Results overview: Found 4 records in 0.02 seconds.
Articles, 4 records found
Articles 4 records found  
1.
18 p, 479.3 KB El conocimiento estratégico durante el estudio de textos en la enseñanza secundaria / Castelló, Montserrat (Universitat Ramon Llull) ; Liesa Hernández, Eva (Universitat Ramon Llull) ; Monereo i Font, Carles 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Una de las actividades habituales de los alumnos de educación secundaria obligatoria es la que genéricamente denominamos "estudio" que, casi siempre, es un requisito indispensable para superar la evaluación de una materia o un curso. [...]
Studying is one of the most usual tasks in Secondary Education and almost always it is a requirement for students to be assessed. Research has shown that the strategic and efficient ways to study are characterised by a flexible use of the students' learning procedures, not only on the basis on previous knowledge, but also on the basis of the activities demands and learning objectives in situated contexts. [...]

2012
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 44, Núm. 2 (2012) , p. 125-141  
2.
10 p, 279.2 KB Conocimiento táctico de niños de 7 a 13 años en función del contexto deportivo / Serra-Olivares, Jaime (Universidad Católica de Temuco (Xile)) ; García López, Luis Miguel (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Gutiérrez Díaz del Campo, David (Universidad de Castilla-La Mancha)
Se analizaron las diferencias de conocimiento táctico de niños de siete a 13 años de tres contextos deportivos distintos, escolar, específico y recreativo. Los participantes completaron el Test de Conocimiento Táctico Ofensivo en Fútbol y se analizaron los resultados en función de la edad, experiencia y el contexto deportivo. [...]
Differences in tactical knowledge of children aged seven-13 years from three different sports contexts (school, recreation and specific) were analyzed. Participants completed the Soccer Tactical KnowledgeTest and results were analyzed according to the age, experience and sport context of the individuals. [...]
Foi analisado o conhecimento tático de crianças com idades entre os sete e os 13 anos, provenientes de três contextos desportivos diferentes (escolar, recreativo e específico). Os participantes completaram o Teste de Conhecimento Tático de Futebol e os resultados foram analisados de acordo com a idade, experiência e contexto desportivo dos indivíduos. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26 Núm. 1 (2017) , p. 135-144 (Actividad Física, Deporte y Salud)  
3.
52 p, 5.6 MB Conocimiento conceptual y procedimental en matemáticas : su evolución tras décadas de investigación / Castro Inostroza, Angela ; Prat, Montserrat (Prat Moratonas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La investigación en relación al conocimiento conceptual y al conocimiento procedimental en matemáticas ha sido tema de interés y foco de debate a lo largo de los años. En la literatura se encuentran discusiones que abordan desde qué debe desarrollarse en mayor medida en la escuela, si las habilidades o los procedimientos; hasta propuestas acerca de cómo deben estudiarse las interacciones entre ambos tipos de conocimiento. [...]
Investigations related to the conceptual and procedural knowledge in mathematics have been an object of interest and focus of debate throughout the years. In the literature is possible to find discussions that address from which should be further developed in school, if the skills or procedures; up to proposals about how to study interactions between both types of knowledge. [...]

2016 - 10.4438/1988-592X-RE-2016-374-325
Revista de educación (Madrid), Num. 374 (Octubre-Diciembre 2016) , p. 43-68  
4.
5 p, 202.7 KB A description of the teaching-learning processes in basketball and their effects on tactical procedural knowledge / Pérez Morales, Juan Carlos (Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)) ; Greco, Pablo Juan ; Leão Andrade, Ricardo
The aim of this study was to observe and describe the teaching-learning processes of technical and tactical abilities in basketball for players aged 10-12 years, by identifying the methodologies applied by the teachers and analyzing their influence on the acquisition of procedural tactical knowledge (PTK). [...]
2009
Revista de psicología del deporte, Vol. 18, Núm. 3 (2009) , p. 469-473  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.