Resultats globals: 536 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 83 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 14 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 32 registres trobats
Documents de recerca, 371 registres trobats
Materials didàctics, 6 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 30 registres trobats
Fons personals i institucionals, 4 registres trobats
Articles 83 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
4 p, 432.3 KB Club de Directores Creativos de Europa / Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Es dona notícia de la celebració a Barcelona de la 32ª edició dels Premis Art Directors Club of Europe · ADCE. Aquesta organització treballa en el camp de la creativitat, la direcció d'art, el disseny i la publicitat. [...]
News is given of the celebration in Barcelona of the 32nd edition of the Art Directors Club of Europe · ADCE Awards. This organization works in the field of creativity, art direction, design and advertising. [...]
Se da noticia de la celebración en Barcelona de la 32ª edición de los Premios Art Directors Club of Europe · ADCE. Esta organización trabaja en el campo de la creatividad, la dirección de arte, el diseño y la publicidad. [...]
News is given of the celebration in Barcelona of the 32nd edition of the Art Directors Club of Europe · ADCE Awards. This organization works in the field of creativity, art direction, design and advertising. [...]

2024 - 10.5565/rev/qp.399
Questiones publicitarias, Vol. 7 Núm. 33 (2024) , p. 37-39 (Reseñas)  
2.
18 p, 269.1 KB Advertising and public relations degrees : profiles and the glass ceiling in the Spanish labour market / Jiménez-Marín, Gloria (Universidad de Sevilla) ; Álvarez Rodríguez, Víctor (Universidad de Cádiz) ; Palomo-Domínguez, Isabel (Mykolas Romeris University (Lituània))
According to data from the Spanish Association of Advertising Agencies, 90% of management positions in communication companies are occupied by men. However, the percentage of women studying communication degrees in Spanish universities, and specifically bachelor's and master's degrees in advertising and public relations, is higher than that of male students. [...]
Segons dades facilitades per l'Associació Espanyola d'Agències de Publicitat, el 90% dels llocs directius de les empreses de comunicació estan ocupats per homes. No obstant això, el percentatge de dones que cursen graus de Comunicació i, concretament, graus i màsters de Publicitat i Relacions Públiques a les universitats espanyoles és superior al dels estudiants masculins. [...]
Según datos de la Asociación Española de Agencias de Publicidad, el 90% de los puestos directivos de las empresas de comunicación están ocupados por hombres. Sin embargo, el porcentaje de mujeres que estudian carreras de Comunicación y, en concreto, grados y másteres de Publicidad y Relaciones Públicas en las universidades españolas es superior al de los estudiantes varones. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3555
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 67 (2022) , p. 87-104 (Articles)  
3.
18 p, 354.9 KB The representation of phenotypic diversity in audiovisual advertising in Spain : professional perspectives and implications for the cultural dynamics of inclusion / Grau Rebollo, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Lorite, Nicolàs (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Visual and audiovisual advertising is an influential social language that transforms representations of reality into cultural references, with direct implications for the perception of diversity. However, despite its impact on the fabric of society, few studies have tackled the representation of phenotypic variability in advertising by combining academic and professional perspectives on the phenomenon in Spain. [...]
La publicitat visual i audiovisual és un llenguatge social influent que transforma les representacions de la realitat en referents culturals, amb implicacions directes per a la percepció de la diversitat. [...]
La publicidad visual y audiovisual es un lenguaje social influyente que transforma las representaciones de la realidad en referentes culturales, con implicaciones directas para la percepción de la diversidad. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3401
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. Extra (2022) , p. 131-148 (Miscellaneous)  
4.
18 p, 199.9 KB Anuncios en aplicaciones de juegos : análisis de la publicidad que reciben los menores cuando juegan utilizando el móvil / Feijoo, Beatriz (Universidad Internacional de La Rioja) ; Sádaba, Charo (Universidad de Navarra) ; Blanco, María (Universidad Internacional de La Rioja)
La presencia de contenidos comerciales en espacios de juego digital consumidos por menores es una realidad consolidada y creciente. Por dicho motivo, el objetivo de este artículo es registrar y analizar el tipo de publicidad que reciben los niños de 10 a 14 años cuando juegan con aplicaciones de videojuegos en su teléfono móvil y comprobar cómo interactúan con ella. [...]
La presència de continguts comercials en espais de joc digital consumits per menors és una realitat consolidada i creixent. Per això l'objectiu d'aquest article és registrar i analitzar el tipus de publicitat que reben els infants (10-14 anys) quan juguen a aplicacions de videojocs en el seu telèfon intel·ligent i comprovar com hi interactuen. [...]
The presence of commercial content in digital games played by children is an increasingly well-established phenomenon. The aim of this paper is to analyse the type of advertising that children aged 10 to 14 years are exposed to when they play videogame apps on their smartphones, and to monitor how they interact with them. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3497
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. Extra (2022) , p. 95-112 (Articles)  
5.
24 p, 866.0 KB El diari La Publicitat des d'una perspectiva fotoperiodística : una aportació en el context de l'exposició universal i la Guerra Civil espanyola / Ferré, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
L'objecte d'aquest treball és el diari La Publicitat des d'un vessant fotoperiodístic, amb l'objectiu de donar a conèixer un aspecte que fins ara no s'ha analitzat mai. Des d'una perspectiva de la història de la fotografia en premsa a Catalunya, s'abordaran dos moments específics: el primer, entre 1928 i 1930 al voltant de l'Exposició Universal, i el segon, entre 1936 i 1939 durant la Guerra Civil. [...]
El objeto de estudio de este trabajo es el diario La Publicitat desde la perspectiva del fotoperiodismo, con el objetivo de dar a conocer un aspecto que hasta ahora no se ha analizado nunca. Desde el punto de vista de la historia de la fotografía en prensa en Cataluña, se abordaran dos momentos específicos: el primero, entre 1928 y 1930 en torno a la Exposición Universal, y el segundo, entre 1936 y 1939 durante la Guerra Civil. [...]
The object of this paper is the newspaper La Publicitat seen through a photojournalistic point of view. The objective is to shed light into an aspect that has never been analyzed before. From a perspective of the history of photography and press in Catalonia, two specific moments will be addressed: the first, between 1928 and 1930, around the Universal Exhibition; the second, between 1936 and 1939 during the Spanish Civil War. [...]

