1.
|
18 p, 269.1 KB |
Advertising and public relations degrees : profiles and the glass ceiling in the Spanish labour market
/
Jiménez-Marín, Gloria (Universidad de Sevilla) ;
Álvarez Rodríguez, Víctor (Universidad de Cádiz) ;
Palomo-Domínguez, Isabel (Mykolas Romeris University (Lituània))
According to data from the Spanish Association of Advertising Agencies, 90% of management positions in communication companies are occupied by men. However, the percentage of women studying communication degrees in Spanish universities, and specifically bachelor's and master's degrees in advertising and public relations, is higher than that of male students. [...] Segons dades facilitades per l'Associació Espanyola d'Agències de Publicitat, el 90% dels llocs directius de les empreses de comunicació estan ocupats per homes. No obstant això, el percentatge de dones que cursen graus de Comunicació i, concretament, graus i màsters de Publicitat i Relacions Públiques a les universitats espanyoles és superior al dels estudiants masculins. [...] Según datos de la Asociación Española de Agencias de Publicidad, el 90% de los puestos directivos de las empresas de comunicación están ocupados por hombres. Sin embargo, el porcentaje de mujeres que estudian carreras de Comunicación y, en concreto, grados y másteres de Publicidad y Relaciones Públicas en las universidades españolas es superior al de los estudiantes varones. [...] Anàlisi is a science journal published by the Journalism and Communication Sciences Department of the Autonomous University of Barcelona (UAB). The journal has been published by the UAB Journalism Department since 1980. [...]
2022 - 10.5565/rev/analisi.3555
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 67 (2022) , p. 87-104 (Articles)
|
|
2.
|
18 p, 354.9 KB |
The representation of phenotypic diversity in audiovisual advertising in Spain : professional perspectives and implications for the cultural dynamics of inclusion
/
Grau Rebollo, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Lorite, Nicolàs (Universitat Autònoma de Barcelona)
Visual and audiovisual advertising is an influential social language that transforms representations of reality into cultural references, with direct implications for the perception of diversity. However, despite its impact on the fabric of society, few studies have tackled the representation of phenotypic variability in advertising by combining academic and professional perspectives on the phenomenon in Spain. [...] La publicitat visual i audiovisual és un llenguatge social influent que transforma les representacions de la realitat en referents culturals, amb implicacions directes per a la percepció de la diversitat. [...] La publicidad visual y audiovisual es un lenguaje social influyente que transforma las representaciones de la realidad en referentes culturales, con implicaciones directas para la percepción de la diversidad. [...]
2022 - 10.5565/rev/analisi.3401
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. Extra (2022) , p. 131-148
|
|
3.
|
18 p, 223.2 KB |
Anuncios en aplicaciones de juegos : análisis de la publicidad que reciben los menores cuando juegan utilizando el móvil
/
Feijoo, Beatriz (Universidad Internacional de La Rioja) ;
Sádaba, Charo (Universidad de Navarra) ;
Blanco, María (Universidad Internacional de La Rioja)
La presencia de contenidos comerciales en espacios de juego digital consumidos por menores es una realidad consolidada y creciente. Por dicho motivo, el objetivo de este artículo es registrar y analizar el tipo de publicidad que reciben los niños de 10 a 14 años cuando juegan con aplicaciones de videojuegos en su teléfono móvil y comprobar cómo interactúan con ella. [...] La presència de continguts comercials en espais de joc digital consumits per menors és una realitat consolidada i creixent. Per això l'objectiu d'aquest article és registrar i analitzar el tipus de publicitat que reben els infants (10-14 anys) quan juguen a aplicacions de videojocs en el seu telèfon intel·ligent i comprovar com hi interactuen. [...] The presence of commercial content in digital games played by children is an increasingly well-established phenomenon. The aim of this paper is to analyse the type of advertising that children aged 10 to 14 years are exposed to when they play videogame apps on their smartphones, and to monitor how they interact with them. [...] Anàlisi is a science journal published by the Journalism and Communication Sciences Department of the Autonomous University of Barcelona (UAB). The journal has been published by the UAB Journalism Department since 1980. [...]
