Resultats globals: 4 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 4 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
Introducing ergonomics requirements in the eco-design of energy-related products from users' behaviour approach / Sierra-Pérez, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Boschmonart-Rives, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Oliver i Solà, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia)
Ergonomics has been a very important activity in the design process. However, ergonomics rarely includes the environmental requirements into the design of products. The article proposes and presents the Eco-Ergo model through its application to a real-world product, a washing machine, to allow designers and ergonomists to establish product design requirements in order to minimise environmental impacts related to user–product interaction during the use stage. [...]
Practitioner summary: This study provides a proposal to incorporate ergonomics into the practice of eco-design through the use of human factors in the establishment of initial eco-design requirements. [...]

2019 - 10.1080/00140139.2019.1600049
Ergonomics, Vol. 62, issue 7 (Jul. 2019) , p. 940-953  
2.
8 p, 785.4 KB Caracterización de la primera generación de graduados en diseño de producto 2013-2017 : análisis de proyectos finales registrados en las Medallas ADI FAD. / Ferran Masip, Guillem (Universitat Ramon Llull)
Esta investigación analiza todos los trabajos inscritos en el concurso Premios Delta Medalla ADI de las ediciones del 2014, 2016 y 2018. Nos hemos centrado en el análisis de contenidos siguiendo una serie de indicadores. [...]
This research analyzes all the works registered in the ADI Medal of de Delta Awards from ADIFAD contest of the editions of 2014, 2016 and 2018. We have focused on content analysis following a series of indicators. [...]
Aquesta recerca analitza tots els treballs inscrits en el concurs Premis Delta Medalla ADI de les edicions del 2014, 2016 i 2018. Ens hem centrat en l'anàlisi de continguts seguint una sèrie d'indicadors. [...]

2019 - 10.5565/rev/grafica.122
Grafica, Vol. 7 Núm. 13 (2019) , p. 45-52 (Ensayos)  
3.
10 p, 1017.6 KB Educación Superior Universitaria en diseño de producto en Cataluña / Ferran Masip, Guillem (ESDAP Llotja)
En el contexto de la Educació Superior Universitaria, posterior a la implantación del Plan Boloña Europeo de 1999, se estan ofreciendo diferentes títulos de educación universitaria y educación superior relacionada con el Diseño de producto, el Grado en diseño y títulos superiores artísticos en diseño en España. [...]
In the context of Higher University Education, after the implementation of the European Plan of Bologna in 1999, Design Schools and universities are offering different titles related to Product Design, Degrees in design, Bachelors of Design and Higher Artistic Titles in design in Spain. [...]
En el context de la Educació Superior Universitària, posterior a la implantació del Pla Bolonya Europeu de 1999, s'estan oferint diferents títols d'educació universitària i educació superior relacionada amb el Disseny de producte, el Grau en disseny i títols superiors artístics en disseny a Espanya . [...]

2018 - 10.5565/rev/grafica.88
Grafica, Vol. 6 Núm. 11 (2018) , p. 33-41 (Ensayos)  
4.
8 p, 685.0 KB De l'electricitat a la fusta : espais d'aprenentatge de la Tecnologia mitjançant projectes / Josa, Zulema (Institut Príncep de Girona (Barcelona, Catalunya)) ; Pintó, Esther (Institut Torre Vicens (Lleida, Catalunya)) ; Serra, Carles (Institut Marta Estrada (Granollers, Catalunya)) ; Feliu, Jaume (Institut Salas i Xandri (Sant Quirze del Vallès, Catalunya))
Les activitats de construcció i disseny permeten orientar l'ensenyament de la Tecnologia cap a espais metodològics més contextualitzats que permeten el desenvolupament d'habilitats de planificació i gestió de projectes. [...]
Design and construction activities allow to teach Technology in a contextualized frame and to develop skills of planning and managing projects. Project-Based Learning propose for this kind of activities a frame for assessment and classroom management. [...]

2017
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 21-28 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.