2018 - 10.2436/20.1001.01.188
Butlletí de la Societat Catalana d'Estudis Històrics, Núm. 29 (2018) , p. 169-192  
6.
18 p, 353.9 KB Sonic identity and audio branding elements in Spanish radio advertising / Barrio Fraile, Estrella (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Enrique, Ana Mª (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fajula, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona.)
The emotional potential of sound is an excellent resource for companies and institutions seeking to test new ways of communicating with their stakeholders through the senses. However, there are still few organizations that include sound as a conveyer of their corporate identity. [...]
El potencial emocional que té el so és un recurs excel·lent per a les empreses i institucions que busquen testar noves vies de comunicació amb els seus públics interessats a través dels sentits. [...]
El potencial emocional que tiene el sonido es un excelente recurso para las empresas e instituciones que buscan testar nuevas vías de comunicación con sus públicos de interés a través de los sentidos. [...]

2021 - 10.5565/rev/analisi.3330
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 65 (2021) , p. 103-119  
7.
6 p, 492.4 KB Neurociència, publicitat i disseny : diàleg entre la ciència i la intuïció / Navalles Villar, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona)
Les neurociències i les tècniques anomenades de neuromàrketing donen una forma de valoració científica de paràmetres emotius i gustatius de difícil mediació amb altres procediments. Conèixer el perquè interpretem determinats estímuls visuals auditius, gustatius, olfactius i tàctils, ens ho explica l'evolució humana per mitjà de l'estudi de les neurociències.
Neuroscience and so-called neuromarketing techniques provide a form of scientific assessment of emotional and taste parameters that are difficult to mediate with other procedures. Knowing why we interpret certain visual, auditory, gustatory, olfactory, and tactile visual stimuli is explained by human evolution through the study of the neurosciences.
Las neurociencias y las técnicas denominadas de neuromárketing dan una forma de valoración científica de parámetros emotivos y gustativos de dificil mediación con otros procedimientos. Conocer porqué interpretamos determinados estímulos visuales auditivos, gustativos, olfativos y tactiles, nos lo explica la evolución humana por medio del estudi de las neurociencias.

2022 - 10.5565/rev/qp.372
Questiones publicitarias, Vol. 5 Núm. 29 (2022) , p. 11-15  
8.
28 p, 3.0 MB La comunicación de valores en la publicidad durante la primera oleada de covid-19 en España / Rodríguez Bravo, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Badajoz Dávila, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ruiz Castillo, Erika Marisol. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Guajardo Figueroa, Paulina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hernández López, Adriana Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se miden los valores comunicados en la oleada publicitaria que se distribuyó durante la primera etapa crítica de la pandemia de covid-19 en España. La investigación se apoya en la recopilación en línea de 45. [...]
En aquest article es mesuren valors comunicats en l'onada publicitària que es va distribuir durant la primera etapa crítica de la pandèmia de covid-19 a Espanya. La investigació es basa en la recopilació en línia de 45. [...]
This article measures the values communicated in the wave of advertising launched during the first critical stage of the COVID-19 pandemic in Spain. The research is based on 45,000 on-line responses to 1,880 reception tests by 470 Spanish and Latin American recipients. [...]

2021 - 10.5565/rev/analisi.3361
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 65 (2021) , p. 21-48  
9.
20 p, 2.1 MB Cuatro diarios catalanistas frente la rebelión militar de julio de 1936. La Veu de Catalunya, Treball, La Humanitat y La Publicitat / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo analiza el contenido político de cuatro diarios y su evolución ante el golpe de estado militar. Se estudian La Veu de Catalunya, el gran diario conservador que será incautado por la Generalitat en el primer mes de la guerra y posteriormente de titularidad anarquista ; Treball, marxista del PSUC ; La Humanitat, el periódico gubernamental d'ERC y La Publicitat de ACR, a lo largo de la segunda quincena de julio de 1936 en la confrontación de las fuerzas republicanas convencionales parlamentariamente -ERC y ACR- y las nuevas que irrumpen en el vacío de poder que provoca el levantamiento militar -FAI-CNT y PSUC-. [...]
Cet article analyse le contenu de quatre quotidiens catalans et la façon dont ils évoluent lorsque se produit le coup d'Etat militaire du 18 juillet 1936. Les journaux étudiés sont : La Veu de Catalunya, le grand quotidien conservateur saisi par la Generalitat au cours des premiers mois de la guerre et qui sera quelques mois après contrôlé par les anarchistes ; Treball, le quotidien marxiste du Partit Socialista Unificat de Catalunya ; La Humanitat, le journal progouvernemental d'Esquerra Republicana de Cataluña ; La Publicitat contrôlé par Acción Catalana Republicana. [...]
The political content of four newspapers is analyzed in comparison at their position in front of the military coup. Four newspapers are studied: La Veu de Catalunya, the relevant conservative newspaper that would be impounded by the Generalitat in the first month of war and, after that, had an anarchist ownership; Treball, Marxist from the PSUC party; La Humanitat, the newspaper of the Government of ERC (leftist party); and La Publicitat of ACR. [...]