2022 - 10.5565/rev/analisi.3497
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, 2022, p. 1-18 (Articles)
|
|
4.
|
24 p, 866.0 KB |
El diari La Publicitat des d'una perspectiva fotoperiodística : una aportació en el context de l'exposició universal i la Guerra Civil espanyola
/
Ferré, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
L'objecte d'aquest treball és el diari La Publicitat des d'un vessant fotoperiodístic, amb l'objectiu de donar a conèixer un aspecte que fins ara no s'ha analitzat mai. Des d'una perspectiva de la història de la fotografia en premsa a Catalunya, s'abordaran dos moments específics: el primer, entre 1928 i 1930 al voltant de l'Exposició Universal, i el segon, entre 1936 i 1939 durant la Guerra Civil. [...] El objeto de estudio de este trabajo es el diario La Publicitat desde la perspectiva del fotoperiodismo, con el objetivo de dar a conocer un aspecto que hasta ahora no se ha analizado nunca. Desde el punto de vista de la historia de la fotografía en prensa en Cataluña, se abordaran dos momentos específicos: el primero, entre 1928 y 1930 en torno a la Exposición Universal, y el segundo, entre 1936 y 1939 durante la Guerra Civil. [...] The object of this paper is the newspaper La Publicitat seen through a photojournalistic point of view. The objective is to shed light into an aspect that has never been analyzed before. From a perspective of the history of photography and press in Catalonia, two specific moments will be addressed: the first, between 1928 and 1930, around the Universal Exhibition; the second, between 1936 and 1939 during the Spanish Civil War. [...]
2018 - 10.2436/20.1001.01.188
Butlletí de la Societat Catalana d'Estudis Històrics, Núm. 29 (2018) , p. 169-192
|
|
5.
|
18 p, 353.9 KB |
Sonic identity and audio branding elements in Spanish radio advertising
/
Barrio Fraile, Estrella (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Enrique, Ana Mª (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Fajula, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona.)
The emotional potential of sound is an excellent resource for companies and institutions seeking to test new ways of communicating with their stakeholders through the senses. However, there are still few organizations that include sound as a conveyer of their corporate identity. [...] El potencial emocional que té el so és un recurs excel·lent per a les empreses i institucions que busquen testar noves vies de comunicació amb els seus públics interessats a través dels sentits. [...] El potencial emocional que tiene el sonido es un excelente recurso para las empresas e instituciones que buscan testar nuevas vías de comunicación con sus públicos de interés a través de los sentidos. [...]
2021 - 10.5565/rev/analisi.3330
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 65 (2021) , p. 103-119
|
|
6.
|
6 p, 492.4 KB |
Neurociència, publicitat i disseny : diàleg entre la ciència i la intuïció
/
Navalles Villar, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona)
Les neurociències i les tècniques anomenades de neuromàrketing donen una forma de valoració científica de paràmetres emotius i gustatius de difícil mediació amb altres procediments. Conèixer el perquè interpretem determinats estímuls visuals auditius, gustatius, olfactius i tàctils, ens ho explica l'evolució humana per mitjà de l'estudi de les neurociències. Neuroscience and so-called neuromarketing techniques provide a form of scientific assessment of emotional and taste parameters that are difficult to mediate with other procedures. Knowing why we interpret certain visual, auditory, gustatory, olfactory, and tactile visual stimuli is explained by human evolution through the study of the neurosciences. Las neurociencias y las técnicas denominadas de neuromárketing dan una forma de valoración científica de parámetros emotivos y gustativos de dificil mediación con otros procedimientos. Conocer porqué interpretamos determinados estímulos visuales auditivos, gustativos, olfativos y tactiles, nos lo explica la evolución humana por medio del estudi de las neurociencias.
