Results overview: Found 197 records in 0.03 seconds.
Articles, 105 records found
Contributions to meetings and congresses, 6 records found
Books and collections, 9 records found
Research literature, 63 records found
Learning materials, 13 records found
Graphic and multimedia documents, 1 records found
Articles 105 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
20 p, 455.0 KB Anàlisi i millora de les eines d'avaluació i de seguiment de les activitats d'aprenentatge basat en projectes i en problemes / Leiva-Presa, Àngels (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Benejam, Lluís (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Grau-Carrión, Sergi (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Badosa Salvador, Anna (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; López Rocafiguera, Enric (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Díaz, Jose (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)
Tot i la seva àmplia aplicació, la realització de les activitats d'aprenentatge basat en projectes i en problemes (ABP) encara suposa diversos reptes. El disseny de l'activitat i els processos d'avaluació i de seguiment que comporta destaquen entre els aspectes més complexos de la metodologia. [...]
Despite being widely applied, the implementation of problem-based/project-based learning (PBL) activities still poses several challenges. Activity design and evaluation and monitoring processes stand out as the most complex aspects of the methodology. [...]
A pesar de su amplia aplicación, las actividades de aprendizaje basado en proyectos y en problemas (ABP) todavía suponen varios retos en su realización. El diseño de la actividad y sus procesos de evaluación y seguimiento destacan entre los aspectos más complejos de la metodología. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1784
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 137-156 (Monográfico)  
2.
45 p, 909.6 KB Conjectures / Gasull, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
L'objectiu d'aquest treball és donar a conèixer diverses conjectures matemàtiques que tenen en comú el fet d'ocupar-se de qüestions que es poden entendre sense haver de ser un matemàtic professional. [...]
2021 - 10.2436/20.2002.01.98
Butlleti de la Societat Catalana de Matematiques, Vol. 36 Núm. 1 (2021) , p. 69-113
2 documents
3.
16 p, 154.8 KB Competencia digital : docentes en formación y resolución de problemas / Grande-de-Prado, Mario (Universidad de León) ; Cañón-Rodríguez, Ruth (Universidad de León) ; García-Martin, Sheila (Universidad de León) ; Cantón Mayo, Isabel (Universidad de León)
Esta investigación tiene como objetivo conocer y analizar la autopercepción que el alumnado que inicia sus estudios en el grado de Maestro de Educación Primaria posee en referencia a su competencia electrónica para resolver problemas técnicos en el entorno digital, por lo que constituye un reto educativo relevante, puesto que se trata de un conocimiento imprescindible en la sociedad actual. [...]
Aquesta investigació té com a objectiu conèixer i analitzar l'autopercepció que posseeix l'alumnat que inicia els estudis en el grau de Mestre d'Educació Primària en referència a la seva competència electrònica per resoldre problemes tècnics en l'entorn digital, per la qual cosa aquesta qüestió esdevé un repte educatiu rellevant, atès que es tracta d'un coneixement imprescindible en la societat actual. [...]
The aim of this research is to determine and analyze the self-perception of first-year students in the bachelor's degree in primary teacher education regarding their skills to resolve technical problems in the digital environment. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1159
Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 381-396 (Temas de investigación)  
4.
26 p, 5.5 MB Joies matemàtiques / Gasull, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Un recull de demostracions senzilles i boniques que podem qualificar de petites, o grans, joies matemàtiques. Tot plegat dins la subjectivitat que presenten els termes «senzill» i «bonic». En aquest article, adreçat fonamentalment als entusiastes de les matemàtiques, s'exposen 20 demostracions que abracen des dels nombres primers, els números π i e, la geometria, els polinomis i les sèries. [...]
A collection of simple and beautiful proofs that could be described as small -or great- mathematical gems; not forgetting the subjectivity implicit in the terms «simple» and «beautiful». Aimed primarily at mathematics enthusiasts, this article presents 20 proofs encompassing prime numbers, the numbers π and e, geometry, polynomials and series. [...]