2016 - 10.4000/argonauta.2432
El Argonauta español, Núm. 13 (2016)  
10.
24 p, 609.3 KB Estudi amb la tecnologia de l'eye tracking de l'atenció visual dispensada a la publicitat gràfica no comercial : 'Vine a donar sang' / Astals Serés, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
L'objectiu de la publicitat gràfica és captar i controlar l'atenció visual del subjecte. L'atenció pot ser controlada per factors exògens (característiques de l'estímul) i per factors endògens (característiques de l'observador en relació amb l'estímul). [...]
The objective of graphic advertising is to capture and to control the visual attention of the subject. Attention can be controlled by exogenous factors (characteristics of the stimulus) and by endogenous factors (characteristics of the observer in relation to the stimulus). [...]

2017 - 10.2436/20.3008.01.158
Comunicació (Barcelona), Vol. 34, Num. 2 (Nov 2017) , p. 9-32  

Articles : 83 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
1 p, 966.1 KB La Veu de Catalunya. Escaparate de la mujer en la Segunda República / Lázaro Pernias, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; González Quesada, Alfonso (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se estudia la representación de la figura femenina a través de una revisión exhaustiva de los anuncios publicados en La Veu de Catalunya, el principal diario del catalanismo conservador, durante el período 1929-1936. [...]
The representation of the female figure is studied through an exhaustive revision of the advertisements published in La Veu de Catalunya, the main newspaper of conservative Catalanism, during the period 1929-1936. [...]

2019
Symposium Grafica. Barcelona, : 2019  
2.
31 p, 698.3 KB Revistas de comunicación. Cuartiles y revistas de metodología / Gonzàlez Gavara, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General)
Contenidos: El factor de impacto, los cuartiles y los Journal Citation Report; Las revistas de primer cuartil; Las revistas de metodología.
2020
Working Doctoral Group del Doctorat en Comunicació Estratègica, Publicitat i Relacions Públiques. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2020  
3.
8 p, 1002.5 KB La publicitat i la imatge corporal a l'inici de l'adolescència / Añaños, Elena ; Rodríguez-Muñoz, Lorena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Psicologia i Comunicació Publicitària
Elements d'educació mediàtica, adreçats als i les estudiants de l'inici de l'adolescència, relacionats amb els estereotips de imatge corporal transmesos per la publicitat.
2015
Conferencia IES Pere Calders. Cerdanyola del Vallès, 2015  
4.
19 p, 1.8 MB Del consum capitalista al consumidor de la crisi : repercussions a la comunicació publicitària de la premsa escrita / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Targa, Ester ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Psicologia i Comunicació Publicitària
Aquest treball analitza els elements formals i estructurals de comunicació dels anuncis de la premsa escrita catalana amb més tirada corresponents a l'època nadalenca anterior a la crisi i a l'època de la crisi; també s'analitzen el missatge comunicatiu i la inversió publicitària en ambdues èpoques. [...]
2014
Jornada de Recerca en Comunicació dels Països Catalans. Barcelona, 6a : 2014
2 documents
5.
13 p, 1.1 MB Anàlisi de l'atenció visual de la publicitat no comercial amb la tecnología de l'Eye Tracker : "Vine a donar sang" / Astals Serés, Anna ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Psicologia i Comunicació Publicitària
L'objectiu principal de la recerca és l'anàlisi, amb la tecnologia de l'Eye Tracking, de la optimització gràfica de la campanya del BST per tal d'aconseguir millorar l'atenció visual dels joves universitaris, a partir de la intervenció tant de les variables exògenes (característiques de la campanya) com endògenes (característiques dels subjectes en relació a la donació de sang).
2013
Jornada de Recerca en Comunicació dels Països Catalans. Barcelona, 5a : 2013
2 documents
6.
24 p, 591.4 KB Los marcadores gramaticales y fónicos de cortesía en el lenguaje publicitario / Alcoba, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Poch, Dolors, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
2006
Simposio Internacional de la Sociedad Española de Lingüística. Lleó (Castella i Lleó), 35è : 2006  
7.
17 p, 1.5 MB Is there gender bias in the assessment of advertising creativity? / Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Lázaro Pernias, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Gender discrimination in creative departments has been studies using surveys, content analyses, and qualitative methods (Broyles, S. & Grow, J. 2008). Previous research depicts that there exists interest in variables related with assessing advertising creativity (Koslow et al. [...]
2012
International Conference on Research in Advertising, 11a : 2012  
8.
21 p, 1.0 MB ¿Y tú que miras?. Low attention : atención visual a estímulos publicitarios integrados en la pantalla TV / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Valli, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Desde la atención visual se investigan, entre otros, en qué condiciones estímulos irrelevantes activan la atención involuntaria mediante el fenómeno de la captura atencional y obtienen prioridad atencional. [...]
2011
Reunión Científica sobre Atención. Sevilla, Andalusia, 8a : 2011
2 documents
9.
16 p, 501.1 KB Jóvenes internautas : comportamiento y reactancia psicológica ante la publicidad de internet / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Padilla, Alexander ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
La evolución de Internet en la sociedad ha producido un cambio de los hábitos de consumo de la información, especialmente entre los jóvenes. Este escenario es muy atractivo para la publicidad, que ha generado una gran variedad de formatos que aparecen interrumpiendo la navegación. [...]
2011
Congreso Comunicación y Educación : estrategias de alfabetización mediatica, 1er : 2011
2 documents
10.
28 p, 1.3 MB Noves formes de comunicació publicitària televisiva : impacte visual, reconeixement cognitiu, reactància psicològica i comportament del telespectador / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
La multiplicació de les cadenes de TV i la diversificació dels nous suports (Internet i tecnologia mòbil) estan generant grans canvis en la Comunicació Publicitària. El tradicional spot està deixant pas a tot un seguit de formats anomenats Publicitat no Convencional (PNC) o Accions Especials (AAEE) i tot un seguit de obreimpressions, pantalles dividides, animacions, banners i altres formats comunicatius i/o publicitaris, apareixen a la pantalla televisiva (TV) mentre l'espectador està mirant la programació. [...]
2011
Jornades de Recerca en Comunicació dels Països Catalans, 3es : 2011
2 documents

