Resultats globals: 8 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 8 registres trobats
Articles 8 registres trobats  
1.
14 p, 1.7 MB Is systematic training in opioid overdose prevention effective? / Espelt, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i Metodologia en Ciències de la Salut) ; Bosque Prous, Marina (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Folch, Cinta (Centre d'Estudis Epidemiològics sobre les Infeccions de Transmissió Sexual i Sida de Catalunya (CEEISCAT). Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPC)) ; Sarasa Renedo, Ana (Instituto de Salud Carlos III. Programa de Epidemiología Aplicada y de Campo (PEAC)) ; Majó, Xavier (Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. Subdirecció General de Drogodependències) ; Casabona, Jordi (Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. Subdirecció General de Drogodependències) ; Brugal, María Teresa (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Esteve, Anna ; Montoliu, Alexandra ; Muñoz, Rafa ; González, Victoria ; Ausina, Vicenç ; Vecino, Carmen ; Colom, Joan ; Meroño, Mercè ; Altabas, Anna
The objectives were to analyze the knowledge about overdose prevention, the use of naloxone, and the number of fatal overdoses after the implementation of Systematic Training in Overdose Prevention (STOOP) program. [...]
2017 - 10.1371/journal.pone.0186833
PLoS ONE, Vol. 12, núm. 10 (october 2017) , p. e0186833  
2.
19 p, 160.8 KB Diseño, experimentación y evaluación de un programa de formación de técnicos profesionales de la atención temprana en Bolivia / Fernández Cruz, Manuel (Universidad de Granada) ; Gijón Puerta, José (Universidad de Granada) ; Lizarte Simón, Emilio Jesús (Universidad de Granada)
En este estudio, se presentan el diseño y la evaluación de la experimentación de un programa de formación de técnicos y profesionales de la atención temprana en Bolivia. Se justifica el modelo de formación basado en competencias utilizado y se muestran las características esenciales de su configuración curricular. [...]
En aquest estudi, s'hi presenten el disseny i l'avaluació de l'experimentació d'un programa de formació de tècnics i professionals de l'atenció primerenca a Bolívia. S'hi justifica el model de formació basat en competències utilitzat i s'hi mostren les característiques essencials de la seva configuració curricular. [...]
This study presents the design and evaluation of a training program for early intervention technicians and professionals implemented in Bolivia. The competency-based training model used and the essential characteristics of the curriculum are explained. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.891
Educar, Vol. 53 Núm. 2 (2017) , p. 397-415 (Monográfico)  
3.
14 p, 345.9 KB La formación en Psicología Social de segundo ciclo en el Espacio Europeo de Educación Superior / Seixas, Pablo de Sousa (Universidade Federal do Rio do Norte (Brasil)) ; Yamamoto, Oswaldo Hajime (Universidade Federal do Rio Grande do Norte (Brasil)) ; Peñaranda-Cólera, María del Carmen (Universidad de Valladolid) ; Garrido Luque, Alicia (Universidad Complutense de Madrid) ; Álvaro Estramiana, José Luis (Universidad Complutense de Madrid)
El Plan Bolonia orientó una serie de transformaciones en el ámbito de las políticas de educación superior, siendo el Máster uno de los niveles de enseñanza con más modificaciones. A partir de estos cambios, se consideró pertinente evaluar la introducción de estos estudios de segundo ciclo. [...]
The Bologna Process conducted a series of transformations at the level of higher education policies, being the Master one of the levels of education that suffered the greatest change. So we realized the need to assess the implementation of the Master. [...]

2016 - 10.5565/rev/qpsicologia.1331
Quaderns de psicologia, Vol. 18 Núm. 1 (2016) , p. 93-106 (Artículos)  
4.
9 p, 204.1 KB Reporting a program evaluation : needs, program plan, intervention, and decisions / Chacón Moscoso, Salvador (Universidad de Sevilla) ; Sanduvete Chaves, Susana (Universidad de Sevilla) ; Portell Vidal, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Anguera Argilaga, María Teresa (Universitat de Barcelona)
The approach to intervention programs varies depending on the methodological perspective adopted. This means that health professionals lack clear guidelines regarding how best to proceed, and it hinders the accumulation of knowledge. [...]
Se encuentran diferentes posturas respecto a programas de intervención en función de la perspectiva metodológica adoptada, por lo que el profesional de la salud no dispone de unas directrices claras de actuación, dificultándose la acumulación del conocimiento. [...]