2019
Noubiaix, Núm. 44 (Juny 2019) , p. 4-32
2 documents
5.
16 p, 157.1 KB Invisibilización en puntos suspensivos : percepciones del espacio vital en la infancia y en adultos mayores de tres comunidades en Quito / Campo Aráuz, Lorena (Universidad Politécnica Salesiana de Ecuador) ; López Cárdenas, Paola Lizeth (Universidad Politécnica Salesiana de Ecuador) ; Varela, Jorge (Universidad Politécnica Salesiana de Ecuador) ; Yépez, Karina (Universidad Politécnica Salesiana de Ecuador)
Este artículo tiene como objetivo presentar un informe de trabajos de investigación psicosocial sobre percepciones de vida, que han empleado el método etnográfico en 2 comunidades en los alrededores de Quito, Ecuador. [...]
This article aim to expose a report of psychosocial research works on life perceptions, which have used the ethnographic method in 2 communities around Quito, Ecuador. The first, on Boulevard 24 de Mayo, which shows the invisibilization of children and adolescents (NNA) in street situations. [...]

2019 - 10.5565/rev/grafowp.37
GRAFO working papers, Vol. 8 (2019) , p. 1-16  
6.
13 p, 156.5 KB Mujeres gitanas y mercado laboral : mecanismos para superar su triple exclusión / Domínguez Alcón, Carmen (Universitat de Barcelona) ; Fernández, Manuela (Asociación Gitana de Mujeres Drom Kotar Mestipen) ; Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa (Universitat de Barcelona)
Si la comunidad gitana ha tenido que afrontar tradicionalmente situaciones de discriminación y marginalidad, la mujer gitana las ha sufrido especialmente por estar sujeta a una triple exclusión: por razón de género, etnia y formación. [...]
Ijitoen komunitatean ohi bezala diskriminazio- eta bazterketa-egoerei aurre egin izan badie, emakumezko ijitoak, gainera, egoera horiek bereziki jasan ditu bazterketa hirukoitzaren menpe izateagatik: sexuaren, etniaren eta prestakuntzaren ondoriozkoak, alegia. [...]
Traditionally, Gypsies in general have always had to face up situations of discrimination and marginalization, but it is the Gypsy women who have suffered them most, since they have been subject to a threefold exclusion, being disciminated on the basis of gender, ethnic group and education. [...]

2004
Lan harremanak : revista de relaciones laborales, Núm. 11 (2004) , p. 81-93  
7.
8 p, 465.4 KB An Innovative, Competency-Based International CLIL Project : Are you brave enough? (International Projects: a space for expanding CLIL Methodologies) / Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
One of the educational challenges we need to face in our hyper-connected world is the need for learning in an authentic, international and integrated environment (OECD 2017a). Student international exchanges (both virtual and face-to-face mobility), have become one of the training experiences most appreciated by enterprises. [...]
Un dels reptes educatius als quals hem enfrontar-nos en el nostre món hiperconnectat és la necessitat d'aprendre en un entorn autèntic, internacional i integrat (OCDE 2017). Els intercanvis internacionals d'estudiants (tant virtuals com presencials) s'han convertit en una de les experiències de capacitació més apreciades per les empreses. [...]
Uno de los desafíos educativos a los que debemos enfrentarnos en nuestro mundo hiperconectado esla necesidad de aprender en un entorno auténtico, internacional e integrado (OCDE 2017a). Los intercambios internacionales de estudiantes (tanto virtuales como presenciales) se han convertido en una de las experiencias de capacitación más apreciadas por las empresas. [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.5
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 29-36 (Articles)  
8.
2 p, 363.0 KB Internet alça la veu / Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
Ara, Núm. 2277 (12 de març de 2017) , p. 62-63  
9.
26 p, 1.4 MB Los problemas de pronunciación del español en hablantes cuya lengua base es el búlgaro / Terrón Vinagre, Natalia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este estudio tiene como objetivo averiguar los distintos problemas de pronunciación que presentan los hablantes cuya lengua base es el búlgaro al aprender el español como lengua extranjera. Cabe destacar que la investigación se ha centrado en analizar los errores de tipo segmental. [...]
The objective of this study is to find out the pronunciation problems of the Bulgarians to learn Spanish as a foreign language. The study focused on analysing errors segmental types. In this research, it is mentioned the importance of phonetic-phonological competence in the teaching of foreign languages and it is shown a view of the treatment of the pronunciation errors since the late nineteenth century to the present. [...]