Contribucions a jornades i congressos : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
Questiones publicitarias / Universidad de Sevilla. Departamento de Comunicación Audiovisual y Publicidad ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual
La revista publica articles científics, assaigs i ressenyes sobre qüestions relacionades amb l'àrea de coneixement de la comunicació audiovisual i la publicitat des de qualsevol de les perspectives que es poden adoptar i que són del seu interès.
Sevilla : Departamento de Comunicación Audiovisual y Publicidad. Facultad de Ciencias de la Información, 1993-2015
36 documents

Llibres i col·leccions 32 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
36 p, 366.7 KB Seguiment de la inserció laboral dels graduats universitaris. Publicitat i Relacions Públiques / Universitat Autònoma de Barcelona ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
2002-
6 documents
2.
1 p, 82.8 KB Cost de les campanyes de publicitat institucionals / Universitat Autònoma de Barcelona
2011-
11 documents
3.
159 p, 6.1 MB Diccionario básico de estrategia digital & posicionamiento de contenidos / Carniel Bugs, Ricardo coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tejedor, Santiago coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Jaraba, Gabriel prologuista (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Aguado Carro, Paloma ; Cardona Mercado, Natalia ; Contreras Tellez, Lourdes del Carmen ; Corte Liboreiro, Maria del Pilar ; Costa Siles, Cristina ; Frigola Marco, Marc ; González Gómez, Luisa Fernanda ; De las Heras Álvarez, Pelayo ; Hidalgo Navarro, Rubén ; La Rotta Amador, Santiago ; Llaneras Cabanellas, Maria ; Martínez Wilches, Juan Sebastián ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
El Diccionario básico de Estrategia Digital y Posicionamiento de Contenidos es el resultado de un trabajo en equipo en el que han participado, bajo la dirección de los profesores Ricardo Carniel y Santiago Tejedor, los alumnos de la asignatura de Estrategia digital y posicionamiento de contenidos periodísticos del Máster Universitario en Periodismo e Innovación en Contenidos Digitales de la Universidad Autónoma de Barcelona. [...]
Bellaterra : Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació, 2019  
4.
10 p, 727.6 KB Noves dinàmiques publicitàries : del caos a la lluita per la rellevància / Rom Rodríguez, Josep A. 1963- (Universitat Ramon Llull. Grup de Recerca en Estratègia i Creativitat en Publicitat i Relacions Públiques)
Com el consum, la publicitat es recupera a poc a poc de la crisi viscuda els darrers anys. Però el nou paisatge és ben diferent a l'anterior. Les empreses són més petites, la facturació és inferior i han aparegut noves circumstàncies: la gestió programàtica dels anuncis, la creativitat limitada per les característiques dels formats d'internet, la crisi de reputació de les marques, la globalització de les campanyes de màrqueting, la concentració de les grans empreses -financeres i de gran consum- i, per tant, la reducció dels grans comptes. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2017 (Lexikon Informes; 5)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2017, p. 230-239  
5.
286 p, 12.9 MB Informe de la comunicació a Catalunya 2015-2016 / Civil i Serra, Marta, ed. ; Corbella, Joan M., ed. ; Ferré Pavia, Carme, 1969-, ed. ; Sabaté i Salazar, Joan, ed. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2015 (Lexikon Informes; 5)  
6.
16 p, 1.4 MB La indústria de la publicitat / Puig i Borràs, Núria (Universitat de Girona. Departament de Filologia i Comunicació) ; Bergés Saura, Laura (Universitat de Lleida. Departament de Filologia Catalana i Comunicació)
La indústria publicitària a Catalunya viu en constant renovació per trobar la millor manera de posar en contacte els anunciants amb el públics, en un context de canvi de les formes de producció i de consum dels mitjans de comunicació i dels continguts audiovisuals. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2015 (Lexikon Informes; 4)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2015, p. 225-240  
7.
17 p, 1.4 MB La inversió publicitària als mitjans de comunicació / Bergés Saura, Laura (Universitat de Lleida. Departament de Filologia Catalana i Comunicació) ; Puig i Borràs, Núria (Universitat de Girona. Departament de Filologia i Comunicació)
El 2014 s'apunta com un any d'una certa recuperació econòmica que es reflecteix en l'evolució de la inversió publicitària als mitjans de comunicació. Aquests, però, continuen perdent pes com a intermediaris entre anunciants i consumidors, davant del creixement de la publicitat digital al correu electrònic, internet i telèfon i de la publicitat als punts de venda. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2015 (Lexikon Informes; 4)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2015, p. 85-101  
8.
303 p, 28.2 MB Informe de la comunicació a Catalunya 2013-2014 / Civil i Serra, Marta, ed. ; Corbella, Joan M., ed. ; Ferré Pavia, Carme, 1969-, ed. ; Sabaté i Salazar, Joan, ed. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013 (Lexikon Informes; 4)  
9.
22 p, 1.3 MB La publicitat / Bergés Saura, Laura (Universitat de Lleida. Departament de Filologia Catalana i Comunicació) ; Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Crisi econòmica i reestructuració continuen marcant la realitat de la indústria publicitària a Catalunya en el bienni 2011-2012. Després del lleuger parèntesi que va suposar l'any 2010, continua la davallada de la inversió publicitària, en termes globals i en relació al PIB. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013 (Lexikon Informes; 3)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2013, p. 75-96  
10.
380 p, 18.7 MB Informe de la comunicació a Catalunya 2011-2012 / Civil i Serra, Marta, ed. ; Blasco Gil, José Joaquín, ed. ; Guimerà Orts, Josep Àngel, ed. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 3)  