2013
International Journal of Clinical and Health Psychology, Vol. 13, núm. 1 (2013) , p. 58-66  
5.
10 p, 238.0 KB Efecto de un programa de intervención sobre el estrés percibido, autoestima y rendimiento en jóvenes pilotos de motociclismo de elite / Mateo-March, Manuel (Universidad Miguel Hernández) ; Rodríguez-Pérez, Manuel A. (Universidad de Almería. Área de EF y Deporte) ; Costa, Raquel (Universidad Miguel Hernández) ; Sánchez-Muñoz, Cristóbal (Universidad de Granada. Departamento de EF y Deportiva) ; Casimiro-Andújar, Antonio J. (Universidad de Almería. Área de EF y Deporte) ; Zabala, Mikel (Universidad de Granada. Departamento de EF y Deportiva)
In the motorcycling sport specialty, scientific literature has focused on technology, safety or even on injury variables; however there is little information regarding psychological variables. The aim of our study was to evaluate the effect of a technical and physical intervention on psychological variables such as self-esteem, self-assessment, appraisal of others and, finally, performance. [...]
2013
Revista de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 1 (2013) , p. 125-133  
6.
21 p, 105.8 KB Un cuestionario para evaluar la calidad en programas de actividad Física / Hernández Mendo, Antonio (Universidad de Málaga)
Este trabajo se ha planteado desde la concepción de la metodología evaluativa y de su problemática. Se presenta un cuestionario que pretende ser un instrumento de medida útil en la evaluación de programas de actividad física. [...]
This work has been developed from assessment methodology perspective. A questionnaire is presented that seeks to be an instrument of useful measure in the assessment of physical activity programs. The instrument includes four scales with a total of 52 items. [...]

2001
Revista de psicología del deporte, Vol. 10, Núm. 2 (2001) , p. 179-196  
7.
14 p, 968.6 KB Evaluación de la calidad en organizaciones deportivas : adaptación del modelo SERVQUAL / Morales Sánchez, Verónica (Universidad de Málaga) ; Hernández Mendo, Antonio (Universidad de Málaga) ; Blanco Villaseñor, Ángel (Universitat de Barcelona)
The SERVQUAL model (Parasunaman, Zeithaml and Berry, 1993) has proven to be a useful procedure for evaluating quality. Nevertheless, several studies have criticized the model's methodological layout. [...]
2009
Revista de psicología del deporte, Vol. 18, Núm. 2 (2009) , p. 137-150  
8.
22 p, 1.3 MB La formación para el trabajo y la mujer en contextos rurales : el proyecto IMUMEL / Manzanares Moya, Asunción (Universidad de Castilla La Mancha. Facultad de Ciencias de la Educación)
Este artículo presenta una selección de los resultados obtenidos por el Proyecto para la Integración Laboral de la Mujer en Castilla La Mancha, proyecto financiado conforme a la iniciativa comunitaria Equal para el periodo 2002-2004. [...]
Aquest article presenta una selecció dels resultats obtinguts en el Projecte per a la Integració Laboral de la Dona a Castella-la Manxa, projecte finançat d’acord amb la iniciativa comunitària EQUAL per al període 2002-2004. [...]
This article introduces a selection of the results obtained by means of the project for the labour integration of women in Castilla La Mancha. The project has been funded following the Equal Community Initiative during the periode 2002-2004, and has been developed according to the thematic field reducing the gender gaps and supporting job desegregation. [...]

2006 - 10.5565/rev/educar.174
Educar, N. 38 (2006) p. 171-192  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.