2016 - 10.5565/rev/doblele.18
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 2 (Diciembre 2016) , p. 36-61 (Articles)  
10.
4 p, 63.3 KB Nuevo retrato del artista adolescente : Hanif Kureishi visita Barcelona para presentar El regalo de Gabriel / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Obra ressenyada: Hanif KUREISHI, El regalo de Gabriel. Barcelona: Anagrama, 2002.
2003
The Barcelona Review, Num. 34 (Feb 2003)  

Articles : 105 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 6 records found  
1.
67 p, 1022.0 KB Què està passat al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2017
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XIV : 2017  
2.
7 p, 44.3 KB Eines per al desenvolupament de competències d'enginyeria en un assignatura d'intel·ligència artificial / Vazquez Marco, Eduard (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Vanrell i Martorell, Maria Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
En aquesta comunicació recollim l'experiència de tres anys en l'adaptació al nou model educatiu en una assignatura de 4rt d'enginyeria informàtica. L'objectiu ha estat el d'aconseguir una metodologia que emfatitzi les competències dels enginyers en una assignatura orientada a la resolució de problemes com és la Intel·ligència Artificial. [...]
In this paper we review a 3 years experience on the adaptation of a subject to the new education model. We are working on the Artificial Intelligence subject that is hold during the fourth year of the Computer Science degree. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
3.
10 p, 59.4 KB Retenció i assimilació de coneixements en l'assignatura de Pregrau d'anestesiologia, reanimació i terapèutica del dolor després d'un any mitjançant l'aprenentatge basat en problemes / Moret Ruiz, Enrique (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; García Guasch, Roser (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Martínez Gimeno, Laura (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Woodward Brossa, Michael (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol)
Introducció: L'aprenentatge basat en problemes (ABP) implica als estudiants en un procés educatiu en el que es desenvolupa la seva capacitat per a resoldre problemes i assolir una educació autònoma necessària per a confrontar-se amb èxit als reptes de la vida professional. [...]
Problem based learning (PBL) makes the student be part of an educational process where he may develop his solving problems-capacity and gain self-education in order to face with success professional life in the future. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
4.
4 p, 41.8 KB Realització d'un manual electrònic de problemes resolts de genètica / Amills i Eras, Marcel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments)
S'ha redactat un manual electrònic de problemes resolts de Lligament i de Genètica Molecular corresponents a l'assignatura de Genètica de 2n curs de la llicenciatura de Veterinària. L'objectiu d'aquesta experiència docent consistia a determinar (1) si aquest manual podia constituir-se en una eina útil d'estudi, que millorés el rendiment acadèmic dels estudiants, i (2) fins a quin nivell podia potenciar l'autoaprenentatge de l'alumne. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
5.
8 p, 86.9 KB Una experiència d'aprenentatge basat en problemes en enginyeria del software / Serrat Gual, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; López Peña, Antonio M.. (Antonio Manuel) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
El departament de Ciències de la Computació imparteix des de fa força anys l'assignatura d'enginyeria del software a les titulacions superior i tècnica d'enginyeria informàtica. Fins el curs passat, la metodologia docent era la "tradicional": classes magistrals de teoria, classes de problemes i pràctiques de laboratori, amb una avaluació en que un examen escrit té el major pes. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
6.
11 p, 85.5 KB Impacto de la metodología de aprendizaje basado en problemas en la Biblioteca Universitaria de Medicina y de Enfermería de Vall d'Hebron(BUMEVH): adaptación y estrategias de futuro / Gómez Serra, Ester ; Martínez de Luco, Áurea ; Miquel Sasplugas, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
El proceso de adaptación de las titulaciones universitarias a las directrices de la Declaración de Bolonia con la creación de un Espacio Europeo de Enseñanza Superior (EEES) implica una profunda renovación pedagógica. [...]
2005
Jornadas Nacionales de Información y Documentación en Ciencias de la Salud. Terrassa, Catalunya, 11es : 2005  

