Results overview: Found 29 records in 0.02 seconds.
Articles, 27 records found
Books and collections, 2 records found
Articles 27 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
19 p, 502.8 KB Estudiantes del máster de Profesorado como agentes de cambio : percepción y conocimiento sobre los ODS / López Secanell, Irene (Florida Universitària) ; López Requena, Estefanía (Florida Universitària) ; Renovell-Rico, Sonia (Florida Universitària)
Este estudio analiza los conocimientos previos y la percepción sobre los objetivos de desarrollo sostenible de alumnado del máster de Profesorado de Secundaria. Para ello se muestra el diseño, la validación y la implementación del instrumento de recogida de información diseñado ad hoc (la encuesta) en una muestra de 726 estudiantes de distintas universidades españolas. [...]
Aquest estudi analitza els coneixements previs i la percepció sobre els objectius de desenvolupament sostenible d'alumnat del màster de Professorat de Secundària. Per això es mostra el disseny, la validació i la implementació de l'instrument de recollida d'informació dissenyat ad hoc (l'enquesta) en una mostra de 726 estudiants de diferents universitats espanyoles. [...]
This study analyses the prior knowledge and perception of Sustainable Development Goals among students of the Master's degree in Secondary Education. It sets out the design, validation and implementation of an ad hoc research instrument (the survey) applied to a sample of 726 students from different Spanish universities. [...]

2024 - 10.5565/rev/educar.1876
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 83-101 (Monográfico)  
2.
15 p, 295.8 KB La inteligencia artificial como recurso docente : usos y posibilidades para el profesorado / Sánchez Vera, María del Mar (Universidad de Murcia)
El auge de las herramientas de la inteligencia artificial generativa ha impulsado un amplio debate sobre las implicaciones y las consecuencias de utilizarlas en la educación, lo que requiere de una reflexión profunda sobre su uso para asegurar que se incorporen a ella de manera adecuada. [...]
L'aparició de les eines d'intel·ligència artificial generativa està generant un ampli debat sobre l'impacte que exerceixen i les conseqüències d'utilitzar-les en l'educació, la qual cosa requereix una reflexió profunda sobre l'ús que se'n fa, a fi de garantir que siguin incorporades en l'àmbit acadèmic de manera adequada. [...]
The growth in generative artificial intelligence tools has prompted a wide-ranging debate on the implications and consequences of using artificial intelligence in education, which requires a deep reflection on their use to ensure that they are incorporated appropriately. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1810
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 33-47 (Monográfico)  
3.
19 p, 7.2 MB Recommendations for safe dental care : A systematic review of clinical practice guidelines in the first year of the covid-19 pandemic / Deana, Naira Figueiredo (Universidad de La Frontera) ; Seiffert, Andrea (Universidad de La Frontera) ; Aravena-Rivas, Y (Universidad de La Frontera) ; Alonso-Coello, Pablo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Muñoz-millán, P. (Universidad de La Frontera) ; Espinoza-espinoza, G. (Department of Public Health. Faculty of Medicine. Universidad de La Frontera) ; Pineda, P. (Universidad de La Frontera) ; Zaror, Carlos (Universidad de La Frontera)
In the context of a pandemic, the rapid development of clinical practice guidelines (CPGs) is critical to guide dental staff towards the safe provision of dental care; detailed knowledge of the recommendations will help to achieve the intended results. [...]
2021 - 10.3390/ijerph181910059
International journal of environmental research and public health, Vol. 18 Núm. 19 (October 2021) , p. 10059  
4.
18 p, 369.6 KB Los profesionales de la información y el uso de las redes sociales en las redacciones : perspectivas y desafíos por grupos de edad / Ganzabal Learreta, María (Universidad del País Vasco) ; Meso Ayerdi, Koldo (Universidad del País Vasco) ; Pérez Dasilva, Jesús (Universidad del País Vasco) ; Mendiguren Galdospin, Terese (Universidad del País Vasco)
Las aplicaciones sociales han revolucionado no solo la forma de ejercer la profesión periodística, sino también la manera en la que los consumidores acceden a la información. Cuatro generaciones diferentes de periodistas -centeniales, mileniales, generación X y baby boomers-, de diferentes medios de comunicación del País Vasco, han contestado a un cuestionario sobre el uso que hacen de las principales herramientas sociales, como Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn y la red de mensajería WhatsApp. [...]
Les aplicacions socials han revolucionat no sols la manera d'exercir la professió periodística, sinó també la manera en la qual els consumidors accedeixen a la informació. Quatre generacions diferents de periodistes -centennistes, mil·lennistes, generació X i baby boomers-, de diferents mitjans de comunicació del País Basc, han contestat a un qüestionari sobre l'ús que fan de les principals eines socials, com Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn i la xarxa de missatgeria WhatsApp. [...]
Social media have revolutionized not just the way the profession of journalism is exercised, but also how consumers access information. Four different generations of journalists (generation Z, millennials, generation X and baby boomers) from different media in the Basque Country answered a questionnaire about their use of the main social tools such as Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn and the messaging network WhatsApp. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3531
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. Extra (2022) , p. 113-130 (Miscellaneous)  
5.
19 p, 434.1 KB El traductor literario del chino en España : un estudio cualitativo basado en entrevistas / Tor Carroggio, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
The profile and characteristics of Chinese-Spanish literary translators are still not well known. The objective of this study is to make them known through the analysis of 14 interviews. The results reveal that many do not have specific training; that the majority have stayed for some time in synophone-speaking countries; that the relationship with the publishers is smooth and some have even made proposals to them, despite not being able to make a living out of it; that the current training programs present some dysfunctions in relation to what the labor market demands from professionals and that the challenges they must face when translating are of various kinds, although the historical-cultural references stand out among the most recurrent. [...]
El perfil y características de los traductores literarios del chino en España son aún muy desconocidos. El objetivo del presente estudio es darlos a conocer mediante el análisis temático de 14 entrevistados. [...]