Llibres i col·leccions : 32 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 371 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
290 p, 81.6 MB Mosaic Barcelona : la concept store que fomenta l'art emergent i el comerç local / Lumbreras Solano, María ; Muñoz Rodríguez, Paula ; Alavedra Comas, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El projecte s'enfoca en la creació d'una concept store a Barcelona que pretén potenciar els artistes emergents i el comerç local de la ciutat. Proporcionant-los un lloc on exposar-se, amb un disseny d'espai modern que combina els seus productes, oferim una experiència de compra única i inspiradora. [...]
El proyecto se enfoca en la creación de una concept store en Barcelona que pretende potenciar los artistas emergentes y el comercio local de la ciudad. Proporcionándolos un lugar donde exponerse, con un diseño de espacio moderno que combina sus productos, ofrecemos una experiencia de compra única e inspiradora. [...]
The project focuses on the creation of a concept store in Barcelona that aims to enhance the city's emerging artists and local trade. By providing them with a place to exhibit, with a modern space design combining their products, we offer a unique and inspiring purchasing experience. [...]

2023
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
2.
70 p, 5.3 MB El mundo del streaming: una comparación del grado de conciencia sobre product placement entre seguidores de Auronplay e Ibai Llanos en Twitch / Peñafiel Canez, Joe Adrian ; Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Monclús Blanco, Belén, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquesta investigació analitza quin és el grau de consciencia i la percepció sobre el product placement entre els seguidors d'Auronplay i Ibai Llanos a Twitch. D'altra banda, es busca identificar quins tipus de product placenent són utilitzats pels dos streamers i com repercuteix aquesta estrategia publicitaria als fans.
Esta investigación analiza cuál es el grado de conciencia y la percepción sobre product placement entre seguidores de Auronplay e Ibai Llanos en Twitch. Por otra parte, se busca identificar qué tipos de product placement son utilizadas por ambos streamers y cómo repercute dicha estrategia publicitaria en los fans.
This research analyzes the knowledge and the perception of product placement among Auronplay and Ibai Llanos followers on Twitch. On the other hand, it seeks to identify what types of product placement are used by both streamers and how this advertising strategy affects fans.

2023
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]  
3.
118 p, 6.5 MB El product placement en los videojuegos y su relevancia para el consumidor / Pareja Mariscal, Alba ; Lopes da Silva, Elaine A., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Amb aquest treball de fi de grau es pretén conèixer l'actitud i l'opinió que tenen els consumidors envers el product placement en els videojocs. Els mitjans publicitaris i la forma de fer publicitat evoluciona a mesura que passa el temps, i que la mateixa societat i tecnologia avança. [...]
Con este trabajo de fin de grado se pretende conocer la actitud y la opinión que tienen los consumidores hacia el product placement en los videojuegos. Los medios publicitarios y la forma de hacer publicidad evoluciona a medida que pasa el tiempo, y que la propia sociedad y tecnología avanza. [...]
This end-of-degree project aims to know the attitude and opinion that consumers have towards product placement in videogames. The advertising media and the way of advertising evolves as time passes, and society and technology itself make progress. [...]