Books and collections 9 records found  
1.
433 p, 15.5 MB El futur comença ara mateix : L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment ; Primera edició / Massip i Sabater, Mariona, ed. ; González-Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed. ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
El llibre que teniu a les mans sorgeix de les comunicacions i ponències presentades a les XVI Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials, celebrades el febrer de 2019 a la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS UAB, 2021 (DOCS.3)  
2.
441 p, 11.9 MB Ecología con números : una introducción a la ecología con problemas y ejercicios de simulación / Piñol, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Martínez Vilalta, Jordi 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Bellaterra: Lynx, 2006
5 documents
3.
492 p, 13.5 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Ballbé, Maria, ed. ; González-Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Quins són els reptes de l'ensenyament de les ciències socials i de l'educació per a la ciutadania? Per contestar aquesta pregunta hauríem de pensar quina ciutadania volem educar, quin professorat volem formar i quin futur volem construir. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2019 (Docs ; 2)  
4.
175 p, 6.1 MB Què està passant al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global / Tosar Bacarizo, Breogán, ed. ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Els nostres temps són temps carregats d'història, és a dir, d'esdeveniments i problemes que afecten al conjunt de la humanitat, tant a nivell local com a escala global, com els desplaçaments, migracions i xenofòbia; la precarietat laboral o la pobresa; el desprestigi de la democràcia, la corrupció; els fonamentalisme o l'increment de l'autoritarisme; l'ús de la violència en la resolució de conflictes; la pervivència de guerres regionals i locals; els feminicidis, les intolerància; els problemes ambientals, la sinistralitat… L'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la historia i de l'educació per a la ciutadania, està dominat per uns continguts allunyats dels problemes del present. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2018 (Docs ; 1)  
5.
434 p, 144.7 MB Tractat d'aritmética i de geometria / Soler i Gatell, Pere
Teoria i exercicis pràctics en forma de taules, gràfics, problemes, càlculs matemàtics, etc. amb referències militars.
1760-1761
Biblioteca de Catalunya. Manuscrit ; UAB Ms. 41

Conté: De aquí se dona principi a la primera regla que es sumar (f. 1-198) ; Praxis Geometrica a Jacobo Gatell bene et recte secundum aut erga preclarissimos Artis ipsius demonstratores depicta (f. 299-308, [104])

