Resultats globals: 2 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
13 p, 2.4 MB Does collaborative and experiential work influence the solution of real-context estimation problems? A study with prospective teachers / Segura, Carlos (Universitat de València) ; Ferrando, Irene (Universitat de València) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
Although it is a challenge for primary school teachers, real-context estimation problems can be used as an introduction to mathematical modeling. With this aim, we designed a two-phase activity: in the first phase, 224 prospective teachers developed individual action plans to solve asequence of real-context estimation problems in the classroom; in the second phase, they completed the solution of the same problems working in groups in the real location where the four problems were contextualized. [...]
2023 - 10.1016/j.jmathb.2023.101040
Journal of Mathematical Behavior, Vol. 70 (2023) , article number 101040  
2.
18 p, 616.4 KB La Resolución de problemas de energía en la formación inicial de maestros / Martinez Aznar, Maria Mercedes (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas) ; Varela Nieto, María Paloma (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas)
Este artículo presenta una investigación sobre la introducción de la Metodología de Resolución de Problemas como una Investigación, para abordar el currículo de ciencias de la formación inicial de maestros, dentro de los planteamientos del Espacio Europeo de Educación Superior. [...]
This research aims to test the effectiveness of using the Methodology of Problem-Solving as an Investigation (MPSI) approach to teaching the science curriculum of prospective primary school teachers, in accordance with European Higher Education Area (EHEA) principles. [...]

2009 - 10.5565/rev/ensciencias.3646
Enseñanza de las ciencias, V. 27 n. 3 (2009) p. 343-360  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.