Resultats globals: 3 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
16 p, 584.9 KB Planificación de una unidad didáctica : el estudio del movimiento / García Arques, J.J. ; Pro Bueno, A. ; Saura Llamas, Octavio
In this study we attempt to apply an outline of Teaching Units for the study of Cinematics at Secondary Level. Having analysed the teaching problems indicated by teachers, the scientific contents involved and the methodological problems, a sequence of learning contents is established from a creative construction perspective.
1995
Enseñanza de las Ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 211-226  
2.
20 p, 654.7 KB Resolver el problema abierto : teñir lanas a partir de productos colorantes naturales. Una actividad investigativa para la enseñanza secundaria obligatoria / Martinez Aznar, Maria Mercedes (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Ovejero Morcillo, P. (IES León Felipe (Getafe))
We present in this paper a class work for solving investigative problems, inserted into the theoretical constructivist context. We have chosen the topic «Dye wool with natural dyers», for its relevance in Organic Chemistry and also for its cultural and social interest, showing an actual perspective of Science. [...]
1997
Enseñanza de las Ciencias, V. 15 n. 3 (1997) p. 401-422  
3.
13 p, 90.8 KB ¿Por qué no ha fructificado la propuesta del profesor como investigador? Y algunas propuestas para resistir a un presente nostálgico / Sancho Gil, Juana Mª (Universitat de Barcelona. Departament Didàctica i Organització Educativa) ; Hernández, Fernando (Universitat de Barcelona)
En este artículo se revisa el marco de introducción de algunas de las propuestas de John Elliot en la educación española. En especial, se presta atención al desafío que supuso el planteamiento de la investigación en la acción y la noción del profesor como investigador. [...]
En aquest article es revisa el marc que ha permès situar algunes de les propostes de John Elliot en l'educació espanyola. En especial, es para atenció al desafiament que va suposar el plantejament de la investigació en l'acció i la noció del professor com a investigador. [...]
This article studies the introduction frame of some of John Elliott's proposals to the Spanish educational system. Special emphasis is giving to the notion of action research and the teacher as researcher. [...]

2004 - 10.5565/rev/educar.239
Educar, N. 34 (2004) , p. 39-51  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.