3 documents
6.
12 p, 1.4 MB La Salut el Segle XXI : una Responsabilitat per Compartir. Una experiència per crear cultura de treball interprofessional / Caminal, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Martínez Vidal, Àlvar (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència) ; Aradilla, Amor (Escola Universitària d'Infermeria i de Fisioteràpia "Gimbernat") ; Cònsul Giribet, Maria (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Gutiérrez Rosado, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Huguet, Teresa (Consejo Superior de Investigaciones Científicas. Fundació Milà i Fontanals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
La Salut el Segle XXI: una Responsabilitat a Compartir és una assignatura d'universitat que pretén capacitar els estudiants de diferents titulacions a comprendre i construir els conceptes de salut i benestar des d'una perspectiva global i a donar respostes interdisciplinàries als problemes de salut més freqüents. [...]
La Salud el Siglo XXI: una Responsabilidad a Compartir es una asignatura de universidad que pretende capacitar a los estudiantes de diferentes titulaciones a comprender y construir los conceptos de salud y bienestar desde una perspectiva global y a dar respuestas interdisciplinarias a los problemas de salud más frecuentes. [...]
Health in the Twenty-First Century: a Shared Responsibility is a university course that aims to provide students studying various courses with the skills to understand and construct the concepts of health and welfare from an overall perspective and to provide interdisciplinary answers to the most frequent health problems. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 179-190
4 documents
7.
10 p, 1.4 MB Desenvolupament de problemes virtuals i interactius per a l'aprenentatge de la microbiologia / Llagostera Casas, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Esteve, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Barbé García, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Gaju, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Luquín Fernández, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Pybus, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
El web Microbiologia Interactiva promou l'aprenentatge de la Microbiologia a través de la resolució de problemes teòrics i pràctics. El material s'ha dissenyat per ser utilitzat a les classes presencials i també com a eina d'autoaprenentatge. [...]
La web Microbiología Interactiva promueve el aprendizaje de la Microbiología a través de la resolución de problemas teóricos y/o prácticos. El material se ha diseñado para ser utilizado en las clases presenciales y también como herramienta de autoaprendizaje. [...]
The Interactive Microbiology website promotes the learning of microbiology by resolving theoretical and/or practical problems. The material was designed to be used in the classroom, as well as for independent learning. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 83-91
4 documents
8.
21 p, 5.6 MB El Niño privado de ambiente familiar normal : pregón doctrinal del "Día Universal del Niño" / Espanya. Ministerio de la Gobernación
Madrid : Ministerio de la Gobernación, Dirección General de Sanidad, 1960 (Al Servicio de España y del Niño español ; 263-264)  
9.
65 p, 1.4 MB Resoldre problemes per aprendre / Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Baig i Aleu, Marià, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Villaverde Corrales, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Arís i Giralt, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Carrió, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; López Muñoz, Javier (Institut de Física d'Altes Energies) ; Ferrer, Pau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Suades Ortuño, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; González, Àngels (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Chamizo, José Antonio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí"
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005 (Eines d'innovació docent en educació superior 2)  

Research literature 63 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
12 p, 390.6 KB Generador automàtic de problemes basat en IA generativa / Sanz Mateo, Oscar ; Martinez Carrascal, Juan Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest projecte, s'ha implementat una aplicació amb caràcter docent. Aquesta, té l'objectiu d'ajudar a professors a generar problemes parametritzables aleatoris amb l'ajuda de la intel·ligència artificial, que posteriorment podran ser resolts per estudiants. [...]
In this project, an application with educational purpose has been implemented. With the objective of helping professors to generate random parameterised problems with the help of artificial intelligence. [...]
En este proyecte se ha implementado una aplicación con carácter docente. Esta tiene el objetivo de ayudar a profesores a generar problemas parametrizables con la ayuda de la inteligencia artificial, que posteriormente podrán ser resueltos por estudiantes. [...]

2024
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
19.3 MB Anàlisi de les actuacions d'estudiants amb bons resultats en la resolució de problemes amb múltiples opcions de resposta i temps limitat / Guinjoan, Marc ; Fortuny, Josep M. (Josep Maria), dir. ; Gutiérrez Rodríguez, Ángel, dir.
El treball de tesis doctoral Anàlisi de les actuacions d'estudiants amb bons resultats en la resolució de problemes amb múltiples opcions de resposta i temps limitat contribueix a la recerca en Didàctica de les Matemàtiques en l'àmbit de la resolució de problemes. [...]
The doctoral thesis Analysis of the behavior of students with good results in problem solving with multiple choice options and limited time contributes to the research in Didactics of Mathematics in the field of problem solving. [...]

2022  
3.
9.4 MB Cognitive Processes in Simultaneous Interpreting From English Into Arabic and From Arabic Into English. A Study of Problems and Interpreter Strategies / Aal-Hajiahmed, Mohammed Jasim ; Arumí Ribas, Marta, dir. ; Gil-Bardají, Anna, dir.
L'objectiu general d'aquesta recerca doctoral és explorar els problemes lèxics, sintàctics i culturals de la interpretació simultània (SI) de l'anglès a l'àrab i viceversa, i les estratègies aplicades per resoldre o prevenir aquests problemes. [...]
El objetivo general de esta tesis doctoral es explorar los problemas léxicos, sintácticos y culturales en la interpretación simultánea (IS) del inglés al árabe y viceversa, y las estrategias aplicadas para resolver o prevenir dichos problemas. [...]
The overall aim of this doctoral research is to explore the lexical, syntactic, and cultural problems in simultaneous interpreting from English into Arabic and vice versa, and the strategies applied to solve or prevent these problems. [...]