2023
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
4.
95 p, 13.4 MB Publicitat a la ràdio local : passat, present i futur / Manresa Català, Ot ; Jordán Ávila, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La radio local depèn, en gran mesura econòmica, per la publicitat. Amb poques dades d'audiència fiables, poc abast de radiofreqüència i d'oients, les emissores no son grans captadors de publicitat. [...]
La radio local depende, en gran medida económica, por la publicidad. Con pocos datos de audiencia fiables, poco alcance de radiofrecuencia y oyentes, las emisoras no son grandes captadores de publicidad. [...]
Local radio depends, to a large extent economically, on advertising. With not many reliable audience data, short radio frequency reach and listeners, broadcasters are not great collectors of advertising. [...]

2023
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
5.
145 p, 11.4 MB Evolución de la figura femenina en la publicidad de cosmética desde los años 50 / Domínguez Reverte, Andrea ; Jordán Ávila, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Estudi de l'evolució global de la figura femenina en la publicitat de la cosmètica des dels anys 50 fins a l'actualitat, servint-nos com a referència POND'S i les seves competidores: Elizabeth Arden, NIVEA i Olay. [...]
Estudio de la evolución global de la figura femenina en la publicidad de la cosmética desde los años 50 hasta la actualidad, sirviéndonos como referencia POND'S y sus competidoras: Elizabeth Arden, NIVEA y Olay. [...]
Study of the global evolution of the female figure in cosmetics advertising from the 1950s to the present day, taking POND'S and its competitors: Elizabeth Arden, NIVEA and Olay as a reference. To this end, a content analysis will be carried out focusing on the advertising broadcast by these brands during the aforementioned period of time. [...]

2023
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
6.
72 p, 2.1 MB Product placement a la dècada del 2020 : cas Stranger Things / Corbera Rubio, Miquel ; Marca Francés, Guillem, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El creixement de les noves tecnologies així com el naixement de nous models de negoci ha comportat canvis en el model publicitari. El product placement ha nascut com una alternativa a la publicitat convencional. [...]
El crecimiento de las nuevas tecnologías y el nacimiento de nuevos modelos de negocio ha comportado cambios en el modelo publicitario. El product placement ha nacido como una alternativa a la publicidad convencional. [...]
The growth of new technologies and the birth of new business models have brought about changes in the advertising model. Product placement has emerged as an alternative to conventional advertising. In this paper we will study the effectiveness of this technique in one of the most-watched series in the 2020s, Stranger Things. [...]

2023
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
7.
193 p, 15.2 MB Alva : creación de una marca de premium activewear / Álvarez García, Myriam ; Rabanal Ramírez, Robert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball de fi de grau s'enfoca en la creació d'una nova marca de premium activewear. El projecte comença amb una investigació de l'entorn, el mercat i la categoria en la qual competirà la marca, per a posteriorment desenvolupar la seva identitat corporativa i visual, així com la seva estratègia de comunicació, que conclou en el pla d'accions per a la campanya de llançament de la marca.
El trabajo de fin de grado se enfoca en la creación de una nueva marca de premium activewear. El proyecto comienza con una investigación del entorno, el mercado y la categoría en la que competirá la marca, para posteriormente desarrollar su identidad corporativa y visual, así como su estrategia de comunicación, que concluye en el plan de acciones para la campaña de lanzamiento de la marca.
The final degree project focuses on the creation of a new premium activewear brand. The project begins with an investigation of the environment, the market and the category in which the brand will compete, to later develop its corporate and visual identity, as well as its communication strategy, which concludes in the action plan for the brand launch campaign.

2023
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
8.
107 p, 10.7 MB La persuasión en las campañas audiovisuales de la DGT : un estudio de caso / Losada Rodríguez, David ; Gómez González, Ángel Custodio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La recerca té com a objectiu estudiar el fenomen de la persuasió en les campanyes audiovisuals de la DGT. Atès que la mostra és inabastable, se selecciona la campanya audiovisual Los atropellos más famosos, llançada el juny de 2022. [...]
La investigación tiene como objetivo estudiar el fenómeno de la persuasión en las campañas audiovisuales de la DGT. Dado que la muestra es inabarcable, se selecciona la campaña audiovisual Los atropellos más famosos, lanzada en junio de 2022. [...]
The objective of the research is to study the phenomenon of persuasion in the audiovisual campaigns of the DGT. Given that the sample is endless, we select the audiovisual campaign Los atropellos más famosos, launched in June 2022. [...]

2023
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]  
9.
179 p, 5.8 MB El sector de la cosmética sostenible en redes sociales : TikTok e Instagram / López Salas, Núria ; Ullod Pujol, Ana María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La sostenibilitat és un concepte cada cop més important per al planeta i, per això, les empreses s'han d'ajustar a nous models per no contaminar. El sector de la cosmètica és un dels que més ha seguit aquesta tendència i, per aquest motiu, les xarxes socials tenen un paper fonamental en aquest procés de conscienciació. [...]
La sostenibilidad es un concepto cada vez más importante para el planeta y, por ello, las empresas tienen que ajustarse a nuevos modelos para no contaminar. El sector de la cosmética es uno de los que más ha seguido esta tendencia y, por este motivo, las redes sociales desempeñan un papel fundamental en este proceso de concienciación. [...]
Sustainability is an increasingly important concept for the planet and, therefore, companies have to adjust to new models in order not to pollute. The cosmetics sector is one of the sectors that has followed this trend the most and, for this reason, social networks play a fundamental role in this awareness-raising process. [...]