2021 - 10.30827/sendebar.v32.16493
Sendebar, Vol. 32 (2021) , p. 177-195  
6.
17 p, 454.3 KB ¿Cómo utiliza el profesorado universitario las tecnologías digitales en sus aulas? / Mercader, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona)
En los últimos años, la integración de tecnologías digitales en la educación universitaria ha sido una prioridad de las organizaciones dedicadas a la formación. La sociedad del conocimiento está en constante adaptación en tecnologías, aunque la formación no sigue el mismo ritmo, lo que plantea la urgencia por conocer la situación actual en relación a su integración en las aulas. [...]
In recent years, integration of digital technologies in education is one of the priorities of education organizations. We live in a knowledge society that is constantly adapting to new digital tools. [...]

2017 - 10.4995/redu.2017.7635
REDU : revista de docencia universitaria, Vol. 15 Núm. 2 (2017) , p. 257-273  
7.
18 p, 209.2 KB Factores incidentes en el profesorado para la elección del aprendizaje invertido como referente metodológico / Pozo Sánchez, Santiago (Universidad de Granada) ; López Belmonte, Jesús (Universidad de Granada) ; Fuentes Cabrera, Arturo (Universidad de Granada) ; López Núñez, Juan Antonio (Universidad de Granada)
El objetivo de este estudio se centra en analizar los factores que inciden en el profesora-do para utilizar o descartar el aprendizaje invertido (en inglés, flipped learning) como metodología, tales como el ámbito de la asignatura, la etapa educativa, el tipo de centro y el nivel de formación continua. [...]
L'objectiu d'aquest estudi se centra a analitzar els factors que incideixen en el professorat per utilitzar o descartar la classe inversa (en anglès, flipped learning) com a metodologia, com ara l'àmbit de l'assignatura, l'etapa educativa, el tipus de centre i el nivell de formació contínua. [...]
This study analyses factors that influence teachers' decision to use or rule out flipped learning as a methodology; specifically, the scope of the subject, the educational stage, the type of institution and the level of continuing education. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1152
Educar, Vol. 57 Núm. 1 (2021) , p. 223-240 (Temas de investigación)  
8.
14 p, 687.3 KB Formación del profesorado en Tecnología Educativa : de cómo las realidades generan los mitos / Sancho Gil, Juana Mª (Universitat de Barcelona) ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Alonso Cano, Cristina (Universitat de Barcelona) ; Sánchez i Valero, Joan-Anton (Universitat de Barcelona)
En este artículo explicitamos, en primer lugar, nuestro posicionamiento en torno a la Tecnología Educativa (TE) como ámbito de estudio y aplicación, desde una noción que nos puede ayudar tanto a entender la dificultad de introducir cambios sustantivos en la educación, como a situar el origen de algunos mitos sobre la formación del profesorado. [...]
In this paper we firstly explain our positioning regarding Educational Technology (ET) as a field of study and application, from a notion that can help us both understand the difficulty of introducing substantive changes in education, and place the origin of some myths about teachers' professional development and technology. [...]