2022  
4.
2.8 MB La localización de la novela visual : localización comentada de un fragmento de Danganronpa 2: Goodbye Despair / Trilla Tudela, Núria ; Hernández García, Maria Elena, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona
El present treball pretén realitzar la localització d'una part de la novel·la visual japonesa Danganronpa 2: Goodbye Despair i analitzar alguns dels problemes de traducció més interessants i rellevants trobats durant el procés i les decisions i solucions preses per produir una localització adequada pel mercat espanyol. [...]
El presente trabajo pretende realizar la localización de una parte de la novela visual japonesa Danganronpa 2: Goodbye Despair y analizar algunos de los problemas de traducción más interesantes y relevantes hallados durante el proceso y las decisiones y soluciones tomadas para producir una localización adecuada para el mercado español. [...]
The following paper aims to localize a part of the Japanese visual novel Danganronpa 2: Goodbye Despair and analyze some of the most interesting and relevant translation problems found during the process and the decisions and solutions considered to produce a suitable localization for the Spanish market. [...]

2021
Traducció Audiovisual [1349]  
5.
244 p, 5.4 MB La transformación del espacio, el turismo y los problemas urbanos de Mazatlán, México / Brito Rodríguez, Marianne Xareny ; Cànoves, Gemma, dir. ; Blanco-Romero, Asunción, dir.
Les ciutats turístiques són ens complexos, on s'entreteixeixen històries, necessitats i desitjos de diferent índole. En un escenari ideal podrien convertir-se en un punt de trobada entre aquells que hi viuen, i aquells que la visiten, dins d'un marc que equilibrés els efectes, perquè tots poguessin gaudir dels beneficis produïts per la pròpia activitat turística. [...]
Las ciudades turísticas son entes complejos, donde se entretejen historias, necesidades y deseos de distinta índole. En un escenario ideal podrían convertirse en un punto de encuentro entre aquellos que viven en ella, y aquellos que la visitan, dentro de un marco que equilibrara los efectos, para que todos pudieran gozar de los beneficios producidos por la propia actividad turística. [...]
Tourist cities are complex entities, where stories, needs and desires of different kinds are interwoven. In an ideal setting, they could become a meeting point between those who live in it, and those who visit it, within a framework that balances the effects, so that everyone could enjoy the benefits produced by the tourism activity itself. [...]

2022  
6.
209 p, 7.8 MB Síndrome de X Frágil y Síndrome de Down. Problemas de comportamiento, competencia social y factores ambientales / Cregenzán-Royo, Olga ; Brun-Gasca, Carme, dir. ; Fornieles Deu, Albert, dir.
Aquesta tesi versa sobre dues síndromes de base genètica que causen discapacitat intel·lectual, en concret la Síndrome de Down i la Síndrome de X Fràgil. Ambdues síndromes comporten problemes de comportament i de competència social que en dificulten el desenvolupament en el dia a dia. [...]
La presente tesis versa sobre dos síndromes de base genética que causan discapacidad intelectual, en concreto el Síndrome de Down y el Síndrome de X Frágil. Ambos síndromes conllevan problemas de comportamiento y de competencia social que dificultan su desempeño en el día a día e interfieren con su desarrollo. [...]
The present thesis focuses on two genetic syndromes that cause intellectual disability, particularly Down Syndrome and Fragile X syndrome. Both syndromes lead to behavior and social competence problems that involve developmental difficulties and affect their everyday functioning. [...]