2023
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]  
10.
65 p, 713.0 KB La Publicitat Institucional de la Generalitat de Catalunya (2019-2021) : Contractació, planificación, avaluació i mitjans beneficiaris / Garcia Latorre, Marc ; Fernández Alonso, Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball analitza les actuacions en matèria de publicitat institucional que la Generalitat de Catalunya ha portat a terme entre els anys 2019 i 2021. S'insereix en la contractació de les empreses de creativitat i les agències de mitjans, els criteris de planificació, els procediments d'avaluació i els principals mitjans beneficiaris. [...]
Este trabajo analiza las actuaciones en materia de publicidad institucional que la Generalidad de Cataluña ha llevado a cabo entre los años 2019 y 2021. Se inserta en la contratación de las empresas de creatividad y las agencias de medios, los criterios de planificación, los procedimientos de evaluación y los principales medios beneficiarios. [...]
This work analyzes the actions in the field of institutional advertising that the Generalitat de Catalunya has carried out between the years 2019 and 2021. It is inserted in the recruitment of creative companies and media agencies, the planning criteria, the procedures evaluation and the main beneficiary means. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  

Documents de recerca : 371 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 6 registres trobats  
1.
8 p, 23.7 MB Eines i recursos per al Treball de Fi de Grau : graus de Ciències de la Comunicació / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General ; Gonzàlez Gavara, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General)
Materials del curs d'autoaprenentatge adreçat als estudiants de 4t curs del graus de la Facultat de Ciències de la Comunicació UAB, que va tenir lloc entre el 28 de novembre de 2022 i el 31 de gener de 2023 al Campus Virtual de la UAB.
2023 (Eines per a la recerca) (Fonts d'informació)
29 documents
2.
31 p, 698.3 KB Revistas de comunicación. Cuartiles y revistas de metodología / Gonzàlez Gavara, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General)
Contenidos: El factor de impacto, los cuartiles y los Journal Citation Report; Las revistas de primer cuartil; Las revistas de metodología.
2020
Working Doctoral Group del Doctorat en Comunicació Estratègica, Publicitat i Relacions Públiques. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2020  
3.
47 p, 2.3 MB Fuentes de información en Comunicación y Publicidad / Gonzàlez Gavara, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Cabezas García, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General
Sesión de formación dirigida a los estudiantes del Máster Oficial en Contenidos de Comunicación Audiovisual y Publicidad, impartida el martes 14 de noviembre de 2023.
2023 (Fonts d'informació)
3 documents
4.
70 p, 1.8 MB Creatius made in Barcelona : consells sobre la creativitat publicitària / Universitat Autònoma de Barcelona ; Roca, David ed. ; Martínez, Unai ed. ; Felip, María ed.
Entrevistes a director creatius que treballen a Barcelona. Cada entrevista s'estructura en 4 apartats: la persona creativa, l'entorno creatiu, el procés creatiu i els aspirants. Les entrevistes van ser realitzades per alumnes de l'assignatura de "Book Creatiu".
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2019  
5.
74 p, 3.2 MB Cerca i gestió de la informació : Fonts d'informació en Periodisme, Comunicació Audiovisual i Publicitat / Gonzàlez Gavara, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General
Panoràmica dels principals recursos d'informació en Periodisme, Ciències de la Comunicació i Publicitat.
Panorámica de los principales recursos de información en Periodismo, Comunicación Audiovisual y Publicidad.

2024 (Fonts d'informació)
10 documents
6.
48 p, 1.0 MB Recursos digitals en Publicitat i Relacions públiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació dels principals recursos digitals sobre publicitat i relacions públiques que es poden consultar a la UAB: catàleg UAB, bases de dades, revistes i llibres digitals, sumaris, tesis doctorals, pàgines web i eines d'especial interès (Trobador+, Mendeley, El Quiosc, DDD, etc. [...]
2015 (Fonts d'informació)
6 documents

Documents gràfics i multimèdia 30 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
Comunicació: blog de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General
Blog que la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General va mantenir entre agost de 2009 i octubre de 2017, tant per difondre notícies i activitats de la biblioteca i de la Facultat de Ciències de la Comunicació UAB com per compartir informacions d'actualitat de l'àmbit de la comunicació. [...]
2009-2017  
2.
3Q Juan Antonio Cordero / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
Juan Antonio Cordero és investigador postdoctoral a la Universitat Catòlica de Lovaina (Bèlgica), doctor en telecomunicacions per l'École Polytechnique (França), enginyer superior de telecomunicacions i llicenciat en matemàtiques per la UPC.
Juan Antonio Cordero és investigador postdoctoral a la Universitat Catòlica de Lovaina (Bèlgica), doctor en telecomunicacions per l'École Polytechnique (França), enginyer superior de telecomunicacions i llicenciat en matemàtiques per la UPC.