2015 - 10.17398/1695-288X.14.1.17
Revista latinoamericana de tecnología educativa, Vol. 14, núm. 1 (2015) , p. 17-30  
9.
21 p, 182.3 KB Un recorrido particular por la educación : reflexiones a partir de una historia de vida / Delgado-García, Manuel (Universidad de Huelva) ; Coronel Llamas, José Manuel (Universidad de Huelva) ; Boza Carreño, Ángel (Universidad de Huelva)
La información recogida en este artículo forma parte del estudio realizado en una tesis doctoral financiada por el Ministerio de Educación con una beca FPU. Su objetivo principal era recuperar el conocimiento experto de profesorado sénior y bien evaluado de la Universidad de Huelva, con la intención de ponerlo al servicio del resto del colectivo docente y proporcionar algunas claves de prácticas consolidadas en el ejercicio de la profesión. [...]
La informació recollida en aquest article forma part de l'estudi realitzat en una tesi doctoral finançada pel Ministeri d'Educació mitjançant una beca FPU. El seu objectiu principal era recuperar el coneixement expert de professorat sènior i ben avaluat de la Universitat d'Huelva, amb la intenció de posar-lo al servei de la resta del col·lectiu docent i de proporcionar algunes claus de pràctiques consolidades en l'exercici de la professió. [...]
This article is framed within a doctoral thesis funded through a fellowship granted by the Spanish Ministry of Education. The main objective of the study was to recover the expertise of senior and highly-rated professors at the University of Huelva with a view to making their expert knowledge available to other teaching staff and providing some keys for professional practice. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.921
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 101-121 (Monográfico)  
10.
16 p, 417.5 KB Evaluación del bienestar y la salud de los docentes en centros concertados / Fernández-Puig, Victoria (Universitat Ramon Llull) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Ramon Llull) ; Longás Mayayo, Jordi (Universitat Ramon Llull) ; Segura Bernal, Jordi (Universitat Ramon Llull)
Son poco frecuentes los estudios sobre evaluación del bienestar y de la salud de los docentes y esta evaluación requiere incluir las principales afecciones derivadas de los riesgos específicos de la profesión docente así como los principales indicadores de bienestar en la docencia. [...]
There are not many studies on the assessment of teachers' wellbeing and work health and this assessment needs to include the main conditions derived from the specific risks of the teaching profession, as well as the key indicators of wellbeing in the profession. [...]

2017 - 10.5209/rev_RCED.2017.v28.n3.50679
Revista complutense de educación, Vol. 28, núm. 3 (2017) , p. 35-52  

Articles : 27 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Books and collections 2 records found  
1.
11 p, 323.4 KB Automatic performance evaluation of parallel programs / Espinosa, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Margalef, Tomàs (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Luque, Emilio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Traditional parallel programming forces the programmer, apart from designing the application, to analyse the performance of this recently built application. This difficult task of testing the behaviour of the program can be avoided with the use of an automatic performance analysis tool. [...]
Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 1998 - 10.1109/EMPDP.1998.647178
Proceedings of the Sixth Euromicro Workshop on Parallel and Distributed Processing - PDP '98, 1998, p. 43-49  
2.
Professionalism in everyday work : women lawyers' strategies to exercise control over their work in Finland, French Canada and Poland / Choroszewicz, Marta (University of Eastern Finland) ; Maestripieri, Lara, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona)
This chapter focuses on professional autonomy, which has been a touchstone of professions and professional work. Here, professional autonomy is examined from a gender perspective, focusing on women lawyers' strategies to cope with their disadvantaged positions and discriminatory professional environments across three civil law countries. [...]
Palgrave Macmillan Cham, 2023 - 10.1007/978-3-031-31278-6_8
Professionalism and Social Change. Processes of Differentiation Within, Between and Beyond Professions, 2023, p. 167-185  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.