2022  
7.
20 p, 9.7 MB Impacte psicosocial dels problemes d'habitatge al barri del Raval / Miranda Iglesias, Lídia ; Camps-Orfila, Silvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquesta investigació pretén analitzar el conjunt de dinàmiques que tenen lloc entre les persones que habiten al Raval i el seu teixit associatiu al voltant de les problemàtiques d'habitatge i els factors que s'hi vinculen. [...]
The aim ofthis research is to analyze the set of dynamics that take place between Raval's inhabitants and its associative fabric related to housing problems and the factors that are linked to it. It is a qualitative study consisting of semistructured interviews to people and organizations linked to the neighborhood and participant observation at the attempt to stop sorne evictions. [...]

2021
Grau en Psicologia [1485]  
8.
80 p, 991.1 KB «Ya sé lo que vamos a hacer hoy» : Análisis traductológico de la serie animada "Phineas y Ferb" / Riquelme Ene, Andrea ; Ríos Mestre, Antonio, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El siguiente análisis traductológico se aplica sobre Phineas y Ferb, una serie animada para todos los públicos que trata sobre dos hermanos que intentan aprovechar al máximo cada minuto del verano, haciendo actividades casi imposibles cada día. [...]
El següent anàlisi traductològic s'aplica sobre Phineas i Ferb, una sèrie animada per a tots els públics que tracta sobre dos germans que intenten aprofitar al màxim cada minut de l'estiu, fent activitats gairebé impossibles cada dia. [...]
The following translation analysis is applied to Phineas and Ferb, an animated series for all audiences that deals with two brothers who try to make the most of every minute of the summer, doing almost-impossible activities every day. [...]

2021
Grau en Traducció i Interpretació [1204]  
9.
68 p, 914.5 KB Übersetzungsrelevante Analyse eines Romans des poetischen Realismus für eine Übersetzung ins Spanische und funktionsvariierende Übersetzung eines Romanauszuges. Fontane, Theodor (1896) : "Effi Briest. Roman" / Preuss, Anne-Sophie Maria ; Grauwinkel, Gabriele, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Anàlisi del text origen pels aspectes més rellevants de la traducció: el gènere i tipus de text, funcions de text, mètodes de traducció i tipus de traducció; problemes de traducció pragmàtics, convencionals, específics de la combinació d'idiomes i específics del text meta. [...]
Análisis del texto origen para los aspectos más relevantes de la traducción: el género y tipo de texto, funciones de texto, métodos de traducción y tipos de traducción; problemas de traducción pragmáticos, convencionales, específicos de la combinación de idiomas y específicos del texto meta. [...]
Übersetzungsrelevante Analyse des Originaltextes auf Gattung, Texttyp, Textfunktionen sowie Übersetzungsmethoden, -typen und -verfahren; pragmatische, konventionsbedingte, sprachenpaarspezifische und textexemplarspezifische Übersetzungsprobleme des Zieltextes. [...]

2021
Grau en Traducció i Interpretació [1202]
Grau en Traducció i Interpretació [1203]
Grau en Traducció i Interpretació [1204]
Grau en Traducció i Interpretació [822]  
10.
152 p, 9.8 MB Impacto de la implementación de una herramienta de colaboración clínica en red (ECOPIH) entre profesionales de atención primaria y especializada en la reducción del número de derivaciones / Lacasta Tintorer, David ; Saigí Rubió, Francesc, dir. ; Mundet-Tudurí, Xavier, dir. ; Selva O'Callaghan, Albert, dir.
En les consultes d'Atenció Primària (AP) s'aborden multitud de problemes de salut. Disposar de sistemes de comunicació amb els professionals de l'Atenció Especialitzada (AE) ajuda a gestionar aquests problemes d'una forma autònoma, eficaç, eficient i satisfactòria tant per al pacient com per al professional. [...]
En las consultas de Atención Primaria (AP) se abordan multitud de problemas de salud. Disponer de sistemas de comunicación con los profesionales de la Atención Especializada (AE) ayuda a manejar estos problemas de una forma autónoma, eficaz, eficiente y satisfactoria tanto para el paciente como para el profesional. [...]
A multitude of health problems are addressed in Primary Care (PC) surgeries. Having systems for communication with Specialist Care (SC) professionals helps to ensure that such problems are dealt with in a more autonomous, effective, efficient and satisfactory way for both the patient and the healthcare professional. [...]

