1.
|
|
2.
|
|
3.
|
10 p, 783.4 KB |
Impact of a community contraceptive counselling intervention on adolescent fertility rates : a quasi-experimental study
/
Diez, Elia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
Lopez, Maria J. (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
Perez, Gloria (Universitat Pompeu Fabra) ;
Garcia-Subirats, Irene (Agència de Salut Pública de Barcelona) ;
Nebot, Laia (CEPS Salut. C/ Doctor Santponç¸, 60, 08030 Barcelona, Spain) ;
Carreras, Ramon (Hospital del Mar) ;
Villalbi, Joan R. (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
Universitat Autònoma de Barcelona
From 2000 to 2008, in urban areas in Spain, adolescent fertility and abortion rates underwent unprecedented increases, consecutive to intensive immigration from developing countries. To address unmet needs for contraception information and services, a community-based, gender-sensitive and culturally adapted brief counselling intervention (SIRIAN program) was launched in some deprived neighbourhoods with a high proportion of immigrants in Barcelona. [...]
2020 - 10.1186/s12889-019-8122-1
BMC public health, Vol. 20 (january 2020)
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
25 p, 199.4 KB |
Análisis de los marcos interpretativos de las políticas de infancia en Chile (2014-2018)
/
Martin Munchmeyer, María Pía (Universidad de Chile. Departamento de Ingeniería Industrial) ;
Rozas Bugueño, Joaquin (Universidad San Sebastián (Xile). Escuela de Trabajo Social) ;
Alfaro Inzunza, Jaime (Universidad del Desarrollo (Xile). Facultad de Psicología)
El campo de las políticas dirigidas a la infancia se muestra como un ámbito relevante que debe ser considerado en el análisis de las políticas públicas. En él tienen un rol central los valores, las ideologías y los contextos situacionales que establecen la orientación simbólica de estas y el rol del Estado. [...] El camp de les polítiques dirigides a la infància es mostra com un àmbit rellevant que ha de ser considerat en l'anàlisi de les polítiques públiques. Hi tenen un paper central els valors, les ideologies i els contextos situacionals que estableixen l'orientació simbòlica d'aquestes i el paper de l'Estat. [...] Child policies are a relevant area of study in public policy analysis, where the values, ideologies and situational contexts that establish the symbolic orientation of such policies and the state play a central role. [...]
2020 - 10.5565/rev/papers.2648
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 3 (2020) , p. 363-387 (Artículos)
|
|
7.
|
18 p, 565.7 KB |
El impuesto por la prestación de servicio de hospedaje y su estudio a través del análisis de redes sociales : interdependencia en la promoción y publicidad turística
/
Carrillo Cisneros, Esthela (Universidad Estatal de Sonora (Mèxic)) ;
Ruiz León, Alejandro Arnulfo (Universidad Nacional Autonoma de México) ;
Zizaldra Hernandez, Isabel (Universidad Autónoma de Ciudad Juárez)
El Impuesto por la Prestación de Servicio de Hospedaje (IPSH) es un tributo indirecto al servicio de alojamiento que el Estado recauda, administra y ejerce, retornándolo a través de la promoción y publicidad turística incidiendo en el desarrollo turístico local. [...] The study uses Social Network Analysis with the theoric category of public policy networks, where the Tax for the Provision of Hosting Service is addressed, which is an indirect tribute to the accommodation service that the State collects, administers and exercises, returning it through the promotion and tourist advertisingb impacting local tourism development; public and private organizations are involved in this process, so the objective in this work is through the analysis of the collaboration network in administrative process, visualize the dynamics of governance and identify how it is that through structural qualities, interconnection and flow of resources it can influence the renewal of administrative processes by heterogeneous actors that tend to improve performance in organizations, generating a network model. [...]
2019 - 10.5565/rev/redes.842
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 30 Núm. 2 (2019) , p. 181-198 (Articulos)
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
30 p, 279.9 KB |
Meeting development goals : evidence from the Civil Society Education Fund
/
Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Edwards Jr., D. Brent (University of Hawai) ;
Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
In recent years, the Civil Society Education Fund has supported national education civil society coalitions (NECs) in low-income countries so that they put pressure on governments and donors to implement the Education for All agenda and the Millennium Development Goal on education. [...] Ces dernières années, le Fonds de la société civile pour l'éducation (FSCE) a soutenu les coalitions nationales de la société civile pour l'éducation (CNE) dans les pays à faibles revenus, afin qu'elles fassent pression sur les gouvernements et les donateurs pour qu'ils mettent en œuvre l'initiative Éducation pour tous et l'objectif du millénaire pour le développement concernant l'éducation. [...] Durante los últimos años, el Fondo de la Sociedad Civil para la Educación (fsce) ha otorgado apoyos en varios países de bajos ingresos; los mismos son destinados a las coaliciones de la sociedad civil para la educación nacional (cen) y su propósito es que estas presionen a gobiernos y donantes para que implementen la agenda "Educación para todos" y el Objetivo de Desarrollo del Milenio concerniente a la educación. [...]
2017 - 10.1080/09614524.2017.1343275
Development in practice, Vol. 27 Núm. 6 (2017) , p. 851-864
|
|