2022 - 10.5565/rev/qp.372
Questiones publicitarias, Vol. 5 Núm. 29 (2022) , p. 11-15
|
|
7.
|
28 p, 3.0 MB |
La comunicación de valores en la publicidad durante la primera oleada de covid-19 en España
/
Rodríguez Bravo, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Badajoz Dávila, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ruiz Castillo, Erika Marisol. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Guajardo Figueroa, Paulina (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Hernández López, Adriana Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se miden los valores comunicados en la oleada publicitaria que se distribuyó durante la primera etapa crítica de la pandemia de covid-19 en España. La investigación se apoya en la recopilación en línea de 45. [...] En aquest article es mesuren valors comunicats en l'onada publicitària que es va distribuir durant la primera etapa crítica de la pandèmia de covid-19 a Espanya. La investigació es basa en la recopilació en línia de 45. [...] This article measures the values communicated in the wave of advertising launched during the first critical stage of the COVID-19 pandemic in Spain. The research is based on 45,000 on-line responses to 1,880 reception tests by 470 Spanish and Latin American recipients. [...]
2021 - 10.5565/rev/analisi.3361
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 65 (2021) , p. 21-48
|
|
8.
|
20 p, 2.1 MB |
Cuatro diarios catalanistas frente la rebelión militar de julio de 1936. La Veu de Catalunya, Treball, La Humanitat y La Publicitat
/
Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo analiza el contenido político de cuatro diarios y su evolución ante el golpe de estado militar. Se estudian La Veu de Catalunya, el gran diario conservador que será incautado por la Generalitat en el primer mes de la guerra y posteriormente de titularidad anarquista ; Treball, marxista del PSUC ; La Humanitat, el periódico gubernamental d'ERC y La Publicitat de ACR, a lo largo de la segunda quincena de julio de 1936 en la confrontación de las fuerzas republicanas convencionales parlamentariamente -ERC y ACR- y las nuevas que irrumpen en el vacío de poder que provoca el levantamiento militar -FAI-CNT y PSUC-. [...] Cet article analyse le contenu de quatre quotidiens catalans et la façon dont ils évoluent lorsque se produit le coup d'Etat militaire du 18 juillet 1936. Les journaux étudiés sont : La Veu de Catalunya, le grand quotidien conservateur saisi par la Generalitat au cours des premiers mois de la guerre et qui sera quelques mois après contrôlé par les anarchistes ; Treball, le quotidien marxiste du Partit Socialista Unificat de Catalunya ; La Humanitat, le journal progouvernemental d'Esquerra Republicana de Cataluña ; La Publicitat contrôlé par Acción Catalana Republicana. [...] The political content of four newspapers is analyzed in comparison at their position in front of the military coup. Four newspapers are studied: La Veu de Catalunya, the relevant conservative newspaper that would be impounded by the Generalitat in the first month of war and, after that, had an anarchist ownership; Treball, Marxist from the PSUC party; La Humanitat, the newspaper of the Government of ERC (leftist party); and La Publicitat of ACR. [...]
2016 - 10.4000/argonauta.2432
El Argonauta español, Núm. 13 (2016)
|
|
9.
|
|
10.
|
45 p, 207.3 KB |
Dictamen sobre la reglamentació de l'ús de la llengua catalana a l'etiquetatge i a les instruccions d'ús dels productes comercials
/
Milian i Massana, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
A continuació reproduïm fidelment la versió original del dictamen. Les úniques modificacions que hi he introduït consisteixen en unes poques correccions d'errades dactilogràfiques, ortogràfiques i sintàctiques, la substitució dels mots incorrectes tamany, brussel·lenca i vàries per superfície, brussel·lesa i diverses, la supressió d'alguna majúscula, la nota a peu de pàgina incorporada i l'afegit de les expressions o objectius i no justificable en dos paràgrafs del dictamen, respectivament.
2005
Revista de llengua i dret, Núm. 43 (juliol 2005) , p. 279-323
|
|