2019 (3Q)  
3.
289.3 MB Biblioteques al teu servei / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Vídeo promocional.
2016  
4.
1 p, 11.8 MB Comunicació en la política / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General ; Calvet Renedo, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Sierra Hinojosa, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General)
Exposició organitzada per la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General entre el 20 de març i el 15 de maig de 2015 amb material bibliogràfic provinent de les col·leccions de la BCHG.
2015
20 documents
5.
La Recerca al CAP II / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat
Vídeo de presentació de la recerca que es duu a terme al Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat II de la Facultat de Ciències de la comunicació. Es presenten els grups de recerca vinculats al departament, així com els estudis de tercer cicle que s'ofereixen.
2010  
6.
683x1024, 320.0 KB Creativitat : homenatge a José María Ricarte / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General ; Santos Prados, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Calvet Renedo, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Sierra Hinojosa, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General)
Exposició organitzada per la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General entre el 12 de desembre de 2011 i el 31 de gener de 2012 amb material de l'obra de José María Ricarte i sobre la creativitat en la publicitat en general.
2011
17 documents
7.
5:47, 233.3 MB El Servicio de Bibliotecas de la UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques ; Romero Santín, Juan Carlos ; Chica Marquina, Víctor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
Vídeo promocional. Conozca las instalaciones, los servicios y los productos que ofrecemos en las Bibliotecas de la UAB.
2010  
8.
320x240, 1020 bytes The UAB Library Service / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques ; Romero Santín, Juan Carlos ; Chica Marquina, Víctor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
Promotional video. Meet the facilities, services and products available in the UAB Libraries.
2010  
9.
232.6 MB El Servei de Biblioteques de la UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques ; Romero Santín, Juan Carlos ; Chica Marquina, Víctor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
Vídeo promocional. Conegueu les instal·lacions, els serveis i els productes que trobareu a les Biblioteques de la UAB.
2010  
10.
1 p, 4.0 MB Dona i publicitat. Consum d'objectes, objecte de consum / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General ; Pujol, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Calvet Renedo, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Sierra Hinojosa, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General)
Exposició organitzada per la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General entre el 9 de desembre de 2009 i l'11 de gener de 2010. Consta de llibres, revistes, cartells i audiovisuals sobre el tema del sexisme en la publicitat. [...]
2009
10 documents

Documents gràfics i multimèdia : 30 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Fons personals i institucionals 4 registres trobats  
1.
4 p, 12.6 MB Les estrenes / Tasis, Rafael ; Rosquelles i Alessan, Jaume
1951  
2.
20 p, 2.1 MB Cuatro diarios catalanistas frente la rebelión militar de julio de 1936. La Veu de Catalunya, Treball, La Humanitat y La Publicitat / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo analiza el contenido político de cuatro diarios y su evolución ante el golpe de estado militar. Se estudian La Veu de Catalunya, el gran diario conservador que será incautado por la Generalitat en el primer mes de la guerra y posteriormente de titularidad anarquista ; Treball, marxista del PSUC ; La Humanitat, el periódico gubernamental d'ERC y La Publicitat de ACR, a lo largo de la segunda quincena de julio de 1936 en la confrontación de las fuerzas republicanas convencionales parlamentariamente -ERC y ACR- y las nuevas que irrumpen en el vacío de poder que provoca el levantamiento militar -FAI-CNT y PSUC-. [...]
Cet article analyse le contenu de quatre quotidiens catalans et la façon dont ils évoluent lorsque se produit le coup d'Etat militaire du 18 juillet 1936. Les journaux étudiés sont : La Veu de Catalunya, le grand quotidien conservateur saisi par la Generalitat au cours des premiers mois de la guerre et qui sera quelques mois après contrôlé par les anarchistes ; Treball, le quotidien marxiste du Partit Socialista Unificat de Catalunya ; La Humanitat, le journal progouvernemental d'Esquerra Republicana de Cataluña ; La Publicitat contrôlé par Acción Catalana Republicana. [...]
The political content of four newspapers is analyzed in comparison at their position in front of the military coup. Four newspapers are studied: La Veu de Catalunya, the relevant conservative newspaper that would be impounded by the Generalitat in the first month of war and, after that, had an anarchist ownership; Treball, Marxist from the PSUC party; La Humanitat, the newspaper of the Government of ERC (leftist party); and La Publicitat of ACR. [...]

2016 - 10.4000/argonauta.2432
El Argonauta español, Núm. 13 (2016)  
3.
1 p, 504.3 KB Presentació : dossier "La Publicitat" / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria)
2018
Butlletí de la Societat Catalana d'Estudis Històrics, Num. 29 (2018) , p. 39  
4.
38 p, 651.3 KB "La Publicitat" durant la Guerra Civil (1936-1939). Periodisme entre dos focs / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria)
L'article s'ocupa de la situació de "La Publicitat" durant el període bèl·lic de 1936 a 1939 exposant, a través del mateix periòdic i de bibliografia específica, una panoràmica del contingut, des de la perspectiva periodística, no pas política, i de la història del diari en el període citat. [...]
2019
Butlletí de la Societat Catalana d'Estudis Històrics, Núm. 29 (2018) , p. 131-168  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.