2020  

Research literature : 63 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Learning materials 13 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
40 p, 3.0 MB Gamificació i Ensenyament de les Ciències Socials / González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Valencia, Gustavo A. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Massip i Sabater, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Company Messa, Edith (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
La gamificació és un procés de transformació educativa a través del qual les experiències d'aprenentatge són viscudes com un joc. És a dir, un joc pot esdevenir un recurs didàctic que aporti molts beneficis a l'aula tant des de la perspectiva del desenvolupament cognitiu com des del treball de les habilitats socials. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 (Dossiers)  
2.
7 p, 1.0 MB Ciudadanía global, humanismo radical e invisibles / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018  
3.
8 p, 1.0 MB (Contra)relatos del odio / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018  
4.
9 p, 1.4 MB Literacidad crítica y posverdad / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Investigación sobre las representaciones sociales de estudiantes universitarios en la formación inicial del profesorado.
2018  
5.
33 p, 1.6 MB Podem conviure persones de diferents cultures? / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les semblances i diferències entre l'islamisme, el judaisme i el cristianisme. Reflexionar sobre la possibilitat de convivència i l'aparició de conflictes entre diferents cultures. Diferenciar entre convivència, coexistència i conveniència i posicionar-se respecte la situació més adequada.
2007  
6.
59 p, 9.2 MB Límits, fronteres i murs / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Definir els conceptes de límit, frontera i mur. Identificar quina ha estat l'evolució històrica dels murs. Observar la distribució territorial dels murs arreu del món. treballar amb profunditat diferents murs. [...]
2010  
7.
17 p, 615.0 KB La dictadura (1939-1975) i la democràcia (1978-2007) a Espanya / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les característiques de la dictadura i la democràcia a Espanya. Analitzar les causes que van comportar la fi de la dictadura del General Franco. Explicar i justificar perquè es va passar d'una dictadura a una democràcia.
2006  
8.
38 p, 2.6 MB Les migracions, un fenòmen nou? / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar els moviments migratoris del món al llarg de la història; Analitzar les causes i conseqüències de la immigració a Catalunya als anys 60 i a l'actualitat i identificar les semblances entre les diferents etapes; Reflexionar sobre el concepte d'identitat vinculat al que implica la immigració; Construir una narració que expressi la perspectiva que es té sobre el fet migratori i la interculturalitat.
UAB , 2008  
9.
23 p, 1.3 MB Les migracions a Catalunya a mitjans del segle XX / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les causes que fan que les persones migrants tinguin unes feines determinades; Analitzar els canvis produïts a la ciutat de Terrassa des del segle XX fins l'actualitat, identificar-ne les causes i elaborar una projecció de futur; Reflexionar sobre les causes i conseqüències de la immigració a Catalunya al segle XX i a l'actualitat.
UAB , 2006  
10.
44 p, 4.0 MB Per què van marxar? Causes de l'exili / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar i valorar les persones o col·lectius que decideixen exiliar-se; Comparar les diferents interpretacions històriques que existeixen d'un fet o fenomen històric; Construir un text interpretatiu sobre les causes de l'exili per després elaborar-ne un vídeo.
UAB , 2009  

Learning materials : 13 records found   1 - 10next  jump to record:
Graphic and multimedia documents 1 records found  
1.
3.0 KB Ciutadania i violència: gestió i resolució de conflictes al segle XXI / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició organitzada amb motiu del 5è Cicle de conferències Aranguren, amb l'objectiu de reflexionar sobre les distintes formes de violència contemporànies, i presentar alguns dels mecanismes de gestió de conflictes en diversos àmbits: internacional, estatal, social i ciutadà.
2001 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.