and evidence-based, and by to contributing to actual research. [...]

2022  

Documentos de investigación : Encontrados 41 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.